Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Mgla .. 23.12
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Warszawa - Okęcie (EPWA/WAW)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Moniksa




Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 20:17, 23 Gru 2005    Temat postu:

a dzieki Piekny Smile Już rozumiem ;]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafalzag




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Stockholm (ESSA) / Warszawa (EPWA)

PostWysłany: Pią 21:03, 23 Gru 2005    Temat postu:

Jutro może byc jeszcze gorzej....

[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Sob 1:08, 24 Gru 2005    Temat postu:

Gabec napisał:
Piekny napisał:
moniksa nie mowiac jezykiem skomplikowanym bo sam specjalista nie jestem: istnieje cos takiego jak ILS. system ten sklada sie "jakby" z dwoch czesci(nie doslownie z dwoch Wink): na lotnisku oraz w samolocie. umozliwia on ladowanie we mgle. w zaleznosci od kategorii: I, II, IIIa , IIIb, IIIc samoloty mogą ladowac podczas ogrniczonej widocznosci. w polsce najlpeszy ILS ma lotnisko okecie - II kateogria. blisko drugiej kategorii jest tez lotnisko w Krakowie, aczkolwiek jej nie ma. Samoloty przy mgle, ze konca nosa nie widzisz moga ladowac przy kategorii IIIc. zatem im samolot oraz lotnisko ma wyzsza kategorie ILS tym mniejsza potrzebna widocznosc do ladowania (tym wieksza moze byc mgla).


A czy moze ktos wyjasnic jakie sa ograczenia aby w W-wie wprowadzic wyzsza kategorie ILS? Czy to sie wszystko rozbija o kase a jesli tak to jakiego rzedu sa to pieniadze. no i przy okazji, ile W-wa traci na kazdym odwolanym locie (chocby z powodu mgly)?


No właśnie, to jest w zasadzie bardzo prosta sprawa. W teorii ekonomii nazywa się to "paradoksem parasolowym". Gdzie można bardziej zmoknąć: w Tunezji, czy w Szkocji? Otóż w Tunezji. Tam deszcz pada powiedzmy 20 dni w roku, a w Szkocji powiedzmy 200 dni w roku. I dlatego każdy szkocki gentleman posiada parasol. W Tunezji nikt nie inwestuje w parasol WŁAŚNIE DLATEGO, ŻE DESZCZ PADA 20 DNI W ROKU, więc jak spadnie to wszystcy mokną. Tak samo jest z mgłami w WAW vs. LHR (nie mówiąc już o nasileniu ruchu). W Londynie taki system to warunek sineqa non. U nas takie historie występują max 5 dni w roku. Bardziej się opłaca ponosić koszty odwołań (nie są one wielkie) niż kupować system dla 5-10 dni w roku. Jak z parasolem Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Sob 2:54, 24 Gru 2005    Temat postu:

Witek Z napisał:
Bardziej się opłaca ponosić koszty odwołań (nie są one wielkie) niż kupować system dla 5-10 dni w roku. Jak z parasolem Laughing


Mozna dodac ze nie tylko chodzi o sam koszt kupna i instalacji odpowiedniego ILSa. Jeszcze zalogi musza byc wyszkolone (i samoloty zdolne). A wiec koszta sie dodaja.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabik




Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KORD/EPKK

PostWysłany: Sob 4:51, 24 Gru 2005    Temat postu:

Odpwiadajac na pytanie Gabeca:
kategoria 1 - urządzenie prowadzące od granicy zasięgu do wysokości 60 m (200 stóp) nad płaszczyzną drogi startowej przy widzialności (RVR - runway visual range) 800 m (2400 stóp). Jeżeli pas jest wyposażony w światła linii centralnej i krawędziowe, to konieczny RVR może być obniżony do 600 m (1800 stóp).

kategoria 2 - urządzenie prowadzące od granicy zasięgu do wysokości 30 m nad płaszczyzną drogi startowej przy RVR 400 m (1200 stóp),

kategoria 3 - urządzenie prowadzące od granicy zasięgu do punktu przyziemienia i dalej wzdłuż drogi startowej. Ma trzy podkategorie:

3a - przy RVR 200 m (700 stóp),

3b - przy RVR 50 m (150 stóp),

3c - przy RVR równym zero.
Nalezy dodac ze pokladowy ILS jest zintegrowany z VOR.
Główne ograniczenia systemu ILS to:
- Wysokie wymagania w zakresie lokalizacji i wysoki koszt instalacji. Ze względu na warunki rozchodzenia się fal radiowych stan powierzchni gruntu przed anteną ścieżki schodzenia ma krytyczny wpływ na stabilność pracy. Także odbicia od powierzchni pobliskich budynków mogą zakłócać pracę nadajnika. Czasami koszt przygotowania terenu przewyższa koszt sprzętu.
- Zjawisko odbić sygnału ogranicza przydatność ILS w bezpośrednim sąsiedztwie miast lub w górach.
- Dostępne jest tylko 40 kanałów ILS, co stanowi poważny problem z instalacją nowych systemów w dużych aglomeracjach miejskich z wieloma lotniskami. Tak np. W Nowym Jorku i Los Angeles ten problem już wystąpił.
- ILS zapewnia tylko jedną ścieżkę podejścia w wąskim sektorze, przez co nie nadaje się do zastosowania tam, gdzie budynki lub rzeźba terenu wymuszają strome i skomplikowane podejście. Niemożliwe jest także zróżnicowanie ścieżek podejścia dla różnych kategorii statków powietrznych.
To tak po krotce...
A i to co koledzy podali wczesniej ma wplyw na takie a nie inne kategorie...
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pawelbelzyce




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 893
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: UL980

PostWysłany: Sob 10:01, 24 Gru 2005    Temat postu:

Witam

W ZRH naz LOcik SP-LGI tez nie ma latwego zycia nawet w wigilie Smile

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Sob 13:19, 24 Gru 2005    Temat postu:

Piekny napisał:
a do KRK cos polecialo?


Byl Aer Lingus, Tunisair jakies LOTowskie 767...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
psotter




Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 14:15, 24 Gru 2005    Temat postu:

Gabik napisał:

kategoria 1 - urządzenie prowadzące od granicy zasięgu do wysokości 60 m (200 stóp) [...]

Przepisując cudzy tekst wypada chociaz podać źródło ([link widoczny dla zalogowanych]).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabik




Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KORD/EPKK

PostWysłany: Sob 21:59, 24 Gru 2005    Temat postu:

psotter napisał:
Gabik napisał:

kategoria 1 - urządzenie prowadzące od granicy zasięgu do wysokości 60 m (200 stóp) [...]

Przepisując cudzy tekst wypada chociaz podać źródło ([link widoczny dla zalogowanych]).


Przeciez wszyscy to znaja... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Warszawa - Okęcie (EPWA/WAW) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin