Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Z Poznania do KRK, WAW i VIE
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Poznań - Ławica (EPPO/POZ)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek
Administrator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 11:42, 15 Mar 2006    Temat postu:

Mnie najbardziej ciekawi co z dotacjami? Czy dostali jakies dopłaty?
Chodzą plotki, że dostali... może POZ ich nie chciało dac i dla tego zaczynamy jako ostatni? Oczywiście to tylko przypuszczenia....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 12:56, 15 Mar 2006    Temat postu:

Witek napisał:
Mnie najbardziej ciekawi co z dotacjami? Czy dostali jakies dopłaty?
Chodzą plotki, że dostali... może POZ ich nie chciało dac i dla tego zaczynamy jako ostatni? Oczywiście to tylko przypuszczenia....

Na razie przeciekow brak. Jednak jak bylo/ jest ciezko powiedziec. Przeciez GDN, WRO czy LCJ nie mialy problemow z wygospodarowaniem pieniedzmi dla FR czy W6. Z drugiej strony trudno uwierzyc, ze dla tych miast trasy obslugiwane Saabem 340 byly az tak atrakcyjne zeby do nich doplacac. Wszystkie te miast trzymaja gotowke dla przewoznikow latajacych wiekszymi maszynami i generujacymi spory ruch pasazerow.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Śro 13:05, 15 Mar 2006    Temat postu:

Owszem Direct pasazerow zbyt wiele nie da - ale zakladajac ze bedzie latal do konca roku przy oblozeniu choc 50% to i tak te kilkanascie tysiecy pax portowi da za kazde polaczenie - dla łodzi lub bydgoszczy to juz wiele.
Po za tym wiele linii - szczegolnie LCC patrzy na lotniska pod katem ruchu medialnego dookola, im wiecej o lotinsku w prasie, im wiecej sie dzieje, im wiecej i czesciej sa nowe nawet nieistotne polacenia tym wieksze zaitneresowanie lokalnej ludnosci i wiekszy popyt w niedalekiej przyszlosci. Linie rowniez reaguja nerwowo na nowe trasy innych linii z tych samych lotnisk - jesli inni cos otwieraja to i my musimy. W ten sposob lotnisko raz zaniedbane - pozostaje zaniedbanym.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zasieki1




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 0:50, 16 Mar 2006    Temat postu:

jesli jest tak:

HG napisał:

Z tego co wiem bardzo duzo zalezy od tego jakie beda wyniki pierwszych (juz ogloszonych tras). Jesli bedzie to klapa nie ma co liczyc na kolejny rzut polaczen (chodzi o rejsy z KTW, POZ, miedzynarodowe z WRO i inne). Na DirectFly wiekszosc kasy wylozyly fundusze inwestycyjne i raczej nie sa one zainteresowane ladowaniem kasy w przedsiewziecie generujace same straty. Jezeli natomiast pierwsze trasy odniosa sukces mozliwa jest rozbudowa floty az do 10 samolotow i co z tym sie wiaze znaczne rozbudowanie siatki polaczen, tak twierdzi prezes DirectFly. Pozyjemy zobaczymy.



plus dodatkowo spekulacje nt. doplat sa prawdziwe (tzn. ze wr, gd, ll, by doplacily) to skapstwo poznaniakow siegnelo bruku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 11:16, 16 Mar 2006    Temat postu:

Skąpstwo? Może. A może ostrożność. W tym wypadku ostrożność nie wydaje się być rzeczą zbędną.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Czw 12:05, 16 Mar 2006    Temat postu:

Tym razem sie nie zgodze. Uwazam, ze subsydiowanie takich watpliwych przewoznikow nie ma sensu. Zreszta za co mieliby im placic?

Placenie tanim przewoznikom to co innego. Reklama w magazynie pokladowyn Ryana ma realna wartosc bo trafia do diesiatek tysiecy potencjalnych turystow. Reklama w Direct Fly nie trafia do nikogo. Ze Bydgoszcz jest tak zdesperowana, ze gotowa jest zaplacic duze pieniadze kazdemy byle cos latalo to powodzenia. Ja stawiam, ze Direct Fly nie przetrwa na dluzsza mete.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Czw 12:08, 16 Mar 2006    Temat postu:

Tez tak mysle. Akurat te polaczenia sa potrzebne oczekiwane, jednak operator wydaje sie dzialac troche po omacku, a same polaczenia kasy lotniskom bezposrednio nie przyniosa, bo pasazerow nawet przy sukcesie i zalozeniu ze przeowznik polaczenia utrzyma duzo wiecej nie bedzie.
Tak czy inaczej moze na poczatek nie warto rzeczywiscie zbyt wiele w to inwestowac, lecz gdy tylko idea takich lotow wypali, trzeba zrobic wszystko by przewoznika przyciagnac. Nawet gdy w wyniku zlego gospodarowania zasobami przewoznik upadnie to na szlakach dopiero co przetartych pojawia sie kolejni.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zasieki1




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 12:53, 16 Mar 2006    Temat postu:

nie mowie oczywiscie o doplatach w skali samego DF, bardziej o ogolnej sytuacji panujacej na lawicy. mowie:

po pierwsze o chorobliwym wzbranianiu sie przed doplatami, czego wynikiem jest "odjechanie" wroclawia i gdanska na nieodrabialny (przynajmniej przez 1-2 lata) dystans. o katowicach nawet nie wspominam. a jaka jest tego przyczyna? wg przedstawicieli sejmiku (a to oni doplacaja) lawica na obsluzeniu tradycyjnego przewoznika, bez doplat zarabia tyle samo co na low coscie z doplatami. niby prawda, ale nie o sam bilans ksiegowy lawicy tu chodzi

po drugie, zarzad majac takie nedzne wyniki, oglasza od kwietnia nowe polaczenia (byle jakie, ale sa) i co? i okazuje sie, ze dupa z polaczen. jesli ja bym walnal taka kuche, to doplacilbym nawet 500 tys. zeby tylko jako zarzad nie zrobic sobie z geby cholewy.

p.s. na te tysiace turystow przylatujacych do polski na pokladach tanich linii spuszczam zaslone milczenia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Czw 13:01, 16 Mar 2006    Temat postu:

u cha
wroclaw odjedzie w 2006 nie o 100tys a o 150tys. Nie ma szans go dogonic przez kolejne 4-5 lat (o Gdansku nawet nie pisze).
By zaczac w ogole nadrabiac trzeba teraz wprowadzic zmiany ktorych efekty beda dopiero za 2-3 lata. Poki co nic nie ma. Nie ma promocji dla pasazerow charterow latajacych z poznania (wroclaw takie ma), nie ma konkursow dla wszystkich pasazerow (katowice maja), nie konkurencji wsrod linii - czyi pasazerowie maja wieksze znizki na parkingu (w wroclawiu jest).. po prostu nie ma o czym rozmawiac. Tanie linie owszem daja taki sam zysk z doplatami jak linie tradycyjne.. ale w bilansie 1-2 lat.. za 4-5 lat urzednicy widocznie zakladaja koniec swiata (lub kadencji).
Tak czy inaczej rece mi wczoraj opadly jak malego ATR42 przylatujacego z MUC Ławica rozladowywalo ponad 30minut, po 15minutach podjechal pierwszy autobus. Jedyny malutki samolot odprawiany przez port - 30minut - o czym my rozmawiamy (przynajmniej pasazerow bylo sporo).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antoslaw




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 13:54, 16 Mar 2006    Temat postu:

Panowie, mysle, ze popadacie w niepotrzebna histerie. Po odejsciu Airpolonii z Wroclawia, sytuacja wydawala sie rowniez beznadziejna...kto liczyl na wejscie Ryna, czy C0...Tez mi sie wydawalo, ze marazm na Strachowichach to wylacznie wina zarzadu lotniska, dzis juz mam nieco inne zdanie. W perspektywie 2-3 lat kazde miasto powyzej 0,5 mln mieszkancow bedzie mialo baze LCC. Tajemniczo spokojnie siedzi EZY, przeciez to jest tez wielki gracz, ktory pewnie gruchnie z nowymi polaczeniami. Mysle, ze EZY przypatruje sie Ryananowi, aby nie popelnic tych samych bledow. Ryan agresywnie atakuje Polske, bo taka jest strategia tej firmy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Czw 14:09, 16 Mar 2006    Temat postu:

Tez prawda. Lepiej bedzie na pewno. Tyle ze sa polaczenia ktorych nie oplaca sie robic z kazdego miasta, ale sama wawa i krk to za malo.. wtedy linia otwiera je do jednego z mniejszych portow z nadzieja (i sluszna) ze ludzie z okolic jednego portu dojada do drugiego. I niestety wcale nie jest tak ze jak jedno lotnisko ma powiedzmy polaczenie do hiszpani a drugie do wloch.. raczej tendencja jest by te loty koncentrowaly sie na jednym z portow, ktory przez to rozwija sie dynamiczniej. Tak to mniej wiecej widze.
Co przegapi sie teraz, tego w przyszlosci sie nie nadrobi.
Puki co bilety na wylot z wroclawia centralem i ryanem na trasach nieobslugiwanych z poznania ... mozna kupic na lotnisku w poznaniu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antoslaw




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 14:40, 16 Mar 2006    Temat postu:

Nie zgadzam sie do konca, zwrocmy uwage na game polaczen z Krakowa i Katowic, oba lotniksa sa blisko siebie, a siatka obu portow nie jest komplementarna, porty wrecz ze soba konkuruja , a nie uzupelniaja. Co wiecej, konkuruja rozne linie w obrebie jednego lotniska na tych samych trasach!!, nie wydaje mi sie, ze chocby polaczenie do Mediolanu z Wro, wyklucza Poznan z posiadania takowego polaczenia. Kazdy zaraz podsunie argument warunkow demograficznych, dla Ryana chocby, jest to czwarty pod wzgledem waznosci czynnik przy wyborze portu!! Dla LCC najwazniejsze sa niskie koszty oraz przepustowsc lotniska...Sa natomiast trasy, jak chocby Ateny czy AMS, ktore beda mialy niskie oblozenie, bez wzgledu czy beda to KTW czy WRO/POZ.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 17:52, 16 Mar 2006    Temat postu:

zasieki1 napisał:
na te tysiace turystow przylatujacych do polski na pokladach tanich linii spuszczam zaslone milczenia
No, obyś się nie zdziwił. Wprawdzie Polacy za granicą mają tendencje do obracania się "w sosie własnym" i na początku kontakty z miejscowymi nie są specjalnie łatwe, ale w końcu zgadają się z sąsiadami czy ze znajomymi z pracy i będą chcieli pokazać im swoje ziemie rodzinne (a z zaproszenia tym łatwiej będzie można skorzystać im tańsze będą przeloty). Bo przecież nie tylko Kraków ma atrakcje turystyczne, ale i Gdańsk, Poznań, Bydgoszcz/Torun czy Wrocław. I tak fama o walorach Polski się rozniesie, potrzeba tylko czasu. Turystów ściągną nie tylko reklamy, ale i polscy pracownicy - w roli "ambasadorów".

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zasieki1




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 18:14, 16 Mar 2006    Temat postu:

zycze sobie, abym sie za jakis czas zdziwil. natomiast dzis turystow na pokladach tanich linii jest jak na lekarstwo (moze oprocz krk).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 18:06, 17 Mar 2006    Temat postu:

antoslaw napisał:
Panowie, mysle, ze popadacie w niepotrzebna histerie. Po odejsciu Airpolonii z Wroclawia, sytuacja wydawala sie rowniez beznadziejna...kto liczyl na wejscie Ryna, czy C0...Tez mi sie wydawalo, ze marazm na Strachowichach to wylacznie wina zarzadu lotniska, dzis juz mam nieco inne zdanie.


Gdyby we WRO wladze miasta nie zainteresowaly sie lotniskiem nie byloby tu Ryana, Centrala i ogolnie rozwoju. Sprowadzenia Ryana to byla w 99% zasluga miasta, prezesi portu byli zdumieni, ze Ryan zdecydowal sie latac z WRO do Londynu i to codziennie (sami twierdzili, ze to sie nie moze udac - kto tym bedzie latac skoro juz latajacy przewoznicy maja problemy z paxami). Prezesi zaczeli byc bardziej pro-LCC dopiero od wakacji gdy zobaczyli, ze mimo wszystko port zarabia na Ryanie i to niemalo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Poznań - Ławica (EPPO/POZ) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin