Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

www.lotnisko-rzeszow.pl
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Rzeszów - Jasionka (EPRZ/RZE)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sven




Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 18:25, 30 Lis 2006    Temat postu:

STYRO napisał:
cytat z [link widoczny dla zalogowanych]

Cytat:
Rzeszowskie lotnisko dysponuje najnowszą, jedną z dwóch najdłuższych w Polsce drogą startową o długości 3200 m z nawigacją umożliwiającą przyjmowanie wszystkich typów samolotów całego świata w każdych warunkach i o każdej porze.


to tak w nawiazaniu do wydarzen w ostatnich dniach Wink


tia - a czy kazdy samolot moze ladowac w kazdych warunkach ? ... Wink
lopatologicznie czy kazdy ma ILS, a nawet jezeli ma zarowno samolot jak i lotnisko to czy ZAWSZE mozna z takowych skorzystac?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vincentdelabeast




Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPRZ

PostWysłany: Pią 12:05, 01 Gru 2006    Temat postu:

Tak, praktycznie każdy samolot komunikacyjny posiada ILS i jeśli działa to zawsze z niego można skorzystać. Jednak to nie jest tak, że przy każdych warunkach ten ILS pozwoli wylądować. Oznacza to, że muszą istnieć jakieś minimalne warunki meteorologiczne (widzialność i podstawy chmur) przy jakich ten samolot może wylądować. W Rzeszowie jest kategoria 1 ILS co oznacza
- urządzenie prowadzące od granicy zasięgu do wysokości 60 m (200 stóp) nad płaszczyzną drogi startowej przy widzialności (RVR - runway visual range) 800 m (2400 stóp). Jeżeli pas jest wyposażony w światła linii centralnej i krawędziowe, to konieczny RVR może być obniżony do 600 m (1800 stóp).

Najlepszy ILS kategorii 3C nie występuje w Polsce to ten sadza samoloty przy 0/0.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pilotlb




Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 18:10, 01 Gru 2006    Temat postu:

Czy w III kategorii jest możliwe w pełni automatyczne lądowanie? Jeśli tak to jak odbywa się końcowe wyrównanie tuż przed dotknięciem pasa?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vincentdelabeast




Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPRZ

PostWysłany: Sob 13:05, 02 Gru 2006    Temat postu:

Niestety aż tak szerokiej wiedzy nie posiadam. Ale z tego co wiem, to automatyczne lądowanie przy ILS IIIc jest realizowane. Wyrównanie jest wykonywane na podstawie urządzeń,a nie wzrokowo. komputer pokładowy otrzymuje informacje dotyczące wysokości na poziom lotniska oraz pozycji względem pasa i realizuje manewry lądowania.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konradcze




Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Mielec, EPML

PostWysłany: Sob 14:01, 02 Gru 2006    Temat postu:

Z tego co się orientuję, póki co na żadnym lotnisku nie działa ILS cat IIIc Wink

A tu troszkę info z Wikipedii:

Kod:
There are three categories of ILS which support similarly named categories of operation.

    * Category I - A precision instrument approach and landing with a decision height not lower than 60 m (200 ft) above touchdown zone elevation and with either a visibility not less than 800 m or a runway visual range not less than 550 m.
    * Category II - Category II operation: A precision instrument approach and landing with a decision height lower than 60 m (200 ft) above touchdown zone elevation but not lower than 30 m (100 ft), and a runway visual range not less than 350 m.
    * Category III is further subdivided
          o Category III A - A precision instrument approach and landing with: a) a decision height lower than 30 m (100 ft) above touchdown zone elevation, or no decision height; and b) a runway visual range not less than 200 m.
          o Category III B - A precision instrument approach and landing with: a) a decision height lower than 15 m (50 ft) above touchdown zone elevation, or no decision height; and b) a runway visual range less than 200 m but not less than 50 m.
          o Category III C - A precision instrument approach and landing with no decision height and no runway visual range limitations. A Category III C system is capable of using an aircraft's autopilot to land and guide the aircraft to the terminal if required.

In each case a suitably equipped aircraft and appropriately qualified crew are required. For example, Cat IIIc requires three autopilots, Cat I does not. Cat I only goes off of altimeter indications for decision height, the Cat II and Cat III approaches go off the radar altimeter for a decision height


pozdrawiam,
Konrad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Sob 15:01, 02 Gru 2006    Temat postu:

pilotlb napisał:
Czy w III kategorii jest możliwe w pełni automatyczne lądowanie? Jeśli tak to jak odbywa się końcowe wyrównanie tuż przed dotknięciem pasa?


http://lotnictwo.fora.pl/viewtopic.php?t=4952&start=30


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vincentdelabeast




Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPRZ

PostWysłany: Sob 19:38, 02 Gru 2006    Temat postu:

Kochani. Ale Wy sobie utrudniacie. Info z wikipedii albo anglojęzyczne sprawy Wam nie ułatwi. Z serca proponuje Wam stronę faceta, który na urządzeniach lotniczych w Agencji Ruchu Lotniczego sobie zęby zjadł i na dodatek jest egzaminatorem Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Świetny gość i bardzo kompetentny. A na jego stronie znajdziecie mnóstwo informacji z dziedziny lotnictwa. Gorąco polecam:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lumix




Dołączył: 24 Paź 2005
Posty: 1467
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPRZ - Rzeszów City

PostWysłany: Nie 19:14, 03 Gru 2006    Temat postu:

Skrzydlata Polska - nr. 11/2006 - Kontrola ruchu lotniczego od podstaw - kategorie w lotnictwie, m.in ILS

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pilotlb




Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 19:52, 03 Gru 2006    Temat postu:

Właśnie o taką podpowiedź mi chodziło jaką podał Vincent. Ja nie pytałem o kategorie, tylko jak działa "końcowe przyziemienie". Dzięki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STYRO




Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Teneryfa, Wyspy Kanaryjskie, Hiszpania

PostWysłany: Śro 19:10, 17 Sty 2007    Temat postu:

Cytat:
RZESZÓW - NOWY JORK – bilety w sprzedaży!!!

17.01.2007, godz. 09:08


Już w czerwcu polecimy z Rzeszowa do Nowego Jorku. Rzeszów będzie trzecim po Warszawie i Krakowie portem lotniczym, z bezpośrednim połączeniem transatlantyckim.

2 czerwca 2007 roku Polskie Linie Lotnicze LOT rozpoczynają rejsy pasażerskie z Rzeszowa za Atlantyk do dwóch lotnisk: Nowy Jork John F. Kennedy (JFK) i Newark Liberty (EWR). Jest to odpowiedź na największy w Polsce i stale rosnący rynek pasażera transatlantyckiego w regionie rzeszowskim.

Więcej informacji znajdą Państwo na stronie Polskich Linii Lotniczych LOT: [link widoczny dla zalogowanych]

Informacje o dniach i godzinach lotów są zawarte w rozkładzie lotów na naszej stronie internetowej.


hahaha chyba slepy jestem, bo w rozkladzie na www nie ma lotow do USA.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mss




Dołączył: 28 Wrz 2006
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Rze-ów

PostWysłany: Śro 20:43, 17 Sty 2007    Temat postu:

jak to niema jest , daj sobie Wylot rzeszów > ny i bedziesz miał opcje przez wawe i bezposrednio ... `

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Śro 20:55, 17 Sty 2007    Temat postu:

chodziło o strone lotniska, a nie LOTu, ale na stornie lotniska Styro rozkład lotów podawany jest sezonami obecnie jest zimowy, co nie zmienia faktu że nie powinni wprowadzac w błąd.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STYRO




Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Teneryfa, Wyspy Kanaryjskie, Hiszpania

PostWysłany: Śro 21:01, 17 Sty 2007    Temat postu:

No u mnie nadal jak patrze na rozklad do Odloty z Rzeszowa --> Dublin, Londyn, warszawa tylko.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel




Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 11:23, 18 Sty 2007    Temat postu:

STYRO napisał:
No u mnie nadal jak patrze na rozklad do Odloty z Rzeszowa --> Dublin, Londyn, warszawa tylko.


Z tego co widze to admin stronki naszego lotniska już zamieścił w rozkładzie loty do Nowego Yorku Very Happy

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STYRO




Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Teneryfa, Wyspy Kanaryjskie, Hiszpania

PostWysłany: Czw 17:28, 18 Sty 2007    Temat postu:

U mnie tez juz dzisiaj wszystko jest ok.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Rzeszów - Jasionka (EPRZ/RZE) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Strona 4 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin