Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nie masz czystego konta? Przestajesz istnieć!
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 21:51, 31 Paź 2006    Temat postu: Nie masz czystego konta? Przestajesz istnieć!

Dwie firmy, których samoloty uległy tragicznym wypadkom, przestaja istniec. Niemal równoczesnie ogłoszono o zakonczeniu dzialalnosci Heliosa (zmiana nazwy na A-Jet jednak nie wystarczyła) oraz zniknieciu Pulkovo Airlines.
Ostatnie loty AJeta na przełomie roku...
Cytat:
AJet, successor company to Helios Airways, will end its flight schedule within three months
... o Pulkovie natomiast wiadomo, ze zostało połaczone z Rossija
Cytat:
The Rossia state transport company has completed the reorganization of Pulkovo state unitary aviation company. Pulkovo has merged with Rossia. The joint company, GKT Rossia, is registered in St. Petersburg and retains all rights and responsibilities of Pulkovo.
Taki to ich los.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matiX




Dołączył: 28 Maj 2006
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: TARNÓW

PostWysłany: Wto 22:31, 31 Paź 2006    Temat postu:

Widac w tym temacie polityka zmiany nazwy tak jak w przypadku hipermarketow nie dziala... Tylko ze z tego co wiem to zmiany nazw hipermarketow spowodowane sa oplatami Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Wto 23:00, 31 Paź 2006    Temat postu:

Helios to mała firma - i tak jestem pełen podziwu, że tyle wytrzymali po tej katastrofie. Ale Pulkovo...? Duża i dość prężna firma. Ciekawe...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BartekR




Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 16:57, 01 Lis 2006    Temat postu:

Osobiście wolałbym, żeby te linie dalej sobie istniały i kto chce nimi latał. Bo po ich upadku, nigdy nie wiesz, w jakiej innej linii znajdzie zatrudnienie management, który tak kierował firmą, że dopuścił do zaniedbań technicznych, zatrudniania niewykwalifikowanego personelu czy wprowadzenia procedur przedkładających oszczędności nad bezpieczeństwo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Markos




Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Mińsk Mazowiecki

PostWysłany: Śro 21:51, 01 Lis 2006    Temat postu:

BartekR napisał:
Osobiście wolałbym, żeby te linie dalej sobie istniały i kto chce nimi latał. Bo po ich upadku, nigdy nie wiesz, w jakiej innej linii znajdzie zatrudnienie management, który tak kierował firmą, że dopuścił do zaniedbań technicznych, zatrudniania niewykwalifikowanego personelu czy wprowadzenia procedur przedkładających oszczędności nad bezpieczeństwo.


Akurat w przypadku Heliosa trudno mówić o zaniedbaniach technicznych, raczej o błędnej i niezrozumiałej decyzji pilota, który przy braku hermetyzacji zamiast zejść na poziom umożliwiający oddychanie wznosił się dalej aż wszyscy stracili przytomność


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voyager747




Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Śro 22:24, 01 Lis 2006    Temat postu:

Podobnie swoją karierę zakończyło Aeroperu po tej katastrofie o której był film na National Geografic. Ale np. Alaska ciągle lata a wiemy jakie były przyczyny katastrofy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BartekR




Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 1:46, 02 Lis 2006    Temat postu:

Markos napisał:
Akurat w przypadku Heliosa trudno mówić o zaniedbaniach technicznych, raczej o błędnej i niezrozumiałej decyzji pilota, który przy braku hermetyzacji zamiast zejść na poziom umożliwiający oddychanie wznosił się dalej aż wszyscy stracili przytomność


Przecież pisałem o różnych przyczynach - siłą rzeczy wszystkie z nich nie mogły dotyczyć jednego przypadku. Jeśli w Heliosie mamy do czynienia z sytuacją, gdzie OBU pilotów podejmuje oczywiście błędną decyzję (albo jeszcze nie daj Boże, o czym chodziły pogłoski, z powodu braku znajomości języka nie byli oni w stanie wystarczająco się porozumieć) - i to nie w momencie, gdy mają na nią kilka sekund, lecz trochę więcej czasu - to to wygląda na nieodpowiednią i niewystarczająco kompetentną (za to prawdopodobnie tańszą) kadrę i również za doprowadzenie do takiego stanu i w ogóle możliwości zaistnienia takiego wypadku winny jest również management.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Markos




Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Mińsk Mazowiecki

PostWysłany: Czw 11:42, 02 Lis 2006    Temat postu:

Kiedyś widocznie były inne czasy, nie było tanich linii, bo na szczęście LOT pozbierał się jakoś a lata 80-te były naprawdę ciężkie (1980 "Kopernik", 1987 "Kościuszko")

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Huby




Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 21:08, 02 Lis 2006    Temat postu:

BartekR napisał:
Osobiście wolałbym, żeby te linie dalej sobie istniały i kto chce nimi latał.


Lecialem tymi liniami z wakcji jakis czas temu i musze Ci powiedziec ze nie mialem wplywu na wybor operatora. Pamietaj, ze nie kazdy podrozujacy(nawet nie 10%) wie czym leci i jest swiadom swojej sytuacji. Jesli linia traci jeden z czterech b737 to cos jest nie tak i ja dziekuje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Czw 22:15, 02 Lis 2006    Temat postu:

To nie zupełnie jest tak. Mój profesor od statystyki (niech Pan mu przebaczy) mawiał, że sa małe kłamstwa, duże kłamstwa i statystyki. rzeczywiście Helios stracił 1/4 maszyn, a mnie sie nawet wydawało, że 1/3, ale trzeba tez wspomnieć, że dwie pozostałe to były zupełnie nowe NG, podczas gdy rozbił sie stary -300. O ile pamiętam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Markos




Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Mińsk Mazowiecki

PostWysłany: Czw 22:58, 02 Lis 2006    Temat postu:

Witek Z czy to nie Ty kłóciłeś się ze mną że wiek samolotu nie ma nic wspólnego z jego bezpiecznym lataniem ? A jednak teraz jakby zaprzeczyłeś sam sobie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Czw 23:15, 02 Lis 2006    Temat postu:

voyager747 napisał:
Ale np. Alaska ciągle lata a wiemy jakie były przyczyny katastrofy.

Nie kazda katastrofa, nawet jesli sie okaze ze linia jest za nia odpowiedzialna, nie konczy sie zamknieciem linii. Jakby tak bylo to spora czesc swiatowych przewoznikow lotniczych by sie zamykala przy pierwszym wypadku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BartekR




Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 23:16, 02 Lis 2006    Temat postu:

Huby napisał:
Lecialem tymi liniami z wakcji jakis czas temu i musze Ci powiedziec ze nie mialem wplywu na wybor operatora. Pamietaj, ze nie kazdy podrozujacy(nawet nie 10%) wie czym leci i jest swiadom swojej sytuacji. Jesli linia traci jeden z czterech b737 to cos jest nie tak i ja dziekuje.


Miałeś taki wpływ na wybór operatora, że nie musiałeś kupować wycieczki, którą on obsługuje.

Jeśli 90% podróżnych i tak nie zwraca uwagi na to, z kim leci, to dla nich wszystko jedno czy będą lecieli z firmą, która ma na koncie jakieś tragedie, czy z inną firmą, do której przeszedł management tej pierwszej i zarządza nią w nie zmieniony sposób.

Natomiast tych 10% podróżnych, którzy zwracają uwagę na takie drobiazgi, być może wolałoby mieć okazję ominąć co bardziej niepewnych operatorów. Jeśli stara linia by istniała, przynajmniej wiedzieliby co omijać. Jeśli na jej gruzach management stworzy inną linię, albo po prostu przejdzie do innych linii nadal w takim samym stylu nimi zarządzać, masz jakby mniejsze szanse wyśledzić, gdzie Pan X z Y odpowiedzialni za linie Helios w tej chwili maczają palce.

Ot i cały tok mojego rozumowania. Dzisiaj tak naprawdę nie wiemy gdzie pracują ludzie odpowiedzialni za zatrudnianie niekompetentnych pilotów w Heliosie albo za wprowadzanie procedur jawnie dyskryminujących bezpieczeństwo na rzecz oszczędności (ta syberyjska linia) - czyli które firmy w tej chwili narażają swoich klientów na niebezpieczeństwo z powodu stylu zarządzania tych osób. Gdyby te linie nie upadły, przynajmniej wiadomo byłoby, których przewoźników omijać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Markos




Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Mińsk Mazowiecki

PostWysłany: Czw 23:33, 02 Lis 2006    Temat postu:

chciałem tylko nadmienić, że nie każda katastrofa spowodowana jest przez bład pilota czy zły serwis. Z reguły powoduje je wiele czynników, nieszczęśliwych zbiegów okoliczności lub po prostu awarii których nie da się przewidzieć. Nawet w BA kiedyś szybę w kabinie pilotów źle zamontowano i wystrzeliła

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Czw 23:45, 02 Lis 2006    Temat postu:

Markos napisał:
Nawet w BA kiedyś szybę w kabinie pilotów źle zamontowano i wystrzeliła

To juz by podchodzilo pod zly serwis. Zly serwis jest jednym z najrzadszych przyczyn wypadkow (tylko 3%). Blad zalogi ludzkiej jest na 1-ym miejscu - 55%.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin