Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Herculesy
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo wojskowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zeli8




Dołączył: 05 Sty 2006
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kraków - Balice

PostWysłany: Pią 19:52, 25 Sie 2006    Temat postu: Herculesy

witam
[link widoczny dla zalogowanych]
w tym : "Pierwszy polski Hercules ma trafić do krakowskiej 8. Bazy Lotniczej dla 13. Eskadry Lotnictwa Transportowego (może już Brygady...) w czerwcu 2006 " Czemu jeszcze ich niema w krakowie ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MiGger




Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPMM

PostWysłany: Pią 22:33, 25 Sie 2006    Temat postu:

Miejmy nadzieję, że ten szmelc nigdy nie trafi do Polski. Widać że pozostałe kraje NATO chcą nasz kraj traktować jak bezpłatne wysypisko. Nie dość że pozbywają się kłopotu z utylizacją to jeszcze wypompują z nas kasę na szkolenie, obsługi okresowe oraz części zamienne.
Należy czekać kiedy w ramach bratniej pomocy zaoferują nam bezpłatnie doskonałe azbestowe pokrycia dachowe lub nieco zużyte paliwo z reaktorów jądrowych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wegi
Moderator



Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY

PostWysłany: Sob 0:38, 26 Sie 2006    Temat postu:

Pozwole się nie zgdzoic z kolegą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Sob 0:45, 26 Sie 2006    Temat postu:

wegi napisał:
Pozwole się nie zgdzoic z kolegą.

facet nazywa sie MIGger wiec co sie dziwisz Rolling Eyes
Pewnie teskni do wspanialych czasow PRL/ZSRR kiedy to Polska dostawala wspanialy "szmelc" w ramach "bratniej pomocy" ktorej i tak nie mogla odmowic - ach co to byly za czasy Crying or Very sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spotter




Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: GDN

PostWysłany: Sob 10:01, 26 Sie 2006    Temat postu:

Ja sie zgodze z Migerem! Te Herculesy, ktore mamy dostac, to sa maszyny, ktore od ladnych paru lat staly na pustyni i czekaly na zlomowanie. Daja nam maszyny, niby za free. Ale tak jak powiedzial, trzeba wyszkolic zalogi (gdzie przy wyborze F-16 nikt nie bral tego pod uwage, a szkolenie jest najdrozsze), wyremontowac te stare zlomy, wepchnac im elektronike, bez ktorej obecnie latac nie mozna i zaopatrzyc sie w czesci. A z racji wieku te maszyny beda mialy co jakis czas usterke, wiec bedzie trzeba dosc czesto cos wymieniac. Na dodatek sa tam silniki starego typu, ktore sa mniej ekonomiczne.

Krotko mowiac - czasami powinno sie zagladac darowanemiu koniowi w zeby. Oni robia na tym niezly interes, bo nie dosc ze zlomuja spzret u nas, to MY im jeszcze za to placimy!!!

Gdyby u nas u decydntow byl ktos lebski i znal podstawy ekonomi i potrafil wyliczyc koszty zwiazane z kupnem nowej maszyny i obsluga przez 20 lat i porownac z kosztami starej maszyny i kosztami, okazalo by sie, ze lepiej teraz wydac wiecej kasy a mnie ladowac w przyszlosci!!! I miec pewnosc, ze to poleci!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michals




Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 10:31, 26 Sie 2006    Temat postu:

A wracając do tematu...

Przytoczony przez zeli8 artykuł pochodzi z zamierzchłych czasów, kiedy planowane było przejęcie herculesów z RAF. Sprawa jednak z kilku powodów nie mogła zostać sfinalizowana, więc będą to wycofane z eksploatacji maszyny USAF (C-130E) służące do niedawna w 43rd AW (Pope AFB). Jak ktoś chce się dowiedzieć coś więcej na ich temat, to służę numerkami:
70-1262, 70-1263, 70-1272, 70-1273, 70-1276

Aktualnie maszyny te przebywają w [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MiGger




Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPMM

PostWysłany: Sob 12:01, 26 Sie 2006    Temat postu:

Cytat:
facet nazywa sie MIGger wiec co sie dziwisz
Pewnie teskni do wspanialych czasow PRL/ZSRR

Może nie tęsknię za tamtymi czasami (choć lotnictwo bojowe Polski wtedy stanowiło pewną siłę uderzeniową) a moj nick związany jest nie uwielbieniem do ZSRR lecz pracą jaką wykonuję. Co do "darów" to będę podtrzymywał że są to jakby konie trojańskie. Nie wiem czy każdy z nas byłby zadowolony gdybyśmy otrzymali w darze kilka 20-letnich rozsypujących się polonezów, które trzeba zarejestrować wykonać przegląd techniczny i ubezpieczyć. Dar teoretycznie za friko ale późniejsze koszty - znaczne. Niestety szczególnie jeśli chodzi o sprzęt lotniczy to tak naprawdę znaczne koszty związane są nie z zakupem sprzętu lecz z jego eksploatacją. Proszę zwrócić uwagę na śmigłowiec Bell-412 - 1 szt w Spec pułku - sprzęt lata tylko "od wielkiego dzwonu" kiedy znajdą się fundusze na przeglądy okresowe i części zamienne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Sob 18:20, 26 Sie 2006    Temat postu:

MiGger napisał:

Może nie tęsknię za tamtymi czasami (choć lotnictwo bojowe Polski wtedy stanowiło pewną siłę uderzeniową) a moj nick związany jest nie uwielbieniem do ZSRR lecz pracą jaką wykonuję. Co do "darów" to będę podtrzymywał że są to jakby konie trojańskie. .


"Pewna sile uderzeniowa" - dobrze to ujales. PEWNA.

Roznica jest taka ze teraz nikt Polski nie zmusza do wziecia Herkulesow, jak ich stac to moga sobie pojsc na rynek i kupic co im sie podoba, niech sobie naprzyklad kupia nowiutkie C-17, za czasow PRL musiales brac co daja i nie miales prawa pisnac.

To normalka ze jak bierzesz stary samolot to sa rzeczy do naprawy, czesci do wymiany. Wyobraz sobie ze robi sie to codziennie i sie to wielu oplaca - wziac stary samolot i go odszykowac. To kosztuje znacznie taniej niz nowa maszyna. To normalny rachunek ekonomiczny ktory wiele linii lotniczych czy sil zbrojnych wykonuje kazdego dnia. Czy ten rachunek ekonomiczny jest w tym przypadku na korzysc Polski czy nie tylko Polska moze zadecydowac - dopoki nie przytoczycie konkretnych danych co do naprawy, wyposazenia, uzytkowania tych samolotow to doprawdy jest to typowe madrzenie sie statystycznego Polaka ktory na kazdy temat "zawsze wie lepiej".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 19:12, 26 Sie 2006    Temat postu:

Ja sie podpisuje pod tym co pisze MiGger. MON niestety ma zbyt maly budzet na na tego typu eksperymenty z braniem starych herkulesow, remontowanie, szkolenie pilotow czy wkoncu na ich utrzymanie. Pamietacie jak byla mowa o tym ze wojsko chce sie pozbyc maszyn AN26? Mialy latac do chyba 2005 roku, ale jak widac nadal lataja i maja sie dobrze co mnie bardzo cieszy bo maszyna piekna i w sam raz na Polskie warunki transportowe dla wojska.

Natomiast jak wiemy nasi zolnierze sa m.in w Iraku, Afganistanie czy ostatnio slychac o ich wyjezdzie do Libaniu i wowczas taka maszyna sie przyda ktora mozna wypozyczyc Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Sob 19:50, 26 Sie 2006    Temat postu:

BN napisał:
Mialy latac do chyba 2005 roku, ale jak widac nadal lataja i maja sie dobrze


Lataja albo stoja Wink

Mozliwosci transportowe takiego An-26 sa po prostu dziecinne w porownaniu do C-130. Herkules ma udzwig prawie 3 razy wiekszy od An26. Inne parametry tez nie sa do porownywania.

Inna sprawa czy Polsce potrzebne sa takie samoloty i czy "wynajmowanie" nie bedzie tansze. Trzeba by wiedziec jak czesto beda uzywane i ile kosztuje wynajecie i czy wynajecie jest alternatywa w swiecie wojskowym. Znowu wszystko zalezy co sie chce i za jaka cene.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 22:04, 26 Sie 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
BN napisał:
Mialy latac do chyba 2005 roku, ale jak widac nadal lataja i maja sie dobrze


Lataja albo stoja Wink


Kazda maszyna musi kiedys odpoczac Wink

slepowron napisał:
Mozliwosci transportowe takiego An-26 sa po prostu dziecinne w porownaniu do C-130. Herkules ma udzwig prawie 3 razy wiekszy od An26. Inne parametry tez nie sa do porownywania.


Po pierwsze porownanie C130 do AN26 jest wg. mnie totalna paranoja, calkiem inna klasa i przeznaczenie maszyn. Jak na Polskie warunki AN26 naprawde wystarczy bo to bardzo dobra maszyna ze wzgledu na koszty utrzymania i mozliwosci tych maszyn. Poprostu maszyna cudowna, nawet CASA sie nie umywa. Nie chodzi tutaj o nowoczesnosc, a o pilotaz

Oczywiscie super by bylo gdyby nasza armia miala duze nowoczesne transportowce ktore moglyby latac np. do Iraku z sprzetem i zolnierzami. Ale jesli juz kupowac to tylko nowe, a nie zlom ktory powinien pojsc na zyletki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Sob 22:13, 26 Sie 2006    Temat postu:

BN napisał:
Jak na Polskie warunki AN26 naprawde wystarczy bo to bardzo dobra maszyna ze wzgledu na koszty utrzymania i mozliwosci tych maszyn.

To powiedz wojsku ze im wystarczy i basta, moze sie z toba zgodza a moze nie, masz szanse zablysnac swoja sila przekonywania. Doprawdy typowe madrzenie sie Polakow. I wcale nie byl bym pewny co do tych "kosztow utrzymania" bo wiele z tych dawnych po-radzieckich samolotow ma wlasnie bardzo wysokie koszty utrzymania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 22:23, 26 Sie 2006    Temat postu:

Kolego, a Ty jakiej jesteś narodowości że tak ładnie mówisz po polsku?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 22:31, 26 Sie 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
To powiedz wojsku ze im wystarczy i basta, moze sie z toba zgodza a moze nie, masz szanse zablysnac swoja sila przekonywania.


Moje zdanie opieram na tym co mowia piloci ktorzy lataja na tych maszynach codziennie. Dlatego ich zdanie dla mnie liczy sie najbardziej, a nie kogos kto siedzi w stanach i nie ma zielonego pojecia jak to jest w Polskim wojsku.


slepowron napisał:
I wcale nie byl bym pewny co do tych "kosztow utrzymania" bo wiele z tych dawnych po-radzieckich samolotow ma wlasnie bardzo wysokie koszty utrzymania.


Widze ze masz naprawde marne pojecie na ten temat. Proponuje poczytac w sieci nt. konstrukcji Antonova 24 i modyfikacji do 26 i wowczas wypowiadaj sie o oplacalnosci trzymania tych maszyn na "chodzie" i lataniu w wojsku czy w innych celach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biver




Dołączył: 24 Lip 2006
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 22:52, 26 Sie 2006    Temat postu:

czy Wy wiecie o czym gadacie ?
juz dwano czytalem kilka opinii ludzi z wyzszego szczebla dowodzenia ze Polsce przydalby sie transportowiec ktory moze przewiezc cos wiecej niz zolnierzy i kilka palet (to nawiazanie do Casy)
niby jest mozliwosc wypozyczenia ale wtedy nie mamy pelnej autonomii dzialan-jestesmy od kogos uzaleznieni (i nie piszcie ze jestesmy w NATO to nie potrzebujemy)

@BN co do tego ze An-26 to maszyna w sam raz dla nas to niezle sie usmialem
i niby An-2 to tez w sam raz bo ciagle lata ?

i jeszcze te zyletki
mi zawsze sie wydawalo ze samoloty w Tucson sa calkowicie sprawne (no przynajmniej wiekszosc) i trzymane sa w dwoch celach : 1-czesci zamienne 2-mozliwosci ich rozkonserowania na wypadek duzego konfliktu zbrojnego
nie wiedzialem ze to jest szrot
dla mnie samoloty ktore nadaja sie na szrot, ida na przetopienie, a nie sa konserwowane

wroce do tych C-130
a nie ma tak byc przypadkiem ze 4 maja latac a piaty ma isc na czesci ?
i kolejna sprawa - jest to samolot sprawdzony o platowcu ktory jeszcze pareset godzin przetrzyma wiec co sie tego samolotu tak czepiacie ? amerykanie wciaz lataja na B-52 i jakos nikt nie mowi, ze to latajaca trumna a oni to idioci bo wciaz je usprawniaja


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo wojskowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 1 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin