Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Black Hawk w Polsce?
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo wojskowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dranio




Dołączył: 26 Lis 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 11:15, 11 Sty 2007    Temat postu:

baz napisał:
Hym dlaczego tak myślę - wydaje mi się że tak będzie
Amerykanie lubią bardzo dużo obiecywać - przykład inwestycja boeinga w Czechach też miało być świetnie a jak wyszło zakład został w ruinie ledwo co podnosi się z upadku(np; powstaje nowa wersja L159 która nie ma amerykańskich części na wschodnie rynki)


Nic takiego nie powstaje, chodzi o modernizację i remonty L-39 używanych przez Ukrainę i Białoruś, która miałaby odbywać się razem z firmami z Ukrainy (Motor Sicz).

baz napisał:

i gdyby nie interwencja czeskiego rządu zakład na pewno przestał by istnieć , przed przejęciem przez boeinga zakład był w b.dobrej kondycji


Nie masz racji

baz napisał:

Po za tym w Aero zainwestował sam Sikorski który będzie tam produkował S-76++ (chyba teraz będzie się nazywał D) więc Mielec nie może być konkurencją Aero bo tam gdzie będzie okazja sprzedania śmigłowców S-76D przez Aero zaraz będzie startować matka Sikorski z S-70 i Mielec S-60+?


Aero już wyprodukowało ponad 100 wyposażonych kadłubów S-76D.
Zauważ tylko, że S-76 jest maszyną cywilną a S-70 wojskową.

baz napisał:

Przejęcie Mielca jest związane tylko w jednym celu wejście tylnymi drzwiami po kontrakt na nowe śmigłowce tyle że S-60 nie za bardzo się nadaje do tego (np:brak tylnej rampy załadunkowej)Ale za to będzie można wmawiać Polskim uległym politykom że dajemy pracę a wy kupujecie od np EU. Skończą się zamówienia na śmigłowce albo ich nie będzie bardzo szybko wypompują resztę kasy ,a zakład jak był w kiepskim stanie tak pozostanie


Zakład już jest w kiepskim stanie i złożyły się na to wszystkie ekipy, które nim zarządzały.

dranio


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
icekcz




Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 12:19, 11 Sty 2007    Temat postu:

slepowron napisał:
icekcz napisał:

Zkąd czerpiesz takie wiadomosci?

Jak czytasz moj komentarz to chociaz zrob minimalny wysilek i zobacz na co odpowiadam. Na glupia uwage rownie glupio mam prawo odpowiedziec. Ale cos mi sie wydaje ze nie bardzo kapujesz ... Crying or Very sad

Jesli ironizujesz to zasygnalizuj to wyraźniej bo ja odczytałem to tak jak odczytałem!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pablom




Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 14:21, 15 Sty 2007    Temat postu:

Cóż, trudno nie być malkontentem wobec "współpracy" ze stroną amerykańską. Parę lat temu, w ramach sławnego offsetu Amerykanie mieli podnieść z kolan Mielec pomagając promować i sprzedawać skytrucka.

Efekty znają wszyscy.

Obawiam się, że przejęcie Mielca przez Sikrosky AC oznaczać będzie koniec polskiego przemysłu lotniczego, samolotowego przynajmniej. Koniec dromadera i koniec skyrucka, który nie ma konkurencji w swej klasie na świecie (pomijam De Hawvilland Twin Otter, bo jest już dawno nie produkowany tylko remontowany).

Żal mi irydy, jakby nie było dzieła polskiej myśli lotniczej. Choć z bólem serca przyznaję, że w obecnych realiach nie stać Polski na rozwijanie projektu jakim jest samolot szkolno-bojowy, w RWPG było inaczej.

Żal mi Mielca. Nie wierzcie, że będzie tam kiedyś zakład śmigłowcowy. Polska kupi black hawki, Amerykanie sporowadzą je z pustyni, w Mieclu zmodernizują i tyle.

Nie wierzcie w offstety. Powiedzcie, kto zdrowy sprzedaje samolot po to, by zarobione pieniądze oddać? Kto???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dranio




Dołączył: 26 Lis 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 14:42, 15 Sty 2007    Temat postu:

Zgoda - nie wierzę w offsety.
Co do Mielca - zakład załatwił się sam w latach 90. forsując Irydę i twierdząc, że WP MUSI ją kupić. Jak się okazało - nie musi. Planu awaryjnego nie było.
Jeszcze jedno pytanie - czy sprawa opłat licencyjnych Ana-28 została załatwiona z Antonowem, czy też produkujemy nasze Skytrucki "nielegalnie"?

dranio


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pablom




Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 15:25, 15 Sty 2007    Temat postu:

Skytruck ma certyfikaty, toteż sądzę, że sprawa jego pokrewieństwa z An-28 jest uregulowana stosownymi umowami.

Tak, też uważam, że iryda była gwoździem do trumny, ale tylko dlatego, że urodziła się trochę za późno.

Tak politycznie myśląc, w CSRS szedł L-139, uznany w Układzie Warszawskim, po jasną i ciężką tę irydę się forsowało

Ale śliczny to był (no jeszcze jest) górnopłacik dwusilniczkowy, ja płaczę jak ją widzę, to był kochany jet made in Poland...

Wracjąc do skytrucka - czy nasza armia jest nim zaintersowana? Mówię o wersji skytruck, nie bryzie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
frik




Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pon 21:54, 15 Sty 2007    Temat postu:

A czy ktoś może wie jak wygląda realizacja offsetu przez Szwedów w Czechach i Węgrzech?

Co do wchodzenia "tylnymi drzwiami" - to jest przecież oczywiste, kto by inaczej kupował spółkę mającą zadłużenie wynoszące ponad połowę jej wartości? I do tego nikłe widoki na jego likwidację. Poza tym jaki jest alternatywny śmigłowiec dla WP? NH90? Cokolwiek poza tym?

Pomijając wszelkie kwestie merytoryczne, z przyjemnością oglądałbym Black Hawka z szachownicami - ładna maszyna jest Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dranio




Dołączył: 26 Lis 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 22:01, 15 Sty 2007    Temat postu:

Wg mojej wiedzy u naszycg sąsiadów nie ma żadnego offsetu, bo Czesi i Węgrzy wypożyczyli swoje Gripeny.

dranio


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pon 22:02, 15 Sty 2007    Temat postu:

pablom napisał:
Parę lat temu, w ramach sławnego offsetu Amerykanie mieli podnieść z kolan Mielec pomagając promować i sprzedawać skytrucka.
Efekty znają wszyscy.

Zastanow sie co piszesz. Pomaganie w promowaniu i sprzedazy nie gwarantuje sprzedazy. Akurat czytam duzo pism lotniczych w USA i rzeczywiscie sporo reklam Skytrucka widzialem. A to ze klient sie nie znalazl to nie wina Lockheeda. Zaden sprzedawca nie zagwarnatuje ci ze cos sprzeda. Niestety wielu ludziom w Polsce wydaje sie ze offset to jest taki magiczny "stoliczku nakryj sie". Otoz nie jest. Nalezy zejsc na ziemie i zrozumiec czym offset jest a czym nie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
frik




Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pon 22:32, 15 Sty 2007    Temat postu:

dranio napisał:
Wg mojej wiedzy u naszycg sąsiadów nie ma żadnego offsetu, bo Czesi i Węgrzy wypożyczyli swoje Gripeny.

dranio
Wypożyczyli? Wiesz może bliżej na jakich zasadach?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pon 22:51, 15 Sty 2007    Temat postu:

frik napisał:
Wypożyczyli? Wiesz może bliżej na jakich zasadach?

Nie wiem czy wpozyczyli ale w kazdym razie znajdziesz na internecie duzo informacji o offsecie Gripena - wegierskim i czeskim. A wiec offsety byly wynegocjowane.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slepowron dnia Wto 5:59, 16 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dranio




Dołączył: 26 Lis 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 22:55, 15 Sty 2007    Temat postu:

frik napisał:

Wypożyczyli? Wiesz może bliżej na jakich zasadach?


Dla Czech na 10 lat (21000 h) z możliwością kupna potem. Wartośc kontraktu 645 mln Euro (bez uzbrojenia i materiałów eksploatacyjnych) płatne w 10 równych ratach.

Węgry podobnie - 10 lat. Wartość kontraktu - ok. 660 mln dol.

dranio


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo wojskowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin