Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

KRK-VIE-KUL-SYD-KUL-VIE-KRK

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Raporty z podróży lotniczych
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wiesiek




Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Jasło UL984 UL986 UM857 UP746

PostWysłany: Nie 15:14, 26 Lut 2006    Temat postu: KRK-VIE-KUL-SYD-KUL-VIE-KRK

Etap 1. KRK-VIE

Pobyt w dn. 14.01-19.02.2006r.
Pierwszy w życiu lot samolotem. Maszyna DHC3 Austrian Arrows OE-LTM. Start z KRK w miare o czasie, czyli ok. 5:30 rano. Start był bardzo nieprzyjemny(przynajmniej dla mnie), wszelkie manewry samolotu sprawiały na mnie wrażenie, że zaraz się rozbijemy. Po ok. 40 min. i 20 min. przed planowanym czasem lądowania przyziemiamy w VIE.
Port lotniczy Vienna-Schwechat bardzo nowoczesny, czysty, z klasą i na wysokim poziomie. Na następny samolot czekałem ok. 3 godzin. Przez ten czas przesiedziałem na poczekalni w hali tranzytowej.

Etap 2. VIE-KUL

O godz. 10:50 wsiadłem no największej maszyny we flocie Austrian Airlines- Boeing 772 OE-LPA. Potężna maszyna, która wywiera ogromne wrażenie siedząc w niej, a co dopiero stać przy niej. 12-to godzinny przelot odbył się bez większych problemów nie licząc małej turbulencji, którą przeżyłem pierwszy raz w zyciu mając o niej jedynie teoretyczne pojęcie. Siedziałem przy oknie nr 27A przy końcu skrzydła, które na bierząco obserwowałem. Ok. godziny 4 rano miejscowego czasu wyjądowałem na lotnisku Kuala Lumpur- Sepang Intl.

Etap 3. KUL-SYD

Po około godzinnej przerwie na tankowanie i wymiany załogi samolot wystartował do SYD. Wyszło słońce, które pozwoliło mi na kontynułowanie obserwacji widoków z okienka. Po ok. 2-3 godz. lotu znaleźliśmy się nad terytorium Australii. Po ok. 8,5 godz. lotu samolot obnizył pułap lotu i zatoczył 2 okrążenia nad Sydney. Widoki były wspaniałe. Z lotu ptaka widziałem Opera House i Harbour Bridge no i oczywiście całą reszte potężnego miasta. Przed przyziemieniem w kabinie zapadła grobowa cisza. Ucichły silniki i wszyscy pasażerowie. Piloci usiedli na pasie tak miękko, że ludzie na pokładzie z wrażenia bili bravo i piszczeli. Po wyściu z samolotu na T1 byłem półgłuchy, chyba tak jak każdy ze względu na różnice ciśnień. Jest to dosyc nieprzyjemne.


Ok. 4 dni poświęciłem na fotografowanie samolotów podchodzących do lądowania na SYD ze wszystkich stron w okolicach lotniska jak również przy samych pasach startowych wychodzących w głąb zatoki. Ze wzgledu na bardzo wysoką temperature (38 st. C) wytrzymałem jedynie 1,5h. W tym czasie zrobiłem sporo zdjęć, które postaram się udostepnić. Od pasów przebywałem w odległości ok. 150-200 m.

Po 5 tygodniowym pobycie na Antypodach znalazłem sie znów w powietrzu. Na trasie SYD-VIE B772 OE-LPC, VIE-KRK ATR42 SP-EDA EuroLOT. Powrót odbył się w bardzo podobnych okolicznościach i warunkach. Obsługa bardzo miła, uprzejma i zawsze uśmiechnięta. Posiłki smaczne i pożywne. Wycieczka ta była dla mnie bardzo pouczająca i dająca doświadczenie na przyszłośc w dziedzinie lotnictwa. W obydwie strony przebyłem 32600km.


Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wiesiek dnia Czw 18:12, 09 Mar 2006, w całości zmieniany 9 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabik




Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KORD/EPKK

PostWysłany: Nie 20:13, 26 Lut 2006    Temat postu:

A jak wyglada spotting w przypadku pojaiwenia sie panow w mundurach... Czy sie czepiaja czy raczej traktuja to "normalnie" jako hobby.
No i wracajac do upalow to zapraszam do Chicago. W lecie temperatura podobna (miejscami nawet ze 40) a i wilgotnosc daje znac o sobie - ok. 90-95% - wtedy stanie z aparatem nie nalezy do przyjemnosci ( akurat mozna temu zaradzic wlaczjac klime w samochodzie) noe chyba ze cos fajnego sie zbliza Wink
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wiesiek




Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Jasło UL984 UL986 UM857 UP746

PostWysłany: Pon 17:36, 27 Lut 2006    Temat postu:

wiele zdjęć robiłem ze stacji kolejowej Sydenham, ponieważ było to bardzo dobre miejsce, z którego można było fotografować samoloty podchodzące do lądowania lub startujące w zależności od kierunku wiatru. Spędzilem tam już dośc długą chwile i wkońcu podszedł do mnie pan w mundurze z krótkofalówką. Chyba był ze słuzby ochrony kolei. Wytłumaczyłem mu łamaną angielszczyzną że jestem tu tylko po to, by robić zdjęcia samolotom. Pan powiedział "oo right" i poszedł sobie. Potraktował to jako "normalne" hobby i już wiecej nikt sie nie czepiał. Natomiast przy pasach w zatoce, które wchodzą w głąb morza samoloty były na wyciągnięcie ręki, a o służbach bezpieczeństwa ani słychu ani dychu Wink Było to jedno z najlepszych miejsc do spottowania. Prócz tego można sie kąpać i opalać na pięknej plaży Wink

Czekam na następne komenty. Pozdro:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MalyEPWA




Dołączył: 15 Lut 2006
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 19:37, 27 Lut 2006    Temat postu:

Gabik napisał:
A jak wyglada spotting w przypadku pojaiwenia sie panow w mundurach... Czy sie czepiaja czy raczej traktuja to "normalnie" jako hobby.
No i wracajac do upalow to zapraszam do Chicago. W lecie temperatura podobna (miejscami nawet ze 40) a i wilgotnosc daje znac o sobie - ok. 90-95% - wtedy stanie z aparatem nie nalezy do przyjemnosci ( akurat mozna temu zaradzic wlaczjac klime w samochodzie) noe chyba ze cos fajnego sie zbliza Wink
Pozdrawiam



pozdrawiam Chicago, mi zawsze sie fajne zdjeciowki tam robilo szczegolnie podwojne podejscia na rownolegle pasy na na ORD lub male awionetki na Meigs Field ktore juz chyba zamkniete???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabik




Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KORD/EPKK

PostWysłany: Wto 1:14, 28 Lut 2006    Temat postu:

Meigs Field zaorali i jest tam park Sad
Trzy lata temu byla afera. Ale zostawili wieze i terminal...
Po przebudowie calkowitej (najblizsze 8 - 10 lat) ma byc na ORD szesc rownoleglych pasow na kierunku 09-27 ... W sumie bedzie osiem.... Ale trzeba dluuugo czekac.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Wto 11:02, 28 Lut 2006    Temat postu:

Wiesiek, czy jest szansa ze w jakiejs niedalekiej przyszlosci pokaza sie zdjecia? mogdlbys np przeedytowac swoje zreszta bardzo ciekawe i fajne opowiadanie i powklejac w odpowiednich miejscach jakies fotki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wiesiek




Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Jasło UL984 UL986 UM857 UP746

PostWysłany: Wto 18:24, 28 Lut 2006    Temat postu:

Gabec napisał:
Wiesiek, czy jest szansa ze w jakiejs niedalekiej przyszlosci pokaza sie zdjecia? mogdlbys np przeedytowac swoje zreszta bardzo ciekawe i fajne opowiadanie i powklejac w odpowiednich miejscach jakies fotki.


hmmm...narazie nie mam czasu i nie jestem w stanie udostępnic tych fotek, dlatego że wrócilem 10 dni temu i nadrabiam zaleglości w pracy i też jestem tu nowy. Mam sporo zdjęć lotniczych, które moge Tobie udostępnić w formie jaka Ci bedzie odpowiadala(np. na CD) ale o tym zadecyduj Ty sam i możemy pogadać na gg, ale gdzieś dopiero po godz. 20:00. Jezeli nie to daj znac na forum;)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wiesiek




Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Jasło UL984 UL986 UM857 UP746

PostWysłany: Czw 20:14, 09 Mar 2006    Temat postu:

Kilka moich fotek z wyprawy do Australii

[link widoczny dla zalogowanych] skrzydło B772 w locie gdzieś nad Azją
[link widoczny dla zalogowanych] Sydney Kingsford Smith Intl. Airport-na drodze kolowania w zatoce
[link widoczny dla zalogowanych] B743 Japan Reso'cha, na pierwszym planie wędkarze
[link widoczny dla zalogowanych] A346 China Eastern Airlines
[link widoczny dla zalogowanych] B744 Qantas
[link widoczny dla zalogowanych] B744 Air Pacific Fiji
[link widoczny dla zalogowanych] B763 Royal Brunei Airlines
[link widoczny dla zalogowanych] B744 Thai na podejściu
[link widoczny dla zalogowanych] B744 Qantas na podejściu
[link widoczny dla zalogowanych] B763 Qantas take off
[link widoczny dla zalogowanych] 2x B744 Qantas i JAL "buzi"
[link widoczny dla zalogowanych] A343 LAN Chile po starcie z SYD

W miare możliwości i czasu postaram się udostepniać następne zdjęcia.

Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bronislaw




Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Sob 23:26, 11 Mar 2006    Temat postu:

fajny raport, 21 godzin w samolocie non-stop to musi byc prawdziwa katorga, ale mam nadzieje, ze kiedys cos takiego przezyje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wiesiek




Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Jasło UL984 UL986 UM857 UP746

PostWysłany: Nie 14:17, 12 Mar 2006    Temat postu:

...fotek ciąg dalszy... Wink

[link widoczny dla zalogowanych] Eva Air A332 i B744 Qantas
[link widoczny dla zalogowanych] A346 Cathay Pacific
[link widoczny dla zalogowanych] B772 Vietnam Airlines
[link widoczny dla zalogowanych] B773 Emirates
[link widoczny dla zalogowanych] B763 Australian Airlines
[link widoczny dla zalogowanych] B744 Qantas DHC2 Qantas 738 Virgin Blue Express
[link widoczny dla zalogowanych] 2x B763 i DHC2 Qantas
[link widoczny dla zalogowanych] B744 United
[link widoczny dla zalogowanych] B763 Qantas po starcie z SYD
[link widoczny dla zalogowanych] B773 Emirates
[link widoczny dla zalogowanych] B744 Singapore
[link widoczny dla zalogowanych] B743 JAL Reso'cha
[link widoczny dla zalogowanych] gdzieś w powietrzu na trasie SYD-KUL
[link widoczny dla zalogowanych] SYD-KUL
[link widoczny dla zalogowanych] SYD-KUL


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Joorek




Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 1037
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Sosnowiec / Pogoń

PostWysłany: Pon 19:42, 20 Mar 2006    Temat postu:

Wiesiek, zazdroszcze Ci takiej podróży Cool
Fajne fotki.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voyager747




Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 20:07, 20 Mar 2006    Temat postu:

Pierwszy lot samolotem i od razu do Australii? Nieźle. Zdjęcia fajne

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
G@wron




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zamość - EPZA

PostWysłany: Pon 21:29, 20 Mar 2006    Temat postu:

SmileSmileSmileSmile superr wyprawa Smile i fotki niezłe Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wiesiek




Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Jasło UL984 UL986 UM857 UP746

PostWysłany: Sob 15:25, 25 Mar 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych] B738 Qantas
[link widoczny dla zalogowanych] B744 Singapore
[link widoczny dla zalogowanych] A343 China Airlines & B738 Qantas
[link widoczny dla zalogowanych] B772 Air New Zeland
[link widoczny dla zalogowanych] B744 United Airlines na płycie
[link widoczny dla zalogowanych] A343 Philipines na płycie
[link widoczny dla zalogowanych] "Tuż przed tragedią"

START Z I PODEJŚCIE NA SYD. FOTKI ROBIONE Z DZIELNICY SYDENHAM
[link widoczny dla zalogowanych] A332 China Southern
[link widoczny dla zalogowanych] B773 Emirates
[link widoczny dla zalogowanych] A343 Air Tahiti Nui
[link widoczny dla zalogowanych] B743 Qantas
[link widoczny dla zalogowanych] B738 Virgin Blue Express
[link widoczny dla zalogowanych] A332 Qantas
[link widoczny dla zalogowanych] B737 Virglin Blue Express
[link widoczny dla zalogowanych] Saab340 REX
[link widoczny dla zalogowanych] B737 Qantas
[link widoczny dla zalogowanych] B763 Qantas
[link widoczny dla zalogowanych] A320 Air New Zeland
[link widoczny dla zalogowanych] B743 Qantas
[link widoczny dla zalogowanych] Challenger 604 Australia-Air Force
[link widoczny dla zalogowanych] DHC2 Qantas
[link widoczny dla zalogowanych] B732 OZJet


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Raporty z podróży lotniczych Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin