Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pierwszy polski F-16
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo wojskowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Drzemi
Moderator



Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 276
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPMM

PostWysłany: Pią 22:55, 17 Mar 2006    Temat postu:

slepowron napisał:

Widzieliscie niemiecka flage na ogonie Eurofighterow? Jeszcze mniejsza niz ta szachownica. Razz

Ale Niemcy poza flagą jeszcze krzyże mają. Wink

Tak swoją drogą to ciekawe czy pierwszy rok użytkowania bezwypadkowy będzie... Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marex




Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 22:21, 21 Mar 2006    Temat postu:

nasi mają auto.... flycasco..... Cool

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fishbed




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 21:39, 02 Kwi 2006    Temat postu:

Hej!

Fajna ta fotka...tylko brak tych zbiornikow koforemnych i czy mi sie wydaje ale pilot coś czyta...hm..."user manual"?

Szkoda tez ze znaki rozpoznawcze nie sa monochromatyczne...

Pzdr!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcino2




Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBK

PostWysłany: Wto 8:04, 18 Kwi 2006    Temat postu:

Ehhh jak pisze "Życie Warszawy" w polskiej armii nie ma pieniędzy i czasu na przyjęcie pierwszych F-16. Maszyny 9 listopada mają wylądować w Krzesinach koło Poznania. Dzisiejszy "Newsweek" informuje, że przeciąga się budowa kontenerów na paliwo i modernizacja jednego z hangarów. Według informacji gazety, sprawą tą zajmowało się na posiedzeniu 3 kwietnia Kolegium Sił Powietrznych. Był na nim obecny minister obrony Radosław Sikorski.

Gazeta wskazuje, że w resorcie nie ma ośrodka koordynującego przygotowanie baz oraz szkolenia pilotów i specjalistów obsługi naziemnej. W Polsce jest na razie tylko jeden pilot - ppłk. Rościsław Stepaniuk, przeszkolony w Stanach Zjednoczonych. Podpisany w 2003 roku kontrakt na zakup F-16 zakładał przeszkolenie w USA 13 pilotów. Dopiero 10 lutego tego roku podpisano umowę dotyczącą szkolenia kolejnych 24 osób.

Na kursach za oceanem przebywa też zaledwie 21 żołnierzy szkolących się jako personel techniczny. Kontrakt przewiduje przeszkolenie 184 osób.

"Życie Warszawy" podkreśla, że gdyby w Polsce stworzyć ośrodek szkolenia personelu technicznego, kosztowałoby to dużo taniej niż w Stanach Zjednoczonych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pietia




Dołączył: 24 Paź 2005
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 14:30, 20 Kwi 2006    Temat postu:

Wiem że dyskusje "co by było gdyby" nie mają większego sensu ale zastanawia mnie jakby wyglądała sytuacja gdyby wybrano Gripena?
Nasi też wczas się wzięli za tą robotę z przystosowaniem lotniska....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marex




Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 16:05, 26 Kwi 2006    Temat postu:

Jak zawsze polskie podejście do poważnych spraw...

/ koledzy alkoholikowi przepijającemu od razu całą wypłatę kupili z tej wypłaty odkurzacz... nie wiedzieli że w domu już nie ma prądu.... /


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 16:18, 26 Kwi 2006    Temat postu:

marcino2 napisał:
Ehhh jak pisze "Życie Warszawy" w polskiej armii nie ma pieniędzy i czasu na przyjęcie pierwszych F-16. Maszyny 9 listopada mają wylądować w Krzesinach koło Poznania.



To nie są Krzesiny koło Poznania, tylko poznańska dzielniac Krzesiny. Drobna różnica: lotnisko jest 10km od centrum miasta. Wspaniała lokalizacja dla 2 eskadr myśliwców.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Drzemi
Moderator



Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 276
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPMM

PostWysłany: Śro 19:47, 26 Kwi 2006    Temat postu:

Atco napisał:
Drobna różnica: lotnisko jest 10km od centrum miasta. Wspaniała lokalizacja dla 2 eskadr myśliwców.


Hmmm... Mi by się podobało, ale innym za głośno może być... Wink

W Mińsku lotnisko jest 6km oddalone od miasta i jest (dla mnie) za cicho Wink , no ale Mińsk jest duuużo mniejszy...

Co do przenoszenia Eskadr z Krzesin do Powidza... To by były "trochę" pieniądze wyrzucone w błoto chyba, w końcu wszystkie modernizacje i dostosywanie bazy troche funduszy pochłonęło... Trzeba było nad tą lokalizacją myśleć wcześniej...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 21:01, 26 Kwi 2006    Temat postu:

Ale na szczęscie Mojżesz na Synaju tej lokalizacji na kamiennych tablicach nie doatł i zawsze ją można zmienić zamieniając choćby miejscami Powidz i Krzesiny. I tu i tam pewne inwestycje są niezbędne.

Prawdziwa anegdota z lotnictwa a propos zamian na deser:

"Radar controller in a sticky situation: two a/c, parallel vectored but on the wrong sides. No chance of a vertical solution or a 'make a 360' solution due to traffic behind.

ATC: a/c 1, do you see the a/c on your right?
a/c1: Affirm
ATC: a/c 2, do you see the a/c on your left?
a/c2: Affirm
ATC: you guys able to maintain VFR for the next 1 min?
a/c1: Affirm
a/c2: Affirm
ATC: OK, now swap!

The amazing thing was that they actually did!"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zasieki1




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 22:33, 26 Kwi 2006    Temat postu:

Atco napisał:
Prawdziwa anegdota z lotnictwa a propos zamian na deser:

"Radar controller in a sticky situation: two a/c, parallel vectored but on the wrong sides. No chance of a vertical solution or a 'make a 360' solution due to traffic behind.

ATC: a/c 1, do you see the a/c on your right?
a/c1: Affirm
ATC: a/c 2, do you see the a/c on your left?
a/c2: Affirm
ATC: you guys able to maintain VFR for the next 1 min?
a/c1: Affirm
a/c2: Affirm
ATC: OK, now swap!

The amazing thing was that they actually did!"


a lyzka na to niemozliwe. chialbym to zobaczyc, albo chociaz uslyszec. musialo byz zabawnie. szczegolnie dla tych z tylu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 22:40, 26 Kwi 2006    Temat postu:

Ja zachodzę w głowę JAK? Jeden górą, drugi dołem?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marta




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa Stegny/Wilanów

PostWysłany: Czw 19:48, 27 Kwi 2006    Temat postu:

marcino2 napisał:
Ehhh jak pisze "Życie Warszawy" w polskiej armii nie ma pieniędzy i czasu na przyjęcie pierwszych F-16. Maszyny 9 listopada mają wylądować w Krzesinach koło Poznania. Dzisiejszy "Newsweek" informuje, że przeciąga się budowa kontenerów na paliwo i modernizacja jednego z hangarów. Według informacji gazety, sprawą tą zajmowało się na posiedzeniu 3 kwietnia Kolegium Sił Powietrznych. Był na nim obecny minister obrony Radosław Sikorski.

Gazeta wskazuje, że w resorcie nie ma ośrodka koordynującego przygotowanie baz oraz szkolenia pilotów i specjalistów obsługi naziemnej. W Polsce jest na razie tylko jeden pilot - ppłk. Rościsław Stepaniuk, przeszkolony w Stanach Zjednoczonych. Podpisany w 2003 roku kontrakt na zakup F-16 zakładał przeszkolenie w USA 13 pilotów. Dopiero 10 lutego tego roku podpisano umowę dotyczącą szkolenia kolejnych 24 osób.

Na kursach za oceanem przebywa też zaledwie 21 żołnierzy szkolących się jako personel techniczny. Kontrakt przewiduje przeszkolenie 184 osób.

"Życie Warszawy" podkreśla, że gdyby w Polsce stworzyć ośrodek szkolenia personelu technicznego, kosztowałoby to dużo taniej niż w Stanach Zjednoczonych.


ehh, ta polska prasa Razz . moja kolezanka pracuje w ministerstwie obrony w biurze f16. mowi, ze im tam rece opadaja jak widza takie teksty i nawet przestali juz protestowac. dosc regularnie polscy oficerowie lataja zarowno do lockheeda martina, jak i do baz, gdzie szkoleni sa piloci i obsluga naziemna. przeciez to musi potrwac, bo ostatecznie nie ucza serwisowania rowerow Twisted Evil . wszystko jest pod kontrola, pieniadze rowniez sa.
wbrew temu co swego czasu twierdzily polskie media, nie ma zadnych opoznien i poslizgow.
co do osrodka, zastanawiam sie ile takich osrodkow lockheed martin otworzyl poza usa i gdzie. mam wraznie ze niezbyt duzo i zapewne w krajach bardzo waznych dla usa strategicznie.szkoda, ze tego dziennikarz nie sprawdzil...
a dziennikarze i tak wiedza lepiej Rolling Eyes.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Czw 20:28, 27 Kwi 2006    Temat postu:

Marta napisał:

wbrew temu co swego czasu twierdzily polskie media, nie ma zadnych opoznien i poslizgow.
co do osrodka, zastanawiam sie ile takich osrodkow lockheed martin otworzyl poza usa i gdzie. mam wraznie ze niezbyt duzo i zapewne w krajach bardzo waznych dla usa strategicznie.szkoda, ze tego dziennikarz nie sprawdzil...
a dziennikarze i tak wiedza lepiej Rolling Eyes.

Dobrze ze sie odzwalas. Oczywiscie mozna sie bylo domyslac ze ty tylko takie pisanie aby cos pisac. Zwlaszcza jak geniusz reporter wypisuje autorytatywnie ze gdyby stworzyc osrodkek szkoleniowy w Polsce to byloby taniej. Ten facet pewnie mysli ze osrodek szkoleniowy to tablica z kreda i rzutnik na sciane. Naprawde polskie dziennikarstwo jest na strasznie kiepskim poziomie (wedlug mnie tylko na Rzeczpospolitej mozna jako tako polegac).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marta




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa Stegny/Wilanów

PostWysłany: Czw 21:58, 27 Kwi 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
Marta napisał:

wbrew temu co swego czasu twierdzily polskie media, nie ma zadnych opoznien i poslizgow.
co do osrodka, zastanawiam sie ile takich osrodkow lockheed martin otworzyl poza usa i gdzie. mam wraznie ze niezbyt duzo i zapewne w krajach bardzo waznych dla usa strategicznie.szkoda, ze tego dziennikarz nie sprawdzil...
a dziennikarze i tak wiedza lepiej Rolling Eyes.

Dobrze ze sie odzwalas. Oczywiscie mozna sie bylo domyslac ze ty tylko takie pisanie aby cos pisac. Zwlaszcza jak geniusz reporter wypisuje autorytatywnie ze gdyby stworzyc osrodkek szkoleniowy w Polsce to byloby taniej. Ten facet pewnie mysli ze osrodek szkoleniowy to tablica z kreda i rzutnik na sciane. Naprawde polskie dziennikarstwo jest na strasznie kiepskim poziomie (wedlug mnie tylko na Rzeczpospolitej mozna jako tako polegac).


jak ktos jest zwolennikiem teorii spiskowej, to zawsze moze stwierdzic, ze finansuje to np firma saab Razz .
a co do zarowno offsetu, jak i ogolnie f16 wszystko jest w calkowitym porzadku, co nie znaczy, ze nie mogloby byc lepiej, ale to juz polski problem Wink : bo firmy zle robia business-plany, czegos tam nie dopna na ostatni guzik. a amerykanie na ladne oczy niczego nie daja Laughing .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pią 0:39, 28 Kwi 2006    Temat postu:

A tak dalej na ten temat jakby ktos wiedzial - w ktorej bazie szkola sie polscy piloci? W ktorym miejscu szkolona jest obsluga techniczna?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo wojskowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin