Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

szerokość korytarzy

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Samoloty pasażerskie nad Polską
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KubaN




Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk EPGD

PostWysłany: Sob 21:00, 22 Paź 2005    Temat postu: szerokość korytarzy

Witam, czy ktoś z was może wie, ile wynosi przeciętna szerokość korytarzy high-altitude? Widzę z Gdańska UL730, jak jestem o 80 kilometrów na południe to czasem przelatują mi czwórki nad głową takjakby na UL730 (naprzykład mój chinek, którego wstawiłem na forum). Nie ma tam żadnego innego korytarza w takim kierunku. Może ktoś wie jak daleko mogą 'odfrunąć' od głównego 'toru jazdy'?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
con13




Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 0:40, 23 Paź 2005    Temat postu:

Szerokość dróg RNAV, a więc tych, które Cię interesują, to 10NM, czyli ok. 18 km.
Co do dokłądności lotu po drodze, to przy obecnym wyposażeniu nawigacyjnym samolocik poleci dokładnie jak po sznurku w środku drogi. Pytanie tylko, czy mu na tym zależy. Trzeba wiedzieć, że przestrzeń kontrolowana to nie tylko drogi lotnicze, ale wszystko (no, prawie wszystko) co widzisz nad sobą od wysokości ok. 3 do ok. 14km. Dlatego to, czy dany samolot poleci dokładnie w drodze (a więc tak, jak to sobie zaplanował pilot, przewoźnik, etc) czy poza nią, zależy wyłącznie od kontrolerów, którzy na podstawie dostępności przestrzeni (głównym jej ograniczeniem jest nasza kochana armia) skracają planowany lot, kierując samolot "direct" punkt taki i owaki. Korzyści, zapewniam, są po obu stronach. Stąd samolot nad Gdańskiem może właśnie znajdować się w drodze, a może poza nią - 50 na 50.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Nie 5:17, 23 Paź 2005    Temat postu: Re: szerokość korytarzy

KubaN napisał:
Nie ma tam żadnego innego korytarza w takim kierunku. Może ktoś wie jak daleko mogą 'odfrunąć' od głównego 'toru jazdy'?


Moze wogole nie leciec "korytarzem". Samolot moze dostac pozwolenie od kontrolerow (ATC) aby sobie skrocic droge i poleciec na "przelaj". To sie dzieje dosc czesto. W przeciwienstwie do asfaltowych drog powietrze jest wszedzie i tam gdzie sa korytarze i tam gdzie ich nie ma. Surprised


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pawelbelzyce




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 893
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: UL980

PostWysłany: Nie 9:36, 23 Paź 2005    Temat postu: Re: szerokość korytarzy

Witam

slepowron napisał:
KubaN napisał:
Nie ma tam żadnego innego korytarza w takim kierunku. Może ktoś wie jak daleko mogą 'odfrunąć' od głównego 'toru jazdy'?


Moze wogole nie leciec "korytarzem". Samolot moze dostac pozwolenie od kontrolerow (ATC) aby sobie skrocic droge i poleciec na "przelaj". To sie dzieje dosc czesto. W przeciwienstwie do asfaltowych drog powietrze jest wszedzie i tam gdzie sa korytarze i tam gdzie ich nie ma. Surprised


Własnie Smile Sam widze jak samoloty na UM984 9 mam ok. 40 km do niego) latają z LETKi do TUSIN. A za to niektóre latają z LETKI do BABKO czyli potocznie jakby na skróty. Wszystko sie zgadza co mowi Slepowron bo w radyjku slysze jak pilot Austriana pyta sie czy jest mozliwe aby leciec do BABKO. Jezeli tak leca to u mnie je widze 20 km blizej czyli jednak jest roznica Smile

Pozdrawiam Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KubaN




Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk EPGD

PostWysłany: Nie 10:08, 23 Paź 2005    Temat postu:

Hmm... to ja w takim razie u mnie widze czwórki latające na skróty między VOR Suwałki a intersection TOMKO Surprised

Troche dalego ale innej możliwości nie ma Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Samoloty pasażerskie nad Polską Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin