Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Awaria na Okęciu - lotnisko zamknięte
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Warszawa - Okęcie (EPWA/WAW)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 7:46, 27 Mar 2006    Temat postu: Awaria na Okęciu - lotnisko zamknięte

Awaria sterowania oświetleniem jednego z pasów startowych jest przyczyną zamknięcia w poniedziałek rano lotniska im. F. Chopina w Warszawie.
"Rejsy do Warszawy kierowane są na inne lotniska w kraju. Poranne odloty ze stolicy będą opóźnione co najmniej o dwie godziny, nie jest też wykluczone, że część rejsów zostanie odwołana" - powiedział Paweł Klimiuk z Biura Prasowego PLL LOT.

Sytuację na lotnisku utrudniają też warunki atmosferyczne.

Według służb lotniskowych, awaria powinna zostać usunięta ok. godz. 9. Lotnisko zamknięte jest od godz. 6.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 7:50, 27 Mar 2006    Temat postu:

Coraz czesciej te awarie, nie dopatrzenia etc Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mGuitars




Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 569
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 8:13, 27 Mar 2006    Temat postu:

Ciekawe dokad poleca samoloty ktore w tej porze mialy ladowac?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TK




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 2 mile od WAW

PostWysłany: Pon 8:42, 27 Mar 2006    Temat postu:

mGuitars napisał:
Ciekawe dokad poleca samoloty ktore w tej porze mialy ladowac?


Większość rejsów wracających po 'nocowaniach' zostało znacznie opóźnionych, ale przylatują do WAW. Tylko LO602 z ATH lądował w RZE, LO788 z RIX we WRO.

BRGDS


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michelle




Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wawa /Rawa Maz.

PostWysłany: Pon 11:14, 27 Mar 2006    Temat postu:

Moja Kobieta dziś leciała rano do Wrocławia i pilot powiezdział,
że opóźnienie jest spowodowane poprzecinaniem kabli przez ekipy rozbudowujące EPWA. Confused


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kshyhoo
Moderator



Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 574
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 1km od EPWA

PostWysłany: Pon 12:12, 27 Mar 2006    Temat postu:

hehe, czemu mnie to nie dziwi... Wink Pewnie plany instalacji i kabli pod płytą się zapodziały, albo były z 195x roku Wink A jeszcze inna opcja toz e Pan Edzio operator koparki miał ciężki łykend Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ArekK




Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 16:51, 27 Mar 2006    Temat postu:

A ja chcialbym sie tylko zapytac kolegów co sa na biezaco...jak to jest,ze Warszawa,jedno z wiekszych miast europejskich,z kilkoma milionami pasazerów rocznie,nie ma systemu do ladowania we mgle...tak wyczytalem na necie i podano w tv,ze lotnisko bylo zamkniete takze ze wzgledu na zle warunki atmosferyczne(mgla)...
To w koncu jak to jest...zbudowano nowa wieze,nowoczesna stacje radarowa,inne niezbedne budynki,caly nowy dworzec i teraz trwa budowa nastepnego terminalu,a bezpieczenstwo lotów gdzie?
To co wlasciwie jest na Okeciu dla trafiku samolotów?
Moze ktos rozjasni ten temat,albo ja cos gdzies przeoczylem przez ostatnie kilka lat...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 18:05, 27 Mar 2006    Temat postu:

ArekK napisał:
A ja chcialbym sie tylko zapytac kolegów co sa na biezaco...jak to jest,ze Warszawa,jedno z wiekszych miast europejskich,z kilkoma milionami pasazerów rocznie,nie ma systemu do ladowania we mgle...tak wyczytalem na necie i podano w tv,ze lotnisko bylo zamkniete takze ze wzgledu na zle warunki atmosferyczne(mgla)...
To w koncu jak to jest...zbudowano nowa wieze,nowoczesna stacje radarowa,inne niezbedne budynki,caly nowy dworzec i teraz trwa budowa nastepnego terminalu,a bezpieczenstwo lotów gdzie?
To co wlasciwie jest na Okeciu dla trafiku samolotów?
Moze ktos rozjasni ten temat,albo ja cos gdzies przeoczylem przez ostatnie kilka lat...


Tu odpowiedź jest w sumie prosta. W Warszawie mgła jest bardzo nieczęsto, zaledwie kilka dni w roku (statystycznie) No i po prostu taki system jest wysoce nieopłacalny.To tak jak z procedurami na wypadek trzęsienia ziemi. Daję głowę, że szkody w Polsce na wypadek trzęsienia ziemi byłyby nieporównywalnie większe niż np. w Turcji (nie mówię o Japonii czy USA). No bo u nas nie ma trzęsień, więc np. budując nie bieze się tego pod uwagę. Wracając do mgły: to jest czysty rachunek ekonomiczny na podstawie rachunku prawdopodobieństwa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Pon 18:12, 27 Mar 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
ArekK napisał:
A ja chcialbym sie tylko zapytac kolegów co sa na biezaco...jak to jest,ze Warszawa,jedno z wiekszych miast europejskich,z kilkoma milionami pasazerów rocznie,nie ma systemu do ladowania we mgle...tak wyczytalem na necie i podano w tv,ze lotnisko bylo zamkniete takze ze wzgledu na zle warunki atmosferyczne(mgla)...
To w koncu jak to jest...zbudowano nowa wieze,nowoczesna stacje radarowa,inne niezbedne budynki,caly nowy dworzec i teraz trwa budowa nastepnego terminalu,a bezpieczenstwo lotów gdzie?
To co wlasciwie jest na Okeciu dla trafiku samolotów?
Moze ktos rozjasni ten temat,albo ja cos gdzies przeoczylem przez ostatnie kilka lat...


Tu odpowiedź jest w sumie prosta. W Warszawie mgła jest bardzo nieczęsto, zaledwie kilka dni w roku (statystycznie) No i po prostu taki system jest wysoce nieopłacalny.To tak jak z procedurami na wypadek trzęsienia ziemi. Daję głowę, że szkody w Polsce na wypadek trzęsienia ziemi byłyby nieporównywalnie większe niż np. w Turcji (nie mówię o Japonii czy USA). No bo u nas nie ma trzęsień, więc np. budując nie bieze się tego pod uwagę. Wracając do mgły: to jest czysty rachunek ekonomiczny na podstawie rachunku prawdopodobieństwa.


Rozumiem ze lotniska w Balicach niestac (jeszcze) na odpowiedni system nawigacji ale glowne lotnisko w Polsce to przegiecie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 18:16, 27 Mar 2006    Temat postu:

a nie jest tak, że niezależnie od zainstalowanego systemu i tak duża część linii nie mogłaby lądować przy zerowej widoczności?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HermesParis




Dołączył: 23 Gru 2005
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: POZ/GVA/DUS

PostWysłany: Pon 18:42, 27 Mar 2006    Temat postu:

marcinj napisał:
a nie jest tak, że niezależnie od zainstalowanego systemu i tak duża część linii nie mogłaby lądować przy zerowej widoczności?




jest tak. np dlatego czesto poranne loty do MUC w "sezonie mgiel" sa odwolywane przez wiele linii - np EuroLOT i inne


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jasio85




Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Wto 7:32, 28 Mar 2006    Temat postu:

To jest wszystko kwestia Kasy, bo jeżeli tak jak ktoś wcześniej wspomniał, linia zkalkuluje sobie ile rejsów odwołują w roku i ile ich to kosztuje, a ile kosztowało bo przeszkolenie załóg i utrzymanie ich na danym poziomie co wiąże się z ciągłym trenigiem sprawdzeniami symulatorowymi itp.itd. i taniej dla firmy jest odwołanie tych rejsów to tak robią i tyle.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JayMoo




Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 11:19, 03 Kwi 2006    Temat postu:

no wlasnie... tak w roli uzupełnienia, upgrade z CATII (a taką w tej chwili ma warszawa) to CATIIIa to koszt około miliona dolarów. a IIIa to nimimalna RVR 200m. do lądowania przy zerowej widoczności konieczny byłby CATIIIc. to pewnie całkiem zauważalnie podniosłoby koszt. a ileż to dni w roku mamy widoczność poniżej 50m? prosty rachunek... : )

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pon 11:49, 03 Kwi 2006    Temat postu:

HermesParis napisał:
marcinj napisał:
a nie jest tak, że niezależnie od zainstalowanego systemu i tak duża część linii nie mogłaby lądować przy zerowej widoczności?


jest tak. np dlatego czesto poranne loty do MUC w "sezonie mgiel" sa odwolywane przez wiele linii - np EuroLOT i inne


Dokladnie tak. NIkt nie bedzie inwestowal masy kasy tylko po to by ulatwic zycie konkurencji bo jak wiemy LOT i Eurolot na Cat III nie lata.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JayMoo




Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 13:51, 03 Kwi 2006    Temat postu:

ten argument akurat pasuje tu jak pięść do nosa niestety...
w interesie kazdego (KAŻDEGO) lotniska swiata, jest bycie konkurencyjnym i atrakcyjnym dla przewoźników, wiec tutaj utrudnianie zycia konkurencji, o którym mówisz, byłoby totalnie bez sensu, chociażby w kontekscie budowy T2.
tymbardziej, ze jak juz wszyscy niemal jednogłośnie ustaliliśmy, takie granie innym (a chyba sobie i LOT'owi przede wszystkim, nie uważasz?) na nosie to kwestia kilku dni w roku.. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Warszawa - Okęcie (EPWA/WAW) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin