Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Likwidacja szkoły wojskowej w Dęblinie
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo wojskowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Barni(lotnik)




Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 16:33, 02 Sie 2006    Temat postu: Likwidacja szkoły wojskowej w Dęblinie

Skandal co sie w tym kraju wyrabia... pomysleli o przetargu, ale o szkoleniu pilotów już nie pomyśleli ....

poczytajcie ten artykuł [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kirby




Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 17:51, 02 Sie 2006    Temat postu:

A co jak rozp to wszystko po kolei. Po co zostawiać najlepsze ? Evil or Very Mad
Mam nadzieję, że są jeszcze ludzie z głową na karku i to tylko czcze pogróżki. Jak się przekonałem Życie Warszawy pisze różne rzeczy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MiGger




Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPMM

PostWysłany: Śro 18:17, 02 Sie 2006    Temat postu:

Niestety zakusy na likwidację tej szkoły były już od dawna. Zresztą jest ona w likwidacji od wielu lat. Jednostki do niej przynależne czyli Nowe Miasto zostało zlikwidowane w 2001 a Biała Podlaska w 2002 roku. Nie będę już wspominał o innych szkołach lotniczych zlikwidowanych w ostatnich latach (Zamość, Oleśnica). Prawdą jest, że przy takim rozkładzie polskiego lotnictwa bezssensem jest utrzymywanie takiego molocha jakim jest jednostka w Dęblinie. Tak naprawdę obecnie głównym jej zadaniem jest organizowanie kursów specjalistycznych dla personelu technicznego oraz kursów angielskiego. Przez ostatnie lata szkolenie młodych pilotów odbywało się tylko na śmigłowce a przyjęcia do szkoły były wstrzymane. Ponadto co jest szczególnie przykre wielu młodych absolwentów dęblińskiej szkoły nadal jest bez etatów - poprostu nie ma dla nich pracy. Po raz kolejny stwierdzam że tak źle jeszcze nie było. W sytuacji szukania oszczędności tak droga jednostka jest łakomym kąskiem do likwidacji a bogate tradycje lotnicze nie wystarczą do przetrwania potrzebna jest kasa i to bardzo duża. Może rzeczywiście trzeba zrezygnować ze szkoenia w Polsce tak jak to robią Niemcy - znacząco bogatszy od nas kraj.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Śro 18:56, 02 Sie 2006    Temat postu:

Rachunek jest prosty. Trzeba policzyc ile bedzie kosztowac cala infrastruktura, nowe samoloty treningowe, itp i porownac to z kosztami szkolenia w USA. Przy pewnej ilsoci szkolacych sie koszta sie wyrownaja - trzeba zobaczyc w ktorym momencie osiagnie sie ten moment i na tej podstawie podjac decyzje - zwykla ekonomia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Barni(lotnik)




Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 19:21, 02 Sie 2006    Temat postu:

ALe żeby tak wspaniała szkołe likwidowac to koś jest nie normalny!!
Zresztą to było w Fantach na TVN o 19:00


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Czw 6:22, 03 Sie 2006    Temat postu:

Barni(lotnik) napisał:
ALe żeby tak wspaniała szkołe likwidowac to koś jest nie normalny!!
Zresztą to było w Fantach na TVN o 19:00

Czy wspaniala to inne zagadnienia ale napewno likwidowac sie nie oplaca - trzeba miec wyrozumialosc do pismakow ktorzy czyms musza zapelnic strone papieru.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marta




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa Stegny/Wilanów

PostWysłany: Czw 22:19, 03 Sie 2006    Temat postu:

Barni(lotnik) napisał:
ALe żeby tak wspaniała szkołe likwidowac to koś jest nie normalny!!
Zresztą to było w Fantach na TVN o 19:00


Jakis czas temu interesowalam sie nowa ustawa o szkolnictwie wyzszym i jej kompatybilnoscia z przepisami unijnymi. Byla tam ogromna luka, ktora de facto przekreslala istnienie szkol wojskowych, bo nie uwzgledniala tego, ze program tam wprowadzany MUSI odbiegac od nauczania cywilnego. Uwzgledniajac jej zapisy, kazda szkola wojskowa powinna ewoluowac w kierunku WAT - uczelni obecnie już de facto cywilnej (mozna podpisac kontrakt z wojskiem po ukonczeniu stuidow)- tak to przynajmniej postrzegali urzednicy Rolling Eyes . Obawiam się, że to może być jedna z przyczyn tego zamieszania. I chociaz trudno porownywac WAT ze Szkołą Orląt, to zdaniem urzednikow MENIS, jak najbardziej mozna bylo Twisted Evil .

W TVN cos wspominali o tym, ze szkolenie mialaby przejac firma prywatna. Generalnie jestem zwolennikiem prywatyzacji, ale armia z zalozenia powinna byc poddana kontroli panstwa, bo sobie zafundujemy druga Kolumbię Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pią 1:02, 04 Sie 2006    Temat postu:

Juz na zwykly chlopski rozum sama teza tego artykulu wydaje sie bezsensowna. Nawet zakladajac ze to jest prawda i ze wszyscy polscy piloci beda szkoleni na F-16 w USA to przeciez nikt ich tam nie bedzie szkolic od zera. Tam beda zaczynac od samolotu T-38C - a zeby na nim latac trzeba miec juz za soba spory trening lotniczy. Nie musisz byc asem lotniczym ale musisz miec za soba wiele godzin na roznych posrednich samolotach treningowych. Wiec taka szkola w Deblinie moze ich wlasnie doprowadzic do tego punktu. Ale o ile wynika ze wszystkich dostepnych artykulow w polskiej prasie wosjkowej - maja zamiar zainwestowac w nowe samoloty treningowe, symulatory i szkolic nastepne pokolenia pilotow F-16 juz w Polsce.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek_ql




Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pią 8:47, 04 Sie 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
T-38C - a zeby na nim latac trzeba miec juz za soba spory trening lotniczy. Nie musisz byc asem lotniczym ale musisz miec za soba wiele godzin na roznych posrednich samolotach treningowych.


A to nie jest tak (byc moze sie myle wiec mnie od razu poprawcie) ze np. w Deblinie chlopaki po liceum lotniczym gdzie lataja na szybowcach przesiadaja sie od razu na Orliki? Wiec to chyba nie jest tak ze aby latac na Orliku czy T-38 to trzeba miec jakis nalot na np. cessnach czy innych piperach. No ale moze sie myle Smile
pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pią 9:36, 04 Sie 2006    Temat postu:

bartek_ql napisał:
Wiec to chyba nie jest tak ze aby latac na Orliku czy T-38 to trzeba miec jakis nalot

Nie wrzucaj Orlika i T-38C do tego samego worka bo to lekka kompromitacja - powiedzmy ze aby latac na T-38C trzeba miec nalot na Orliku - a to juz brzmi duzo lepiej. Nie, nikt w wojsku nie lata na Cessnach i Piperach, w USAF podstawowym treningowym samolotem jest T-6 - taki amerykanski Orlik.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek_ql




Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pią 10:31, 04 Sie 2006    Temat postu:

slepowron napisał:

Nie wrzucaj Orlika i T-38C do tego samego worka bo to lekka kompromitacja

Przyznaje ze to nawet nie lekka a duza kompromitacja Embarassed Chyba neiwyspany jestem i pomylilem T-38 z Texanem II. Oczywiscie ze jesli to szkolenie na F-16 ma sie zaczynac od T-38 to sam nalot szybowcowy moze nie wystarczyc Very Happy
pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michals




Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 11:26, 04 Sie 2006    Temat postu:

Cytat:
Stanowisko Ministerstwa Obrony Narodowej w sprawie perspektyw szkolenia lotniczego w Polsce
2006-08-03 14:16:30

W nawiązaniu do publikacji prasowych sugerujących likwidację szkolenia lotniczego w Wyższej Szkole Oficerskiej Sił Powietrznych Ministerstwo Obrony Narodowej informuje, że podstawowym założeniem aktualnie prowadzonych prac koncepcyjnych nad przyszłością systemu szkolenia lotniczego na potrzeby Sił Zbrojnych RP jest pozyskanie efektywnych zdolności szkolenia lotniczego oraz ich integracja ze zreformowaną Wyższą Szkołą Oficerską Sił Powietrznych w Dęblinie.


Siły Powietrzne są i pozostaną odpowiedzialne za przygotowanie personelu latającego na potrzeby wszystkich rodzajów sił zbrojnych, a Dęblin z racji tradycji, doświadczeń oraz posiadanego potencjału pozostanie kuźnią kadr lotnictwa wojskowego. Celem aktualnie prowadzonych prac jest stworzenie warunków dla bezpiecznego oraz efektywnego szkolenia pilotów zgodnie z nowymi wymaganiami związanymi miedzy innymi z procesem wdrażania w Siłach Zbrojnych RP samolotu wielozadaniowego. Jest to niezbędny element procesu transformacji Sił Powietrznych wynikający z faktu przyjęcia na uzbrojenie samolotu F-16. W chwili obecnej prace koncentrują się na przedstawieniu i ocenie ekonomicznej możliwych do zastosowania rozwiązań organizacyjno-prawnych. Rolą Sił Powietrznych jest określenie potrzeb szkoleniowych oraz precyzyjne zdefiniowanie wymagań dotyczących poziomu wyszkolenia i zakresu umiejętności lotniczych nabywanych w trakcie szkolenia, a także opracowanie efektywnych narzędzi kontroli jakości szkolenia lotniczego. Ministerstwo Obrony Narodowej podkreśla, że bez względu na przyjęte rozwiązania prawno-organizacyjne, nowy system szkolenia lotniczego będzie służył potrzebom Sił Powietrznych oraz funkcjonował w ramach Sił Powietrznych. Jego lokalizacja w Wyższej Szkole Oficerskiej Sił Powietrznych w Dęblinie nie była i nie jest kwestionowana.


Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pią 19:06, 04 Sie 2006    Temat postu:

bartek_ql napisał:

Przyznaje ze to nawet nie lekka a duza kompromitacja Embarassed

Nie ma sprawy, potrzebuja samolotu posredniego miedzy Orlikiem i F-16. Jest niby Isrkra ale to nie calkiem to - strasznie stara awionika. Dlatego obecnie uzywa sie T-38C (to "C" jest wazne) "Talon" przy przejsciu na F-16 ze ma on duzo wspolnych elementow z F-16 jesli chodzi o awionike (ma miedzy innymi HUD) a godzina lotu na T-38C to ulamek kosztu 1-godz na F-16. Ktos puszczal pogloske ze Polska ma zamiar kupic (uzywane) T-38 ale do tej pory nie ma zadnego potwierdzenia w prasie na ten temat.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek_ql




Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Sob 12:24, 05 Sie 2006    Temat postu:

No wlasnie problem polega na tym ze wojsko tylko ciagle wypuszcza pogloski czego to nie ma zamiaru kupic. Hawki tez juz dawno mieli kupic. Slyszalem nawet wersje jak to Deblin bedzie glownym osrodkiem szkolenia lotniczego dla panst NATO z Europy wschodniej. I jakis kolejny general pieknie sie przed kamerami wypowiadal jak to sie Deblin rozbuduje, wyremontuje istniejace obiekty no i oczywiscie cale mnostwo nowych samolotow. Niestety od dluzszego czasu w naszym wojsku glownie sie gada, a jak przychodzi co do czego to sie okazuje ze mlodzi piloci skierowani na smiglowce 90% swojego nalotu robia na Orlikach...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Luck89




Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: <UL980 i UN191> <USTIL>

PostWysłany: Czw 8:22, 24 Sie 2006    Temat postu:

Oby te wiadomosci nie spoełniły sie i szkola dalej bedzie funkcjonowac. Ale patrzac na to z drugiej strony to po co szkolic pilotów jak nie ma na czym latac.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo wojskowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin