Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Co z ILS?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Rzeszów - Jasionka (EPRZ/RZE)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pilotlb




Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 22:05, 09 Lut 2006    Temat postu: Co z ILS?

Wieczorny lot z Hahn był dzisiaj w VFR na pas 27. Chyba się nie przesłyszałem - gdy pilot pytał o podejście, kontroler odpowiedział, że wyłącznie visual. Co jest z ILS-em - jakieś kombinacje czy chwilowa niedyspozycja? Przeszukałem NOTAMy i niczego nie znalazłem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lumix




Dołączył: 24 Paź 2005
Posty: 1467
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPRZ - Rzeszów City

PostWysłany: Pią 0:27, 10 Lut 2006    Temat postu: odp

pilotlb napisał:
Wieczorny lot z Hahn był dzisiaj w VFR na pas 27. Chyba się nie przesłyszałem - gdy pilot pytał o podejście, kontroler odpowiedział, że wyłącznie visual. Co jest z ILS-em - jakieś kombinacje czy chwilowa niedyspozycja? Przeszukałem NOTAMy i niczego nie znalazłem.


.. a ja usłyszałem "27" a później głos kontrolera który mówił coś o "09" - wyglądało to tak, jakby pilot Ryana miał do wyboru kierunek lądowania Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pilotlb




Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 2:49, 10 Lut 2006    Temat postu:

Możliwe, bo u mnie słabo było słychać i niektóre słowa były przerywane.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pilotlb




Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 11:11, 10 Lut 2006    Temat postu:

Wszystko ok - dzisiaj lepiej słychać i ILS jest. Embarassed

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tommy




Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 20:00, 10 Lut 2006    Temat postu:

Oprócz NOTAM-ów warto było też spojrzeć na METAR.
Może pilot dostał zgodę na podejście ILS27, a po uzyskaniu widoczności z pasem miał wykonać Circle-to-land do pasa 09.

Oczywiście są to tylko domysły.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pilotlb




Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 23:03, 10 Lut 2006    Temat postu:

Możliwe - metarów nie przeglądnąłem i jak poprzednio wspominałem, jakość odbioru nie była dobra. Pamiętam, że pilot pytał o 27 a po chwili usłyszałem, że wieaż mówi "visual only". Dlatego tak to skojarzyłem, że ILS nie działa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tommy




Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 20:05, 12 Lut 2006    Temat postu:

Jeżeli tu chodziło o Circle-to-land, to frazeologia mogła przebiegać tak:
TWR: DE-GHT, Cleared ILS27, then left hand circuit runway 09 report base.
Pilot: Is runway 27 active?
TWR: DE-GHT, Negative, visual runway 09 only.

Mogłem sporo namieszać... Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pilotlb




Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 23:01, 12 Lut 2006    Temat postu:

Możliwe, "ziro-najner" nie słyszałem, stąd miałem podejrzenie o niesprawny ILS.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tommy




Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 12:39, 13 Lut 2006    Temat postu:

Tommy napisał:
CTR: DE-GHT, Cleared ILS27, then left hand circuit runway 09 report base.
Pilot: Is runway 27 active?
CTR: DE-GHT, Negative, visual runway 09 only.

Mogłem sporo namieszać... Rolling Eyes

Jak szedłem spać, to mi się przypomniało, że Wieża nie daje zgody na podejście ILS. To Radar daje taką zgodę. W cytacie jest poprawiona wersja komunikacji.
Jeżeli słuchałes Wieży to pewnie prowadziła kontrolę proceduralną kiedy samolot już się ustabilizował na ścieżce, czekał na złapanie widoczności pasa i dopytywał się czy nie mógłby wylądować z ILS-em na 27.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pilotlb




Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 23:37, 13 Lut 2006    Temat postu:

Ja nie słuchałem całej korespondencji od RASOGA, złapałem wyrywkowo i o niezbyt dobrej słyszalności fragment, a zaniepokoiło mnie zestawienie słów "27" i "visual only"

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 0:26, 14 Lut 2006    Temat postu:

Tommy, piszesz bzdury.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lumix




Dołączył: 24 Paź 2005
Posty: 1467
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPRZ - Rzeszów City

PostWysłany: Wto 13:53, 14 Lut 2006    Temat postu: odp

Atco napisał:
Tommy, piszesz bzdury.


.. to moze byś wyjaśnił niewtajemniczonym o co chodzi ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 13:57, 14 Lut 2006    Temat postu:

Bzdurą jest, jakoby przy kontroli proceduralnej ( a tak jest w Rzeszowie) to nie wieża wydawał zgode na podejście ILS.
Całkowitą bzdurą jest, jakoby to radar wydawał zgodę na podejście.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pilotlb




Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 23:36, 14 Lut 2006    Temat postu:

Z tego co do tej pory wiedziałem, to w EPRZ nie ma podziału na ground, approach, radar itp.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 0:46, 15 Lut 2006    Temat postu:

I słusznie wiedziałeś.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Rzeszów - Jasionka (EPRZ/RZE) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin