Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Port Lotniczy Poznań-Ławica [Teleskop TVP3]
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Poznań - Ławica (EPPO/POZ)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kuba




Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 18:34, 02 Lis 2005    Temat postu: Port Lotniczy Poznań-Ławica [Teleskop TVP3]

Przed chwilą został wyemitowany obszerny materiał dotyczący obecnej sytuacji poznańskiej Ławicy. Niestety nie napawa zbytnim optymizmem. Główne konkluzje:
- znikoma promocja Poznania i regionu za granicą
- minimalny przyrost obsłużonych pax
- bronienie się rękoma i nogami przed dopłatami i ustępstwami dla tanich linii ( zarząd obawia się rózgi od Brukselii)
- przyszłość mglista jak dzisiejszy dzień na Ławicy
Co prawda prezes Pawłowski powiedział, że idzie ku lepszemu, a dzięki połączeniom do Londynu zaczynamy odrabiać straty. Prezydent Stepień natomiast był wczoraj w Warszawie na rozmowach z Ryanairem, któremu obiecał "pewne wymierne korzyści" z otworzenia nowych połączeń. Były też obietnice kolejnych połączeń w przyszłym roku- prawdopodobnie kolejnych o które będziemy do tyłu w porównaniu z innymi miastami.
Propopnuję zatem żetelną dyskusję dotyczącą przyszłości Ławicy, dyskusję na wysokim poziomie merytorycznym, z której będą wynikać jasne wnioski. Do wypowiedzi zapraszam również osoby z innych miast, które Poznań i Ławicę widzą z innej perspektywy.
A zatem czy jest sens otwierania połączeń low-cost za wszelką cenę? Gdzie są granice zdrowego rozsądku w dopłatach i ustepstwach? Jakie są (o ile są) grzechy główne zarządu Ławicy i władz miasta? Jak widzicie przyszłościową strukturę ruchu pasażerskiego na Ławicy?
pozdr.
kuba


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 18:39, 02 Lis 2005    Temat postu:

Grzech numer jeden (w szerszym kontekście) - lotnisko jest niedoinwestowane; mała płyta, brak dróg kołowania, póki co brak radarowej kontroli ruchu lotniczego, kuriozalnie zorganizowana przestrzeń i bezpośrednia bliskość Krzesin.
To wszystko powoduje (a wierzę, że linie lotnicze biorą to pod uwagę) opóźnienia, czego żadna linia nie lubi. I nikt się nie odważy na stworzenie czegoś w rodzaju bazy dla swojej linii, bo lotnisko się zwyczajnie zatka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Śro 19:01, 02 Lis 2005    Temat postu:

Atco napisał:
Grzech numer jeden (w szerszym kontekście) - lotnisko jest niedoinwestowane; mała płyta, brak dróg kołowania.


Pozwole sobie sie nizegodzic tutaj. Nie sadze zeby byl to glowny powod kleski. Inwestowano sporo: w terminal, nowy pas, ILS, rozbudowa plyty, VOR. W tym zakresie dzialo sie sporo.

Spojrzmy na GDN - czy tam jest lepsza infrastruktua? Malenki terminal. W godzinach poludniowych na przylotach jest sodomia i gomoria. Tlumy ludzi walczace w malym pokoju (bo hala przylotow tego nazwac nie mozna) o swoje bagaze wyjezdzajace na kilkumetrowej tasmie. Drog kolowania tez nie ma. A ruch rosnie - po Ryanie i Wizzie wchodzi Germanwings i Norwegian. O roznicy w SAS w GDN a POZ to szkoda nawet pisac.

Najwiekszy problem imho lezy w strasznie sztywnym stanowisku portu i miasta. Niektorym sie nadal wydaje ze Poznan ma targi wiec moze wszystkim robic laske. Ale przewoznicy wola latac tam gdzie nikt im łaski nie robi a wrecz prosi sie o latanie np do Lodzi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 19:34, 02 Lis 2005    Temat postu:

[quote]
Pozwole sobie sie nizegodzic tutaj. Nie sadze zeby byl to glowny powod kleski. Inwestowano sporo: w terminal, nowy pas, ILS, rozbudowa plyty, VOR. W tym zakresie dzialo sie sporo.[\quote]


Terminal: OK. Pas i płyta: to jużbyła konieczność, bo z poprzednimi się nie dalo pracować. ILS i VOR nie należą do portu.

Cytat:


Najwiekszy problem imho lezy w strasznie sztywnym stanowisku portu i miasta.



Tu się zgadzam: miasto i port nie wykazują żadnej inicjatywy w przyciąganiu nowych przewoźników.


Cytat:
Ale przewoznicy wola latac tam gdzie nikt im łaski nie robi



Dziwacy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FlyWRO
Moderator



Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WRO

PostWysłany: Śro 20:41, 02 Lis 2005    Temat postu:

Danny napisał:
W godzinach poludniowych na przylotach jest sodomia


Tfu, zboczeńcy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 20:49, 02 Lis 2005    Temat postu:

Atco napisał:
Grzech numer jeden (w szerszym kontekście) - lotnisko jest niedoinwestowane; mała płyta, brak dróg kołowania, póki co brak radarowej kontroli ruchu lotniczego, kuriozalnie zorganizowana przestrzeń i bezpośrednia bliskość Krzesin.
To wszystko powoduje (a wierzę, że linie lotnicze biorą to pod uwagę) opóźnienia, czego żadna linia nie lubi. I nikt się nie odważy na stworzenie czegoś w rodzaju bazy dla swojej linii, bo lotnisko się zwyczajnie zatka.

Dokladnie tak jak piszesz, przestrzen wokol Lawicy nie napawa optymizmem. Sektor ACC DRE to jeden z najczesciej rozdajacych sloty sektorow w FIRze. Wprowadzenie TMA Poznan z kontrola radarowa tez tego niestety nie poprawi. Dopiero ewentualny podzial sektora na Upper i Lower to zmieni - podejrzewam, ze nie stanie sie to wczesniej jak za 3 -4 lata. No i te nieszczesne Krzesiny, jeszcze nie ma naszych F16 ale jak sie pojawia problemy z wojskiem murowane.
Co do prezesow i wladz mista nie chce sie wypowiadac bo nie znam ich dzialan i polityki. Wydaje mi sie, ze troszke przespali koniec poprzedniego i poczatek obecnego roku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Czw 9:03, 03 Lis 2005    Temat postu:

Gdzies jest ten punkt w ktorym z ustepst trzeba kategorycznie rezygnowac, ale nie mozna z nich rezygnowac w ogole juz na wstepie rozmow. Jesli inne porty dogaduja sie z liniami to niestety trzeba isc do przodu ile tylko sie da na granicy prawa by jednak zwiekszac ilosc pax. Zawsze poprawia to wizerunek lotniska i swiadczy pozytywnie o jego potencjale - przyciaga kolejnych ktorym byc moze juz nie trzeba isc na reke. Niestety takie gesty trzeba robic - inaczej z Poznania rzeczywiscie bedziemy jezdzic nawet do Lodzi by gdzies leciec.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Czw 9:39, 03 Lis 2005    Temat postu:

Absolutnie brak marketingu jesli chodzi o sama Ławice - a nie jej nowe polaczenia.
Brak konkursow i programow dla pasazerow odlatujacych z Ławicy. Spotkalem sie wiele razy z opinia ze lepiej jechac na okecie z poznania bo z Ławicy na pewno bedzie drozej. Brakuje akcji uswiadamiajacej mieszkancom regiony ze maja wlasne lotnisko i ze to od nich bedzie zalazal rozwoj tego lotniska.

I jeszcze odnosnie zarzadzania lotniskiem - skoro inne porty potrafia i im sie oplaca to Ławicy tym bardziej powinno.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Czw 11:34, 03 Lis 2005    Temat postu:

No i wizz bedzie latał z wrocławia do dortmundu.
TYm sposobem na przyszly rok Wrocław zebral juz 22 połącenia tygodniowo wiekszymi maszynami LCC (east mid, londyn, dublin, mediolan, dortmund).
Podczas gdy Poznan ma tylko 12x tygodniowo - tylko do londynu.

Panowie z Ławicy chyba tylko szukaja sposobu na to by wytlumaczyc brak efektow swojej pracy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Quantas
Moderator



Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Czw 13:03, 03 Lis 2005    Temat postu:

Jestem rodowitym poznaniakiem z czego jestem bardzo dumny.
Jednak mam oczy i uszy szeroko otwarte i widzę zmiany w moim ukochanym mieście i w jego mieszkańcach. Niestety to zmiany na złe.
Gdy byłem małym chłopcem będąc na wakacjach w momencie przedstawiania się że jesteśmy z Poznania słychać było westchnienie. Westchnienie zazdrości. Poznań był niekwestionowaną stolicą gospodarczą polski. Powodem tego były dwie rzeczy. Targi będące jedynymi dobrymi targami w bloku wschodnim oraz gospodarność, czystość i uczciwość poznaniaków.
W tej chwili gdy europa jest otwarta targi podupadły do roli małej regionalnej imprezki mimo międzynarodowości w nazwie. Poznaniacy natomiast już nie są tak gospodarni, tak czyści, tak uczciwi. Główną cechą poznaniaków jest biadolenie jak to Wawa nam kasę zabiera mimo że nam się należy. Gówno nam się należy. Na wszystko trzeba zapracować.
Tak nas postrzegają w Polsce.
Teraz pytanie: Co mamy do zaoferowania turyście z Europy ???
Owszem mamy mnóstwo pięknych zabytków ale.... "zwykły europejczyk" zwiedza Rzym, Paryż, Londyn itp. Polskę póki co w pełni turystycznie odwiedzają tylko ludzie którzy resztę europy już poznali albo wielcy zapaleńcy - a ich jest niewielu.
Ci na których możemy liczyć w dużych ilościach, to ludzie przyjeżdżający na zakupy, do dentysty, i bądźmy szczerzy nawalić sie za pół darmo i pójść na dzi...
W tych punktach jesteśmy atrakcyjni.
Więc póki co przyciągajmy ich tym co mamy nawet jeśli to płytkie czy niemoralne.
Ale niech człowiek lecący do nas się nawalić dostanie w łapę zdjęcie ratusza, kamieniczek budników, katedry i coś jeszcze.
Pokaże w domu matce i ona może przyleci zostawić grubą kasę.

Czy miasto powinno płacić liniom ??? Może i tak , ale przede wszystkim powinni się zaangażować hotelarze, restauratorzy, korporacje taksówkarskie. To oni powinni dawać kasę na bilbordy reklamowe, gadżety dla pasażerów itp.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FiliP




Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: POZ/EPPO

PostWysłany: Wto 13:07, 15 Lis 2005    Temat postu:

Chciałbym tu zwrócić uwage na kwestie finansowe- nikt nie mówi głośno, o pośrednich dopłątach, czy jakkkolwiek to nazwac- które linie lcc otrzymują od Potów,samorządów itp. Nikt nie mówi głośno ile FR kasuje za uruchomienie połączenia. Z tą opłacalnością,to skad macie wiedze że porty na siebie zarabiają (pomijając GDN)? Ktore inne lotnisko w Polsce wpakowała taką kase w terminal, co POZ?
Zyski z obsługi przewoźników lcc są żadne,albo w najlepszym przypadku wychodzi się na zero.
Terminal w POZ mimo że jest ładny,czysty, robi dobre wrażenie,jest źle zaprojektowany. Z punktów usługowohandlowych na pierwszym piętrze nikt nie korzysta, co najwyżej z Gruszeckiego. Wystarczy,ze są diwew odprawy na samoloty klasy 737 odlatujące o tej samej godzinie,a już zatyka się kontrola paszportowa i bezpieczeństwa, a hala odlotów jest pełna. Jest za mało check-inów,co widać szczególnie w lecie gdy nakładają się czartery. Nie ma możliwości "dostawienia" check-inów, na dole nie ma miejsca dla nowych punktów usługowych,bo wszystko już zajęte. Prowizoryczny kiosk kolportera który ostatnio został ustawiony pod schodami, przy szklanej windzie, wygląda żałośnie.
W hallu głownym urządzono salon wystawowy samochodów, a pasażerowie ustawiają sie pomiędzy. Tak to wygląda w praktyce.

Co do liczby połączeń,to faktycznie wygląda mizernie na tle innych lotnisk "tej ligii" czyli np. WRO,GDN,KTW. Co do pozyskiwani nowych przewoźników,to uważam że POZ ma talent,ale są to przewoźnicy niemal zza światów, o któych mało kto wie że istnieją - np. EAE, DAU. Wcześniej było Eurowings i Hamburg Airlines, co też szału nie robiło. Dlaczego POZ nie może ściągnąć takiej linii jak np. Finnair, Air France, KLM, SNBA, Alitalia, Swiss? Ci przewoźnicy na pewno wygenerowaliby własny ruch, dowieźli więcej cudzoziemców.
Promocji portu chyba wogóle nie ma. Nie ma żadnego porządnego folderu czy choćby materiałów reklamowych o lotnisku-wystarczy odwiedzić Targi, gdzie na stanowisku Ławicy wykładane są foldery Fraportu.

W6 i FR latają,ale wożą głównie Polaków do/z pracy w UK- jest to ok.80-90% pasażerów.

Plusem na pewno jest duża liczba czarterów, oraz spory ruch GA (general aviation)-to świadczy o potencjale regionu. Tyle że ten potencjał powinno się odpowiednio wykorzystać. Skoro czartery tak dobrze idą,to czemu nie dodaje się nowych kierunków, czemu tak mało jest czarterów w okresie październik-marzec?
Mam wrażenie,że całe zarządzanie i struktura Portu jest jak w PPL'u, i taki sposób myślenia tam pokutuje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michał77




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 13:57, 15 Lis 2005    Temat postu:

Co do liczby połączeń to jestem pewien, że w 2006 roku Wizz i Ryan coś dorzucą. Powstaje więc pytanie jak będzie ze standardem obsługi pasażerów. Jak Filip słusznie zauważył stanowisk kontroli paszportowej jest stanowczo za mało, a i check in-ów będzie na pewno brakowało w sezonie letnim. Na miejscu władz miasta i portu myślałbym juz o rozbudowie bo za 2, 3 lata może się okazać, że terminal nie daje rady. Nie tylko sam terminal staje się powoli za mały. Parking bezpłatny pęka w szwach kiedy ląduje FR lub W6. Nawet parking płatny jest często prawie w całości zajęty(inna sprawa że dużą część pakingu zajmują firmy typu AVIS czy HERTZ itp.) Nalożałoby pomyśleć o budowie wielokondygnacyjnego parkingu oferującego postój w bardziej przystępnych cenach niż 6 złotych co jest zdzierstwem! Co więcej należałoby wywalić korporację taksówkową 919 z lotniska, ponieważ to są totalni zdziercy(wiem sam korzystałem z ich usług kiedy wracałem z Heraklionu w 2002 roku). Co do sklepów na piętrze to jest to totalne nieporozumienie, bo nikomu się tam nie chce wchodzić. Na większości lotnisk które ja odwiedziłem sklepy są umieszczone między check-in-ami a odprawą paszportową(tu widać jak kiepsko spisali się projektanci). Nie będę mówił o stronie internetowej lotniska bo wszyscy wiemy jaka ona jest, naszczęscie ma się to wkrótce zmienić.
Płyta lorniska także będzie wymagała w niedługim czasie rozbudowy. Moim zdaniem najlepeij byłoby ją zlokalizować tuż przy terminalu, bo możnaby wtedy zlikwidować koszty dowożenia pasażerów autobusami, a w przyszłości pomyśleć o budowie rękawów.... (nie wiem czy dorga B tutaj trochę nie przeszkadza, jeśli tak to jest to kolejny błąd)...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Wto 14:22, 15 Lis 2005    Temat postu:

hihi.. no bez jaj.. na obsludze lcc sie zarabia. Przeciez kazdy pax placi oplaty lotniskowe i to raczej takie same jak inni w normalnych liniach. Jesli LCC nie bedzie to ludzie beda jezdzic do innych miast nakrecajac tam biznes.
Pasazerowie LCC nie maja tylko przelozenia na zyski regionu, dla samego lotniska to taka sama kasa, tyle ze wiekszy samolot,tansze bielety = wiecej pax, czyli wieksza kasa dla lotniska i dobre statystyki.
Co do projektu terminala to owszem jest ladny i czysty, a nawet i hol po wypieprzeniu tych samochodow bedzie funkcjonalny i nawet dobrze ze sklepy sa u gory bo dzieki temu wiecej pow. rzeczywiscie potrzebnej jest na dole. Dla mnie zenada jest jednak powierzchnia i ilsoc miejsc w gatach oraz jak piszecie za malo stanowisk odprawy paszportowej.
Nie bylbym taki pewien ze Ryan cos dorzuci w 2006 a tym bardziej wizz (wlasnie dorzucil w Gdansku). Inne tradycyjne linie to raczej odlegla mgielka nadzieji. Poki co linie odchodza a nie przychodza. Skoro austrianowi sie nie oplacalo ja ma sie oplacac allitali lub swiss a tym bardziej klm, air france - z drozszymi jeszcze biletami.
A tak po za tym czyalem gdzies ze sa rozmowy n temat polaczenia poz-berlin Air Berlin. O ile sam dolot do berlna nie ma zadnego sensu to mozliwosc podrozy na 1 bielcie przez berlin tymi liniami z tak duza siatka polaczen jaka maja i znosnymi cenami pod warunkiem ze cena za wylot z poznania bedzie nie wiecej niz o 200zl wyzsza niz cena z wylotem z berlina - wg mnie to ma sens.
oczywiscie airberlin musialby latac czesciej niz 1-2 razy dziennie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FiliP




Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: POZ/EPPO

PostWysłany: Wto 14:31, 15 Lis 2005    Temat postu:

rob_sad napisał:
hihi.. no bez jaj.. na obsludze lcc sie zarabia. Przeciez kazdy pax placi oplaty lotniskowe i to raczej takie same jak inni w normalnych liniach. Jesli LCC nie bedzie to ludzie beda jezdzic do innych miast nakrecajac tam biznes.
Pasazerowie LCC nie maja tylko przelozenia na zyski regionu, dla samego lotniska to taka sama kasa, tyle ze wiekszy samolot,tansze bielety = wiecej pax, czyli wieksza kasa dla lotniska i dobre statystyki.


A skąd wiesz,ze płacą tyle samo? Bo z tego co ja wiem,to wcale nie,a czesto płacą zdecydowanie mniej.Albo też stusują sytem kar,np gdy lot jest opóźniony z winy obsługi lotniska,to lotnisko płaci karę i to sporą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michał77




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 14:56, 15 Lis 2005    Temat postu:

rob_sad napisał:
hihi.. no bez jaj.. na obsludze lcc sie zarabia. Przeciez kazdy pax placi oplaty lotniskowe i to raczej takie same jak inni w normalnych liniach. Jesli LCC nie bedzie to ludzie beda jezdzic do innych miast nakrecajac tam biznes.
Pasazerowie LCC nie maja tylko przelozenia na zyski regionu, dla samego lotniska to taka sama kasa, tyle ze wiekszy samolot,tansze bielety = wiecej pax, czyli wieksza kasa dla lotniska i dobre statystyki.
Co do projektu terminala to owszem jest ladny i czysty, a nawet i hol po wypieprzeniu tych samochodow bedzie funkcjonalny i nawet dobrze ze sklepy sa u gory bo dzieki temu wiecej pow. rzeczywiscie potrzebnej jest na dole. Dla mnie zenada jest jednak powierzchnia i ilsoc miejsc w gatach oraz jak piszecie za malo stanowisk odprawy paszportowej.
Nie bylbym taki pewien ze Ryan cos dorzuci w 2006 a tym bardziej wizz (wlasnie dorzucil w Gdansku). Inne tradycyjne linie to raczej odlegla mgielka nadzieji. Poki co linie odchodza a nie przychodza. Skoro austrianowi sie nie oplacalo ja ma sie oplacac allitali lub swiss a tym bardziej klm, air france - z drozszymi jeszcze biletami.
A tak po za tym czyalem gdzies ze sa rozmowy n temat polaczenia poz-berlin Air Berlin. O ile sam dolot do berlna nie ma zadnego sensu to mozliwosc podrozy na 1 bielcie przez berlin tymi liniami z tak duza siatka polaczen jaka maja i znosnymi cenami pod warunkiem ze cena za wylot z poznania bedzie nie wiecej niz o 200zl wyzsza niz cena z wylotem z berlina - wg mnie to ma sens.
oczywiscie airberlin musialby latac czesciej niz 1-2 razy dziennie


To, że Wizz otworzył nowe połączenie z Gańska nie ma żadnego znaczenia!!! Ryan chce za parę lata obsługiwać w Polsce 6-10 mln pax, nie wyobrażam sobie tego bez nowych połączeń z Poznania.
Przestańcie wciąż biadolić o tym Austrianie, bo to przeszłość. Zastanówcie się, czy np. Pyrzowice wyrosły na takich przewoźnikach??? NIE!!! Więc my też bez nich sobie poradzimy!!! Co do Air Berlin i bliskości Berlińskiego lotniska Shonefeld, to myślę, że paradoksalnie działają one mobilizująco na Wizz'a i Ryan'a, ponieważ dzięki połączeniom z POZ mogą uszczknąć kawałek tortu Air Berlin i Easy Jet(które to mają w Berlinie swoje bazy)!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Poznań - Ławica (EPPO/POZ) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin