Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

POZ-DUB-ORK-WAW
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Raporty z podróży lotniczych
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cyfer




Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO/POZ

PostWysłany: Wto 9:44, 10 Paź 2006    Temat postu: POZ-DUB-ORK-WAW

Tak dawno mnie nie było w kraju że normalnie nie wiem, ale chociaż powrzucam fotki. Będę wrzucał sukcesywnie bo troche ich mam.
A więc zacznę od początku:
EPPO:
Wszystko przebiegło bez jakiegokolwiek problemu, odprawa, kontrola bezpieczeństwa, dojazd do samolotu. Z jednym małym impulsem zwątpienia - zapomniałem jak byłem w hali odlotów że w Ryanie wszyscy wsiadają na miejsca "jak idzie", a w związku z tym miałem duży stres że może nie trafić mi się miejsce przy oknie bo nie zmieściłem się do pierwszego autobusu. Ale jakimś cudem jak już dopchałem się do Gate-a,
wsiadłem w dyliżans do Samolotu i pojechaliśmy, pełen niepewności wsiadłem przednim wejściem i zobaczyłem tłoczących się ludzi i po chwili wypatrzyłem wolne miejsce przy oknie. Szybki slalom z torbą pomiedy współpasażerami i dopadłem moje miejsce - 16A. Jedyna wada tego miejsca to to że było dokładnie nad silnikiem przez co miałem ograniczoną widoczność czasie lotu. Z kolei zaletą było to że było to miejsce przy wyjściu ewakuacyjnym i było dużooo miejsca na nogi, bo o oparciu na lotach 2-3 godzinnych raczej nie potrzeba się skupiać. Na rozgrzewkę zaaplikowałem kilka fotek widoku ogólnego na EPPO przy okazji kołowanie LH z Monachium. Z uwagi na fakt że był lekki poślizg załoga pokazała co i jak w trakcie kołowania w trybie ekspresowym siadając już dosłownie na początku pasa. P.S. Załoga była całkowicie mieszana 1 Polak, 1 Włoch, 1 Litwin(?) i fajna laska ale nie widziałem imienia. I jeszcze jeden gość ale też nie dojrzałem namiarów na niego.

Ryanair LOT POZ-DUB:
Komitet pożegnalny

Gdzieś tam stał kol.Kaczy i focił moje kołowanie: (P.S. Kaczy-widziałem cię przez okno po prawej).

Szybki widok na Terminal POZ:

I fotka na której gdzieś tam w trawie powinien być "na oponach" Puziu:

I dwie fotki jak już odzyskałem kontrole na sterami aparatu:



W sumie samolot ruszył "z marszu" do startu, i po kilku sekundach byliśmy już w chmurach. Zasadniczo w locie zdjęć nie robiłem bo cała europa była pokryta irytującą powłoką chmur.
Jedyna fotka to wnętrze:

Dodam tylko że obłożenie było zdaje się 189 osób Shocked , w większości (tak z 95%) to Polacy i do tego w wieku ok 20-40lat (kwiat naszej gospodarki). Dodam jeszcze że nie taki Ryan straszny jak go opisują, co do czystości to nie było tak źle (myślę że to kwestia szczęścia), miejsca na oko było troszke mniej, ale nie robiłbym z tego hałasu na trasach 2-4 godzinnych.
Widok ogólny na skrzydełko


Gdy Kapitan poinformował że rozpoczynamy schodzenie do lądowania pomyślałem sobie jakież to lądowanie będzie mając na uwadze prognozy pogody sprzed wyjazdu na lotnisko. No i dużo się nie pomyliłem, wszystko wygląda tak spokojnie jak się patrzy z dołu, ale tam w górze to troszke jednak inna bajka. Podskakiwaliśmy jak na polskich drogach, co w moim przypadku jakoś uszło bo spodziewałem się tego, ale niejeden miał w portkach załącznik Wink . Ostatecznie pilot pokazał kunszt i doświadczenie bo posadził samolot dość delikatnie (jak na warunki) i wszystko odbyło się dalej już spokojnie. Pytałem dzień wcześniej znajomych spotterów z Cork czy wiatr 33 km/h to norma, i uspokajali mnie że Irlandzcy (jak i wszyscy inni) piloci są do tego przyzwyczajeni i dla nich to chleb codzienny. Nie ukrywam że nabrałem pewności siebie po tej informacji.
4 Fotki z lądowania w Dublinie




Troche wiało i bujało.

Akuku


Krótki opis lotniska:


Muszę powiedzieć żę pierwszy raz w życiu byłem na tak dużym lotnisku przy czym Okęcie to bobka i mały klopsik do Dublina. Sama częśc A (czyli ta pogryzmolona na czerwono) miała bodajże 69 Gate-ów.
Komitet powitalny, Ryan, Lingus i.... 747 ale nie znam linii.

Widok na część terminala

Po odebraniu bagażu (też dosyć sprawnie poszło), wjechałem wózeczkeim na poziom odlotów rozejrzałem się co w trawie piszczy i wyszedłem na zewnątrz, coś przekąsić (mama zapakowała mi prowiant na chyba tydzień). Stanąłem sobie w miejscu gdzie widać było samoloty na podejściu, przy czym wyskakiwały z chmur i po ok 20-30 sekund już ich nie widziałem bo terminal zasłaniał. Po jednej bułce i kilku gryzach drugiej zawisło w powietrzu coś zielonego, a że moją czujność uśpiły 2 Lingusy (A320) to nie spodziewałem się że widze właśnie A330 no i dałem plame do aparat miałem w kieszeni kamizelki tak więc pozostanie mi pamięć po tym Lingusie z Chicago. Samoloty na podejściu pojawiały się co ok. 3-4 minuty i były to różne kalibry - ATR (AerArann), 737 (Ryanair), A320 (AerLingus) i kilka innych ale nie za bardzo je znałem.
Takie to nudne wręcz na tamtym lotnisku

Widok ogólny na fragment bazy Ryana



.
c.d.n. jak tylko słowa pozlepiam bo się rozpisałem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cyfer dnia Czw 10:46, 26 Paź 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Czw 17:17, 12 Paź 2006    Temat postu: Re: POZ-DUB-ORK-WAW

cyfer napisał:
Sama częśc A (czyli ta pogryzmolona na czerwono) miała bodajże 69 Gate-ów.


Cos sie nie zgadza. Wedlug rysunku wysiadales na pirsie D, czyli tymczasowym z budek a nie na A. Z cala pewnoscia ani pirs d ani pirs A nie ma 69 gate'ow.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cyfer




Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO/POZ

PostWysłany: Czw 22:31, 12 Paź 2006    Temat postu: Re: POZ-DUB-ORK-WAW

Danny napisał:
cyfer napisał:
Sama częśc A (czyli ta pogryzmolona na czerwono) miała bodajże 69 Gate-ów.


Cos sie nie zgadza. Wedlug rysunku wysiadales na pirsie D, czyli tymczasowym z budek a nie na A. Z cala pewnoscia ani pirs d ani pirs A nie ma 69 gate'ow.

Wysiadłem może i na "D" tym partyzanckim, ale wiem że odlot do Cork był A4, a jak wszedłem na "A" to były strzałeczki aż do numeru coś tak koło 69 albo 60-kilka. Nieścisłość może wynkikać jedynie z nazwenictwa, bo raczej się nie pomyliłem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BLIX




Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 22:50, 12 Paź 2006    Temat postu:

Sorry za uwage ale, nauki przed Toba jeszcze sporo. I nie chodzi mi tu o lotnictwo.

Bez obrazy.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Quantas
Moderator



Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Czw 23:08, 12 Paź 2006    Temat postu:

BLIX napisał:
Sorry za uwage ale, nauki przed Toba jeszcze sporo. I nie chodzi mi tu o lotnictwo.

Bez obrazy.
Pozdrawiam


Jeśli w relacji Cyfera coś Ci się nie podoba to ok, bo przecież podobać sie każdemu nie musi. Ale jeśli stawiasz zarzuty to sciągnij z nich te nutę tajemniczości i napisz co się nie podoba. Czy kwestię merytoryczne , czy może stylistyka a może fotki ?
No chyba że chciałes coć napisać a na inny komentarz poza złośliwością Cię stać nie było.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Czw 23:48, 12 Paź 2006    Temat postu: Re: POZ-DUB-ORK-WAW

cyfer napisał:
Danny napisał:
cyfer napisał:
Sama częśc A (czyli ta pogryzmolona na czerwono) miała bodajże 69 Gate-ów.


Cos sie nie zgadza. Wedlug rysunku wysiadales na pirsie D, czyli tymczasowym z budek a nie na A. Z cala pewnoscia ani pirs d ani pirs A nie ma 69 gate'ow.

Wysiadłem może i na "D" tym partyzanckim, ale wiem że odlot do Cork był A4, a jak wszedłem na "A" to były strzałeczki aż do numeru coś tak koło 69 albo 60-kilka. Nieścisłość może wynkikać jedynie z nazwenictwa, bo raczej się nie pomyliłem.


To sie zgadza ale numeracja w DUB jest ciagla. Czyli 69ty gate na calym lotnisku a nie na jednym pirsie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BLIX




Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 9:11, 13 Paź 2006    Temat postu:

Quantas napisał:
BLIX napisał:
Sorry za uwage ale, nauki przed Toba jeszcze sporo. I nie chodzi mi tu o lotnictwo.

Bez obrazy.
Pozdrawiam


Jeśli w relacji Cyfera coś Ci się nie podoba to ok, bo przecież podobać sie każdemu nie musi. Ale jeśli stawiasz zarzuty to sciągnij z nich te nutę tajemniczości i napisz co się nie podoba. Czy kwestię merytoryczne , czy może stylistyka a może fotki ?
No chyba że chciałes coć napisać a na inny komentarz poza złośliwością Cię stać nie było.


Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cyfer




Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO/POZ

PostWysłany: Pią 21:33, 13 Paź 2006    Temat postu:

Quantas napisał:
BLIX napisał:
Sorry za uwage ale, nauki przed Toba jeszcze sporo. I nie chodzi mi tu o lotnictwo.

Bez obrazy.
Pozdrawiam


Jeśli w relacji Cyfera coś Ci się nie podoba to ok, bo przecież podobać sie każdemu nie musi. Ale jeśli stawiasz zarzuty to sciągnij z nich te nutę tajemniczości i napisz co się nie podoba. Czy kwestię merytoryczne , czy może stylistyka a może fotki ?
No chyba że chciałes coć napisać a na inny komentarz poza złośliwością Cię stać nie było.


Faktycznie nie bardzo wiem o co ci chodzi Confused
Fotki jak fotki, ma być fotorelacja to jest (narazie część 1 bo nie mam czasu na reszte), co do pisania to faktycznie nie jestem jakimś tam orłem ale poprosu napisałem co i jak było a przecież o to chyba chodzi Question

Cytat:
To sie zgadza ale numeracja w DUB jest ciagla. Czyli 69ty gate na calym lotnisku a nie na jednym pirsie.

Tego nie wiem ale jak zobaczyłem Gate 69 to mnie wmurowało Shocked
Czasu miałem dużo ale nie zarzekam się bo ty chyba wiesz to lepiej niż ja Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cyfer




Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO/POZ

PostWysłany: Czw 12:36, 26 Paź 2006    Temat postu:

Po długim czasie w końcu się przełamałem i dokończę moją relację.

Mój lot z Dublina do Cork jak się później okazało był opóźniony i zamiast o 17:55 poleciałem o 19:40. W tym czasie jedynym zajęciem było siedzenia w hali odlotów i oglądanie angoli. Ludzi jak ludzie, ale było też sporo "kaszalotów", czyli obleśnych grubasów żyjących chyba wyłącznie z fast foodów. Ale co tam, nie moja sprawa. Przez około 2 godziny które spędziłęm na krzesełku miałem okazje przyglądać sie pewnej kobitce która z tych 2 godzin przez 1h i 50min gadała przez telefon było to jedyne ukojenie stersu spowodowanego opóźnionym lotem. Jak się później okazało leciała takżę do Cork. Podczas oczekiwania zrobiłem tylko 2 zdjęcia jedno jest na końcu 1 części natomiat drugie to zdjęcie mojego samolotu pare minut przed wejściem na pokład. Z
wrażenia nawet nie spojrzałem na rega:

Gdy już ulokowałem swój kuper na siedzeniu na stanowisko obok podkołował
kolejny Ryan, niestety natychmiast obskoczony przez pracowników handlingu:

Przy czym tego znamy z napisu "Pride of Scotland" EI-DAO.
Starałem sięzrobićkilka fotek z kołowania, ale nie wyszły zbyt ostre, także sobie je podaruje. Mam jedynie filmik z lądowania w Cork ale narazie nie umiem tego obrabiać także też odłożymy w przyszłość ten punkt wyjazdu.

Pomimo ciągłych nalotów nie robiłem zadnych zdjęć na miejscu i pierwsze fotki mam już z lotu powrotnego, a więc:
Lot EI816 Cork-Warszawa 9.10.2006:
Ulokowany zostałem na miejscu 24F z którego widok był jednynie na stojącego obok Ryana odlatującego do.....Dublina.

W zasadzie startu nie było po co focić bo było za ciemno. Ale odbył się zupełnie normalnie.
Po uzyskaniu wysokości przelotowej powoli zaczynało robić się jasno, ale zanim na dobre się rozjaśniło moim oczom ukazał się interesujący widok:


Był to Boeing 777 Linii Continental, skąd leciał to nie wiem, ale kierował się na Frankfurt i leciał równolegle do nas dłuższy czas, ciągle się oddalając na południe.
Później zdążyłem 'ustrzelić' jeszcze jednego ptaszka, który kierował się jakby na Londyn- BA.

W czasie gdy dolatywaliśmy o Holandii zrobiło sięjuż całkiem jasno i wyszło słońce które skutecznie jak się okazało uniemożliwiło robienie mi porządnych zdjęć.
Gdy byliśmy mniej więcej w okolicy granicy Niemiecko-Holenderskiej oczom mym ukazała się charakterystyczna smuga zbliżająca się dość szybko ale zdjęcia tego ptaszka umieszczę na końcu jak kolegoa Witek przyjmie je do galerii.
W fromie ciekawostki wypatrzyłem Schoenefeld:

Nie wiem czy na tym zdjęciu widać to dobrze, ale na pas kołują 2 samoloty (mam też filmik).
Kolejnym charakterystycznym miejscem jest przejście graniczne w Świecku oraz same Świecki i Frankfurt:

Chyba większość ludzi mniej więcej wie gdzie szukać przejścia....
Teraz gratka dla Poznaniaków:
Śledziłem A2 żeby nie przeoczyć Poznania bo w końu liczyłem że zobacze to co chciałem od zawsze widzieć, no i częściowo udało się:


Są to fotki z widokiem na Rataje, Starołękę i okolice.
Do tego z pierwszej chwili wpatrywałem sięw "jakieś" lotnisko i po chwili zajarzyłem że to Krzesiny:

Niestety tak jak pisałem wcześniej słońce skutecznie uniemożliwiało mi zrobienie dobrych zdjęć a do tego na szybie osadził się lód, ale dobre i to.
W momencie przelotu nad Poznaniem ogarnęła mnie wielka chęć żeby wysiąść, bo tak byłbym już w domu, a niestety byłem dopiero po kolejnych 7 godzinach. Mad
Lądowanie na Okęciu mam wrażenie że było przed czasem, ale przebiegało również całkowiecie spokojnie oto kilka fotek bez komentarza bo chyba nie ma co komentować:



A to zdjęcie zrobione przez wypatrzonego na podejściu 33, w krzakach spottera - Wojtka Werpachowskiego
[link widoczny dla zalogowanych]
I jeszcze tylko zbliżenie buźki:

I jeden z pilotów (poszedł siku w czasie zniżania!)


Jako ciekawostkę podaje godziny o których robiłem zdjęcia od Berlina:
Schoenefeld : 9:47
Świecko : 9:53
Poznań : 10:01-10:05
Konin : 10:10
Warszawa : 10:25 (apr)-10:45 (w autobusie)
Daje to ciekawy pogląd na odległość z jakiej widać smugi na niebie. Bo skoro z Berlina do Poznania leciałem ok 13-15 minut to wychodzi na to że smugi widoczne max. na zachodzie ukazują samolot w okolicy właśnie Berlina-Świecka Shocked


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gaugan




Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Las Kabatas

PostWysłany: Pią 9:10, 27 Paź 2006    Temat postu:

ten CONTI to chyba 764. isn't it?

pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cyfer




Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO/POZ

PostWysłany: Pią 10:39, 27 Paź 2006    Temat postu:

gaugan napisał:
ten CONTI to chyba 764. isn't it?

pozdro

Ja tam nie wiem w sumie są podobne. Niech to fachowcy ocenią, ale faktycznie po dokładniejszemu przyjrzeniu się fotkom na airliners to chyba jednak to będzie 767-400. W sumie na pierwszy rzut oka są identyczne a jedynie APU je troche różni.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cyfer




Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO/POZ

PostWysłany: Sob 14:09, 28 Paź 2006    Temat postu:

W sumie dość szybko udało mi się jakoś nauczyć obróbki filmów w związku z tym oto nakręcone podczas lotów filmiki: (bez żadnych zmian poza rozmiarem dlatego gratis dźwięki Wink )
Continental Cruise
Berlin Schoenefeld
Lotnisko Krzesiny
Lądowanie we Warszawie
Cudów nie ma ale miałem słońce w oczy i farfocle na szybie od zewnątrz. Te Krzesiny to przyznaje że za dużo chciałem nakręcić na raz, ale bałem sięo miejsce na karcie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czterosilnik




Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Czw 13:04, 02 Lis 2006    Temat postu:

Zaraz... a czy SXF nie ma dwoch rownoleglych pasow?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Czw 13:51, 02 Lis 2006    Temat postu:

gaugan napisał:
ten CONTI to chyba 764. isn't it?

pozdro


Tak, zdecydowanie 767-400.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cyfer




Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO/POZ

PostWysłany: Czw 15:54, 02 Lis 2006    Temat postu:

Czterosilnik napisał:
Zaraz... a czy SXF nie ma dwoch rownoleglych pasow?

No ma i ten drugi też tam jest na zdjęciu ale niestety lekko ucięty bo w sumie przelecieć nad takim tam Berlinem to kilkadziesiąt sekund i po zawodach. Dokładnie się przypatrz jest ciemniejszy od tego pierwszego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Raporty z podróży lotniczych Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin