Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

EPZA - Zamość

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotniska aeroklubowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
G@wron




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zamość - EPZA

PostWysłany: Pią 11:23, 16 Gru 2005    Temat postu: EPZA - Zamość

Czy ktoś z was jest stąd?? Może się tu szkolił ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
G@wron




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zamość - EPZA

PostWysłany: Czw 19:26, 05 Sty 2006    Temat postu:

Cytat:
Wysłużone samoloty Zlin 42 i PZL 104 Wilga opuściły lotnisko zamojskiego aeroklubu w Mokrem.

Nie odleciały jednak, a odjechały w kontenerze. Cel podróży - Stany Zjednoczone. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że amerykański klient zapłacił za obie maszyny 150 tys. zł. - Samoloty wyczerpały już resursy, czyli przewidziane przez producenta okresy latania. Dlatego zostały sprzedane - mówi Kazimierz Drzewiński, dyrektor zamojskiego aeroklubu.

Zlin miał 30, a Wilga 35 lat. W Ameryce nasze staruszki będą mogły nadal latać w klasie specjalnej. Amerykański nabywca, osoba prywatna, jest bardzo zadowolony z tej transakcji. Dlaczego? - Bo w USA nie mają samolotów takich jak Wilga, które mogą zabrać na pokład cztery osoby, 200 litrów benzyny, bagaże, trzy szybowce na hol i wystartować nawet z pola. Na miejsce Wilgi i Zlina aeroklub sprowadzi amerykańską Cessnę 152. Będzie samolotem szkoleniowym.


Mamy jeszcze jedną Wilgę Smile Ta nosiła rejestrację SP-EAU, jest jeszcze Jak-12, który mam też wiele wiele lat, Gawron, Antek i Zlin-526 oraz wiele wiele szybowców Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
G@wron




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zamość - EPZA

PostWysłany: Czw 19:36, 05 Sty 2006    Temat postu:

1.
Cytat:
Prezydent Zamościa Marcin Zamoyski chce rozbudować lotnisko w Mokrem. W nadchodzącym roku ma być zrobiony projekt tej inwestycji. Pomysł spodobał się samorządowcom gminy i powiatu zamojskiego.

Marzeniem gospodarza Hetmańskiego Grodu jest, by na oddalonym o kilka kilometrów od centrum miasta lotnisku w Mokrem mogły lądować i startować małe samoloty pasażerskie.
- Duże, międzynarodowe lotnisko zamierza budować Lublin. Nam wystarczy znacznie mniejsze, o charakterze biznesowo-turystycznym. Dziś samoloty stają się coraz bardzie popularnym środkiem komunikacji. Tylko w ubiegłym roku zakupiono w Polsce 260 prywatnych samolotów. Tego typu inwestycja przyczyni się do aktywizacji terenów – przekonuje prezydent Marcin Zamoyski.
Samorządowcy planują w Mokrem budowę pasa startowego, który pozwoliłby przyjmować samoloty w różnych warunkach pogodowych. Chcą stawiać hangary, modernizować infrastrukturę techniczną.
- Jest to spore przedsięwzięcie. Jego realizacja będzie możliwa tylko wtedy, kiedy dostaniemy na nią dofinansowanie. O takie będziemy zabiegać z programów unijnych. W przyszłym roku zrobimy projekt – uzupełnia prezydent.
O planowanej inwestycji Marcin Zamoyski rozmawiał już z wójtem gminy oraz starostą powiatu zamojskiego. Pomysł spodobał się.
- W planie zagospodarowania przestrzennego gminy teren w Mokrem przewidziany jest pod budowę lotniska. Zresztą jest przygotowany pod tę inwestycję. Trzeba tylko zbudować infrastrukturę - mówi Ryszard Gliwiński, wójt gminy Zamość. – Będziemy wspierać to przedsięwzięcie. To szansa na dalszy rozwój turystyki i gospodarki w mieście i w gminie.

Lotnisko w Mokrem powstało w latach 1927/28 na części odkupionych gruntów folwarku ordynackiego. W okresie międzywojennym pełniło rolę lekkiego lotniska etapowego w zawodach lotniczych, zaś podczas okupacji było wykorzystywane przez samoloty niemieckie. Dziś ma 50 ha pow. i pełni głównie funkcję rekreacyjno-sportową.


2.
Cytat:
Świetny pomysł tylko ,że na Mokrem nie będą mogły lądować 30-osobowe samoloty ,które mogłyby ożywić turystycznie miasto. To lotnisko będzie tylko dla awionetek 6-osobowych . To zbyt mało aby ożywić miasto i dostać na ten cel fundusze z UE. Nie wiem czy da się coś zrobić aby wydłużyć pas startowy (dokupić ziemi ) Jeśli by się udało to byłoby wspaniale. Do Berlina w 2 godziny, a Lublin by szlag trafił . Obawiam się jednak ,że z uwagi na ograniczone parametry lotniska nikt nie zechce dać na to kasy. A może prawdziwe lotnisko w innym miejscu , a teren na Mokrem sprzedać na działki budowlane i będzie na 20% wkład własny w budowę lotniska.
Lepszą lokalizacją lotniska jest pas ziemi od Chomęcisk do Sitańca za stacją benzynową i laskiem jadąc do Lublina po prawej. Tam można zrobić ekstra lotnisko daleko od zabudowań płaski teren , pełen nieużytków. W tych okolicach ma przebiegać wschodnia autostradowa obwodnica Zamościa.
Oczywiście sprawa gruntów to wielki kłopot , który zapewne storpeduje tą świetną lokalizację. Ale spróbować warto.
Drugą lokalizacją są okolice stacji kolejowej Bortatycze . Tam wykorzystując LHS można byłoby pokusić się o lotnisko cargo z bazą przeładunkową W takim przypadku mogłyby powstać w Zamościu centra logistyczne firm globalnych do obsługi rynków Ukrainy i Rosji


To pierwsze to Artykuł, a drugie jeden z najciekawszych komentarzy pod nim, fajna wizja jest w nim zawarta, ale pewnie mało realna : /


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FlyWRO
Moderator



Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WRO

PostWysłany: Wto 12:11, 10 Sty 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

A jakie znaki ma ta druga Wilga i kiedy trafiła do Aeroklubu Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
G@wron




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zamość - EPZA

PostWysłany: Wto 12:49, 10 Sty 2006    Temat postu:

Trafiła w sierpniu bodajże. . . Smile

[link widoczny dla zalogowanych]
Wydaje bardzo fajny dzwięk bo ma zamontowane tłumiki Wink

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez G@wron dnia Wto 21:46, 10 Sty 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FlyWRO
Moderator



Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WRO

PostWysłany: Wto 19:26, 10 Sty 2006    Temat postu:

G@wron napisał:
Trafiła w sierpniu bodajże. . . Smile

[link widoczny dla zalogowanych]


Otwiera się zdjęcie Wilgi SP-FZD.

SP-AFZ to spadek po Aeroklubie Śląskim. 10 lipca 1997 roku ta Wilga wykręciła cyrkla na Strachowicach. Miała uszkodzone prawe skrzydło i prawą część statecznika poziomego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
G@wron




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zamość - EPZA

PostWysłany: Wto 21:46, 10 Sty 2006    Temat postu:

Już jest jak ma byćSmile U nas jest Wilga FZD tylko pomyślałem o innej i pomyliłem wpis Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
G@wron




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zamość - EPZA

PostWysłany: Sob 10:31, 11 Mar 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotniska aeroklubowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin