Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Acarsd
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Skanery, częstotliwości , ACARS
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BLIX




Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 12:07, 23 Paź 2006    Temat postu:

Antena zrobiona na podstawie danych z forum( nawet probowalem bawic sie dlugosciami ramion), Kabelki polaczone sa oba ,kazde z osobna do jednego z ramion. Glosnosc w Acarsd jest 12-11.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bus127




Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWR

PostWysłany: Pon 12:27, 23 Paź 2006    Temat postu:

Antena oczywiście pozycja pionowo. Może to głupie ale ja u siebie też słyszę dużo "piknięć" ale nie wszystkie są rozkodowywane.. Cóż może tak ma być. Ile odbierasz (pokazują Ci się w Acars'ie) komunikatów śr. na godz.? Może to lokalizacja anteny? U mnie (mieszkam w "bliźniaku" wys. ok. 7m) jest antena na dachu, odbiór śr. do 100 wiadomości na godz.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BLIX




Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 12:48, 23 Paź 2006    Temat postu:

A jest znaczenie jak ustawimy antene? Pionowo czy poziomo? Ja mialem caly czas poziomo na balkonie, jak dam pionowo mam mnostwo zaklocen( pasmo meteo i mnostwo glosow)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Blank




Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Choszczno, UL996, UL29, UP31

PostWysłany: Sob 15:32, 28 Paź 2006    Temat postu:

Jak to jest?
Czestotliwością na której pracuje ACARS w całej Europie jest 131.725 Mhz, a w Skandynawi jest to częstotliwość 131,825 Mhz.
Dziwna sprawa, ktoś się orientuje dlaczego tak jest?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moli




Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW/EPWR

PostWysłany: Sob 21:47, 28 Paź 2006    Temat postu:

Blank napisał:
Jak to jest?
Czestotliwością na której pracuje ACARS w całej Europie jest 131.725 Mhz, a w Skandynawi jest to częstotliwość 131,825 Mhz.
Dziwna sprawa, ktoś się orientuje dlaczego tak jest?

Faktycznie dziwne ....
Oto znane mi europejskie czestotliwosci ACARS:

131.525 MHZ European secondary
131.725 MHZ Primary channel in Europe
136.900 MHZ European secondary
136.925 MHZ ARINC European Channel
136.750 MHZ New European frequency
131.850 MHZ New European frequency - moze to jest to ? 25Hz to nie jest tak duzo a jak skaner jest malo selektywny to moze odczytywac to jako 131.825


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciupeq




Dołączył: 05 Wrz 2006
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 18:06, 29 Paź 2006    Temat postu:

moli napisał:

131.850 MHZ New European frequency - moze to jest to ? 25Hz to nie jest tak duzo a jak skaner jest malo selektywny to moze odczytywac to jako 131.825


No nie przesadzaj, jak skaner robi takie przekłamania to go tylko młotkiem potraktować. Jeśli jest tak selektywny to tym bardziej go młotkiem potraktować, chyba, że lecisz w samolocie i masz skaner gdzieś blisko ant nadawczej Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciupeq




Dołączył: 05 Wrz 2006
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 18:12, 29 Paź 2006    Temat postu:

BLIX napisał:
A jest znaczenie jak ustawimy antene? Pionowo czy poziomo? Ja mialem caly czas poziomo na balkonie, jak dam pionowo mam mnostwo zaklocen( pasmo meteo i mnostwo glosow)

Znaczenie jest takie, że na częstotliwościach lotniczych używa się polaryzacji V czyli pionowej i tak powinna być ustawiona antena. Jeśl;i ustawisz ja w poziomie to będzie miała polaryzację H czyli poziomą i bedzie miała duże tłumienie, a w praktyce gorszy odbiór. Te zakłócenia które miałeś przy polaryzacji pionowej anteny świadczą właśnie o tym co napisałem wcześniej, antena działała z większą sprawnością, a problemy były ze skanerem, który jest mało selektywny bo przystosowany do odbioru z małej antenki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moli




Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW/EPWR

PostWysłany: Pon 0:55, 30 Paź 2006    Temat postu:

Maciupeq napisał:
moli napisał:

131.850 MHZ New European frequency - moze to jest to ? 25Hz to nie jest tak duzo a jak skaner jest malo selektywny to moze odczytywac to jako 131.825


No nie przesadzaj, jak skaner robi takie przekłamania to go tylko młotkiem potraktować. Jeśli jest tak selektywny to tym bardziej go młotkiem potraktować, chyba, że lecisz w samolocie i masz skaner gdzieś blisko ant nadawczej Very Happy


Jest takie ustawienie w skanerach jak RF Gain. Mozesz sobie ustawic zeby skaner byl nieco mniej "kumaty" co do wstrajania sie w czestotliwosc. Jednak masz racje 25Hz to duzo. O 5Hz bym sie nie martwil ale 25 ... Przy tego typu sprzecie bywa czasami zjawisko, ze czestotliwosci sie "rozjada" i moze byc przeklamanie. Ale to idzie szybko sprawdzic jak i ile jest sprzet rozjechany.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciupeq




Dołączył: 05 Wrz 2006
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 8:44, 30 Paź 2006    Temat postu:

moli napisał:

Jest takie ustawienie w skanerach jak RF Gain. Mozesz sobie ustawic zeby skaner byl nieco mniej "kumaty" co do wstrajania sie w czestotliwosc. Jednak masz racje 25Hz to duzo. O 5Hz bym sie nie martwil ale 25 ... Przy tego typu sprzecie bywa czasami zjawisko, ze czestotliwosci sie "rozjada" i moze byc przeklamanie. Ale to idzie szybko sprawdzic jak i ile jest sprzet rozjechany.
Pozdrawiam.


Jeśli rzeczywiście jest tak rozjechany, to polecam co napisałem wcześniej, bo nie wiem czy się opłaca, ze względu na koszty, jechać z tym do serwisu (chyba, że na gwarancji) Polecam ustawić dobrze znaną częstotliwość i sprawdzić czy rzeczywiście jest tam gdzie powinna , ewentualnie poodchylać się w jedną i drugą stronę w celu weryfikacji ewentualnego rozstrojenia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciek P




Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kraków EPKK | 3 NM NE to SKAVI

PostWysłany: Pon 23:24, 30 Paź 2006    Temat postu:

30.10.2006 nowa mapka i log z dzisiaj
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michal EPPO




Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa/Poznań

PostWysłany: Śro 20:17, 01 Lis 2006    Temat postu:

Kiedy samolot zaczyna nadawanie depesz ACARS? Czy jest to przed startem (jesli tak to na jak dlugo) czy już po?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Blank




Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Choszczno, UL996, UL29, UP31

PostWysłany: Czw 20:32, 02 Lis 2006    Temat postu:

Jak ktoś chce, to i wynik moze sie dowiedziec

ACARS mode: K Aircraft reg: A6-EAG [Airbus A330-243]
Message label: HX [Undelivered uplink report] Block id: 7 Msg no: S44A
Flight id: EK0057 [] [Emirates]
Message content:-
H1T2 IS2 ::DM06171711/J0040
/M80
/Q06
Gayle ton puts Windies into final/.
/Q21
Chris Gayle hits 133 as West Indies beat/.South Africa by six wickets to
----------------------------------------------------------[ 02/11/2006 20:11 ]-
1 contacts with this aircraft. First contact: 22/10/2006 13:15 as flight EK0059

Zapewne chodzi o Cricket'a
Niezłe Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Henry




Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Dębno

PostWysłany: Nie 22:42, 05 Lis 2006    Temat postu:

Cześć.
Dzisiejsze obserwacje

część N
[link widoczny dla zalogowanych]

oraz część S
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Blank




Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Choszczno, UL996, UL29, UP31

PostWysłany: Czw 18:55, 09 Lis 2006    Temat postu:

Dzisiejsze:

ACARS mode: O Aircraft reg: G-EUPP [Airbus A319-131]
Message label: 10 [ETA report or FST report] Block id: 5 Msg no: M13A
Flight id: BA0847 [Warsaw, Poland-London-Heathrow, UK] [British Airways]
Message content:-
FTX01.LHRSLBA
847 5 HRS DELAY EX WAW
PAX SZYCHOWSKA 17F HAS
MISSED LAST COACH TO
NEWTON ABBOT. ANY ASSIST
V. MUCH APPREC.
RGDS
Flight Distance: appr. 1470 km Flight time: appr. 1.67 h
----------------------------------------------------------[ 09/11/2006 18:39 ]-
3 contacts with this aircraft. First contact: 15/10/2006 11:16 as flight BA0846

Pani Szychowskiej grozi nocleg na LHR Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mick




Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bolesławiec

PostWysłany: Sob 15:47, 11 Lis 2006    Temat postu:

skad sie biora ogromne dysproporcje w ilosci odbieranych depesz. wczoraj odbieralem (miedzy 10 a 15tą) 250-400 depesz na godzine, a dzis ledwo 10 . pogode wczoraj mialem tragiczna (deszcz, chmury) a dzis sa tylko chmury. czy w weekendy lata az tyle razy mniej maszyn ?? czy moze sa inne przyczyny?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Skanery, częstotliwości , ACARS Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13  Następny
Strona 10 z 13

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin