Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

dla zboczencow

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo wojskowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Czw 22:05, 01 Cze 2006    Temat postu: dla zboczencow

michals napisał:

A prawdziwym "zboczeńcom" z nadmiarem wolnego czasu proponuję to: [link widoczny dla zalogowanych] Wink


Przejrzalem troche tego - rzeczywiscie dla zboczencow. A wogole ciekawe ze takie dokumenty sa publiczne dostepne, za "nieuzasadnione" posiadanie analogicznego dokumentu w dawnym ZSRR to by chyba rozstrzeliwali Crying or Very sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michals




Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 23:30, 01 Cze 2006    Temat postu: Re: dla zboczencow

slepowron napisał:
A wogole ciekawe ze takie dokumenty sa publiczne dostepne, za "nieuzasadnione" posiadanie analogicznego dokumentu w dawnym ZSRR to by chyba rozstrzeliwali Crying or Very sad

Dzięki Bogu tamten system to już historia, choć widmo Lenina nadal krąży po Europie (i nie tylko zresztą)...
Poza tym ja niewinny, ja tylko podałem linka Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pią 20:03, 02 Cze 2006    Temat postu:

Troche na inny temat ale wyczytalem w innych dokumentach ktore mi podales ze piloci latajacy na F-16 beda dostawac premie pieniezna. Ta premia bedzie rosla w miare uzbieranego nalotu. W kazdym razie na start dostaja chyba cos 20% extra. To niezle. Ciekawe jak rozwiazali sprawe zazdrosci innych pilotow. Oczywiscie nie bedzie wystarczajacej ilosc F-16 dla wszystkich, ktos bedzie musial zostac na Migach i innych - i z gorszym uposazeniem.

Wyobrazam sobie taka przemowe pilota latajacego obecnie na Migu do swojego dowodcy: Panie pulkowniku moj nalot juz jest odpowiedni, moje zdrowie idealne, moj angielski juz spelnia wszystkie wymogi (czytam Szekspira w oryginale !!) - kiedy moge sie spodziewac promocji na F-16 ? Mam zone i trojke dzieci na utrzymaniu. Embarassed


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Qna




Dołączył: 24 Lis 2005
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Pią 23:25, 02 Cze 2006    Temat postu:

Z tego co slyszalem to wlasnie brakuje pilotow na F-16...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Sob 1:11, 03 Cze 2006    Temat postu:

Qna napisał:
Z tego co slyszalem to wlasnie brakuje pilotow na F-16...

To chyba plotka internetowa wynikla z przekreconej informacji. Wystarczy wglebic sie w dokumenty przytoczone przez michalsa. Wynika z nich ze byly dwa nabory. W pierwszym bylo 126 kandydatow i wyloniono z nich 39, w drugim naborze liczba kandydatow byla 156 i wybrano z nich 47. A wiec powinni juz miec 39+47 = 86 pilotow kandydatow (potrzebuja 72). Problem jest raczej z wyszkoleniem tak duzej ilosci pilotow do bodajze 2008/2009 roku aby zachowac odpowiedni stosunek samolotow do pilotow w miare jak F-16 beda dostarczane. W 2007 w Polsce juz bedzie 32 F-16 ale moze nie byc dostatecznej liczby wyszkolonych pilotow.

Jesli z czyms jest gorzej to raczej z naborem personelu technicznego o czym tez mowa w tych dokumentach i dlatego nawet poszukiwano kandydatow przez srodki masowego przekazu. Inni to przekrecili ze szukaja pilotow.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michals




Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 18:22, 06 Cze 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
Troche na inny temat ale wyczytalem w innych dokumentach ktore mi podales ze piloci latajacy na F-16 beda dostawac premie pieniezna. Ta premia bedzie rosla w miare uzbieranego nalotu. W kazdym razie na start dostaja chyba cos 20% extra. To niezle. Ciekawe jak rozwiazali sprawe zazdrosci innych pilotow. Oczywiscie nie bedzie wystarczajacej ilosc F-16 dla wszystkich, ktos bedzie musial zostac na Migach i innych - i z gorszym uposazeniem.

Wyobrazam sobie taka przemowe pilota latajacego obecnie na Migu do swojego dowodcy: Panie pulkowniku moj nalot juz jest odpowiedni, moje zdrowie idealne, moj angielski juz spelnia wszystkie wymogi (czytam Szekspira w oryginale !!) - kiedy moge sie spodziewac promocji na F-16 ? Mam zone i trojke dzieci na utrzymaniu. Embarassed

W temacie polityki kadrowej naszej armii wolałbym się nie wypowiadać, bo się na tym nie znam. Jedyne co mogę napisać to to, że chyba nie jest aż tak różowo, jak można by z tych dokumentów w tym zakresie wywnioskować, ale nie jest też aż tak źle, jak niektóre plotki głoszą. Na dzień dzisiejszy problem braku pilotów raczej nie istnieje, ale w przyszłości może być różnie. Była ostatnio dwuletnia przerwa w szkoleniu podchorązych w Dęblinie, a z tego, co mi wiadomo, to wśród obecnie kształcących się tam podchorążych jest tylko kilku potencjalnych pilotów f-16...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Wto 20:57, 06 Cze 2006    Temat postu:

michals napisał:
a z tego, co mi wiadomo, to wśród obecnie kształcących się tam podchorążych jest tylko kilku potencjalnych pilotów f-16...

Ciekawe co to znaczy dokladnie "potencjalny" pilot F-16. Rozumiem ze sa to mlodziki, bez doswiadczenia, ale zarowno potrzebny nalot (320 godzin na nadzwiekowych) jak i jezyk angielski mozesz w koncu zdobyc praca. A wiec czy nie kazdy z nich jest "potencjalnym" pilotem F-16 ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michals




Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 0:36, 07 Cze 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
Ciekawe co to znaczy dokladnie "potencjalny" pilot F-16. Rozumiem ze sa to mlodziki, bez doswiadczenia, ale zarowno potrzebny nalot (320 godzin na nadzwiekowych) jak i jezyk angielski mozesz w koncu zdobyc praca. A wiec czy nie kazdy z nich jest "potencjalnym" pilotem F-16 ??

"Potencjalny", czyli taki, który w chwili obecnej spełnia wymagania (m.in. zdrowotne - w Polsce wyjątkowo surowe) dla kandydatów na pilotów wysokomanewrowego samolotu bojowego. Trzeba przy tym pamiętać, że w Dęblinie kształcą sie również piloci innych statków powietrznych, m.in. samolotów transportowych i śmigłowców, dla których wymagania nie są aż tak wyśrubowane.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo wojskowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin