Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Samoloty przechwycone przez ACARS w Dublinie

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Skanery, częstotliwości , ACARS
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moli




Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW/EPWR

PostWysłany: Czw 16:37, 14 Gru 2006    Temat postu: Samoloty przechwycone przez ACARS w Dublinie

Witam.
Postanowilem utworzyc osobny topic w/w temacie. Moze kogs zainteresuje co lata nad Irlandia. Bede staral sie w miare wolnego czasu wrzucac depesze i fotke przechwyconego samoltu. Oczywiscie ciekawostki same jak ta z przed kilku minut:

ACARS mode: x Aircraft reg: .6Y-JMP
Message label: _ Block id: A [Uplink]
-------------------------------------[14-12-2006 14:56]
[link widoczny dla zalogowanych]

mam pytanie techniczne .... czy moge zapodawac fotki z airliners.com? czy jest to zabronione?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez moli dnia Czw 19:41, 14 Gru 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciupeq




Dołączył: 05 Wrz 2006
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 17:05, 14 Gru 2006    Temat postu:

Szanowny Panie Wink
A po jasny gwint na tym forum fotki jeśli nie są twoje. Wrzuć poprostu link do fotki to przy okazji unikniesz problemu z legalnością udostępniania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moli




Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW/EPWR

PostWysłany: Czw 18:03, 14 Gru 2006    Temat postu:

Dobra:) Beda linki ....
ACARS mode: G Aircraft reg: ZK-OKF [Boeing B772]
Message label: _ Block id: 3 Msg no: S67A
Flight id: NZ0002 [NZAA-KLAX-EGLL] [Air New Zealand]
----------------------------------------------------------[ 14/12/2006 12:14 ]-
[link widoczny dla zalogowanych]

a ten juz wracal z JFK i pewnie przelatywal nad Wami Wink

ACARS mode: E Aircraft reg: UR-VVF [Boeing B763]
Message label: _ Block id: 7 Msg no: S45A
Flight id: VV0131 [KBP-JFK] [Aerosweet Airlines]
----------------------------------------------------------[ 14/12/2006 15:16 ]-
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moli




Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW/EPWR

PostWysłany: Pią 14:15, 15 Gru 2006    Temat postu:

Kolejny dzien i cos sie zlapalo ....

Egypt Air
Boeing 777-266/ER

Lot na trasie: HECA-KJFK
Podal polozenie: Waypoint: 52147North 005408West
20061215 125913]
#M1BPOSN52147W005408,BAKUR,125849,360,DEVOL,132650,BABAN,M60,236112,1270/TS125849,15120684E8
[link widoczny dla zalogowanych]
a taki mi slad zostawil na mapie:


Dla ciekawostki powiem Wam, ze najwiecej szumu na czestotliwosci ACARS Europe robia mi nad glowa wbrew pozorom nie te olbrzymy a takie "malenstwa" jak ten: [link widoczny dla zalogowanych]
Potrafie miec od nich po kilkadziesiat depeszy ACARS na przelot w moich okolicach.
Czy ktos sie orientuje te male odrzutowce moga pokonowyac trasy miedzi Europa a Ameryka ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moli




Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW/EPWR

PostWysłany: Pon 13:03, 18 Gru 2006    Temat postu:

Dzis nad ranem zlapalem ciekawostke na depeszach ACARS

ACARS mode: A Aircraft reg: F-OJTN [Airbus A340]
Message label: Q0 Block id: 7 Msg no: S82A
Flight id: TN0021 [CDG-LAX-PPT] [Air Tahiti Nui]
----------------------------------------------------------[ 18/12/2006 11:51 ]

Air Tahiti Nui
Airbus A340-313X
[link widoczny dla zalogowanych]


Lot z Paryza CDG przez Los Angeles na Tahiti .. kawal swiata Wink

i kolejny:
ACARS mode: 1 Aircraft reg: 9Y-TJN [Airbus A340]
Message label: ** Block id: @ Msg no: 05a2
Flight id: BW0901 [LHR-BGI-POS] [BWIA]
----------------------------------------------------------[ 18/12/2006 13:06 ]-

BWIA
Airbus A340-313
Lot z Londynu LHR do Bridgetown na Barbados BGI i dalej do Port-of-Spain - stolicyTrynidadu i Tobago.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mick




Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bolesławiec

PostWysłany: Pon 17:18, 18 Gru 2006    Temat postu:

moli napisał:

Dla ciekawostki powiem Wam, ze najwiecej szumu na czestotliwosci ACARS Europe robia mi nad glowa wbrew pozorom nie te olbrzymy a takie "malenstwa" jak ten: [link widoczny dla zalogowanych]
Potrafie miec od nich po kilkadziesiat depeszy ACARS na przelot w moich okolicach.
Czy ktos sie orientuje te male odrzutowce moga pokonowyac trasy miedzi Europa a Ameryka ?


zasieg maja 3500-3970 mil morskich (nm??) - czyli ponad 7 tys km, wiec spokojnie przeleca.
a jak leci inna malizna to jeszcze Islandia jest na wszelki wypadek Wink czy Azory z drugiej strony - ostatnio nasze Jastrzebie tam ladowaly Smile

dane techniczne falcona 900:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciupeq




Dołączył: 05 Wrz 2006
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 17:49, 18 Gru 2006    Temat postu:

Moli, zdaje się, że też odbierasz selcal ? Napisz jaki sprzet do tego jest potrzebny itp.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moli




Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW/EPWR

PostWysłany: Pon 23:43, 18 Gru 2006    Temat postu:

Dzieki mick

Maciupeq
Zgadza sie mam mozliwosc odbioru sygnalow SELCAL, odbieram je z rejonu wschodniego Atlantyku pozostajacego w obszarze kontroli ze stacji SHANWICK na zachodzie Irlandii

Jest osobny topic na forum gdzie pisalem o tym ... http://www.lotnictwo.fora.pl/viewtopic.php?t=4409

Na dzien dzisiejszy powiem tak, stacje z Shanwick slysze idealnie ... musza nadawac z duza moca bo przez caly dzien mi "hucza" ... samoloty nad Atlantykiem troche gorzej i zalezy od warunkow propagacyjnych w danym dniu.
Nie mam tez dobrej anteny na to pasmo ... bo to jest niskie pasmo, fale krotkie. Kilka czestotliwosci : 4.675 MHZ,5.616 MHZ,5.598 MHZ 5.649 Mhz
6.622 MHZ 8.864 MHZ 8.879 MHZ 8.906 MHZ 11.279 MHZ ---- bede cos kombinowal na wiosne (moze jakis dipol polfalowy na te czestotliwosci ... ok 40m! wiec to juz sa rozmiary) i jeszcze jedno ... nie nadaja na tych czestotliwosciach w moduacji AM czy FM ... jest to wszystko w modulacji wstegowej czyli SSB a konkretnie USB czyli gorna wstega.

Czasami w dobrych warunkach propagacyjnych slysze AIR TRAFFIC CONTROL z Santa Maria na Azorach i NEW YORK VOLMET a takze blizniacza stacje do Shanwick po drugiej stronie Atlantyku czyli GANDER w Kanadzie.
Jesli macie mozliwosc odbioru na niskich czestotliwosciach to w Polsce slychac SHANNON VOLMET na 5.505 MHZ i RAF VOLMET 5.450 MHZ praktycznie cala dobe. Ja te stacje slysze prawie bez anteny :)Nadaja z bardzo duza moca i slychac je 24h na dobe.

Moim celem jest ulepszenie mojej anteny na niskie czestotliwosci zeby moc odbierac sygnaly ACARS na falach krotkich .... mozna wtedy odbierac sygnaly niemal z calego swiata ... oto przyklad mojego kolegi krotkofalowca z UK:


Tylko do tego jak juz napisalem potrzebna jest DOBRA antena na pasma krotkofalarskie i ... oczywiscie odbiornik co pracuje tak nisko i ma SSB. Moj skaner to ICOM - R20

skaner ten pracuje w zakresie 150 kHz - 3304,999 MHz - wszystkie emisje wiec naprawde daje rade.
Na koniec juz mala fotka mojej anteny


Jestem krotkofalarzem tak na marginesie i nie mam w tej chwili mozliwosci nadawania .... wiec sobie slucham. Wiecie jak jest.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wr50m2
Moderator



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 663
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPSC,EPSD,TXL

PostWysłany: Wto 13:11, 19 Gru 2006    Temat postu:

Orientujesz się, jaki odsetek samolotów uzywa HF ACARSa?
Wydaje mi się, że bardzo niewielki, i tylko na dłuższych trasach??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moli




Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW/EPWR

PostWysłany: Wto 13:50, 19 Gru 2006    Temat postu:

wr50m2 napisał:
Orientujesz się, jaki odsetek samolotów uzywa HF ACARSa?
Wydaje mi się, że bardzo niewielki, i tylko na dłuższych trasach??


Niestety nie mam jeszcze w tym temacie doswiadczenia. Probowalem robic nasluchy na czestotliwosciach ACARS HF ale z moja obecna antena nie slysze nic.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciupeq




Dołączył: 05 Wrz 2006
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 21:32, 19 Gru 2006    Temat postu:

no kurka, właśnie niedawno dostałem prospekt tego icoma, fajna sztuka, ale jeszcze długo mnie nie będzie na niego stać. Prędzej zrobię licencję 2 i zakupię akieś radio, bo nosze się z tym zamiarem jakiś już czas, ale ciągle mi coś na anty Sad Trafiłem nawet do odradzającego się sp5zhp, ale już półtora roku cisza i przestał się odradzać... Kiedyś jak mieszkałem w małej mieścinie na wschodzie polski (Łosice) to poznałem krótkofalowca, który opiekuje się pozostałością po hufcu zhp. Pożyczył mi odbiornik komunikacyjny, i wyrzuciłem kilkadziesiąt metrów kabelka na wieżę obserwacyjną. Trochę posłuchałem, i mi się spodobało Smile zwłaszcza psk31 i rtty. Tak moje plany licencji krótkofalarskiej nadal są planami, a chjoć mieszkam w wawie, i trochę klubów HAM jest, to ciągle mi coś pod górę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paweł_EPWR




Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWR

PostWysłany: Wto 21:57, 19 Gru 2006    Temat postu:

Maciupeq napisał:
no kurka, właśnie niedawno dostałem prospekt tego icoma, fajna sztuka, ale jeszcze długo mnie nie będzie na niego stać. Prędzej zrobię licencję 2 i zakupię akieś radio, bo nosze się z tym zamiarem jakiś już czas, ale ciągle mi coś na anty Sad Trafiłem nawet do odradzającego się sp5zhp, ale już półtora roku cisza i przestał się odradzać... Kiedyś jak mieszkałem w małej mieścinie na wschodzie polski (Łosice) to poznałem krótkofalowca, który opiekuje się pozostałością po hufcu zhp. Pożyczył mi odbiornik komunikacyjny, i wyrzuciłem kilkadziesiąt metrów kabelka na wieżę obserwacyjną. Trochę posłuchałem, i mi się spodobało Smile zwłaszcza psk31 i rtty. Tak moje plany licencji krótkofalarskiej nadal są planami, a chjoć mieszkam w wawie, i trochę klubów HAM jest, to ciągle mi coś pod górę.


Maciupeq, śmiało zdawaj na licencję krótkofalarską! Trochę wykładów z teorii i nie ma problemu, gorzej jak chcesz mieć licencję na I kategorię. Wtedy juz pozostaje nauka alfabetu morse'a. Ja zdawałem juz dawno temu i z tej pasji został mi tylko certyfikat na 2m i 70cm, ale zastanawiam się nad powrotem do nadawania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
6182




Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 808
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 22:54, 19 Gru 2006    Temat postu:

A na jakich to częstotliwościach zamierzacie gadać że musicie mieć papiery Question
Przecież CB i PMR nadają na "wolnych" kanałach Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wr50m2
Moderator



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 663
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPSC,EPSD,TXL

PostWysłany: Śro 11:58, 20 Gru 2006    Temat postu:

6182 napisał:
A na jakich to częstotliwościach zamierzacie gadać że musicie mieć papiery Question
Przecież CB i PMR nadają na "wolnych" kanałach Smile


6367, proszę oszczędź nam swoich mądrości....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciupeq




Dołączył: 05 Wrz 2006
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 12:35, 20 Gru 2006    Temat postu:

Paweł_EPWR napisał:

Maciupeq, śmiało zdawaj na licencję krótkofalarską! Trochę wykładów z teorii i nie ma problemu, gorzej jak chcesz mieć licencję na I kategorię. Wtedy juz pozostaje nauka alfabetu morse'a. Ja zdawałem juz dawno temu i z tej pasji został mi tylko certyfikat na 2m i 70cm, ale zastanawiam się nad powrotem do nadawania.

Teraz to jest spoko, bo mając 2 możesz nadawać an 80m 10m i powyżej Smile tak więc są fajne pasma do nadawania. Tylko musze się troche w jakimś klubie poudzielac by sobie wszystko przypomnieć i douczyć tego czego nie wiem, bo na sucho to ciężko.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Skanery, częstotliwości , ACARS Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin