Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.

Rzym w jeden dzień ze SkyEurope...

Skąd: Krzyżowice UL984 UN744 UM984

PostWysłany: Czw 20:54, 19 Paź 2006    Temat postu: Rzym w jeden dzień ze SkyEurope...

Witam ponownie Wink Zgodnie z zapowiedzią w temacie "Paryż w jeden dzień ze SkyEurope" postanowiłem wstawić opowiadanie z kolejnej wycieczki Wink Wszystko działo się 29 września b.r.
Koszt biletu powrotnego z wszystkimi opłatami to 212 zł - rezerwacja z 3 miesięcznym wyprzedzeniem. W tym miejscu chcę przeprosić za jakość fotek, ale kiepski ze mnie fotograf… widać w każdym razie to, co trzeba Wink
Na lotnisko przybyłem 4 godziny przed odlotem żeby cośik jeszcze upolować, i czekała na mnie pierwsza miła niespodzianka. Jeszcze z obwodnicy zobaczyłem lądującego BAe 146 TNT, i od razu pomyślałem ze został zawrócony z Katowic – nie myliłem się. Dojeżdżając do CARGO zobaczyłem … A320 Wizz, i to z białym noskiem (HA-LPC) Cool
Wpadłem też na chwilkę pod płot, obok drogi przeciwpożarowej:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Czas odprawy zbliżał się nieubłaganie, rozeznanie w sytuacji ruchowej…
Nasz lot „ON TIME” lecz inni nie mieli tyle szczęścia, a w przypadku pasażerów Centralwings, którzy lecieli z Rodos do Warszawy i z powodu mgły na Okęciu wylądowali w Krakowie można powiedzieć ze jedynym ich powodem do szczęścia, był fakt że dolecieli w jednym kawałku. W Krakowie wylądowali o 5 rano, a odlecieli dopiero przed 14… Tymczasem w Warszawie normalny ruch przywrócono już po 11! Głodni, zmęczeni, zdezorientowani, zwodzeni przez przewoźnika – z pewnością nie planowali takiego końca wakacji…
Wracam jednak do swojej podróży, oto właśnie rozpoczęła się odprawa Wink
Co do kontroli bezpieczeństwa mam spore zastrzeżenia. Nieświadomie udało mi się OMINĄĆ punkt kontroli paszportowej i przekroczyć granice bez żadnej kontroli. Pan ze SG był tak zajęty kontrolą pewnego delikwenta, ze bez problemu minąłem kolejkę i przeszedłem obok – byłem zbyt podekscytowany zbliżającym się lotem i co za tym idzie, bardzo roztargniony Twisted Evil Oczywiście gdy się zorientowałem natychmiast wróciłem i dopełniłem formalności. A to już w drodze do samolotu. E170 LOTu…
…I w końcu ujrzałem lśniącego Boeinga 737-700 – OM-NGC. „Tym polecę” – pomyślałem, i miałem racje, mimo że kawałek dalej stał OM-NGE Wink
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Zająłem miejsce 19A – zaraz za skrzydłem, mogłem więc podziwiać fascynującą mechanizację płata nie tracąc widoku na ziemie. Pierwszy „rzut obiektywu” na zewnątrz:
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
A to Pani Karolina - ta sama, z która przed rokiem leciałem do Paryża Wink
Gdybyście kiedyś mieli przyjemność spotkać ją na pokładzie, proszę pozdrowić Wink i nie krępujcie się poprosić o wizytę w kokpicie – mi za każdym razem się udało – oczywiście po wylądowaniu.
„There are several emergency exits on this aircraft. Please take a few moments now to locate your nearest exit” Smile
W czasie kołowania złapałem B757 N801DM który dzień wcześniej wykonał czarterowy lot z… Warszawy:
Ustąpiliśmy miejsca Aer Lingusowi...
…Zajęliśmy pas 25
I co tu dużo mówić Wink Jest godzina 13.05…
Po 25 minutach lotu moim oczom ukazała się Bratysława…
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Po godzinie lotu podziwalismy Adriatyk…
Lotnisko w Peruggi, niestety oszronione szyby miały spory wpływ na jakość tego zdjęcia…
Co do serwisu, nie mam zastrzeżeń – jak już pisałem w raporcie z lotu do Paryza ceny za catering jak na lowcosta przystało dość wygórowane, lecz osobiście potrafię to zrozumieć i nie jest to dla mnie żadną przeszkodą. Kupiłem model B737-300 (-700 zabrakło…) w skali 1:200 – zawsze to miła pamiątka
Przechodzenie przez chmury powodawało że samolotem całkiem przyjemnie rzucało na boki Wink Nie wiem czy ktoś czasem nie zrobił użytku z torby chorobowej… Wink
Natomiast bardzo łagodne przyziemienie nastąpiło o 14:35. Tak oto znalazłem się w Rzymie.
Już w czasie kołowania można było zobaczyć kilka ciekawych ptaszków, dla mnie to takich z pewnością należał A300 Kuwait Airways:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
B737-300 noszący jedne z moich ulubionych barw – HA-LKS chwilę po przylocie z Budapesztu. Wbrew pozorom ta maszyna odegrała ważną role w mojej wycieczce, ale nie uprzedzam faktów Wink
Jak już wcześniej wspominałem aby zajrzeć do kokpitu wystarczy zagadać z Panią Karoliną - ta zajmie się resztą Smile Niestety zaparkowaliśmy pod Słonce więc fotka prześwietlona.

Kilka słów o Fiumicino...
Lotnisko bardzo duże, ruch bardzo duży ale warunki do spottingu niestety kiepskie... Szukałem w miarę dobrych miejsc w okolicach terminala. Przy okazji w obiektyw wpadła mi wieża kontroli lotów – naprawdę bardzo wysoka. Naszczęscie tego dnia kontrolerzy nie strajkowali, co w Rzymie należy do rzadkości Wink
Na parkingu udało mi sie zrobić kilka fotek maszynom, i to nie tylko tym latającym Wink Oto istny zabytek, poprzednik naszego Fiata 126P w stanie używalności Exclamation Oto on – Fiat 500:

Jednak nie poleciałem do Rzymu po to, by fotografować samochody, zatem zacząłem się rozglądać za jakimś w miarę dobrym miejscem do spottingu.
W terminalu C znalazłem kafejkę "Gran Cafe Panorama" skąd widać sporą część płyty lotniska i pas startowy 07-25, niestety tylko zza szyby, której czystość pozostawia wiele do życzenia... Dodatkowo obsługa zabraniała robienia zdjęć, ale gdy kupiłem u nich kawkę zmienili zdanie Wink Nie znalazłem jednak lepszego miejsca więc mogę polecić...
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Niestety Słonce znikało gdzieś za horyzontem i zbliżała się pora odprawy.
Przeszedłem kontrole bezpieczeństwa, pojechałem kolejką do terminalu zwanego satelitą, ale do odlotu została grubo ponad godzina. Jakoś nie interesowało mnie chodzenie po sklepach, których na Fiumicino jest bez liku więc postanowiłem pojeździć sobie kolejką, z której ładnie widać płytę lotniska. Myślałem ze pociąg jeździ tam i z powrotem, i ze będę mógł od razu pojechać z powrotem, niestety nie przewidziałem ze pociąg wysadza ludzi w strefie ogólno dostępnej, i strażnik kazał mi wysiadać… zatem nie mogłem tak po prostu wrócić i musiałem raz jeszcze przechodzić kontrole bezpieczeństwa… Niewiele brakowało bym podziwaił odlot mojego samolotu z okna... lotniska bo okazało się, ze w miedzy czasie zmienili Gate z którego odbywał się odlot… Nabiegałem się ale naszczepcie zdąrzyłem. Na koniec czekała mnie chyba największa niespodzianka… Wydawało by się ze skoro rotacja samolotu wygląda tak: KRK-FCO-WAW-FCO-KRK to polecę znów B737-700 OM-NGC… Wielkie więc zrobiłem oczy, gdy przez szybe w rękawie zobaczyłem wspomnianego wcześniej B737-300 HA-LKS, który przyleciał z Budapesztu Exclamation Shocked
Okazało się ze załogi po prostu wymieniły się samolotami…
Zająłem miejsce 23A – jednej rzeczy nie potrafię zrozumieć, miejsca są numerowane, a ludzie siadali jak im się podobało… Confused Pokołowaliśmy do pasa 25 - start więc w kierunku morza. Co się rzadko zdarza, przed startem odezwał się kapitan, pokrótce przedstawił nam trasę lotu i poinformował o kilku minutowym opóźnieniu – mieliśmy numerek trzeci do startu. Za oknem z ogromną prędkością kolejno przemykały samoloty i po chwili łagodnie wzbijały się w powietrze. Gdy przyszła nasza kolej pomyślałem – „teraz my” Wink Po starcie wpadliśmy w najsilniejszą turbulencje jaką dotychczas dane mi było przeżyć. Przechyliło nas na prawe skrzydło – bynajmniej na pewno nie był to zamierzony zakręt, później kilka razy samolot podskoczył, i w końcu dość gwałtownie skręcił w lewo – przyznam ze ten start nie należał do najprzyjemniejszych. Gdy w końcu wyrównaliśmy lot ukazało mi się pięknie oświetlone wybrzeże. Później zawróciliśmy i przeszliśmy nad lotniskiem. Gdzie nie popatrzałem, tam widziałem mnóstwo światełek innych samolotów. Jakies 10 min po starcie sygnalizacja zapiąć pasy zgasła i wtedy trochę opanowałem emocje Wink
Powitał nas Kraków spowity mgłą, na podejscie z widocznościa nie było szans, więc pokręciliśmy się nad Nową Hutą i okolicami kręcąc procedurę – zawsze to 5 min lotu więcej Cool
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Tak to miej więcej wyglądało - pozdrawiam i dziękuję za uwagę
Wink
Łukasz

Ostatnio zmieniony przez Łukasz dnia Nie 16:39, 22 Paź 2006, w całości zmieniany 4 razy
Katowiczan

Dołączył: 17 Sty 2006

PostWysłany: Pią 11:39, 20 Paź 2006    Temat postu:

Fajna podróż, co ciekawe jak leciałem NE do Dublina to też zabrakło modelów 737-700 i mam -300 zastanawiam się czy one wogóle sa na pokładzie czy tylko w katalogu Very Happy

Pawelbelzyce

Dołączył: 21 Wrz 2005

Skąd: UL980

PostWysłany: Nie 17:20, 22 Paź 2006    Temat postu:

Fajna, ciekawa relacja Smile Czekamy na następne równie ciekawe Wink

PostWysłany: Pon 12:50, 23 Paź 2006    Temat postu:

zastanawia mnie tylko to co mowisz na temat wymiany zalogi samolotami? na pewno inne lataja na classic'ach, a inne na NG

poza tym fajnie!

pozdro

PostWysłany: Pon 14:15, 23 Paź 2006    Temat postu:

gaugan napisał:

Witam.
Mysle, ze wszyscy piloci NG w SkyEurope wczesniej latali classicami - chyba nie ma innej mozliwosci Wink
W kazdym razie załoga, zarówno piloci, jak i personel kabinowy była ta sama w obie strony.
Załogi zamieniły się w Rzymie zaraz po naszym przylocie - Kraków i Budapeszt zlatują sie niemal jednoczesnie, i do Warszawy leciał juz 737-300 a do Budapesztu wracał 737-700...
Pozdrawiam

PostWysłany: Pon 14:19, 23 Paź 2006    Temat postu:

no pewnie, ze latali, ale to jest inny sprzet, inny type rating. ale nie znam tej firmy, ani zbyt wielu innych LC od zaplecza. skoro tak mowisz, to faktycznie znaczy, ze smigaja na wszystkim co jest we flocie Shocked . pozostaje pozazdroscic

pozdro

PostWysłany: Pon 16:43, 23 Paź 2006    Temat postu:

gaugan napisał:

No bez przesady, poza ciekłokrystalicznymi wyswietlaczami i kilkoma przełacznikami mniej, 737-700 niczym sie nie różni od klasycznego... Wink

A teraz na powaznie. Nie sądze by oboje byli pilotami od miesiąca i od razu robili type rating na B737-700.
Mysle ze wszyscy piloci Sky przeszli stosowne przeszkolenie na NG, lecz wczesniej latali classicami - stąd wniosek, ze papierek im został, a sztuki pilotazu 737-300 nie zapomnieli (skoro pisze te słowa, to znaczy ze doleciałem bezpiecznie...) Wink
Z tego co pamietam, sam jesteś pilotem, jednak nie pamiętam na czym teraz latasz - chyba pierwszy etap masz juz za sobą Question Wink Czy w związku z tym nie mozesz juz pilotowac ATRów Question

PostWysłany: Pon 18:14, 23 Paź 2006    Temat postu:

w firmach, ktore znam lepiej, piloci NG to inna grupa, 300/400/500 inna, nie mixuje sie tych typow. ale widac co firma to obyczaj Smile

tak mam jakies tam uprawnienia lotnicze Wink

ciao

maciek_wadowice

Dołączył: 04 Kwi 2006

Skąd: EPWAdowice

PostWysłany: Pią 11:40, 26 Sty 2007    Temat postu:

tym razem ja zastanawiam sie nad wypadem na Fiumicino sky-em.
Cena jaka najtaniej udalo mi sie znalesc to 175pln.
Wydaje mi sie ze jest dosc rozsadna tylko nie wiem jak tam z tymi warunkami do fotografowania, bo zza szyby mnie nie interesuje bo to nie ten "klimat" Wink

lukaszwsap

Dołączył: 30 Maj 2006

Skąd: BIAŁYSTOK

PostWysłany: Sob 18:02, 27 Sty 2007    Temat postu:

samolot kosztuje tyle kasy a fotele pilotow wygladaja FATALNIE jestem ciekaw czy sa wygodne

PostWysłany: Nie 21:15, 28 Sty 2007    Temat postu:

lukaszwsap napisał:

Są wygodne Wink w kokpicie nie liczy sie estetyka, lecz przede wszystkim funkcjonalność.
Maciek - niestety nie mozna juz poleciec na jeden dzien ze Sky z Krakowa do Rzymu. Mozesz na troche dłuzej, a mając wiecej czasu szyba przestaje by problemem Wink Fajne są podobno miejscówki w okolicach plazy, tylko mundurowi uprzykrzają zycie...
Pozdrawiam

To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Raporty z podróży lotniczych Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)