Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

W jaki sposób polskie porty lotnicze walczą o przewoźników?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin747




Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 13:40, 20 Lis 2006    Temat postu: W jaki sposób polskie porty lotnicze walczą o przewoźników?

W celu ściągnięcia do siebie nowych przewoźników, porty lotnicze oferują im zniżki na opłaty lotniskowe, a czasem nawet sponsorują kampanie reklamowe nowego połączenia.
Jednak na temat szczegółów walki przedstawiciele lotnisk nie chcą rozmawiać. W pozyskiwaniu nowych przewoźników, portom lotniczym pomagają lokalne samorządy. Jednak na ten temat też nikt nie chce mówić. Tomasz Klosowski, wiceprezes gdańskiego portu lotniczego zaznacza - Konkurencja jest ogromna, zwłaszcza o tego przewoźnika, który deklaruje, że otworzy w naszym kraju np. jedną linię. Na pytanie, jakimi metodami pozyskuje się nowe linie lotnicze, Klosowski odpowiada - Wszelkimi. Jak będą chcieli, byśmy zatańczyli na stole, zrobimy to. Podobnego zdania są inni przedstawiciele polskich lotnisk.

Istotnym punktem podczas pierwszej rozmowy z potencjalnym nowym przewoźnikiem jest przedstawienie zalet regionu. Marek Kubica, szef marketingu katowickiego lotniska podkreśla - Jeżeli jest atrakcyjny turystycznie lub, jak w naszym przypadku, mieszka w nim duża liczba potencjalnych klientów linii lotniczych, należy się tym pochwalić.

Kolejnym sprawdzonym sposobem na przyciągnięcie linii lotniczych jest reklama lotniska za granicą. Pod tym względem w najlepszej sytuacji są: Kraków, Gdańsk i Warszawa. Poznański port lotniczy razem z władzami lokalnymi opracowują atrakcyjną ofertę turystyczną.

Główną formą rywalizacji jest wysokość opłat lotniskowych, które przewoźnicy uiszczają za start i lądowanie oraz korzystanie z płyty postojowej. Cenniki zatwierdza Urząd Lotnictwa Cywilnego. Dodatkowo wszystkie porty stosują upusty od 30 do 50% przez określony czas (maksymalnie pół roku) w przypadku otwarcia nowej trasy.

Bardzo często kartą przetargową w negocjacjach staje się firma handlingowa, czyli obsługująca pasażerów i linie lotnicze na lotnisku. Krzysztof Domagalski, rzecznik lotniska szczecińskiego przyznaje - Dużo podczas negocjacji daje współpraca z firmą dobrą i atrakcyjną cenowo.

Dobrze, gdy na jednym lotnisku działa więcej niż jedna firma handlingowa. Kamil Kamiński, prezes krakowskich portów lotniczych wyjaśnia - Konkurencja między nimi może przełożyć się na atrakcyjniejsze ceny oferowane przewoźnikom, a co za tym idzie, na jeszcze większą konkurencyjność naszego portu.

Władze lotnisk zaznaczają, że podczas negocjacji z przewoźnikami bardzo istotna jest też dobra współpraca z władzami samorządowymi. Wówczas wspólnie wspierają finansowo nowe linie lotnicze. Zajmują się miedzy innymi sponsorowaniem kampanii marketingowej. Kamil Kamiński zaznacza - Każdy tani przewoźnik, który otwiera połączenie z Krakowa, może liczyć na określoną pulę pieniędzy na reklamę. Przekazywane są one przez miasto wybranej agencji reklamowej, która opracowuje projekt kampanii i ją realizuje.

Krzysztof Domagalski, rzecznik szczecińskiego lotniska przyznaje, że port przeznacza na wsparcie akcji promocyjnej danej trasy część opłat pasażerskich.

Elwira Rostowska z działu marketingu spółki zarządzającej poznańską Ławicą wyznaje - Całą promocję nowej trasy bierzemy na siebie. Organizujemy i z własnej kieszeni pokrywamy koszty konferencji prasowych z okazji otwarcia nowej trasy, zamieszczamy reklamy w lokalnych dziennikach. Zaznacza - Dodatkowo przewoźnicy mogą liczyć na to, że ich logo pojawi się we wszystkich reklamach portu lotniczego, na terenie terminalu bezpłatnie mogą wywiesić swoją reklamę.

Niektóre lotniska przyznają, że czasami nawet sponsorują wycieczki dla zagranicznych dziennikarzy, aby poznali, a następnie zachwalali uroki regionu.
info:"tur-info"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 15:40, 20 Lis 2006    Temat postu: Re: W jaki sposób polskie porty lotnicze walczą o przewoźnik

Co do EPPO:
tur-info/Marcin747 napisał:
Elwira Rostowska z działu marketingu spółki zarządzającej poznańską Ławicą wyznaje - Całą promocję nowej trasy bierzemy na siebie. Organizujemy i z własnej kieszeni pokrywamy koszty konferencji prasowych z okazji otwarcia nowej trasy, zamieszczamy reklamy w lokalnych dziennikach. Zaznacza - Dodatkowo przewoźnicy mogą liczyć na to, że ich logo pojawi się we wszystkich reklamach portu lotniczego, na terenie terminalu bezpłatnie mogą wywiesić swoją reklamę.

Jakże niepełna bylaby ta wypowiedź, gdyby nieświadomie nie skomentował jej w innym wywiadzie sam szef Ławicy M. Wiatrowski:
Cytat:
- Oczywiście posiadanie odpowiedniego budżetu marketingowego jest konieczne dla kreacji nowych połączeń. Proszę pamiętać o jednej niezwykle ważnej rzeczy: działalność portu lotniczego to biznes. Z perspektywy portu rentowność połączeń niskokosztowych musi być zapewniona w dającej się określić perspektywie. Także budżet marketingowy trzeba oceniać przez spodziewane przychody. Innymi słowy, wydatki marketingowe muszą mieć swoje uzasadnienie ekonomiczne.

Innymi słowy oznacza to, że w Poznaniu zainteresowani są tylko takimi przewoźnikami, którzy dadzą im (najlepiej od razu) zarobić. Z punktu widzenia ekonomicznego jest to całkowicie słuszne. Z punktu widzenia rozwoju całego regionu (turystyka itp.) - niekoniecznie. Nie należy też zapominać, że karty w tej grze rozdawane są właśnie teraz, okres boomu związany z gwałtownym rozrostem turystyki lotniczej nie będzie trwał wiecznie. Kto teraz się nie załapie (nie znajdzie się na mapie europejskich tanich połączeń lotniczych), zejdzie do roli podrzędnego lotniska dla małego subregionu, z niewielką liczbą połączeń. Nawet Szkotów, podobno skąpych z natury, stać było na stworzenie warunków dla szybkiego rozwoju połączeń niskokosztowych. Wielkopolan, jak widać, nie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pon 15:55, 20 Lis 2006    Temat postu: Re: W jaki sposób polskie porty lotnicze walczą o przewoźnik

eu01 napisał:

Innymi słowy oznacza to, że w Poznaniu zainteresowani są tylko takimi przewoźnikami, którzy dadzą im (najlepiej od razu) zarobić.


Skutki (niestety) widac.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Quantas
Moderator



Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Pon 16:21, 20 Lis 2006    Temat postu:

No niestety w Poznaniu nikt na stole nie zatańczy.
Dlaczego ? Tego chyba tak naprawdę nikt nie wie. Jestem Poznaniakiem ale ciężko nie zauważyć pewnej bufoniady poznańskiej. Od dziesięcioleci mówiło się że Poznań jest najważniejszym ośrodkiem prężnej gospodarki w Polsce po Warszawie. Ale .... ktoś zapomniał że tak było kiedyś. Na dzień dzisiejszy nadal WLKP jest regionem bardzo ważnym i mocnym ale już nie tak jak kiedyś. Owszem ruch biznesowy jest bardzo ale to bardzo istotny i jego rozwijanie jest niemniej ważne niż ruchu turystycznego bazującego przede wszystkim na low-coastach. Ale właśnie niemniej ważne a nie najważniejsze. Ilość tanich i klasycznych linii musi być jakoś logicznie wyważona bo pakowanie sie tylko w low coasty też jest złe.

Kolejna rzecz to kwestia finansowana. Dlaczego kasy na promowanie lotniska i połączeń nie dają ci którzy na ewentualnych turystach będą zbijać kokosy ?
Dla zwykłego człowieka kilkuset angoli, niemców czy skandynawów okupujących knajpy , hotele i bu..... w weekendy to żaden zysk a jedynie coraz wyższe ceny w knajpach i hotelach . Więc wydawanie miejskich pieniędzy nie do końca się opłaca dla zwykłego człowieka bo on płaci a inni spijają śmietankę. No właśnie kto ją spija ? Właściciele knajp, hoteli, rzeczonych wyżej przybytków i taksówkarze. Przecież to w ich interesie są połączenia low-coastami pełnymi zachodznich turystów rozrywkowych więc od nich trzeba kasę wyciągnąć.
(I niech nikt mi nie mówi że low coast to szansa na rozwój miasta bo szansa że przeleci RYrem czy innym W6 przedsiębiorca europejskiego wielkiego formatu i zobaczywszy z lotu ptaka łąkę pod Poznaniem powie tuuuuuuuuuuuuutaj wybuduję fabrykę na 5000 miejsc pracy jest realne jak trafienie szóstki w lotto).

Mówi się że jednak EPPO prowadzi dosć zaawansowane rozmowy z liniami zarówno tanimi jak i tradycyjnymi więc może jednak coś z tego będzie. Miejmy nadzieję że Prezes patrzy daleko wzrocznie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RZE




Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZ-ÓW

PostWysłany: Pon 21:42, 20 Lis 2006    Temat postu:

to samo mowi sie w rzeszowie ze tez sa prowadzone rozmowy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zasieki1




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 23:49, 20 Lis 2006    Temat postu: Re: W jaki sposób polskie porty lotnicze walczą o przewoźnik

Marcin747 napisał:


Elwira Rostowska z działu marketingu spółki zarządzającej poznańską Ławicą wyznaje - Całą promocję nowej trasy bierzemy na siebie. Organizujemy i z własnej kieszeni pokrywamy koszty konferencji prasowych z okazji otwarcia nowej trasy, zamieszczamy reklamy w lokalnych dziennikach. Zaznacza - Dodatkowo przewoźnicy mogą liczyć na to, że ich logo pojawi się we wszystkich reklamach portu lotniczego, na terenie terminalu bezpłatnie mogą wywiesić swoją reklamę.


no i nie zapominajmy o umieszczeniu logo przewoznika na stronie www lawicy. to jest dopiero antyreklama


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cyfer




Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO/POZ

PostWysłany: Wto 10:45, 21 Lis 2006    Temat postu:

Quantas napisał:
........ Więc wydawanie miejskich pieniędzy nie do końca się opłaca dla zwykłego człowieka bo on płaci a inni spijają śmietankę. No właśnie kto ją spija ? Właściciele knajp, hoteli, rzeczonych wyżej przybytków i taksówkarze. Przecież to w ich interesie są połączenia low-coastami pełnymi zachodznich turystów rozrywkowych więc od nich trzeba kasę wyciągnąć.
....


Ja tam nie podważam tej teorii a nawet ją popieram ale co do tych taksówkarzy to przyznam że w obecnym radiu jakoś obcokrajowców nie odczuwałem. Jest szansa że od 29.11 jak przesiąde się na Radio Taxi (8519-519) a nie na melepete to będę woził ludzi Wink , sprawa przesądzona także zobaczymy. Ale jeżeli miałbym mieć jakiekolwiek profity to na 100% coś od siebie mogę dodać do składki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
frik




Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Wto 13:22, 21 Lis 2006    Temat postu:

Ale Quantas jak Ty to sobie wyobrażasz? Masz hotel, restaurację, albo firmę taksówkarską, to płac za te połączenia lotnicze z Anglią? Przecież to bez sensu. Zwłaszcza, że można by pójśc dalej, bo wszak te pieniądze zarobione na zachodnich turystach zostaną wydane w przeróżnych sklepach poznańskich - one też zyskają, więc wg Ciebie powinni także sklepikarze i właściciele supermarketów na to łożyc? Czemu nie jest to oczywiste że po prostu większy ruch turystyczny daje pieniądze i przyśpiesza rozwój miasta i nie da się dokładnie wydzielic komu się to opłaca, a komu nie. A państwo swoją działkę z tego i tak wyszarpie w postaci VATu chociażby.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Quantas
Moderator



Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Wto 13:35, 21 Lis 2006    Temat postu:

frik napisał:
Ale Quantas jak Ty to sobie wyobrażasz? Masz hotel, restaurację, albo firmę taksówkarską, to płac za te połączenia lotnicze z Anglią? Przecież to bez sensu. Zwłaszcza, że można by pójśc dalej, bo wszak te pieniądze zarobione na zachodnich turystach zostaną wydane w przeróżnych sklepach poznańskich - one też zyskają, więc wg Ciebie powinni także sklepikarze i właściciele supermarketów na to łożyc? Czemu nie jest to oczywiste że po prostu większy ruch turystyczny daje pieniądze i przyśpiesza rozwój miasta i nie da się dokładnie wydzielic komu się to opłaca, a komu nie. A państwo swoją działkę z tego i tak wyszarpie w postaci VATu chociażby.


no jest rzeczą oczywistą że zarobią choćby poprzez podatki wszyscy ale zarobek bezpośredni będą mieli właśnie Ci których wymieniłem. Sklepy z tanimi ciuchami owszem bo z markowymi już nie ( bo te są na zachodzie tańsze), sklepy nocne z piwem i gorzałą tak ale już te ze świeżym chlebem niekoniecznie. Napewno też MPK bo nie każdy pojedzie taksówką. Jednak moje uogólnienie miało na celu wskazać tych którzy spiją tą najgęstszą śmietankę.
Oczywiście należy dodać stomatologów Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
frik




Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Wto 14:41, 21 Lis 2006    Temat postu:

No i? To jest przecież oczywiste, tylko pośrednio zarabiają wszyscy, bo Ci którzy zarobią "w pierwszym rzucie", wydają te pieniądze. Równie dobrze można stwierdzic, że fabryka samochodów to nic specjalnego, bo na tym zarobią tylko robotnicy fabryki samochodów...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Quantas
Moderator



Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Wto 15:06, 21 Lis 2006    Temat postu:

frik napisał:
No i? To jest przecież oczywiste, tylko pośrednio zarabiają wszyscy, bo Ci którzy zarobią "w pierwszym rzucie", wydają te pieniądze. Równie dobrze można stwierdzic, że fabryka samochodów to nic specjalnego, bo na tym zarobią tylko robotnicy fabryki samochodów...

Mało trafne porównanie. Na fabryce samochodów zarobie również ja bo będę dzięki niemu mógł normalnie pracować. Zarobek jest pośredni ale łatwy do obliczenia i wręcz namacalny. Ile zarobię na uchlanym angolu nawet pośrednio tego już tak łatwo nie obliczysz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
frik




Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Wto 15:29, 21 Lis 2006    Temat postu:

W jaki sposób będziesz mógł normalnie pracowac? I jak można to łatwo obliczyc? Takich rzeczy nie jest łatwo obliczyc, tak jeśli idzie o większe zakłady czy zagranicznych turystów. Ważne jest to, że jedno i drugie zostawia u nas, w danym mieście pieniądze, czasem całkiem spore. Ja się czepiłem Twojego tekstu o tym, że osoby "korzystające najbardziej" z takich lotów powinny jakoś za to płacic miastu...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 16:51, 21 Lis 2006    Temat postu:

Od dawien dawna na transporcie sie bogacono. Najpierw budowano przeprawy przez rzeki, potem mosty, rozrastały sie porty morskie a wraz z nimi pobliskie grody, powstawały trasy kolejowe a przy nich nowe osady, wioski przy węzłach kolejowych zamieniały się w miasta. Nawet jesli opłat mostowych i myt nie pobierano, pieniazki do kas miejskich płynęły. Czym ma to się róznic dzisiaj?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
frik




Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Wto 17:30, 21 Lis 2006    Temat postu:

Tym że już płyną - CIT, VAT, dochodowy, ZUSy-srusy, a Quantas sugerował jakieś dodatkowe opłaty tylko z racji połączenia lotniczego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zasieki1




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 17:34, 21 Lis 2006    Temat postu:

frik napisał:
Tym że już płyną - CIT, VAT, dochodowy, ZUSy-srusy, a Quantas sugerował jakieś dodatkowe opłaty tylko z racji połączenia lotniczego.


swieta prawda.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin