Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Krótkofalowiec - NIELOT - prosi o zabranie na pokład

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Skanery, częstotliwości , ACARS
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jurek SP3SLU




Dołączył: 29 Maj 2006
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Turek WIELKOPOLSKA

PostWysłany: Wto 13:19, 30 Maj 2006    Temat postu: Krótkofalowiec - NIELOT - prosi o zabranie na pokład

Pragnę tą drogą nawiązać kontakt, poszukać pomocy w realizacji zamierzenia techniczno-sportowego zaplanowanego przezemnie - aktywnego krótkofalowca o sporym stażu radiooperatorskim, prezesa klubu krótkofalowców SP3KWA z Turku.
Chciałbym uruchomić licencjonowaną radiostację SP-3-SLU z pokładu statku powietrznego, jako SP-3-SLU/AM wg przepisów radiokomunikacyjnych.
Inaczej - poszukuję osób, które zechciałyby i mają możliwość zabrania mnie wraz z niewielkim zestawem urządzeń radiokomunikacyjnych na pokład dla odbycia jednego lub więcej lotów, podczas których nawiązywałbym łączność radiową z krótkofalowcami Polski i Świata, w pasmach fal krótkich i ultrakrótkich, na fonii i na telegrafii.
Ta akcja mogłaby cieszyć się dużą popularnością w środowisku krótkofalarskim. Wielu pasjonatów pilnie oczekuje przy swoich radiostacjach na nowe i ciekawe aktywności w eterze. Praca stacji amatorskich o znakach /AM (z powietrza) zdarza się, ale nie jest częsta.
Jej atrakcyjnosć podnoszą aspekty związane z doskonałą propagacją fal (szczególnie UKF) przy dużych wysokościach.
Szacuje się, że po rozpoczęciu nadawania może dochodzić do nawiązania klikudziesięciu a nawet ponad stu QSO (połączeń) na godzinę z różnymi radiostacjami.
Dane z łączności są notowane a z korespondentami wymienia się specjalne potwierdzenia - karty QSL. Karta QSL oprócz danych radiowych może zawierać informacje i zdjęcia popularyzujące aeroklub, współorganizatorów akcji itp.
Pomoc w realizacji tego zamierzenia deklarował mój szkolny Instruktor Modelarstwa, Sąsiad, Kolega z Turku, Pilot ZBYSZEK OSENDOWSKI. Niestety nie zdążyliśmy, gdyż zginął w wypadku lotniczym w rejonie Kazimierza Biskupiego.
Jako pasażer - radiooperator nie spodziewam się sprawiać większych kłopotów. Nie jestem oblatany, ale mam spore doświadczenie jako płetwonurek, co rozwinęło we mnie umiejętność sprawnego funkcjonowania w niecodziennych warunkach.
Sprawa wymaga napewno sporego przedyskutowania. Czy w rachubę wchodzi szybowiec, samolot silnikowy, może balon? Formalności. Technika, rozwiązanie antenowe, sposób zasilania radiostacji.
Ale czy mam szansę wzbudzić w kimś zainteresowanie i chęć przystąpienia do tej akcji?
Dodam iż pełną dyspozycyjność czasową osiągnę w lipcu 2006 i ten czas byłby najlepszy (dla mnie) na realizację zamierzenia.
Z serdecznymi pozdrowieniami
Jurek SP3SLU


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
psotter




Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 14:12, 30 Maj 2006    Temat postu:

Jeśli chodzi o koszt lotu, to szybowcem będzie chyba najtaniej. Latają wysoko i długo. Samoloty, które komfortowo zawiozą Cię na pułap ponad 1-2km to już nieco większe jednostki (mała awionetka też zaleci, ale wysoko jest bardzo mało ekonomiczna). Balon byłby najlepszy, w dobry dzień można sobie zawisnąć na 3-4km - ale koszty organizacji lotu są większe niż szybowca i trudniej balony w polskich aeroklubach spotkać.

Piszesz o falach krótkich i ultrakrótkich, więc też używane moce nie będą olbrzymie. Jedyną opcją zasilania będzie własny akumulator lub zatwierdzona przez ULC modyfikacja układu elektrycznego w samolocie. Szybowce i balony nie posiadają elektryki, poza małymi akumulatorami do radiostacji VHF i oświetlenia pozycyjnego.

Podobnie z antenami: zabudowa anteny na kadłubie statku powietrznego wymaga zgody nadzoru lotniczego (kasa i formalności, nie polecam). Pozostaje albo antena przenośna (w kabinie szybowca/samolotu zmieścisz taką max 50-100cm, zależnie od kabiny), albo np. podwieszona pod balonem. W kabinie samolotu masz dookoła metal, więc warunki propagacyjne marne, dodatkowo zakłócenia od silnika.

Podsumowując - moim zdaniem powinieneś się dogadać z baloniarzami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Skanery, częstotliwości , ACARS Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin