Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problemy z ILS

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo wirtualne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kshyhoo
Moderator



Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 574
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 1km od EPWA

PostWysłany: Czw 12:22, 20 Lip 2006    Temat postu: Problemy z ILS

Witam, mam pytanie, czy zdarza Wam się że nie da się uruchomic ILS'a dla jakiegoś konkretnego pasa? Ja ostatnio dokładnie sprawdziłem, że na lotnisku w Kuala Lumpur podchodząc na pas 24R nie ma wafla żeby zadziałał prawidłowo ILS (mimo że jest dla tego pasa), zawsze kieruje mnie na 24L. A na wielu lotniskach mimo że pojawiają się znaczniki glide slope, to AP nie reaguje... I trzeba się samemu zająć sprawą. Ja i tak 99% lądowań robie "ręcznie" ale czasami jak mi się zachcę zrobic full ILS approach i on nie zadziała to mnie krew zalewa... Mieliście takie problemy? Może wiecie jak je rozwiązać?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tommy




Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 13:35, 20 Lip 2006    Temat postu: Re: Problemy z ILS

Kshyhoo napisał:
Witam, mam pytanie, czy zdarza Wam się że nie da się uruchomic ILS'a dla jakiegoś konkretnego pasa?

Mi zawsze działa ILS na każdym lotnisku Wink Podejrzewam, że podejścia z ILS-em masz opanowane.
Kshyhoo napisał:
Ja ostatnio dokładnie sprawdziłem, że na lotnisku w Kuala Lumpur podchodząc na pas 24R nie ma wafla żeby zadziałał prawidłowo ILS (mimo że jest dla tego pasa), zawsze kieruje mnie na 24L.

Jesteś pewien, że pas dwa-cztery? Tam są pasy jeden-cztery lewy i prawy oraz trzy-dwa lewy i prawy. I czy aby na pewno nie pomyliłeś pasów? Ja sprawdzałem i ILS prowadzi do odpowiednich pasów.
Cytat:
14R 4070 Concrete IWR 110.700 146
32L 4070 Concrete IWL 111.900 326
14L 4137 Concrete IEL 108.500 146
32R 4137 Concrete IER 109.100 326

Kshyhoo napisał:
A na wielu lotniskach mimo że pojawiają się znaczniki glide slope, to AP nie reaguje... I trzeba się samemu zająć sprawą. Ja i tak 99% lądowań robie "ręcznie" ale czasami jak mi się zachcę zrobic full ILS approach i on nie zadziała to mnie krew zalewa... Mieliście takie problemy? Może wiecie jak je rozwiązać?

Problemy z ILS-em to już nie taka prosta sprawa. Trzeba podawać jak najwięcej danych, jaki samolot, prędkości podejścia, wysokość łapania, kąt pod którym łapiesz i wiele wiele innych. Mi ILS na Kuala Lumpur działa. Mam FS-a 9.1
Generalnie ILS-a trzeba dobrze poznać. Należy wykonać co najmniej kilkadziesiąt różnych udanych podejść na różnych lotniskach, np. LOWI, albo LSGG Wink Ale te lotniska, to jako jedne z ostatnich. Trzeba poznać jak reaguje odbiornik VOR na różne położenia względem ścieżki. Z czasem się nauczysz Wink
I jeszcze jedno ILS to nie tylko podejście z autopilotem. Podejście z ILS-em można wykonać też ręcznie Smile
Wiem, w poście mało jest konkretów, ale dla tego zagadnienia, to trzeba po prostu ćwiczyć. Dam linka do tematu, w którym ktoś miał problemy z ILS-em, może Ci pomoże:
[link widoczny dla zalogowanych]

P.S. Kiedyś miałem problemy z ILS-em, kiedy leciałem z tego samego lotniska do tego samego. Wtedy łapałem ILS-a zbyt blisko progu pasa. Najlapiej trochę się oddalić od lotniska i wtedy złapać. Masz wtedy dużo czasu na poprawki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kshyhoo
Moderator



Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 574
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 1km od EPWA

PostWysłany: Czw 14:00, 20 Lip 2006    Temat postu:

Oczywiście chodziło o 14L i 14R - taki mały błąd Wink Żeby mieć pewność, że nie wpływają na zakłócenia modyfikacje samolotów, uzywałem do testu na Kuala Lumpur B737, oryginalnego z FS. Wykonywałem zawsze podejścia zgodnie z poleceniami ATC (oczywiście tryb offline), czyli jakieś 9-10 mil od progu wejście na prostą na wysokości 2500 stóp i z IAS 200kts. Niezależnie czy ustawię 110.700 czy 108.500, kieruje mnie na 14L! Dodam że nie mam zainstalowanego żadnego dodatku dla tego lotniska.
Co do podchodzenia ręcznie i z AP, to oczywiście miałem na myśli to co ty. Wink A lądować z ILS raczej umiem, bo robiłem to już setki razy i po prostu w pewnym momencie przestało to działać a nawet kierować na inne pasy niż powinno, wczesniej było OK. Stąd moje pytanie... A z wiadomych powodów nie chciałbym znów przechodzić przez reinstalację FS...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tommy




Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 7:28, 21 Lip 2006    Temat postu:

Kshyhoo napisał:
Żeby mieć pewność, że nie wpływają na zakłócenia modyfikacje samolotów, uzywałem do testu na Kuala Lumpur B737, oryginalnego z FS.

Nawet dodatkowe samoloty nie zakłócają Smile
Kshyhoo napisał:
Wykonywałem zawsze podejścia zgodnie z poleceniami ATC (oczywiście tryb offline), czyli jakieś 9-10 mil od progu wejście na prostą na wysokości 2500 stóp i z IAS 200kts. Niezależnie czy ustawię 110.700 czy 108.500, kieruje mnie na 14L! Dodam że nie mam zainstalowanego żadnego dodatku dla tego lotniska.

Nie wiem czy wiesz, ale domyślny ATC jest głupi. Nawet to jest delikatnie powiedziane. Często prowadzi za wysoko od ścieżki, a ścieżkę powinno się łapać od dołu. Offline proponuję latać bez kontroli. On-line można z kontrolą i bez Wink
Są tu dwie opcje:
1. Problem z ILS-em - Spróbuj zmniejszyć paliwo, do około 20% przy podejściu i podchodzić z prędkością 120-160 węzłów (w zależności od warunków). I spróbuj złapać ręcznie, korzystając z sztucznego horyzontu (a raczej tego co na nim jest po złapaniu zasiegu wiązki). Powinieneś zobaczyć, że jak ustawiasz dla 14L, to Ci przy podejściu będzie tam prowadziło.
2. Mniej prawdopodobna- Chodzi o to, że kontrola daje zgodę na podejście do pasa 14L? Można zrezygnować z kontroli, albo poprosić o inny pas do podejścia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daresus




Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pią 9:42, 21 Lip 2006    Temat postu:

Mi się wydaje, że wysokość 2500ft na odległości do pasa 9-10 nm jest za wysoka. Moim zdaniem powinieneś być tam na ok. 1800ft. A i oczywiście prędkość "ciut" za duża Wink Ten defaultowy B737 ląduje bez problemu przy 130kts. Pozdrawiam!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wegi
Moderator



Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY

PostWysłany: Pią 13:43, 21 Lip 2006    Temat postu:

2500ft 9,10 nm od progu za wysoko? hmm trza chyba zmienic zasady real i wirtual wektorowania Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daresus




Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pią 14:25, 21 Lip 2006    Temat postu:

Tak, tak faktycznie! Mój błąd teraz dopiero się przyjżałem! Nie wiem dlaczego 9 nm od lotniska wydało mi się tak bardzo nisko Wink Sorka za błąd i za zamieszanie!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kshyhoo
Moderator



Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 574
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 1km od EPWA

PostWysłany: Pią 15:13, 21 Lip 2006    Temat postu:

Nie no chłopaki macie oczywiście rację i ja o tym wszystkim o czym piszecie wiem, ale nadal nie wiem dlaczego mi ILS nie działa... Wygląda to tak jakby coś się poj*** z plikami AFCAD (tam są chyba tez informacje o pomocach nawigacyjnych lotnisk?) Np. wczoraj nawet na EPWA nie zadziałał ILS na pasie 11. Wskażniki glide slope przy sztucznym horyzoncie pojawiły się jak powinny, z tym że wogóle nie ragowały... Chyba jednak zwątpię i dzisiaj FS'a przeinstaluję.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daresus




Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pią 15:35, 21 Lip 2006    Temat postu:

Tak to chyba będzie jedyne dobre wyjaśnienie sprawy. Pozdrawiam!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tommy




Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 15:40, 21 Lip 2006    Temat postu:

Kshyhoo napisał:
Np. wczoraj nawet na EPWA nie zadziałał ILS na pasie 11. Wskażniki glide slope przy sztucznym horyzoncie pojawiły się jak powinny, z tym że wogóle nie ragowały... Chyba jednak zwątpię i dzisiaj FS'a przeinstaluję.

Może nie reagowało, bo byłeś dokladnie na ścieżce podejścia? Wink Oczywiście żartowałem Smile
Wg. mnie reinstalacja nie pomoże, ale spróbować możesz.

P.S. Za chwilę przetestuję na żywo działanie ILS-a B737 defaultowym na EPWA i Kuala Lumpur. Wyniki opublikuję.

P.S. 2 - Nie należy patrzeć na te krzyżujące się te kreski na środku sztucznego horyzontu, lecz na te trójkąciki na orbzeżach sztucznego horyzontu. Zaraz zrobię zdjęcie i opublikuję.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tommy




Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 16:37, 21 Lip 2006    Temat postu:

Lądowałem sposobem "newbiowskim" na EPWA- to znaczy full paliwa, duża prędkość Twisted Evil Co najważniejsze, nie ustawiłem wysokości dla nieudanego podejścia. Dlatego nie traktujcie tego screena jako instruktażowy, ale jako dowód, że ILS-y działają i mają się jak zwykle wyśmienicie Laughing Cool Very Happy Smile
Tylko wybaczcie zapomnienie o klapach Smile Jak mówiłem, zdjęcia stanowią tylko dowód o poprawnym działaniu ILS-a.
EPWA, 11:
[link widoczny dla zalogowanych]
Kuala Lumpur, 14L:
[link widoczny dla zalogowanych]
Kuala Lumpur, 14R:
[link widoczny dla zalogowanych]
Dlatego, nie obraż się, ale to u Ciebie coś powinno być nie tak. Może coś źle konfigurujesz?

P.S. Odradzam ten model z FS-a. PMDG 737 jest sto razy lepszy i go polecam. Chociaż będąc obiektywnym, dodam też, że niektórym się bardziej podoba PIC 737 Classic lub nawet Level-D 767.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kshyhoo
Moderator



Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 574
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 1km od EPWA

PostWysłany: Pią 17:25, 21 Lip 2006    Temat postu:

Właśnie o to że cos jest nie tak mi chodzi i wiem że chodzi o te trójkąciki Very Happy Powiedz mi, co można źle skonfigurować podchodząc do lądowania ILS?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tommy




Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 20:47, 21 Lip 2006    Temat postu:

Witam,
na początek powiedz jak działa ILS na przykład w Cessnie, czy też tam wskażnik położenia względem ścieżki jest nieruchomy. Jak masz inne dodatki, to spróbuj na nich sprawdzić ILS-a.
Najważniejsze błędy przy podchodzeniu z ILS-em:
- nie załączony Flight Director,
- zła prędkość podejścia (póżniej referencjalna),
- źle ustawiona częstotliwość w NAV1 w trybie ACTIVE!
Jeszcze może być sytuacja, że latałeś wcześniej z GPS-em, tam ustawiłeś podejście do pasa 14L, i zapomniałeś o przełączeniu NAV/GPS na NAV.
Jak mówiłem w pierwszym moim poście w tym temacie, przyczyn może być wiele. Czekam na relację z testowania na innych samolotach.
Aha i zarzuć skrinem z Twojego podejścia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo wirtualne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin