Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

prawdopodobnie jutro ogloszone zostana nowe kierunki Ryana..
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Poznań - Ławica (EPPO/POZ)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zasieki1




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 23:42, 01 Gru 2005    Temat postu:

Atco napisał:
Ja z kolei podziwiam Twoje dobre samopoczucie. Gołym okiem widać, że Poznań wlecze się w ogonie polskich lotnisk.


nie liczac zielonej gory;) fakt. poznan stoi w miejscu i jak czytam teorie ksiezycowe o dauair`ach, vlm`ach, starwing`ach to sie lapie za glowe. moze te polaczenia i sa przydatne (ze wzgledu na biznes), rozklad moze i efektownie wyglada, ale daja w sumie 20 % paxow jednego polaczenia lowcostem! ja tymi samolotami nigdy nie polece! a na easyjeta do berlina dygam kilka razy w roku.

Atco napisał:
Danny ma całkowitą rację: niewykluczone, że już w przyszłym roku Lublinek wyprzedzi Poznań jeśli chodzi o liczbę pasażerów. Rzekłbym, że to bardzo prawdpodobne.


i flaszka poszla sie rypac...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Pią 8:23, 02 Gru 2005    Temat postu:

jak najbardziej VLM byloby dobre jednak to linia ktora moglay jedynie zabrac pax lufie badz sasowi - ja raczej wole dodatkowe polaczenia do fra i muc.
Jakos wladze lotniska nie mysla ze tego typu linie nie dadza nowych klientow tylko przewioza czesc dotychczasowych a LCC sa w stanie generowac ruch zdobywajac zupelnie nowych klientow i to masowo. Zdaje sie ze wladze Ławicy zupelnie nie sa swiadome ze wlasnie teraz odbywa sie boj o pola wplywow szczegolnie w zachodniej polsce. Kazde nowe polaczenie z jednego lotniska ogranicza otwieranie kolejnych z innego i odrobic ten ubytek w rynku bedzie potem duzo trudniej.
LCC powinnismy przyjmowac z otwartymi rekoma i bez zadnego narzekania przystawac niemal na ich warunki - bo to sie i tak oplaci.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 8:42, 02 Gru 2005    Temat postu:

Ja sądzę, że w 2006 to ledwo będzie pół miliona paxów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PB




Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 8:47, 02 Gru 2005    Temat postu:

BN napisał:
PB napisał:
/\ a Katowice ile mają? Wink


Katowice maja ok 316 tys ludzi Wink Natomiast GOP czyli Gornoslaski okreg przemyslowy ma ponad 3,5mln ludzi Razz

[link widoczny dla zalogowanych]


wiem, wiem to było ironiczne pytanie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Pią 9:21, 02 Gru 2005    Temat postu:

Atco napisał:
Ja sądzę, że w 2006 to ledwo będzie pół miliona paxów.


w POZNANIU ? No nie na to szansy nie ma - no chyba ze wizz lub ryan zrezygnuja z Londynu. Razem przeciez dadza minimum 150tys przez rok a 400 mozna liczyc i bez nich. Wiec ponizej 600tys w 2006 to bylby wstyd.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Researcher




Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EDDV

PostWysłany: Pią 9:25, 02 Gru 2005    Temat postu:

zasieki1 napisał:
nie liczac zielonej gory;) fakt. poznan stoi w miejscu i jak czytam teorie ksiezycowe o dauair`ach, vlm`ach, starwing`ach to sie lapie za glowe. moze te polaczenia i sa przydatne (ze wzgledu na biznes), rozklad moze i efektownie wyglada, ale daja w sumie 20 % paxow jednego polaczenia lowcostem! ja tymi samolotami nigdy nie polece! a na easyjeta do berlina dygam kilka razy w roku

Zasieki1, a więc według teorii, którą głosisz, najważniejsza dla lotniska jest ilość przewiezionych przez lowcosta pasażerów. A co z tego lotnisko ma? Nędzne grosze płacone za pasażera! - a miasto jeszcze przewoźnikowi dopłaca.

Zadaj sobie pytanie, kto robi statystykę - nasi, którzy jadą na "saksy", czyli polscy Gastarbeiterzy. Tematem zajmują się już organizacje turystyczne. Z pewnych przecieków (badania jeszcze nie są zakończone) wiem. że są miasta, do których lowcosty przywiozły KILKA tylko procent turystów. Gdzie są te setki tysięcy obiecywane przez MOL? Nawet nie w Krakowie, bo Angoli, którzy przylatują na wódę i panienki nawet się jako turystów nie notuje (bo agencje nie są klasyfikowane jako hotele). Zamiast jechać do pubu w dokach, wsiada taki angielski prolet do samolotu i następnego ranka wraca do siebie. Dlaczego więc płacimy lowcostom? Za co? Za wywiezienie naszych do roboty?

Czy taki efekt to jest Twoim zdaniem korzyść dla miasta? A czytaleś w Przekroju reportaż o tym, co Angole z Krakowa robią?. A wiesz, jaki burdel - dosłownie i w przenośmi - z Pragi Czeskiej zrobili?

Czy Ty myślisz, że poważny biznes (nie tylko przedstawiciele koncernów, ale np. pracownicy małych i średnich firm, chętnie leci w warunkach jak w autobusie PKS typu Autosan H9, w którym jego sąsiedzi zaraz po starcie rozwijają sznytki i tłuką jajeczka o oparcie fotela?

Pewien profesor z Krakowa, bardzo aktywny w Europie, po kilku lotach lowcostami (a leciał nawet easyjet i Germanwings) powiedział mi: "Nigdy więcej!")

Sprawdź co na powyższy temat pisał Kuba na Forum i może skonsultuj Twoje poglądy z ekspertami z Universytetu w Leeds!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 9:36, 02 Gru 2005    Temat postu:

Postawmy zasadnicze pytanie: czy port lotniczy jest dla jego zarządu, czy dla pasażerów?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spotter




Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: GDN

PostWysłany: Pią 9:50, 02 Gru 2005    Temat postu:

Zyjemi w kapitalizmie i Port lotniczy jest dla paxow z zachowaniem oplacalonosci wykonywanej uslugi. Zgodze sie z tym, ze nie mozna liczyc TYLKO na tanich przewoznikow. Oni w wielu przypadkach woza trzode chlewna i ktos powazny nie chce z nimi leciec. Mi to tez nie odpowiada. W tym roku lecialem sluzbowo do Budapesztu i lecial z GDN via FRA. I powiem, ze to mi najbardziej odpowiadalo - mozliwosc wypicia piwka, zjedzenia kanapki (paskudnej zreszta) i popracowania na kompie bez zagladania pzrez ramie jakiegos tumoka z tekstem "Jaki fajny komputer. Ile to cacko kosztowalo?".

Z jednej strony sie ciesze, ze w polskich portach lotniczych anstapily tluste lata i jest taki wielki boom. Duzo pax'ow, duzo samolotow - jest co fotografowac. I licze na to, ze to przyciagnie z czasem tez tradycyjnych przewoznikow. Bo tak naparwde tania linia wozi tanich paxow, z ktorych super korzysci tez nie ma. Bo ktos lecacy biznesowo, zanocuje w hotelu z min. 3* a nie w hostelu, bedzie jadl w restauracjach a nie w McDolandach i bedzie poruszal sie wynajetym samochodem badz TAXI, a nie komunikacja miejska.

Moim zdaniem, w naszych portach powinna byc zachowana rownowaga w ilosci rejsow wykonywanych przez tradycyjnych przewozniko i LCC - 50/50. Nie mowi tu o proporcji paxow, lecz o proporcji dziennych operacji.

Na starym Jumbo mowilo sie, ze Polska musi miec jeden silny HUB w WAW i wszystkie z regionalow kierowac via WAW, FRA i MUC. Nie zgadzam sie z tym. Jest wiele europejskich kierunkow, a dokladniej HUB'ow, gdzie mogliby spokojnie sobie poradzic. Szczegolnie, jak teraz maja samoloty serii E70. System, jaki jest w Niemczech, jest bardzo dobrym system. Bo z kazdego wiekszego miasta polecicie gdzies dalej w Europe. A FRA i MUC przejeli wszystkie dalekie polaczenia.

Moim skromnym zdaniem, za parenascie lat, gdy ruch az tak wzrosnie, ze FRA i MUC beda zapchane i nie beda w stanie przyjac nowych rejsow, porty te zredukuja ilosc polaczen do Europy do minimum, i polacza sie tylko z HUB'ami. Zas siatki europejskie przejma pozostale niemieckie porty, z dobrym skomunikowaniem z FRA i MUC, nawet na duzych maszynach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Pią 9:53, 02 Gru 2005    Temat postu:

hihi. Region i lotnisko zarabia dzieki pasazerom.. Tych regularnych nazywanych czasem biznesowymi nie pojawia sie co roku zbyt duzo i oni i tak lataja w takie miejsca na ktore nie ma co liczyc w polaczeniach bezposrednich. Chodzi o nowych pasazerow ktorych trzeba nawet przez lata wozic bez zyskow dla portu by potem oni nabijali kase juz jako "biznesowi" a region i tak zarabia nawet jak angole zdemoluja to i tak zostawia wiecej kasy.
Nie chodzi o regularnych pasazerow ktorzy zle nie maja (po za polaczeniam do FRA), ale o zupelnie nowych. A nic bardziej nie przyciaga do portu niz cyferki statystyk - one nie rozrozniaja tych bogatych i biednych


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Researcher




Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EDDV

PostWysłany: Pią 10:15, 02 Gru 2005    Temat postu:

rob_sad napisał:
hihi. Region i lotnisko zarabia dzieki pasazerom.. Tych regularnych nazywanych czasem biznesowymi nie pojawia sie co roku zbyt duzo i oni i tak lataja w takie miejsca na ktore nie ma co liczyc w polaczeniach bezposrednich. Chodzi o nowych pasazerow ktorych trzeba nawet przez lata wozic bez zyskow dla portu by potem oni nabijali kase juz jako "biznesowi" a region i tak zarabia nawet jak angole zdemoluja to i tak zostawia wiecej kasy.
Nie chodzi o regularnych pasazerow ktorzy zle nie maja (po za polaczeniam do FRA), ale o zupelnie nowych. A nic bardziej nie przyciaga do portu niz cyferki statystyk - one nie rozrozniaja tych bogatych i biednych

Czy to o to chodzi? (przykład euforii z forum Łódź)

• JEEEEEEEEEEEEE IP: *.toya.net.pl
Gość: pozytywny 01.12.05, 22:13 + odpowiedz

No kurna nareszcie!!!!!!!!!! Chłopaki z Dublina będą latać do nas, na tanie
browary i piekne kobiety!!!!!!!!!!! Budować hotele, sypialnie, restauracje,
knajpy i dawać tych turystów do nas!!!!!!!!!!

I sygnał otrzeźwienia (do uwzględniania przez wyznawcwó statystyki):

• a Paryż, Rzym ?! IP: *.astral.lodz.pl
Gość: MM 02.12.05, 08:33 + odpowiedz

kto wreszcie nas tam zabierze?!

BTW, zaciekawiła mnie teza: "A nic bardziej nie przyciaga do portu niz cyferki statystyk". Chętnie bym się dowiedział w jaki sposób to ma funkcjonować?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Pią 10:21, 02 Gru 2005    Temat postu:

Researcher napisał:

BTW, zaciekawiła mnie teza: "A nic bardziej nie przyciaga do portu niz cyferki statystyk". Chętnie bym się dowiedział w jaki sposób to ma funkcjonować?


media

nie zeby mi sie podobali ci angole i same LCC na plycie.
Ale szybciej sie rozwinie lotnisko jesli zacznie od LCC i wejdzie z nimi na "pewien poziom" niz bazujac na corocznym malym przyroscie paxow tradycyjnych. Chodzi tu o zdobywanie NOWYCH klientow a LCC to odpowiednik PROMOCJI jak darmowe rozmowy przez rok Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pią 12:06, 02 Gru 2005    Temat postu:

Wlasnie FR oglosil DUB-LCJ. Brawo zarzad Lawicy. Prosimy o BIS!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Pią 12:44, 02 Gru 2005    Temat postu:

Zarzad czy tam wladze Ławicy nie czuja wlasnej porazki ? Przeciez wynik 2005 i to co pewnie bedzie w 2006 to pelna kompromitacja - oni sami powinno odejsc.
Miasto na nich nie naciska ? No PPL nie bedzie to oczywiste ... ale kurcze jesli komus nic nie wychodzi, a innym w podobnych warunkach wychodzi to sami powinni wyciagnac wnioski.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Researcher




Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EDDV

PostWysłany: Pią 13:15, 02 Gru 2005    Temat postu:

Atco napisał:
Postawmy zasadnicze pytanie: czy port lotniczy jest dla jego zarządu, czy dla pasażerów?

Słuszne pytanie, na które jest jedyna prawidłowa odpowiedź: port lotniczy jest dla pasażerów!

Tylko skąd ma port "wytrzasnąć" tych pasażerów, jeżeli Poznaniacy i Wielkopolanie latają mniej, nawet jeżeli uwzględnić znaną i udowodnioną korelację z PNB i jego dynamiką (PNB = Produkt Narodowy Brutto).

Trzeba ponadto uwzględnić, że przy obecnej strukturze udziałów w spółce Port Lotniczy Poznań-Ławica, w której PPL ma większość, prezes Ławicy "może sobie poskakać" i nie będzie w stanie przeforsować pewnych koniecznych wydatków, bo mu na to rada nadzorcza nie pozwoli. A port ma duże potrzeby, które mogłyby zwiększyć jego atrakcyjność dla linii lotniczych. Oczywiście pomijam sprawę terminalu - najbardziej funkcjonalnego w Polsce, o którym znajomi z zagranicy rozpływają się w zachwytach. Google mówi, że nowy terminal na Ławicy, to też zasługa prezesa Pawłowskiego. A więc jak to jest z tym Zarządem?

Załóżmy nawet, że wyszarpnąłby przezes kasę z Miasta czy Województwa i pozyskał nowe połączenia lowcostowe. Jakie jest prawdopodobieństwo. że po kilku miesiącach nie zostaną zamknięte? Znając stosunki w Poznaniu, mieście partnerskim Hanoweru, twierdzę, że nie ma podstaw do twierdzenia, że Miasto i Województwo nic nie robią. Są to zbyt delikatne sprawy, aby o nich mówić publicznie. A że są legalistami i nie zaakceptują, podobnie jak i urzędnicy w Heimacie, nielegalnego dotowania prywatnych firm, to chyba o nich korzystnie świadczy.

Airline marketing funkcjonuje w przypadku połączeń biznesowych (przez wielu na forum totalnie lekceważonych), do których jszcze jak na razie nie trzeba dopłacać, szczególnie jak się ma w porcie dobry forecast.

To nie funkcjonuje w przypadku lowcostów. Tam obowiązuje zasada: "zapłacisz to latamy". I to włsśnie jest największy błąd popełniony w Polsce, że niektóry porty dały się w tą zastawioną przez MOL pułapkę złapać i - zaczęła się lawina nie do powstrzymania. A że jak wiadomo Poznaniaków do Szkotów się porównuje, to nie ma się co dziwić, że płacić nie chcą!

Dlatego też nie można się zgodzić ze takim stanowiskiem:

Danny napisał:
Wlasnie FR oglosil DUB-LCJ. Brawo zarzad Lawicy. Prosimy o BIS!
.
Danny, gdybyś zadał sobie trud przeanalizowania doniesień z ostatnich trzech dni, to doszedłbyś z pewnością do wniosku, że nocne lądowania C0 wcale nie są takie pewne. Kropiwnicki zagrał vabank i zagwarantował C0, że Lublinek będzie otwarty w nocy. A przecież Atco ostrzegał i opisywał problemy związane z pozyskaniem pracowników na wieżę. Być może prezydent Łodzi myślał sobie, że wystarczy po prostu administracyjnie zadekretować otwarcie lotniska (wybory samorządowe idą!) i "przebił" zarząd Lublinka, który wyskoczył mu z jakimiś problemem z kontrolerami.

Z tym ogłaszaniem nowych połączeń trzeba być ostrożnym. Nie chcę być zbyt dosłowny, ale jeden z moich starszych kolegów, który pracuje u zagranicznego lowcosta (nie z tych największych), wspomniał coś kiedyś o ich metodach przygotowania forcastu: metodą klasyczną, na oko z następującą fazą prób i błędów. To się nie ma co dziwić, że się tak często wycofują.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pią 13:23, 02 Gru 2005    Temat postu:

Researcher napisał:


Tylko skąd ma port "wytrzasnąć" tych pasażerów, jeżeli Poznaniacy i Wielkopolanie latają mniej, nawet jeżeli uwzględnić znaną i udowodnioną korelację z PNB i jego dynamiką (PNB = Produkt Narodowy Brutto).


Jest to teza calkowicie falszywa o czym swiadczy na przyklad ogromna liczba czarterow. Poznaniacy maja kasy ale gdzie maja latac jak nie ma polaczen?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Poznań - Ławica (EPPO/POZ) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 2 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin