Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

20.01.2007 lądawanie awaryjne około 17.00

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Warszawa - Okęcie (EPWA/WAW)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekz




Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Sob 19:02, 20 Sty 2007    Temat postu: 20.01.2007 lądawanie awaryjne około 17.00

Koczowaliśmy w sobotę na górce czekając na odlot członka rodziny do JFK (LOT 026, rozkładowo 16.50) i nasłuchliwaliśmy na GROUND. A tu nagle ATC mówi że zaraz będzie awaryjne lądowanie i lotnisko może być przyblokowane. No i coś wyladowało w asyscie straży i zdaje się że dokołowało w okolice CARGO. Nie widzieliśmy dokładnie co to było bo widoczność kiepska. Ktoś może wie?

Był fajny zgrzyt jak ATC mówi do wszystkich żeby "monitorowali" Ground i czekali na instrukcje, a tu nagle pilot z Lufthansy zaczyna, że stoi na stand którystam i prosi o pushback i start-up. A na to kontroler mocnym głosem "I told you to MONITOR ground. Keep silence!!!"

Krzysiek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marman_k




Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 20:38, 20 Sty 2007    Temat postu:

podobno KLM 737 w drodze z Moskwy do AMS, wiecie coś więcej?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grztus




Dołączył: 07 Lis 2005
Posty: 480
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Radom/Warszawa

PostWysłany: Sob 21:42, 20 Sty 2007    Temat postu:

DAN podesłał mi dzisiaj taką depeszę, zupełnie nieświadomy tego co złapał:
ACARS mode: O Aircraft reg: PH-BXS [Boeing B737-9K2]
Message label: 81 [Off report] Block id: 6 Msg no: M29A
Flight id: KL0904 [Moscow - Sheremetyevo, Russia-Amsterdam-Schiphol, Netherlands] [KLM Royal Dutch Airlines]
Message content:-
ATM53M20153331KLM904 UUEEEPWA
RENE
OK DAT IS DUIDELIJK
BEDANKT EN TOT ZO AAN DE
TELEFOON
MVG FREEK EN NICO
Flight Distance: appr. 2146 km Flight time: appr. 2.44 h
[ 20/01/2007 16:35 ]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
frik




Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Sob 21:44, 20 Sty 2007    Temat postu:

Cytat:
RENE
OK DAT IS DUIDELIJK
BEDANKT EN TOT ZO AAN DE
TELEFOON
MVG FREEK EN NICO
Ok, teraz kto zna niderlandzki Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
olo1313




Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pruszków

PostWysłany: Sob 21:45, 20 Sty 2007    Temat postu:

Jest ujęty w rozkładzie z WAW do AMS jako KL904 odlot 22:30

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Johnerito




Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 21:56, 20 Sty 2007    Temat postu:

zablokowały mu się klapy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekz




Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Sob 21:59, 20 Sty 2007    Temat postu:

jak mu się klapy przyblokowały to chyba by raczej zawrócił do Moskwy, a nie leciał na klapach az do WAW?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k_sko




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 22:07, 20 Sty 2007    Temat postu:

ale kapitan widocznie zadecydował inaczej...

KS


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grztus




Dołączył: 07 Lis 2005
Posty: 480
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Radom/Warszawa

PostWysłany: Sob 22:11, 20 Sty 2007    Temat postu:

Zależy ile miał paliwa i czy mógłby od razu lądować w Moskwie, czy najpierw wykonać zrzut paliwa (trochę to trwa). Ponadto w WAW jest serwis LOT-u, który to użytkuje B737, być może to był również czynnik brany pod uwagę (pamiętacie niedoszłe lądowanie Cathaya na EPWA).

Przyszło mi do głowy też to, w jakiej pozycji się zablokowały. Jeżeli zostały w położeniu startowym albo nawet zostały delikatnie wciągnięte, to do lądowania piloci musieli podejść na wyższej prędkości, być może dlatego zdecydowali się lecieć do WAW (spalanie paliwa i jednoczesny jego zrzut).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cyfer




Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO/POZ

PostWysłany: Nie 2:51, 21 Sty 2007    Temat postu:

grztus napisał:
Zależy ile miał paliwa i czy mógłby od razu lądować w Moskwie, czy najpierw wykonać zrzut paliwa (trochę to trwa). Ponadto w WAW jest serwis LOT-u, który to użytkuje B737, być może to był również czynnik brany pod uwagę (pamiętacie niedoszłe lądowanie Cathaya na EPWA).

Przyszło mi do głowy też to, w jakiej pozycji się zablokowały. Jeżeli zostały w położeniu startowym albo nawet zostały delikatnie wciągnięte, to do lądowania piloci musieli podejść na wyższej prędkości, być może dlatego zdecydowali się lecieć do WAW (spalanie paliwa i jednoczesny jego zrzut).


Ekspertem nie jestem ale biorąc pod uwagę zrzut paliwa to jak dolecieli do WAW to zawsze bliżej do AMS niż znowu z Moskwy - czyli mniej zmarnowanego na zrzut paliwa (czyt. niższe koszty).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
YoNasHek




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 9:30, 21 Sty 2007    Temat postu:

B737 nie zrzucają paliwa... Smile

Musiał wypalić. Na trasie takiej, jak SVO - AMS paliwa trzeba sporo, jak dla 737, więc zwyczajnie powrót do Moskwy zająłby im tyle czasu, co dolot do WAW. Poza tym - w WAW jest możliwość serwisu 737, w pełnym zakresie niemal, więc też jest łatwiej podjąć taką decyzję.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cachu




Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPRZ

PostWysłany: Nie 12:20, 21 Sty 2007    Temat postu:

frik napisał:
Cytat:
RENE
OK DAT IS DUIDELIJK
BEDANKT EN TOT ZO AAN DE
TELEFOON
MVG FREEK EN NICO
Ok, teraz kto zna niderlandzki Smile


Ja znam:

Ok to sie zgadza, Dziekuje i do telefonu(bardziej do uslyszenia).

Mieszkam w Belgi Razz

Pozdrawiam
Bartek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kevin




Dołączył: 27 Kwi 2006
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Nie 18:43, 21 Sty 2007    Temat postu:

a dziś był holowany do hangaru z cargo

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Warszawa - Okęcie (EPWA/WAW) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin