Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Poznań - pytań kilka

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Skanery, częstotliwości , ACARS
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michal EPPO




Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa/Poznań

PostWysłany: Czw 11:16, 12 Paź 2006    Temat postu: Poznań - pytań kilka

Witam,
na wstepie zaznacze, ze jestem poczatkujacy i prosze o wyrozumialosc w przypadku ewentualnej 'gafy'.

1. Nasluchujac z centrum Poznania slysze Warszawa-Radar na kilku czestotliwosciach. Dlaczego? Czy wiaze sie to z podzialem przestrzeni lotniczej na sektory?

2. Poza tym zazwyczaj slysze tylko samoloty zglaszajace sie do warszawa-Radar, natomiast wieczorami (nie zawsze) na 134,825 albo na 132,7 slysze swietnie też kontrolera z Warszawa-Radar. Dlaczego nie zawsze slychac kontrolę?

Mam Unidena 30XLT i póki co podpialem do niego tylko kabel antenowy (co i tak daje o wiele lepsze rezultaty niz na zwyklej antence). Kabel, niestety, narazie wisi na oknie. Mieszkam na parterze w kamienicy ok. 5-6km w lini prostej od Ławicy. Ok. 20m od mojego okna 'na drodze' stoi 5-cio pietrowy budynek. Pytanie:

3. Dlaczego bardzo słabo (a najczesciej wcale) nie slysze wieży na Ławicy a z kolei świetnie slychac samoloty bedace np. 10 mil od LAW? Moze to byc wina tego budynku przed moja kamienica, ktory moze oslabiać sygnał?

Z gory dziekuje za pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabik




Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KORD/EPKK

PostWysłany: Czw 12:23, 12 Paź 2006    Temat postu:

AD1.
Wlasnie tak. I waw radar ma dosc duzy zasieg.
ad2.Nie zawsze bo istnieje cos takiego jak propagacja ktora akurat w nocy jest lepsza. Poza tym wzrost zaklocen w dzien powoduje ze nie slyszysz kontrolera.
ad3 Zamontuj antene.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KAWA
Administrator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 504
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 13:01, 12 Paź 2006    Temat postu:

132,700 jakością z tej częstotliwości jestem po prostu zdumiony...Fajnie od czasu do czasu usłyszeć „Contact Kaliningrad, Malmo , Berlin” na 134,225 tez zdarza mi się słyszeć kontrolera.


Możliwe ze ten budynek o którym wspominasz ma wpływ na to co i jak słyszysz. Ale po pierwsze samolot lepiej słychać dlatego ze nadaje w kierunku ziemi a twr przeciwnie , wysyła fale radiowe w górę. Ktoś mi to tak tłumaczył. Wygląda to mniej więcej tak ( radosna twórczość w paincie )



To czerwone to Twój odbiornik.


Witam na forum.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciupeq




Dołączył: 05 Wrz 2006
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 20:33, 12 Paź 2006    Temat postu:

Fale ultrakrótkie w zwykłych warunkach nie załamują się w jonosferze, co powoduje że możliwa jest transmisja fal radiowych w kosmos. Jednak w szczególnych warunkach, np podczas zorzy polarnej, czy innego rodzaju nasilonym zjonizowaniu atmosfery fala radiowa ulega załamaniu i można ja odebrać w znacznie wiekszej odległości niż zazwyczaj. Jako przykład podam, depesze acars odebrane z okolic Istambułu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Togal




Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 21:58, 12 Paź 2006    Temat postu:

Maciupeq napisał:
Jako przykład podam, depesze acars odebrane z okolic Istambułu.

A możesz pokazac jak taka depesza wygląda?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabik




Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KORD/EPKK

PostWysłany: Pią 3:01, 13 Paź 2006    Temat postu:

@ KAWA
Troche to nie tak. Podam przyklad KRK i KTW. KTW nie ma kontroli zblizania tylko tym zajmuje sie kontrola z KRK i samolot znajdujacy sie nisko slyszy dokladnie co mowi Krakow Approach. A to jest jakies 90 km od KRK. Wg tego co napisales to samolot tez by nie slyszal wiezy. Powodem takiej sytuacji u kolegi tutaj jest to ze samolot znajduje sie wyzej a ze kolega nie ma anteny to wlasnie dlatego nie zawsze slyszy kontrolera. A anteny stosowane do tej lacznosci maja charakterystyke dooklona gdyz np. samolot znajdujacy sie nisko i dosyc daleko od lotniska musi tak samo slyszec wieze jak ten wysoko ktory np. jest na downwind .
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciupeq




Dołączył: 05 Wrz 2006
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 8:20, 13 Paź 2006    Temat postu:

Togal napisał:

A możesz pokazac jak taka depesza wygląda?


Nie chce mi się szukać tej konkretnej depeszy, ale jak chcesz wiedzieć ogólnie to masz tu [link widoczny dla zalogowanych]
Po odkodowaniu przez ACARSD przykładowa depesza wygląda tak:

ACARS mode: K Aircraft reg: PH-BDN [Boeing B737-306]
Message label: H1 [Message to/from terminal] Block id: 6 Msg no: D36A
Flight id: KL064H Org: KLM64H [Warszawa-Okecie, Poland-Schiphol Amsterdam] [KLM Royal Dutch Airlines]
Message content:-
#DFB(POS-KLM64H-5217N01740E/050147 F320RMK/FUEL 6.9 M0.74)
North: 52.17 East: 17.40


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Togal




Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 12:02, 13 Paź 2006    Temat postu:

Maciupeq napisał:
Togal napisał:

A możesz pokazac jak taka depesza wygląda?

Nie chce mi się szukać tej konkretnej depeszy..

Szkoda, bo nie sądzę, abyś był w stanie odebrać depeszę z takiej odległości.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciupeq




Dołączył: 05 Wrz 2006
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 18:15, 13 Paź 2006    Temat postu:

Wszystko możliwe, że to były przekłamania transmisji i ACARSD podał tasą pozycję, ale znam ludzi, którzy prowadzili rozmowy na 144MHz na podobnych dystansach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabik




Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KORD/EPKK

PostWysłany: Sob 1:59, 14 Paź 2006    Temat postu:

Maciupeq napisał:
Wszystko możliwe, że to były przekłamania transmisji i ACARSD podał tasą pozycję, ale znam ludzi, którzy prowadzili rozmowy na 144MHz na podobnych dystansach.

Albo nawet dalej. Zalezy z czego sie korzysta i czy wchodza w gre przemienniki Wink na pasmie 2m.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michal EPPO




Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa/Poznań

PostWysłany: Sob 8:42, 14 Paź 2006    Temat postu:

Dzięki za odpowiedzi i za cierpliwość!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Skanery, częstotliwości , ACARS Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin