Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Airfoto.pl - Za duża kompresja jpg

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Serwisy lotnicze
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
central_spotter




Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 21:38, 01 Maj 2006    Temat postu: Airfoto.pl - Za duża kompresja jpg

Większość odrzutów z airfoto w tym sezonie mam za "dużą kompresją jpg". Chciałbym znaleźć powód tego.

Robię zdjęcia Fuji 5600. W ustawieniach mam najwyższy format jpg 5MpixFine /ok. 2.5 Mb plik jpg/. Edytuje w PS CS2:
- poziomuje /czasem jeszcze błędnie Wink /,
kadruje,
zmniejszam plik do 1000x750px,
wyostrzam /maska wyostrzająca 180-270%, promien 0.3 px, prog 0/,
ustawiam poziomy,
ustawiam auto kontrast lub kontrast ręczny,
jasność oraz nasycenie,
zapisuje w najwyższym formacie jpg w PS /12/.

Przykłady:
[link widoczny dla zalogowanych] /za duża kompresja jpg i dodatkowo motyw - samolot częściowo poza kadrem/
[link widoczny dla zalogowanych] /prześwietlenie + za duża kompresja/
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
/termika + za duza kompresja/

i dodatkowo TU154 - przebarwienie /może za dużo nasycenia/, motyw /nie w centrum kadru/
[link widoczny dla zalogowanych]

Mój post nie jest krytyką screenerow Airfoto tylko szukam porady od bardziej doświadczonych spotterów. Nie chce popełniać tych samych błędów.

central_spotter


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 21:56, 01 Maj 2006    Temat postu:

to nie jest za duża kompresja i tyle. jak zdjęcie ma 500 kilo przy tych rozmiarach, to nie jest, choćby wyglądało jak za duża.

to co screener bierze za efekt za dużej kompresji to raczej efekt przeostrzenia szumu z aparatu. czyli chyba źle wyostrzasz (zwłaszcza ten "próg" powinieneś podwyższyć IMHO).

z mojego doświadczenia zdjęcie ok. 1024x700 powinno mieć między 150-250 jeżeli przedstawia samolot w powietrzu, jeżeli przedstawia na ziemi to 250-350 i przy tych rozmiarach nie powinno być żadnych efektów związanych z wyostrzaniem (orientacyjnie).

moim zdaniem zdjęcie masz przeostrzone, przesadnie skontrastowane i w większości przesunięte w niebieskawe odcienie. można to wyeliminować ustawiają neutralny szary kolor. masz też złą kolejność pracy, jedyne co robi się po zmniejszeniu zdjęcia to wyostrzanie, wszelkie operacje korekcyjne powinno się przeprowadzać PRZED.

[link widoczny dla zalogowanych]

sorry, ale to chyba tytułem żartu, albo do kategorii art Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
central_spotter




Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 10:46, 02 Maj 2006    Temat postu:

marcinj napisał:
to co screener bierze za efekt za dużej kompresji to raczej efekt przeostrzenia szumu z aparatu. czyli chyba źle wyostrzasz (zwłaszcza ten "próg" powinieneś podwyższyć IMHO).

z mojego doświadczenia zdjęcie ok. 1024x700 powinno mieć między 150-250 jeżeli przedstawia samolot w powietrzu, jeżeli przedstawia na ziemi to 250-350 i przy tych rozmiarach nie powinno być żadnych efektów związanych z wyostrzaniem (orientacyjnie).

moim zdaniem zdjęcie masz przeostrzone, przesadnie skontrastowane i w większości przesunięte w niebieskawe odcienie. można to wyeliminować ustawiają neutralny szary kolor. masz też złą kolejność pracy, jedyne co robi się po zmniejszeniu zdjęcia to wyostrzanie, wszelkie operacje korekcyjne powinno się przeprowadzać PRZED.

[link widoczny dla zalogowanych]

sorry, ale to chyba tytułem żartu, albo do kategorii art Smile


Dzięki za szybką odpowiedź. Wiedziałem, że to nie "zbyt duża kompresja" tylko z ostrzeniem jest nie tak jak powinno. Przy następnych zdjęciach będę próbował według Twoich wskazówek ustawić parametry w PS.

Czy przed PS "czyścić" zdjęcia w neatimage?

Starałem się, aby zdjęcia miały żywe kolory, dlatego tak jak piszesz są "przesadnie skontrastowane". Poza tym zmieniłem ustawienia zapisu w aparacie na zdjęcia z wysokim poziomem kontrastu i nasycenia. W standardzie fotki wychodzą z "mgiełką".

Co do kolejności pracy przyjąłem zasady z "poradnika Airfoto".

Staram się dokumentować różne zdarzenia na lotnisku /nowości, operacje niezbędne przed lotem - dostawa cateringu na pierwszy lot SP-LPF/. Wspomniane zdjęcie to B737-800 AMC. W bazie airfoto zdjęcia nie było. W opisie napisałem, iż nie mogłem zrobić z bliższej odległości /lądowanie byłem na Wirażowej, start przy cargo - czekałem na EMB175/. Byłem pewny, że zdjęcie odrzucone będzie za kontrast. B737-800 jest tylko na jetphotos Twojego oraz Radka Oneksiaka. Dlatego postanowiłem spróbować z airfoto.

Jak zapobiec pojawianiu się odrzutów za termikę? [link widoczny dla zalogowanych]

central_spotter


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
baku




Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 13:47, 02 Maj 2006    Temat postu:

central_spotter napisał:


Jak zapobiec pojawianiu się odrzutów za termikę? [link widoczny dla zalogowanych]


prosta odpowiedz: nie wysylac Smile

duzo rzeczy mozna zmienic za pomoca komputera, mozna prawie wszystko oszukac, ale pogody nie oszukasz....

podane zdjecie dodatkowo jest zrobione pod slonce, czego efektem sa zle kolory, zly kontrast.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 13:53, 02 Maj 2006    Temat postu:

Czy czyścić w NeatImage, tego nie wiem. Nie wydaje mi się, zeby zdjęcia zrobione na najniższym ISO wymagały tego, chyba, że masz wyjątkowo szumiący aparat. Natomiast na pewno szumów nie należy wzmacniać. Jeśli obserwujesz takie zjawisko, to spróbuj starej sztuczki z zamianą na model Lab, potem wyostrzasz tylko kanał L i z powrotem do RGB.

Kolory na zdjęciach są moim zdaniem za "żywe". Aż tak zielona to trawa na EPWA nie jest.

Rozumiem, że każdy chce się pochwalić zdjęciem, zwłaszcza nowej maszyny, ale bez przesady. Na tej fotce B737 wyglądał, jakby był wykonany z masła Smile I szczerze mówiąc, to fakt, że nie mogłeś zrobić z bliższej odległości nikogo nie obchodzi, skoro nie mogłeś to nie wysyłaj. Podobnie jak z robieniem pod światło. Brzmi brutalnie ale taka jest prawda.

Odrzutom za termikę de facto nie da się zapobiegać. To jest efekt jedynie w małym stopniu redukowalny przez wyostrzenie. Nie można takich zdjęć robić i tyle.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
central_spotter




Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 18:42, 02 Maj 2006    Temat postu:

marcinj napisał:
Czy czyścić w NeatImage, tego nie wiem. Nie wydaje mi się, zeby zdjęcia zrobione na najniższym ISO wymagały tego, chyba, że masz wyjątkowo szumiący aparat. Natomiast na pewno szumów nie należy wzmacniać. Jeśli obserwujesz takie zjawisko, to spróbuj starej sztuczki z zamianą na model Lab, potem wyostrzasz tylko kanał L i z powrotem do RGB.
.

Nie znałem tej sztuczki z zamianą na LAB. Następne fotki będę robił z ustawieniem wyostrzania w aparacie na poziomie soft /miałem normal/.

Kolory może faktycznie są zbyt "żywe".

W temacie B737 AMC zgadzam się w 100%. Po długiej przerwie w robieniu zdjęć lotniczych chciałem podzielić się jak największą ich liczbą.
Wiem, iż był to błąd. Powinienem wprowadzić ostrzejszą selekcję.

central_spotter


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Serwisy lotnicze Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin