Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Lotnisko Berlin-Brandenburg

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotniska zagraniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michał77




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 9:11, 24 Paź 2005    Temat postu: Lotnisko Berlin-Brandenburg

Za 2,4 mld euro powstanie w Berlinie nowy port lotniczy. Ma być głównym lotniskiem dla zachodniej Polski. W jego budowie mogą uczestniczyć nasze firmy.

O planach budowy nowego portu lotniczego Berlin Brandenburg International (BBI) "Gazeta" pisała kilka tygodni temu. Informację tę potwierdził prezes berlińskich lotnisk Dieter Johannsen-Roth, goszczący w zeszłym tygodniu w Poznaniu na targach Tour Salon.

BBI powstaje na południowym wschodzie Berlina w okolicy lotniska Schoenefeld, 70 km od polskiej granicy. - Budowa zakończy się w 2011 r., a jej koszt wyniesie 2,4 mld euro - mówi Johannsen-Roth. Z tego 400 mln euro pochłoną wszelkie inwestycje powstające przy porcie lotniczym, czyli np. parkingi. - Tu widzimy duże pole do popisu dla polskich firm, z którymi już nawet rozmawiamy na ten temat - zapewnia Johannsen-Roth.

Lotnisko zajmie blisko 1,2 tys. ha i będzie jednym z największych portów lotniczych w Europie. Jak zapowiada Burkhard Kieker, szef marketingu berlińskich lotnisk, władze portu lotniczego spodziewają się, że nowe centrum odbierze pasażerów lotniskom we Frankfurcie i w Monachium, stając się największym niemieckim węzłem przesiadkowym. Swoich klientów widzą m.in. w krajach, które w zeszłym roku weszły do UE, przede wszystkim liczą na polskich pasażerów.

- Chcemy być głównym lotniskiem dla zachodniej Polski - zapowiada Kieker. Jego zdaniem będzie to realne, gdy uruchomione zostanie regularne połączenie lotnicze między Poznaniem a Berlinem. - Co prawda turyści będą pewnie na nasze lotnisko dojeżdżać pociągami, bo przy tej odległości to się najbardziej opłaca, ale warto wprowadzić loty z Poznania dla biznesmenów - mówi.

Takie połączenie w tej chwili nie istnieje. - Linie lotnicze, które jakiś czas temu obsługiwały loty z Poznania popełniły błąd, oferując wyloty jedynie w piątki i niedziele. Biznesmenom potrzebne są loty codzienne - dodaje prezes Johannsen-Roth

źródło: Gazeta Wyborcza


Kurde, to już shonefeld im nie wystarcza?? Przecież też leży blisko granicy! NIe kapuje tej startegii... Mają 3 lotniska i budują czwarte. Zresztą jeśli to nowe lotnisko ma być konkurencją dla FRA, MUC czy WAW, to czy będzie przyjmować niskokosztowców??? Poza tym czy Lufthasna zamierza na tym lotnisku działać?? A jeśli nie to kto miałby stowrzyć nowe połączenia. Natomiast jeśli Lufa zamierzałaby tam się "osiedlić" to byłaby to dla nas kiepska wiadomość. ehh pazerni są ci Niemcy... Confused Mad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Pon 9:32, 24 Paź 2005    Temat postu:

Wszystko ok.. Skoro wawa PPL i LOT maja wszystkich w dupie i ciagle nie rozumieja ze sztuczne nakrecanie ruchu na wawe sie ma prawa sie udac. To niech niemcy na tym korzystaja.
Oczywiscie wszystko to ma sens pod warunkiem ze do tego lotniska bedzie conajmniej po kilka polaczen z portow regionalnych bo wbrew temu co temu panu sie wydaje nikt pociaglem dojezdzal nie bedzie skoro pewnie bedzie mogl za podobna cene leciec LH bezpodrednio z domu przez MUC.
Coraz mniej osob ma gdzies dojazdy do wawy a co dopiero drogie pociagi do berlina ktore w przypadku wylotu na europe beda stanowilu do 30% calkowitych kosztow. Bez sensu.
Jedyne rozwiazanei to male samoloty conajmniej 5 razy dziennie ze szczecina, poznana, zielonej gory, wroclawia a nawet gdanska.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Estraven




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 9:36, 24 Paź 2005    Temat postu:

Arrow http://www.lotnictwo.fora.pl/viewtopic.php?t=275

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotniska zagraniczne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin