Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Latające dziwy
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo wojskowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kirby




Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 0:14, 27 Gru 2006    Temat postu:

frik napisał:
Nie mam, mówiłem o samolocie parowym (napędzany parą), a nie węglowym


Poprawka: Very Happy
Mówisz - MASZ

Exclamation Rok 1845 dwóch Anglików zbudowało model (Aerial Steam Carriage) ponoć latający (tylko krótko Very Happy ) samolotu z silnikiem parowym:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Exclamation Rok 1890 tym razem francuski inz. skonstruował samolot (Eole) również na parę:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Exclamation Rok 1896 Amerykanin skonstruował tym razem także model (Aerodrome), ale bardziej udany, który przeleciał dystans 1km. Samolot również napedzany silnikiem parowym:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Jaki widać ogranicza nas tylko wyobraźnia Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Śro 1:57, 27 Gru 2006    Temat postu:

kirby napisał:
(Aerodrome), ale bardziej udany, który przeleciał dystans 1km.

Trzeba podkreslic ze byly to loty bez czlowieka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kirby




Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 9:37, 27 Gru 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
Trzeba podkreslic ze byly to loty bez czlowieka.


Dla sislosci dodam, ze NIE WSZYSTKIE. Clement Adler zbudował samolot (Eole), nie model samolotu, i wzniósł sie w powietrze na jego pokładzie (i był na parę Wink ). Fakt że był to lot krótki, bo 50 metrowy, ale był.
Natomiast jego późniejsza konstrukcja (rónież samolot, nie model samolotu) Avion przeleciała dystans 300 m. Tym razem napęd stanowiły dwa silniki parowe:
[link widoczny dla zalogowanych]

Dla zainteresowanych lotniczymi silnikami parowymi i ich rozwojem bardzo ciekawy artykuł - polecam.
Jak sami się przekonacie wbrew pozorom wykorzystanie silnika parowego (moze nie stricte konstrukcji jak w lokomotywie parowej Wink , z czym mi sie ten silnik tez do tej pory kojarzył) to nie taki znowu pezpodstawny pomysł:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Flycat




Dołączył: 09 Gru 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPZA

PostWysłany: Czw 15:43, 28 Gru 2006    Temat postu:

jasiek napisał:
a uzbrojenie miało składać się z 2 działek 30 mm ( czemu nie od razu mioaczy ognia Laughing )

Ale co w tym śmiesznego/dziwnego, żeby od razu szydzić? Wink
Przecież zdarzały się maszyny wyposażone nawet w cztery 30mm działka-koronnym przykładem jest tu Me 262 A- 1a z czterema Mk 108 w dziobie (po 360 pocisków na każde), lub idąc dalej w historię konstrukcji A- 1a/U1 (z tym, że on zamiast 4x Mk 108 30mm miał 2x Mk 108 i 2x Mk 103).
2x 30mm tym bardziej nie było przy tym niczym nadzwyczajnym. Pozostając już przy Jaskółce, takie właśnie uzbrojenie, zredukowane z 4x 30mm otrzymała wersja A- 2a. Z dwiema trzydziestkami w dolnej części dziobowej latał także jej starszy brat- A-5a.
Z innej beczki. Z czym w gondolach podskrzydłowych woził się Bf 109 K6? Z dwoma trzydziestkami. Jak wyglądała modyfikacja polowa Rutsatze R4 dla Bf 109 G6 (Bf 109 G6/R4 i Bf 109 G6/AS/R4)? Nic innego jak podczepiane pod skrzydła dwa niszczycielskie Mk 108... (nie wspominam o usilnych, na szczęście nie udanych, próbach załadowania do kilku wersji 109- tek 30mm Mk 103 (zabrałko czasu na odpowiednią modyfikację broni)). Jakie działka zaczeto montować w Me 163 zamiast Mg 151/20 począwszy od 47 egzemplarza przedprodukcyjnego? Dwie Mk 108- mki (pomijam późniejszą koncepcje Me 163 B- 1a z dziesięcioma 50mm miotaczami granatów SG 500 Jagdfaust).
Itp., itd...

Wg. powojennych testów Mk 108 30mm okazało się, że jedno trafienie 85g pociskiem z tego działka w ogon lecącego B 24 spowdowałoby oderwanie tego ogona (próby przeprowadzane były na ziemi). W teorii na zniszczenie ciężkiego bombowca (zgodnie z testami niemieckimi) potrzebowano łącznie 350g ładunku w pociskach (w praktyce liczy się jeszcze częstotliwość trafień, tutaj b. niska, jedynie 5%, zatem pięć 85g pocisków nie załatwia sprawy).
2x 30mm, to wciąż była jedna z najlepszych i najskuteczniejszych konepcji niszczenia maszyn nieprzyjaciela (ze szczególnym uwzględnieniem bombowców). Nie dziwne zatem, że i tą kombinacje postanowiono zastosować w LP 13. W '44, takie Kannonenboot'y to norma.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
frik




Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Czw 16:26, 28 Gru 2006    Temat postu:

Flycat: Jasiek szydził raczej z pomysłu samolotu napędzanego węglem Smile

Jeśli idzie o uzbrojenie drugowojennych samolotów, nic nie przebije Henschela Hs 129 z działem 75mm z Panzer IV Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Flycat




Dołączył: 09 Gru 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPZA

PostWysłany: Czw 16:34, 28 Gru 2006    Temat postu:

O przepraszam, w zacytowanym przeze mnie fragmencie wyraźnie szydził z uzbrojenia Wink

frik napisał:
Jeśli idzie o uzbrojenie drugowojennych samolotów, nic nie przebije Henschela Hs 129 z działem 75mm z Panzer IV

To był otwieracz do puszek Laughing Jeszcze większe wrażenie, jeśli o kaliber idzie, robi również momntowany w Hs 129 Sondergerat SG 113A Forstersonde- system składający się z sześciu wyrzutni zainstalowanych w części środkowej kadłuba, ustawionych wylotem od ziemi, "plujących" 77mm pociskami przeciwpancernymi z rdzeniami magnetycznymi. Taki atak skupiał się na bardzo wrażliwej części czołgu- jego górnej półsferze, z tym że wykonywany musiał być maksymalnie z 20m (zdolność przebicia pancerza o grubości 45mm). Ostatecznie tylko 3 maszyny wyposażono w ten system przy czym żadna z nich nie została wykorzystana bojowo.

Swoją drogą, jest chyba jednak coś co Henschla przebija- włoski Piaggio P 108 z działem... 105mm Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Flycat dnia Czw 17:19, 28 Gru 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
frik




Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Czw 17:17, 28 Gru 2006    Temat postu:

No i z późniejszych, królem w tej kategorii jest AC-130 Spectre z haubicą 105mm, działem 40mm Boforsa i zależnie od wersji dwoma 20mm Vulcanami, lub jednym 25mm GAU-12 - ten to dopiero kopie tyłki Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo wojskowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin