Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

appr//TO/GA

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo wirtualne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
readytotaxi




Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zawiercie/EPKT->EPKK

PostWysłany: Pią 18:55, 24 Lut 2006    Temat postu: appr//TO/GA

1) w jaki sposób ustawić przepustnice na tryb TO/GA jeśli nie mam tego przycisku??

2)nie potrafię ustawić APPR-->nie wiem co powinienem ustawić, nigdy nie udało mi się w 100% prawidłowo wylądować...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaciejBZG




Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY

PostWysłany: Pią 19:02, 24 Lut 2006    Temat postu:

Cytat:
1) w jaki sposób ustawić przepustnice na tryb TO/GA jeśli nie mam tego przycisku??
No tak, niewszystkie samoloty posiadają taką funkcje.

Cytat:
2)nie potrafię ustawić APPR-->nie wiem co powinienem ustawić, nigdy nie udało mi się w 100% prawidłowo wylądować...
na czym latasz ?? na klawiaturce czy na joy'u ?? Ja latam na Joy'u i praktycznie niekorzystam z APPR, ale przypuszczam ze jest to cos na zasadzie wpisywaniu CRS i HDG ale szerszego wyjasnienia nieznam. Na joy'u można "poczuć" samolot Wink i łatwiej wylądować.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KubaN




Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk EPGD

PostWysłany: Pią 19:29, 24 Lut 2006    Temat postu:

1) nie wiem
2) skutki lądowania na autopilocie mogą być tragiczne, a poza tym wtedy to już nie jest zabawa... ja NIGDY nie lądowałem na autopilocie APPR. Raz zapomniałem wyłączyć A/T przy lądowaniu i gruchnąłem o ziemię... (A/T się nie wyłącza kiedy się wyłączy autopilota!)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
readytotaxi




Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zawiercie/EPKT->EPKK

PostWysłany: Sob 8:37, 25 Lut 2006    Temat postu:

latam na klawiaturze-->dzięki za podpowiedzi.
Chłopaki ale może ktoś napisałby jak wszystko poustawiać od startu (np nie znam konfioguracji radia) do podejścia do lądowania.
Pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaciejBZG




Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY

PostWysłany: Sob 9:49, 25 Lut 2006    Temat postu:

Cytat:
Chłopaki ale może ktoś napisałby jak wszystko poustawiać od startu (np nie znam konfioguracji radia) do podejścia do lądowania
Hmm. Zależy czego nieznasz ? Przypuszczam że chodzi Ci o wszystkie elementy "radiowe" w samolocie. No więc jeśli chodzi o wyczytanie wartości takich sygnałów to należy sięgnąc po mapkę, która jest w FS. Jeśli robisz "flight planner" to w lotnisku do którego lecisz powinny być takowe wartości, np. zielona strzałka przy lotnisku na mapie to jest sygnał ILS po najechaniu na nią wyświelti sie wartość ILS np. Bydgoskie lotnisko ma sygnał ILS na 109.10. Szerzej na ten temat jest opisane tutaj [link widoczny dla zalogowanych] oraz [link widoczny dla zalogowanych] Troszke tego jest ale myślę że zrozumiesz (sam kiedyś z tego skorzystałem i bardzo pomogło). Życze udanej nauki Wink Pozdrowionka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KubaN




Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk EPGD

PostWysłany: Sob 10:00, 25 Lut 2006    Temat postu:

Latasz na IFR? Jeśli tak i jeśli masz wszystko dobrze poustawiane to wieża Ci wszystko mówi co i jak. np. taki dialog:

Los Angeles Clearance Delivery, American 356 ready to copy IFR clearance to Denver.

American 356 cleared to Denver airport as failed, fly runway heading, climb and maintain 12,000. Contact ground on 124.6 when ready.

Ty ustawiasz autopilota na 12000, v/s na 1800 najlepiej, headingu nie włączasz a A/T ustawiasz na 10-20 IAS co pomoże ci utrzymaniu prędkości przy kołowaniu.

Powtarzasz instrukcję wieży i przechodzisz na ground.

Dalej sobie poradzisz,
jak już jesteś na pasie to wyłącz A/T i ustaw go na 300-330 IAS. Flapy na 10* (zależy od obciążenia) i jedziesz! (bez autopilota) Zaraz po starcie, gdy prędkośćbędzie około 270 KIAS, kliknij 'Z' i ustaw A/T. Powinno wszystko gładko pójść. Jak wieża poda heading to nastaw i włącz.

Przy lądowaniu słuchaj wieży i przestawiaj parametry. Jak już będziesz na ILSie, ustabilizujesz się, wyłącz autopilota i przechodź na ręczne. Nie zapomnij o wyłączeniu A/T bo cię zmasakruje przy lądowaniu!! Ręcznie kontroluj prędkość, Jak będzie około 150-170 KIAS to git. Flapy ręcznie, zależy od obciążenia, jak bardzo będziesz musiał przygnieść samolot. Jeśli jest ciężki to nie musisz dawać dużo. Np. do połowy. Ja zazwyczaj daję na przedostatnią pozycję.

Tyle ode mnie, mam nadzieje że skumałeś Wink Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaciejBZG




Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY

PostWysłany: Sob 10:11, 25 Lut 2006    Temat postu:

Kuba mam do Ciebie takie pytanko. Mianowicie czemu czasami mam tak że jak łącze się z np. Warszawa radar to niema tej opcji aby wieża uwzględniła mój plan lotu IFR , tzn. jest tylko "flight following" i nic więcej po wcisnięciu jej pojawia się "create or open IFR flight plan" "cancel flight following" oraz "nearrest airports" . Oczywiście latam offline. W czym może być przyczyna ??Smile Pozdrowionka

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KubaN




Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk EPGD

PostWysłany: Sob 10:30, 25 Lut 2006    Temat postu:

To bardzo prosty błąd microsoftu, sam to odkryłem przez przypadek. Utwórz jakiś lot i jak Cię posadzi na lotnisku to dopiero wtedy wejdź w menu Flight > flight planner. Po tym już będzie ta opcja. Na początku może nie będzie widać ale jak naciśniesz np. 1 to Cię wyrzuci na glówne menu radia i się pojawi ta opcja.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaciejBZG




Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY

PostWysłany: Sob 11:20, 25 Lut 2006    Temat postu:

Okey dzięki za wyjaśnienie:)Mam nadzieję że niedługo powstanie jakiś free dodatek który nieco udoskonali defaultowe ATC.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzys121
Administrator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 11:43, 25 Lut 2006    Temat postu:

Zawsze jest Vatsim Wink, a jesli chcesz latac offline mozesz wydac pare $ na Radar Contact.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
readytotaxi




Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zawiercie/EPKT->EPKK

PostWysłany: Sob 13:11, 25 Lut 2006    Temat postu:

Maciek/Kuba /Krzyś-dzięki za wszystkie rady.

ps. często na odsłuchu (EPKK/EPKT) słysze takie wyrażenia jak: alpha, sierra, tango, foxtrot...czy to rozwinięcie pierwszych liter dróg kołowania??

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaciejBZG




Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY

PostWysłany: Sob 13:52, 25 Lut 2006    Temat postu:

Alpha, bravo, charlie, delta... to jest taki lotniczy alfabet cos podobne do naszego Agata, barbara , cecylia, dominika ułatwia zrozumienie właśnie dróg kołowania oraz np. rejestracji samolotu itp.

Tu masz dokładny alfabet wraz z liczebnikami jakimi posługują się piloci i kontrola:

A Alpha
B Bravo
C Charlie
D Delta
E Echo
F Foxtrott
G Golf
H Hotel
I India
J Julet
K Kilo
L Lima
M Mike
N November
O Oscar
P Papa
Q Quebec
R Romeo
S Sierra
T Tango
U Uniform
V Victor
W Whisky
X X-ray
Y Yankee
Z Zulu

Liczebniki:
0 zero
1 łan
2 tuu
3 tri
4 for
5 fif
6 six
7 seven
8 eit
9 najner


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
readytotaxi




Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zawiercie/EPKT->EPKK

PostWysłany: Sob 18:20, 25 Lut 2006    Temat postu:

SmileSmile dzięki-potrafie coraz więcej Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KubaN




Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk EPGD

PostWysłany: Sob 18:36, 25 Lut 2006    Temat postu:

Żeś ładnie napisał te liczebniki, tak strasznie po polsku Twisted Evil

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo wirtualne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin