Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

OSTRE STARCIE - SAS vs. FR juz od 12jan06

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Poznań - Ławica (EPPO/POZ)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
macx




Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 21:19, 11 Sty 2006    Temat postu: OSTRE STARCIE - SAS vs. FR juz od 12jan06

od 12jan06 FR lata 15.40 na 16.10 co gryzie sie lekko z SAS ( odlot o 16.05 ) a takze czesciowo z LH (dep.17.00) i D5 (dep.15.45).
Jak myslicie czy SAS i LH nie trafi cos gdy zobacza gate wypelniony paxami na FR i swoimi pelnoplatnymi pax na MUC i CPH? -moze to tylko taka mala schiza ale ja bym sie wsciekl...
Poza tym jutro chrzest bojowy - jestem ciekawy czy przy zalozeniu ze SAS musi miec chociazby np 2busy+1bus pod D5+cos dla LH (gdyby im sie trafilo przyleciec troche wczesniej albo FR pozniej) uda sie jutro wszystkiemu poleciec bez zadnych spoznien???
A poza tym to moze maly spisek??? -znowu powoli zaczyna sie powtarzac sytuacja z ubieglego roku gdy rozklad byl tak ustawiony ze przez wakacje w srody i czwartki byl hardcore a przez pozostale dni wialo nuda.Moze mamy znowu mala powtorke z rozrywki i znowu ten rok uplynie pod haslem "wszystko na raz w 2-3 dni, apotem nuda?"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 23:28, 11 Sty 2006    Temat postu:

? czegoś nie rozumiem, jaki "SAS" ma "trafić coś"? naprawdę myślisz, że kogokolwiek interesuje czy jest 15 min, czy 1,5h różnicy? w ogole, że ktokolwiek podchodzi emocjonalnie? i niby kto? pracownicy odprawy? management? łyka kalms, bo zobaczył paxów FR? Smile

to nie są jakies rozgrywki sportowe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Czw 8:30, 12 Sty 2006    Temat postu:

jesli ktos placacy spora sumke za bilet bedzie musial stac w gate'cie z pasazerami low costow (ktorym to nie przeszkadza) to nastepnym razem poleci o innej godzinie (moze z inna linia). Sa linie ktore sie tym przejmuja (i slusznie)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek
Administrator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 8:46, 12 Sty 2006    Temat postu: Re: OSTRE STARCIE - SAS vs. FR juz od 12jan06

macx napisał:
od 12jan06 FR lata 15.40 na 16.10 co gryzie sie lekko z SAS ( odlot o 16.05 ) a takze czesciowo z LH (dep.17.00) i D5 (dep.15.45).
Jak myslicie czy SAS i LH nie trafi cos gdy zobacza gate wypelniony paxami na FR i swoimi pelnoplatnymi pax na MUC i CPH? -moze to tylko taka mala schiza ale ja bym sie wsciekl...
Poza tym jutro chrzest bojowy - jestem ciekawy czy przy zalozeniu ze SAS musi miec chociazby np 2busy+1bus pod D5+cos dla LH (gdyby im sie trafilo przyleciec troche wczesniej albo FR pozniej) uda sie jutro wszystkiemu poleciec bez zadnych spoznien???
A poza tym to moze maly spisek??? -znowu powoli zaczyna sie powtarzac sytuacja z ubieglego roku gdy rozklad byl tak ustawiony ze przez wakacje w srody i czwartki byl hardcore a przez pozostale dni wialo nuda.Moze mamy znowu mala powtorke z rozrywki i znowu ten rok uplynie pod haslem "wszystko na raz w 2-3 dni, apotem nuda?"


Widze, że nie znasz sie na tym co napisałeś...
SK wystarczy jeden bus...
SK od marca będzie wcześniej latał...
LH od lata będzie później...
a co najważniejsze, przewoźnicy chca tak latać i niby co port ma z tym zrobić? Powiedzieć NIE? Spisek? rany.... Rolling Eyes
Najchetniej bym skasował ten cały temat Rolling Eyes
Dziecinada... Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 11:14, 12 Sty 2006    Temat postu:

jasne, może powinno się kredą napisać każdemu na plecach ile płacił Smile juz widzę, jak ktoś się obraża i następnym razem nie leci do londynu tylko np. do rzymu, żeby nie stać w jednej kolejce z tymi, którzy zapłacili mniej (niekoniecznie zresztą wcale mniej) Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Czw 12:22, 12 Sty 2006    Temat postu:

Witek mowa jest o miesiacach zimowych - doczytaj
Marcinj zapewniam Cie ze to roznica czy w gajcie na lawicy jest 70 osob (tyle na ile pewnie byl projektowany) czy prawie 200. Swoja droga juz przed wylotem ATR 72 jest ciasno i nie kazdy siedzi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Czw 12:25, 12 Sty 2006    Temat postu:

Po za tym Witku i MArcinie uwazacie ze cala batalia o to ktore linie beda obslugiwane w wawie na etiudzie a ktore na terminalu 1 byla wyssana z palca? Wiekszosc pasazero bylawy w stanie doplacic te 50zl po to by nie musiec stac w kolejce do check-in po za budynkiem. Linie dbaja o to by ich samoloty byly odprawiane w lepszej czesci terminala, bez tloku, przy wazniejszych, ladniejszych gatach - powazne linie. To z cala pewnoscia przenosi sie na popyt.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FiliP




Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: POZ/EPPO

PostWysłany: Czw 15:10, 12 Sty 2006    Temat postu:

W źyciu nie widziałem na trym forum większej głupoty... "Jak myslicie czy SAS i LH nie trafi cos gdy zobacza gate wypelniony paxami na FR i swoimi pelnoplatnymi pax na MUC i CPH? -moze to tylko taka mala schiza ale ja bym sie wsciekl... "

a niby kto miałby sie sciec? Pilot z okna kabiny? Dzieciaku,co Ty wypisujesz... A co,może na "niepełnopłatnych" pasażerów FR pracownicy portu powinni demontować dekoracje?!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HermesParis




Dołączył: 23 Gru 2005
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: POZ/GVA/DUS

PostWysłany: Czw 22:03, 12 Sty 2006    Temat postu:

FiliP napisał:
A co,może na "niepełnopłatnych" pasażerów FR pracownicy portu powinni demontować dekoracje?!!


proponuje zakaz siadania na krzeslach w hali odlotow przepaski na oczy, co by za duzo dekoracji sie nie naogladali Laughing Laughing Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
macx




Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 19:10, 13 Sty 2006    Temat postu:

OKI może to w pewien sposób było to naiwne postawienie tematu, pewnie tez nie mam racji jeśli chodzi o to jaka umowę ma podpisana SAS ,ale chodziło mi głównie o to: czy lowcosty powinny mieć jakieś preferencje i jeśli tak to jakie?
Aktualnie to wygląda przecież tak, ze najważniejsze samoloty które łatają z POZ to FR i W6!!
LO,D5, czy jakieś czarterki mogą w tej sytuacji tylko się schować i czekać na swoja kolej- widziałem już sytuacje gdy najpierw wylądował SHY, 2min. po nim FR, obsługa była prędzej przy SHY, on jako pierwszy podał dane paliwowe, a zgadnijcie i tak kto się pierwszy zatankował i był gotów na przyjęcie pax?- oczywiście FR, ponieważ Petrolot dostał wytyczne aby jego pierwszego obsłużyć...( a to przecież SHY pierwszy wylądował, i to on płaci pełne stawki za obsługę). Wiadomo powinno się kierować czasem odlotu jaki maja konkretne samoloty jeśli chodzi o kolejność obsługi, ale jeśli istnieje tylko 5 minut różnicy albo gdy nie ma żadnej różnicy w czasie odlotu to czy taka sytuacja jak opisałem powyżej jest normalna?- przecież to absurd!
Następny przykład – umowa z lowcostami jest tak podpisana, ze wymagają one w POZ najwięcej sprzętu i ludzi ( a płaca najmniej) i jeszcze nie daj boże karze się im czekać z czymkolwiek to dzieje się tragedia. Można dojść do wniosku, ze są one pępkiem świata [niech przykładem będzie wypowiedz z pewnego listopadowego dnia gdy w POZ od rana do SAS nic nie wylądowało ( oprócz awionetki) gdy pewien pan ubolewał w wywiadzie dla TVP3 na temat tego ze FR nie mógł wylądować w POZ, a nie wspomniał ani słowem o LO,D5, czy tez niepewnej pogodzie dla SAS i LH].
Sorry, ale jak dobrze pamiętam to właśnie LO.LH,SAS płaca normalne opłaty wiec nie rozumiem czemu nawet w oficjalnych wypowiedziach faworyzowane są lowcosty???
Mogę zrozumieć odpowiedz ze jest to przyszłość bo coraz więcej pax będzie latało lowcostami, a mniej tradycyjnymi; mogę tez zrozumieć ze lowcosty mogą w „nagrodę” uruchamiać kolejne połączenia z POZ, ze tak jest w całej Europie, ze jest to obowiązujący obecnie trend ale nadal mi taka odpowiedz nie starcza wiec jeśli ktoś mi potrafi odpowiedzieć na jakiej zasadzie w POZ są faworyzowane lowcosty to bardzo, bardzo dzięki....
Jeśli o mnie bowiem chodzi to niech sobie maja to wszystko co inne linie, ale z jakiej paki plącąc mniej, musimy dawać im więcej niż nawet LH, która ma najbardziej restrykcyjne przepisy; czemu przede wszystkim w POZ dosłownie liże się lowcosty po tylkach!!!
Cynicznie rzecz biorąc winni są wrocławianie, którzy jako pierwsi weszli fryzjerowi bez wazeliny w .... i cyniczne ( ale jakże skuteczne )podejście O’Learego, który wzajemnie napuszczał na siebie poszczególne porty w POL.
Jeśli zaś chodzi o rozdzielanie pax z poszczegółnych linii to nie jest mój wymysł, ponieważ każda szanująca się linia dba nawet o rozdzielenie pax z klasy C i Y-powinny być osobne check-iny,po to jest vipówka... Dla zainteresowanych polecam się też przyjrzeć umiejscowieniu i podziałowi gatów na większych niż POZ lotniskach,gate są raczej od siebie oddzielone...

PS1. Jeśli ktoś coś słyszał jak wygląda "faworyzowanie" lowcostów w innych portach to proszę napiszcie, a ja postaram się podrzucić nieco pikantnych szczególików na temat uprzejmości FR czy W6....

PS2. Jeśli zaś chodzi o rozkład to wkrótce zmienia się nie tylko rozkład SAS, ale też np.: od 01.03. rozkład W6, a od końca 03. FR...
A jeśli rozkład będzie taki jak w poprzednim roku ( mowa o okresie letnim oczywiście) to znowu będzie bałagan że aż pięknie, ponieważ tak naprawdę nie będzie ani gdzie zmieścić pax, ani sprzętu,ani ludzi żeby ich obsłużyć.
Jeżeli ktoś był na Ławicy w najgorętsze dni lata i widział terminal,który był tak zapchany,że matki które podróżowały razem z dzieciakami stawiały je maskach aut, (które nieszcześliwie stają w terminalu),bo nie było miejsca,to może się tylko domyslać jak wygląda gate w tym samym czasie-po wciśnięciu tam kilkuset osób robi się naprawdę nieciekawie( a nie można już wyjść).
A problemy np.: z busami czy sprzętem - to też nie jest ściema-wystarczy że są 1-2 samoloty +lowcost i jest problem, a przecież to na razie zima więc to nie są czartery i 1 bus starczy na LO czy LH a reszta dla FR czy W6.
Zreszta każdemu zainteresowanemu polecam przyjrzenie się boardingowi lowcosta w POZ-olejcie zapowiedzi i sprawdzcie-boarding jest zapowiadany przed lądowaniem samolotu! i ogłaszany na gate nr3, a robiony tak naprawdę przez gate nr1 czyli krajówkę-czemu?-bo nie ma takiej ilości busów i ludzi, więc połowę pax wrzuca się do kapeny i busa nr1, a reszta juz zbordingowana czeka na krajówce aż będzie wolny kolejny bus.
Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
macx




Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 19:29, 13 Sty 2006    Temat postu:

Rozdział pax jednej linii od innych może być poza tym wpisany nawet w umowę jaką one podpisują z portem - czemu np.: SAS robi zawsze boarding na gate nr5?
Linia gwarantuje sobie w umowie nawet ilość check-inów, które muszą byc otwarte na każdą odprawę np.: LH musi mieć zawsze min.2, z czego 1powinienem być przeznaczony wyłacznie dla pax z klasy C.
Zatem już nawet linie segregują pax na tych "lepszych" i "gorszych"; podobnie wygląda sprawa z gatami- na niektórych lotniskach lowcosty dostają gate nr "enty" gdzieś na końcu terminala, do którego dotarcie zajmuje czasami sporo czasu...

Jeśli kogoś uraziłem tymi "niepełnopłatnymi" paxami to przepraszam, ale z punktu widzenia lotniska to LO,SAS,LH płacąc pełne stawki za handling mają pełnopłatnych" pax, a lowcosty, które płacą 20% z tego mają"niepełnopłatnych" paxów.
Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
macx




Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 19:52, 13 Sty 2006    Temat postu:

To niestety znowu ja - jesli ktoś posiada statystyki spóznień w te właśnie dni kiedy odloty pokrywają się, to proszę o kontakt...
Z tego co wiem jest to całkiem częste a czasami całkiem potrafią być calkiem spore jak choćby tuż przed świętami gdy pokryła LH i W6 - ten drugi poleciał z taką dilejką że aż strach.... Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Poznań - Ławica (EPPO/POZ) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin