Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

awaryjne na Okeciu?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Warszawa - Okęcie (EPWA/WAW)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Moniksa




Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 15:20, 03 Lut 2006    Temat postu:

ja nic nie rozumiem....;(...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 15:26, 03 Lut 2006    Temat postu:

To napisz, czego nie rozumiesz, chętnie wyjaśnię.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Moniksa




Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 15:34, 03 Lut 2006    Temat postu:

Właściwie wszystkiego. Czy istnieje jakiś uporządkowany podział co do typu lądowań? Tu jakies PAN PAN.. zaraz przymusowe, awaryjne...Gubię sie w tym.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 15:40, 03 Lut 2006    Temat postu:

Jak samolot ma problem, to albo jest to sytuacja związana z samolotem, albo z czymś na jego pokładzie.
Jak samolot jest zepsuty, to ląduje awaryjnie - jako pierwszy
Jak pasażer jest zepsuty, to ląduje nieawaryjnie (cały ten podział na przymusowe, awaryjne, techniczne itp. jest nieco sztuczny) - niekoniecznie jako jedynka (bo przecież samolot jest sprawny), ale bez opóźniania samolotu, bo w końcu chodzi o chorego człowieka i dobrze byłoby, żeby otrzymał opiekę medyczną jak najszybciej. Nie oznacza to natomiast, że kontroler musi wywalić wszystkie inne samoloty na podejściu w kosmos.

Wywołania PAN PAN i MAYDAY MAYDAY MAYDAY już wyjaśniono; chodzi o jednoznaczne przykucie uwagi kontrolera.

Zagadka za 1000 pkt: skąd wzięło się MAYDAY? (Chociaż to temat na inne forum niż warszawskie i pewnie do przyklejenia, bo odpowiedź jest bardzo zaskakująca - może moderator przeklei?)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pią 15:50, 03 Lut 2006    Temat postu:

Mayday - komunikat o bezpośrednim zagrożeniu życia. Wywodzi się z francuskiego "m'aider" oznaczającego "pomocy".

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Coddy




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 624
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 15:50, 03 Lut 2006    Temat postu:

Atco napisał:

Zagadka za 1000 pkt: skąd wzięło się MAYDAY? (Chociaż to temat na inne forum niż warszawskie i pewnie do przyklejenia, bo odpowiedź jest bardzo zaskakująca - może moderator przeklei?)


Hehe, ostatnio się tym interesowałem i jeszcze pamiętam.

To jest fonetyczny zapis z francuskiego m'aidez - czyli po prostu
"pomocy!" Wink

W zasadzie powinno być po polsku "maide".

Pozdrówka,
Paweł.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 15:52, 03 Lut 2006    Temat postu:

No to jestem o 2000 pkt w plecy Wink

Podobno podczas głosowania w ICAO nt. wybory oficjalnego języka korespondencji lotniczej angielski wygrał z francuskim jednym głosem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pią 15:55, 03 Lut 2006    Temat postu:

Atco napisał:
No to jestem o 2000 pkt w plecy Wink

Podobno podczas głosowania w ICAO nt. wybory oficjalnego języka korespondencji lotniczej angielski wygrał z francuskim jednym głosem.



hihih.. to jak, dostane lizaka??? , bylem pierwszy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 15:57, 03 Lut 2006    Temat postu:

Może jak bedę w Krakowie, ale to za parę miesięcy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Moniksa




Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 18:31, 03 Lut 2006    Temat postu:

Atco napisał:
Jak samolot ma problem, to albo jest to sytuacja związana z samolotem, albo z czymś na jego pokładzie.
Jak samolot jest zepsuty, to ląduje awaryjnie - jako pierwszy
Jak pasażer jest zepsuty, to ląduje nieawaryjnie (cały ten podział na przymusowe, awaryjne, techniczne itp. jest nieco sztuczny) - niekoniecznie jako jedynka (bo przecież samolot jest sprawny), ale bez opóźniania samolotu, bo w końcu chodzi o chorego człowieka i dobrze byłoby, żeby otrzymał opiekę medyczną jak najszybciej. Nie oznacza to natomiast, że kontroler musi wywalić wszystkie inne samoloty na podejściu w kosmos.

Wywołania PAN PAN i MAYDAY MAYDAY MAYDAY już wyjaśniono; chodzi o jednoznaczne przykucie uwagi kontrolera.

Zagadka za 1000 pkt: skąd wzięło się MAYDAY? (Chociaż to temat na inne forum niż warszawskie i pewnie do przyklejenia, bo odpowiedź jest bardzo zaskakująca - może moderator przeklei?)


Dzieki Atco za wyjaśnienie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 18:49, 03 Lut 2006    Temat postu:

Żeby zagmatwać: jak sklasyfikować lądowanie samolotu z zepsutym radiem? Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spotter




Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: GDN

PostWysłany: Pią 19:06, 03 Lut 2006    Temat postu:

Atco napisał:
Żeby zagmatwać: jak sklasyfikować lądowanie samolotu z zepsutym radiem? Wink


Zmieniasz squak na 7600, co system radarowy automatycznie wykrywa i sygnalizuje kontrolerowi. Ale co dalej- to nie mam pojecia. Byl wogole w histori lotnictwa cywilnego taki przypadek?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bbb




Dołączył: 13 Paź 2005
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pią 19:46, 03 Lut 2006    Temat postu:

Spotter napisał:
Zmieniasz squak na 7600, co system radarowy automatycznie wykrywa i sygnalizuje kontrolerowi. Ale co dalej- to nie mam pojecia. Byl wogole w histori lotnictwa cywilnego taki przypadek?


Kiedyś był o tym wątek na A.necie. Wynikało z niego, że w sytuacji, w której samolot nie może nadawać komunikatów, sygnalizuje to przez squawk 7600, kontrola później nakazuje mu lądować wydając mu polecenia głosowe. Ponieważ załoga nie może odpowiedzieć kontrola prosi o zmianę squawk'a aby potwierdzić otrzymanie ostatniej transmisji. Nie wiem, co się dzieje w przypadku utraty możliwości odbioru. Nie zawsze, ale w wielu przypadkach na pokładzie znajdują się telefony (chodzi mi o te telefony, które podobno nie zakłócają pracy systemów pokładowych), z których zawsze można zadzwonić do odpowiednich służb i poinformować o problemie. Myślę jednak, że prawdopodobieństwo, w której wysiadłyby wszystkie 3 czy 4 radia w samolocie jest bardzo niska.

Bartek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 19:48, 03 Lut 2006    Temat postu:

Spotter napisał:
Atco napisał:
Żeby zagmatwać: jak sklasyfikować lądowanie samolotu z zepsutym radiem? Wink


Zmieniasz squak na 7600, co system radarowy automatycznie wykrywa i sygnalizuje kontrolerowi. Ale co dalej- to nie mam pojecia. Byl wogole w histori lotnictwa cywilnego taki przypadek?

z samej Polski z ostatnich lat znam kilka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 20:09, 03 Lut 2006    Temat postu:

Poza tym nie wszędzie jest kontrola radarowa - zmiana squawka nic wtedy nie mówi.
Zagadką pozostaje, jak przy dwustronnej utracie łączności ustalić, czy zepsuło się tylko radio, czy może cały samolot.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Warszawa - Okęcie (EPWA/WAW) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin