Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ił-76 wiózł 300 kg uranu nad Polską
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Samoloty pasażerskie nad Polską
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
6182




Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 808
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 22:12, 19 Gru 2006    Temat postu: Ił-76 wiózł 300 kg uranu nad Polską

Cytat:



Nad największymi polskimi miastami przeleciał w poniedziałek rosyjski samolot z ładunkiem radioaktywnego uranu. Gdyby doszło do katastrofy, mogłaby spowodować skażenie na znacznie większą skalę niż po Czarnobylu. Polski rząd prawdopodobnie został poinformowany o przelotach, ale nie zgłosił zastrzeżeń - ujawnia "Dziennik".


Niewykluczone, że nikt z urzędników nie zadał sobie trudu, aby dokładnie zorientować się, jakiego rodzaju ładunki przewożą rosyjskie transportowce.

W poniedziałek o godzinie 8.16 rano, w polską przestrzeń powietrzną wleciał samolot Ił-76 rosyjskich linii lotniczych Wołga - Dniepr. Leciał z Drezna do Ramienskoje pod Moskwą. Na pokładzie miał 326 kg zużytego paliwa atomowego z zamkniętego w 1991 roku sowieckiego reaktora w Rossendorfie. Ładunek zawierał prawie 270 kg wysoko wzbogaconego uranu. Pozostała część to mniej niebezpieczny uran wzbogacony w 10-20 proc. Tak duży transport przewożono po raz pierwszy.

Udo Herwig, dyrektor ośrodka badawczego w Rossendorfie, gdzie składowano paliwo zapewnił, że podjęto nadzwyczajne środki ostrożności, a niemieckie i międzynarodowe władze pozwoliły na transport lotniczy. - Zużyte paliwo było przewożone w ramach działającego od dwóch lat wspólnego programu USA, Rosji i Międzynarodowej Agencji Energii Atomowej (IEAE) - wyjaśnia Ayhan Evrensel z IEAE, który był obecny podczas przewozu ładunku na lotnisko w Dreźnie.

W biurze właściciela samolotu - linii Wołga-Dniepr "Dziennik" dowiedział się, że z lotem wszystko jest w porządku. - Więcej nie możemy zdradzić. To tajne informacje - powiedział anonimowo jeden z pracowników.

Potwierdzenie poniedziałkowego przelotu "Dziennik" uzyskał w Agencji Ruchu Lotniczego. Na trasie przelotu atomowego samolotu znalazły się prawdopodobnie Poznań, Warszawa i Białystok.

Co by się stało, gdyby nastąpiła awaria? - zapytała gazeta w Państwowej Agencji Atomistyki. - W czarnym scenariuszu, w razie awarii i rozszczelnienia pojemników teren należałoby izolować, a mieszkańców objąć ewakuacją. Zagrożenie byłoby kilkakrotnie większe, niż podczas awarii elektrowni w Czarnobylu - powiedział pracownik Agencji.

- Rosjanie w tym roku zapowiedzieli, że zamierzają wozić paliwo jądrowe, ogłosili to na konferencji w Petersburgu - mówi pracownik Agencji. Ale niezbędne do tego specjalne pojemniki typu C są dopiero testowane. - Rosjanie ogłosili, że zaczynają je testować, a to znaczy, że jeszcze nie mają ich gotowych - ostrzega informator "Dziennika".

Teoretycznie, każdy lot z niebezpiecznym ładunkiem, a taki właśnie przewoził Ił-76, powinien być zgłaszany do Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Polska jest członkiem Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (International Civil Aviation Organisation - ICAO), odpowiedzialnej za wdrażanie i przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa ruchu lotniczego. Kłopot w tym, że nasz kraj nie poczynił zastrzeżeń, co do transportu takich towarów, jak odpady radioaktywne.

- W praktyce niepotrzebne jest żadne specjalne zezwolenie na ich przewóz - utrzymuje pracownik Państwowej Agencji Atomistyki.

(PAP)



[link widoczny dla zalogowanych]

Moim zdaniem na fotce jest RussOne Idea ale mogę się mylić


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
elcin




Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław/EPWR

PostWysłany: Wto 22:23, 19 Gru 2006    Temat postu:

"w polską przestrzeń powietrzną wleciał samolot Ił-76 rosyjskich linii lotniczych Wołga - Dniepr" Rusłan ma bardziej stromy nos i jest chyba wiekszy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zdun




Dołączył: 25 Mar 2006
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Wto 22:30, 19 Gru 2006    Temat postu:

Na fotce na 100% jest Il-76. Porównajcie sobie rozkład silników w tych dwóch maszynach - to chyba najabardziej widoczna róźnica (jeszcze nos - bardzo specyficzny w 76, ale na tej fotce praktycznie nie widoczny)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
6182




Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 808
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 22:44, 19 Gru 2006    Temat postu:

Faktycznie nos mówi swoje (zwłaszcza że widziałem Iła na żywo z odległości 10 m) ale jest już późno a dzisiaj miałem ciężki dzień Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
elcin




Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław/EPWR

PostWysłany: Wto 22:52, 19 Gru 2006    Temat postu:

Ja jakies kilka miesiecy temu miałem lekkie zdziwienie i zalamanie ze nie mialem przy sobie aparatu jak w centrum wroclawia centralnie nad moim domem lecial. Ale z tym uranem to niezle tylko dlaczego odrazu szacuje sie co by bylo gdyby... Ale czegos nie rozumiem to sa linie lotnicze czy jakies wewnetrzne linie przewozace ladunki??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
6182




Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 808
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 23:04, 19 Gru 2006    Temat postu:

To rosyjska firma cargo operuje Rusłanami i Ił 76 i przewozi właśnie takie różne dziwne rzeczy (definicja z głowy jakby co) Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
savvy




Dołączył: 18 Sie 2006
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Oborniki Śląskie

PostWysłany: Śro 14:48, 20 Gru 2006    Temat postu:

Zdun napisał:
Na fotce na 100% jest Il-76. Porównajcie sobie rozkład silników w tych dwóch maszynach - to chyba najabardziej widoczna róźnica (jeszcze nos - bardzo specyficzny w 76, ale na tej fotce praktycznie nie widoczny)


Czesc!

IŁ 76 TD na przeszkloną dolną część kabiny... moim zdaniem widac to na tym zdjęciu...

samolot leciał najprawdopodobniej nad moim domem Smile z mickiem ustaliliśmy ze musiał lecieć po Un 869 a pozniej nad TRZ wleciał w UT 711...
co wy na taki plan lotu- prawdopodobne ?

Z innej beczki dodam ze juz z 3 razy widziałem IŁ'u 76 TD latajace po typowym korycie zachod-Moscow[UN869] ... to sa straszne złomy chyba...słychac je zanim uda sie je zobaczyc Smile

300kg mogli by przetransportowac innymi sprzetami...czyms pewniejszym...moze balonem Smile

pozdro...

savvy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Joorek




Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 1037
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Sosnowiec / Pogoń

PostWysłany: Śro 14:59, 20 Gru 2006    Temat postu: Re: Ił-76 wiózł 300 kg uranu nad Polską

6182 napisał:

Moim zdaniem na fotce jest RussOne Idea ale mogę się mylić

RussOne? Sad
Jeśli w tę stronę to prędzej Condor, ale w Polsce Rusłan.
A ten na zdjęciu to jeden z najlepszych egzemplarzy Iła-76.
savvy napisał:
to sa straszne złomy chyba...

Sad
Straszne złomy mówisz?
To źle mówisz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
savvy




Dołączył: 18 Sie 2006
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Oborniki Śląskie

PostWysłany: Śro 15:20, 20 Gru 2006    Temat postu: Re: Ił-76 wiózł 300 kg uranu nad Polską

Joorek napisał:

savvy napisał:
to sa straszne złomy chyba...

Sad
Straszne złomy mówisz?
To źle mówisz.


Joorek wiecej szczególów... to sa moje subiektywne obserwacje RNAV'owe... faktem jest ze sa strasznie glośne i nie wygladaja na nowoczesne...

pozdro

savvy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez savvy dnia Śro 16:09, 20 Gru 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piwi




Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 999
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Dąbrowa Górnicza [epkt_spotters]

PostWysłany: Śro 15:35, 20 Gru 2006    Temat postu:

Zastanów się, jak mają się obserwacje RNAV do faktycznego stanu technicznego danego samolotu. Design i dźwięk o niczym nie świadczą, zwłaszcza, że oglądasz to z odległości 10 km.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
savvy




Dołączył: 18 Sie 2006
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Oborniki Śląskie

PostWysłany: Śro 15:49, 20 Gru 2006    Temat postu:

Piwi napisał:
Zastanów się, jak mają się obserwacje RNAV do faktycznego stanu technicznego danego samolotu. Design i dźwięk o niczym nie świadczą, zwłaszcza, że oglądasz to z odległości 10 km.


moze to bedzie lepszy argument:
"Prace projektowe nad Iłem-76, czterosilnikowym odrzutowym samolotem transportowym, rozpoczęto pod koniec lat 60. Przewodził im G.V.Noworzilow. Nowy samolot miał zastąpić turbośmigłowego An-12. Pierwszy lot prototypu odbył się 25 marca 1971 r. W zakładach GAZ-30 w Chodynce zbudowano trzy prototypy i trzy kadłuby do prób naziemnych. Po raz pierwszy oficjalnie pokazano go na filmie w 1974 r. jako samolot desantowy dla spadochroniarzy. Był on wyposażony w podwójne działko defensywne na ogonie. Produkcję seryjną rozpoczęto w 1975 r. Na początku 1994 r. wyprodukowano 800 egz."

troche "starawa" konstrukcja Sad

nie zawsze udawalo sie wyladowac tymi samolotami Sad
"2001-12-03 09:33:00
Czarne skrzynki IŁ 76 znalezione

Na miejscu wczorajszej katastrofy rosyjskiego Ił-a 76 znaleziono czarne skrzynki i szczątki 10-ciu ciał - poinformowała agencja Interfax. Samolot zapalił się i runął na ziemię w rejonie Omska. Zginęło 18 osób.
Czarne skrzynki mogą wyjaśnić przyczynę katastrofy. Ił-76 należał do wojsk ochrony pogranicza. Szczątki samolotu i ciała ofiar zostały rozrzucone w promieniu 5 kilometrów od miejsca katastrofy. W poszukiwaniach uczestniczą brygady ratownicze z regionalnego oddziału Ministerstwa do spraw Sytuacji Nadzwyczajnych."

powtarzam 2 raz...to moje subiektywne odczucie...jestem zdania ze sa lepsze/pewniejsze/nowoczesniejsze maszyny do przewozenia takich "strategicznych materiałów"

savvy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez savvy dnia Śro 15:53, 20 Gru 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Joorek




Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 1037
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Sosnowiec / Pogoń

PostWysłany: Śro 15:52, 20 Gru 2006    Temat postu:

savvy napisał:

troche "starawa" konstrukcja Sad

Tak samo jak większość zachodnich konstrukcji codziennie przecinających polskie niebo!
Poza tym rok rozpoczęcia produkcji danego typu ma się nijak do obecnego stanu technicznego danego samolotu.

PS. Stereotypy to bardzo zła rzecz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Joorek dnia Śro 15:56, 20 Gru 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piwi




Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 999
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Dąbrowa Górnicza [epkt_spotters]

PostWysłany: Śro 15:56, 20 Gru 2006    Temat postu:

Co ma wiek konstrukcji do jej faktycznego stanu technicznego? Shocked

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
savvy




Dołączył: 18 Sie 2006
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Oborniki Śląskie

PostWysłany: Śro 16:01, 20 Gru 2006    Temat postu:

Joorek napisał:
savvy napisał:

troche "starawa" konstrukcja Sad

Tak samo jak większość zachodnich konstrukcji!
Poza tym rok rozpoczęcia produkcji danego typu ma się nijak do jego stanu technicznego.


zgadzam sie...chodzi o standarty serwisowania...czytałes w grudniowym wydaniu "Skrzydalej Polski" artykuł nt nowych maszyn dla VIPów ? m.in. opisywane sa tam procedury serwisów maszyn u wschodnich sasiadów...co 4 czesc w magazynach nie spelnia norm i najprawdopodobiniej jest nieorginalna...
takie historie raczej nie przejda w Arabuzie i Benku Sad

savvy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Joorek




Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 1037
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Sosnowiec / Pogoń

PostWysłany: Śro 16:09, 20 Gru 2006    Temat postu:

Nie czytałem Wink

StandarDy, nieorYginalna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Samoloty pasażerskie nad Polską Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin