Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

VLM?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Poznań - Ławica (EPPO/POZ)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PB




Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 17:53, 22 Lis 2005    Temat postu:

Mapy, które obiecałem

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kuba




Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 18:49, 22 Lis 2005    Temat postu:

Przepraszam bardzo, ale w żaden sposób nie potrafię wyjaśnić krytycznego nastawienia do tego kierunku i linii VLM. A w takim razie kto tam ma latać? SN - chyba żartujecie, Ryan, Wizz - do Charlroi? To nie jest Londyn gdzie ludzie jadą do pracy na miesiące i mogą sobie nawet pół dnia dojeżdżać do centrum. Tu chodzi m.in. o biznes i parlament. A i owszem latał tam LOT na E145- pełny do ostaniego miejsca - tyle że kilka lat temu BRU odgrywało role dzisiejszego MUC. Air Polonia?- świetnie sobie radziła wbrew opiniom osób, które nie mają o tym zielonego pojęcia- APN leciała z KTW z +/- 80 osobami, w POZ wsiadało średni ok. 60 - to na litość boską w jaki sposób miało lecieć więcej??
Zastanowiło mnie także jeszcze jedno - czy czasem porty regionalne nie zapomniały właśnie o tego typu przewoźnikach i "normalnych" pasażerach? Nie ukrywajmy, że mamy w kraju kilka portów, które dały by sie pociąć za byle jaki kierunek - byle samolot zabierał dużo ludzi i nakręcał statystyki. Czy o to do końca chodzi?
Reasumując BRU jest jedną z destynacji potrzebnych z POZ "od zaraz". Jeżeli port lotniczy twierdzi, że jest popyt na to połączenie, i znajdzie się linia, która bez łaski, bez płaszczenia się i bez chorych dopłat będzie latać to dlaczego nie? A najbardziej to mi się podobają posty osób, które dywagują, że może by tak BA weszło na LHR, albo KLM do AMS, albo AF na CDG...no moi drodzy wielce prawdopodobne, że może by i weszli, ale chyba nikt z waszych lotnisk nie ma czasu na rozmowy i negocjacje z przewoźnikami, którzy mogą operwoać na 50 osobowych samolotach, skoro mozna 2 lub 3 razy w tygodniu wypchać B737/A320 jeszcze do tego dopłacić, a statystyki i tak będą szły w górę.
no, to z grubsza tyle mi na sercu leżało.
pozdr.
kuba


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek
Administrator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 19:30, 22 Lis 2005    Temat postu:

Dodam tylko, że VLM jest duzo pewniejsza linia niż Dau, EAE i Denim!

A z ciekawostek juz kiedyś ich Fokker 50 był na eppo, oczywiście fotka strzelona (gdzieś na negatywie)

pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Researcher




Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EDDV

PostWysłany: Wto 20:21, 22 Lis 2005    Temat postu:

Witek napisał:
Dodam tylko, że VLM jest duzo pewniejsza linia niż Dau, EAE i Denim!

VLM o ile dobrze pamiętam "łyknął" był Denim'a. Lata wprawdzie Fokkerami 50, ale nie jest to wcale zły samolot, powiedziałbym, że nawet cichszy niż ATR. Mają interesującą siatkę:

[link widoczny dla zalogowanych]

VLM Destinations:

Amsterdam
Antwerp
Brussels
Hamburg
Isle of Man
Jersey
Liverpool
London City
Luxembourg
Manchester
Rotterdam

To znaczy, gdyby VLM latał z BRU do POZ, mógłby Poznań mieć połączenie na London City! Jak wynika z Amadeusza, można by też polecieć na LCY z przesiadką w MUC, niestety ranny samolot z POZ nie łapie tego połączenia obsługiwanego przez Cirrus Airlines. A ponadto, przez BRU do LCY leciałoby się znacznie krócej. Stamtąd najkrótsza droga do biznesowego centrum Londynu!

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Ceny są w porównaniu do tego, co na forum pisano o cenach DauAir b. przyzwoite. Nie ma ręcznego sterowania cen! Spróbowałem zarezerwowaź bilet z BRU do LCY na 24.11 z powrotem tego samego dnia (08:20 - 08:30 / 17/30 - 19:30 i cena wyniosła 140+ 170 EUR = 310 + 75,69 + 6 = 391,61 EUR. A można i taniej - np jednodniowa podróż 14.12 br kosztuje 181,69 EUR - z bogatej Brukseli na Łondon City!

Cytat ze strony VLM:

VLM Airlines offers customers a series of unique benefits:

* The shortest check-in times (with an average of 20 minutes prior to departure)
* Swift boarding and disembarkation
* Excellent punctuality - in 2004, 89% of our flights departed on time
* A high number of frequencies, offering business passengers sufficient departure times to best meet their business agenda
* Professional crew
* Full in-flight service (including excellent onboard catering)
* Efficient connections throughout our network

One of the main benefits of VLM Airlines are the airports we fly to; smaller, regional airports, located near the city centres, allowing our passengers to get to their destination without wasting valuable time.

London City Airport is a prime example, with short check-in times (15 minutes prior to departure), located near the financial centre of London and next to Canary Wharf. The airport is also very well suited for business travellers, with the business lounge offering sufficient space and a quiet and relaxing environment.


No i radzę spojrzeć na jedzonko w czasie rejsu - nie trzeba jeść w domu:

Generous servings of yoghurts and fruits on breakfast flights, fruit servings during the day and a lighter snack-type meal on our mid-day and late evening flights.

On all flights, freshly made coffee and tea is served in real china cups and depending on the flight duration, two servings are offered to all our passengers.

And there is more! We offer non-alcoholic beverages on all our flights and for those of you who want to relax after a busy day we offer beer, wine or even a refreshing gin and tonic (in a glass, including ice and a slice of lemon!) on all schedule flights in the afternoon and evening.

All this is included in the impeccable full in-flight service that VLM Airlines offers to all its customers.


Nie dajmy się spauperyzować low-costom!

Zyczę EPPO sukcesu w negocjacjach


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Wto 21:10, 22 Lis 2005    Temat postu:

Zycze by sie udalo i wiele regionalnych linii latalo do naszego kraju .
Ale pamietacie jak latal do polski Eurowings spora linia a jedna musiala sie wycofac(teraz tez mozna spotkac ale wykonuje loty dla LH).
By sie utrzymac na polaczeniach to albo musi byc to silny przewoznik nie tylko wykonujacy rejsy p2p ale takze oferujacy transfer dalej tak jak British czy Lufthansa lub LCC ktory oferuje takie rejsy sporymi maszynami ale w niskich cenach.
Dobrym przykladem jest polaczenie do Oslo do Gdanska gdzie linie Air Lithuania latajac malenkim ATRem polegly wciagu kilku tygodni a linie Norwegian lataja pelnymi Boeingami 737.
Podobna sytuacja ma miejsce z Dau Air ktory zlikwidowal Hannover i mam wrazenie ze do maksymalnie roku wycofaja sie z Polski.

Wiec by radzic sobie na naszym rynku nalezy miec albo swieta siatke polaczen tranzytowych lub byc linia lcc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek
Administrator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 21:31, 22 Lis 2005    Temat postu:

Airliner napisał:
Podobna sytuacja ma miejsce z Dau Air ktory zlikwidowal Hannover i mam wrazenie ze do maksymalnie roku wycofaja sie z Polski.


Dortmund/Zurich z POZ radzi sobie coraz lepiej, pare dni temu przyleciało 18 osób! To już LF ponad 50% a przy ich cenach to jak najbardziej opłacalne. Codziennie widze jak kolejka do D/Z jest długa wiec to raczej nie przypadek Wink
Jedno co można o nich stwierdzic negatywnego po za dużymi cenami to fakt, że nadal mają 0 reklamy Rolling Eyes

pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Śro 8:29, 23 Lis 2005    Temat postu:

znajomy probowal kupic bilet do zurychu i to z 1,5miesiaca przed wylotem. Na kazdy lot przez tydzien byl full - wiec chyba to oblozenie maja jednak wieksze

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 10:22, 23 Lis 2005    Temat postu:

rob_sad napisał:
znajomy probowal kupic bilet do zurychu i to z 1,5miesiaca przed wylotem. Na kazdy lot przez tydzien byl full - wiec chyba to oblozenie maja jednak wieksze

Na trasie Dortmund-Zurych moze i wieksze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Śro 11:07, 23 Lis 2005    Temat postu:

aaa.. racja w tym problem tkwi Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WZZ048




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO/EPRZ

PostWysłany: Czw 16:50, 24 Lis 2005    Temat postu:

Im więcej połączeń tym lepiej! Jak dla mnie to może nawet latać OSama Air na An-2! Ważne, że jest! No może z tym Osama Air to troche przesadziłem (bo kto by wsiadł do takiego samolotu? Chyba by sprzedawali tylko One Way ticket! Laughing ) ale linia VLM jest o ile kojarzę bardzo profesjonalną linią! Więc co jak co ale jak ich bardzo gorąco przywitam w POZ! Na razie może być Bruksela a potem...! Życzyłbym im jednak trzeźwego spojrzenia na potrzeby rynku i takigo dopasowania godzin arr/dep jak i cen biletów żeby ten biznes im się opłacił! Bo jak tak dalej pójdzie to linie będą sie bały POZ mając przed oczyma "sukcesy" DAUAIRa, EAE i innych takich co to "próbowali" ale rzeczywiśtość okazała się zbyt bolesna! Confused

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PB




Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 17:47, 24 Lis 2005    Temat postu:

VLM jest bardzo drogą linią

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Researcher




Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EDDV

PostWysłany: Czw 18:22, 24 Lis 2005    Temat postu:

PB napisał:
VLM jest bardzo drogą linią

Czy to są wysokie ceny?

Ceny są w porównaniu do tego, co na forum pisano o cenach DauAir b. przyzwoite. Nie ma ręcznego sterowania cen! Spróbowałem zarezerwowaź bilet z BRU do LCY na 24.11 z powrotem tego samego dnia (08:20 - 08:30 / 17/30 - 19:30 i cena wyniosła 140+ 170 EUR = 310 + 75,69 + 6 = 391,61 EUR. A można i taniej - np jednodniowa podróż 14.12 br kosztuje 181,69 EUR - z bogatej Brukseli na Łondon City!

Cytat z mojego postu powyżej (22.11.05 - 21:10)

Według mojej oceny na Fokkerze 50 możliwe jest uzyskanie co najmniej break even przy cenie biletu RT rzędu 200 - 250 EUR przy czasie przelotu do 2 godzin (LF 50%). Przykro mi, ale przy aktualnych cenach paliwa nie da się latać po Europie taniej niż za 700 - 1000 PLN. I oczywiście sprzęt 30-50 osobowy nie daje takiej swobody kształtowania cen biletów jak 189- osobowy "bombowiec".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 20:38, 24 Lis 2005    Temat postu:

Researcher napisał:
Przykro mi, ale przy aktualnych cenach paliwa nie da się latać po Europie taniej niż za 700 - 1000 PLN.


Pod warunkiem oczywiście, ze linią zarządzajądyletanci którzy nie słyszeli o kontraktach terminowych. Albo słyszeli, ale doją klientów aż miło.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Researcher




Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EDDV

PostWysłany: Czw 21:23, 24 Lis 2005    Temat postu:

Atco napisał:
Pod warunkiem oczywiście, ze linią zarządzajądyletanci którzy nie słyszeli o kontraktach terminowych. Albo słyszeli, ale doją klientów aż miło.

Nie jestem zbyt wybitnym specjalistą od spraw związanych z operacjami a rykach finansowo-zaopatrzeniowych, trudno mi jednak wyobrazić sobie, jak operator, dysponujący kilkoma samolotami klasy 30-70 osób, a więc o stosunkowo niewielkiej pojemości zbiorników, może zawrzeć kontrakt terminowy zapewniający mu zabezpieczenie od wahań cen paliwa.

Ponadto, przy operacjach pomiędzy Europą Zachodnią a Polską, gdzie jak na razie nie ma np. BP, a monopol ma Petrolot, nie ma praktycznie możliwości zaopatrywania się u jednego dostawcy i tym samym korzystania z rabatów ilościowych.

No i wreszcie jest problem tzw. "carry on fuel", czyli zoptymalizowania ilości zabieranego paliwa, aby nie zwiększać masy samolotu.

Bardzo chętnie pogłębiłbym temat kalkulacji kosztów biletu. Jak na razie z barku dowodów podtrzymuję tezę, że UCZCIWY operator dysponujący sprzętem 30 - 50- osobowym (turbośmigłowym), w obecnych warunkach nie jest w stanie zejść ze średnią ceną biletu przy średniej długości segmentu 300-400 mil poniżej wspomnianych 200-250 EUR (RT)

A co do "dojących klientów", to patrząc na "ręczne sterowanie cenami" przez Dauair już kilka miesięcy temu przypuszczałem, że z Hanoweru do Poznania długo nie polatamy. Jakby zaproponowali uczciwie 175 -190 EUR RT no i oczywiście bilety studenckie za 49 EUR - lataliby dzisiaj z dobrym obłożeniem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WZZ048




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO/EPRZ

PostWysłany: Czw 23:14, 24 Lis 2005    Temat postu:

Ale mam pytanie co do tej linii VLM i ich możliwego wejścia do POZ! A mianowicie! Czy ta linia sama wyszła z taką propozycja czy tylko port wyimaginował sobie, że ich na EPPO ściągnie? Bo z wyżej cytowanego artykułu z pasażer.com nie można tego wywnioskować! Confused

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Poznań - Ławica (EPPO/POZ) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin