Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wasze rekordy prędkości
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Butik




Dołączył: 13 Lis 2005
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: MEDUR

PostWysłany: Nie 19:57, 30 Lip 2006    Temat postu:

wegi napisał:
Nie żeby coś ale przy starcie/lądowaniu patrzy się na indicated , nie na ground speed.

Ale jak pasażerom chce się podać przybliiżony czas lądowania w miejscu docelowym to sprawdza się GS.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Togal




Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 20:53, 30 Lip 2006    Temat postu:

Butik napisał:
wegi napisał:
Nie żeby coś ale przy starcie/lądowaniu patrzy się na indicated , nie na ground speed.

Ale jak pasażerom chce się podać przybliiżony czas lądowania w miejscu docelowym to sprawdza się GS.

Podanie czasu lądowania w miejscu docelowym na podstawie GS przy starcie? Będzie spory błąd Smile
A przy lądowaniu to wystarczy, jak pasażer spojrzy na zegarek Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Nie 21:12, 30 Lip 2006    Temat postu:

Togal napisał:
Podanie czasu lądowania w miejscu docelowym na podstawie GS przy starcie? Będzie spory błąd Smile

Blad jest oczywiscie tym wiekszy im dluzszy lot i im gorsza znajomosc wiatrow. Ale w dzisiejszych czasach linie lotnicze maja dostep do bardzo zaawansowanych programow komputerowych i do najnowszych danych co do "winds aloft" (ktore sa nawet wysylane pilotom droga radiowa bezposrednio do ich pokladowego FMS) - jesli taki Virgin Atlantic lecac z Londynu do San Francisco (ponad 11 godzinny lot) jest w stanie (podczas startu) obliczyc czas ladowania z dokladnoscia do 5-7 minut i rzadko kiedy sie myla - to juz jest cos. Oczywiscie im blizej sa celu tym dokladniej znaja czas ladowania. To nie czasy Kolumba kiedy nie wiedziales czy bedziesz plynac przez Atlantyk 1 czy 2 miesiace. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Togal




Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 21:50, 30 Lip 2006    Temat postu:

slepowron,
Piszemy o czasie lądowania w miejscu docelowym na podstwaie GS podczas startu. Co na podstawie tego policzysz mając dostęp do najbardziej zaawansowanych programów komputerowych?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Nie 21:56, 30 Lip 2006    Temat postu:

Togal napisał:
slepowron,
Piszemy o czasie lądowania w miejscu docelowym na podstwaie GS podczas startu. Co na podstawie tego policzysz mając dostęp do najbardziej zaawansowanych programów komputerowych?


GS obliczasz na calej trasie znajac wiatry. Znajac GS w kazdym miejscu trasy obliczasz czas przylotu. Butik wcale nie napisal ze uzywasz do tego wartosci GS "podczas startu" - twoja zla interpretacja.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wegi
Moderator



Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY

PostWysłany: Nie 22:07, 30 Lip 2006    Temat postu:

Albo spojrzy na FMC i na ETA Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Nie 22:14, 30 Lip 2006    Temat postu:

wegi napisał:
Albo spojrzy na FMC i na ETA Wink

Do tego faktycznie to sie sprowadza Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Togal




Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 22:28, 30 Lip 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
Butik wcale nie napisal ze uzywasz do tego wartosci GS "podczas startu" - twoja zla interpretacja.

Faktycznie. Nie napisał... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Butik




Dołączył: 13 Lis 2005
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: MEDUR

PostWysłany: Pon 7:32, 31 Lip 2006    Temat postu:

wegi napisał:
Albo spojrzy na FMC i na ETA Wink

Ale FMC oblicza ETA na podstawie GS. Oczywiście NIE przy starcie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spitfire




Dołączył: 08 Sty 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pon 10:31, 31 Lip 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
Spitfire napisał:
predkosc dzwieku prawie codziennie wynosi inna wartosc, poniewaz zalezy ona od scisle okreslonych warunkow atmosferycznych.

Praktycznie predkosc dzwieku zmienia sie malo, jedynym liczacym sie czynnikiem jest temperatura. Ani gestosc powietrza ani cisnienie nie maja wplywu na szybkosc dzwieku (co jest zaskoczeniem dla wielu). Tak dla przykladu szybkosc dzwieku na poziomie morza jest w normalny dzien okolo 1220 km/h (w upalny dzien powiedzmy 1260 km/h), na wysokosci na ktorej lataja odrzutowce (temp. okolo -55 C) ta szybkosc wyniesie okolo 1060 km/h.


no wlasnie tak Wink
Chcialem przypomniec tylko koledze, ktory napisal ze wynosi 1244, ze sie myli, bo moze wynosic jak napisales np.1060, albo jeszcze inaczej. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Strona 4 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin