Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Straty Centralwings coraz bardziej ciążą LOT-owi
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariusz




Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 21°26'E , 50°17'N

PostWysłany: Pon 10:30, 04 Wrz 2006    Temat postu: Straty Centralwings coraz bardziej ciążą LOT-owi

Na koniec czerwca tego roku straty Centralwings przekroczyły 60 mln zł. 6 września rada nadzorcza LOT-u będzie dyskutować o przyszłości taniego przewoźnika. Prezes PLL LOT Krzysztof Kapis nie wyklucza sprzedaży spółki córki

Część członków rady nadzorczej opowiada się przeciwko dalszemu bezkrytycznemu finansowaniu linii, które w całości należą do LOT-u. Już w lutym tego roku jej członkowie zwracali się do zarządu LOT-u o zwołanie zebrania wspólników i rozważenie zasadności dalszego istnienia Centralwings.

Taki obowiązek nakłada kodeks spółek handlowych. - Art. 233 mówi, że jeżeli bilans wykaże stratę przewyższającą sumę kapitałów zapasowego i rezerwowych oraz połowę kapitału zakładowego, zarząd jest zobowiązany niezwłocznie zwołać zgromadzenie wspólników w celu powzięcia uchwały dotyczącej dalszego istnienia spółki - tłumaczy Krzysztof Michalski, specjalista prawa spółek handlowych. - Wspólnicy powinni brać pod uwagę interesy spółki oraz jej wierzycieli. Zwykle, gdy strata wielokrotnie przewyższa kapitał zakładowy, występuje się z wnioskiem o upadłość firmy - dodaje.

Ubiegły rok Centralwings zakończył ze stratą ponad 40 mln zł. Natomiast w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2006 roku LOT dołożył do działalności Centralwings znacznie ponad 60 mln. zł. - Nie zaprzeczam ani nie potwierdzam tej informacji - mówi Iza Bogus, rzeczniczka taniego przewoźnika. - Tych danych nie podajemy do publicznej wiadomości. Straty były i są także planowane na przyszły rok - dodaje.

Również sam LOT niechętnie informuje o stratach, jakie przynosi spółka córka. - Nie mogę na razie nic powiedzieć - podkreśla Andrzej Capiga z rady nadzorczej firmy. - Lubię patrzeć przez pryzmat dokumentów, a tych na razie nie mam. Coś więcej będę wiedział po 6 września.

Dlaczego 6 września? Właśnie wtedy rada nadzorcza LOT-u będzie rozpatrywała sprawę dalszego istnienia i finansowania Centralwings.

- Wszystkie tanie linie lotnicze przynoszą straty - tłumaczy Leszek Chorzewski, rzecznik narodowego przewoźnika. - Ale pieniędzy na ich działalność nie wykłada spółka matka, która w 67 proc. należy do państwa - ripostuje jeden z pracowników LOT-u.

W ubiegłym roku, aby ratować spółkę córkę, LOT wykupił obligacje wypuszczone przez Centralwings. Kosztowały one 26 mln zł i była to kwota potrzebna na pokrycie strat z działalności firmy.

Kolejną sprawą, na którą nie godzi się rada nadzorcza, jest utrzymywanie dwóch siedzib Centralwings w Łodzi i Warszawie. Tylko łódzka część kosztuje rocznie 10 mln zł. Mimo gigantycznych strat, prezes Centralwings Maciej Kwiatkowski jest optymistą. Mówi, że do 2008 roku spółka powinna być rentowna.


źródło:


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 10:48, 04 Wrz 2006    Temat postu:

No to możemy zacząć stawiać zakłady. Ja uważam, że kupi to BRE Bank.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 12:00, 04 Wrz 2006    Temat postu:

W sobotę jak leciałem LOTem to wsiadał ze mną jeden z kapitanów 767 (jako pax - dane osobowe do wiadomości redakcji) i wypytywał stewkę, czy ma ŻW, "bo podobno coś sensownego o Centralu napisali" - tyle usłyszło moje gumowe ucho Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zasieki1




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 15:22, 04 Wrz 2006    Temat postu:

myslisz, ze BRE to kupi tylko dlatego, ze zarzadzajacy (byli/obecni) sa kolesiami? przeciez centralwings to beczka bez dna a na konkurencyjnym (w przyszlosci jeszcze bardziej niz teraz) polskim rynku sa skazani na pozarcie. jesli ktokolwiek odwazy sie to kupic, to najwyzej jakis funusz kapitalowy, ktory w swojej strategii ma inwestowanie w bardzo niepewne przedsiewziecia. i ja stawiam, co najwyzej, na takie rozwiazanie. jednak bardziej mi tu pasuje scenariusz, ze centralwings po prostu zbankrutuje, samoloty i personel wroca na lono ukochanej mamy i tyle bedzie z drugiej polskiej taniej lini lotniczej Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jasio85




Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pon 15:31, 04 Wrz 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
W sobotę jak leciałem LOTem to wsiadał ze mną jeden z kapitanów 767 (jako pax - dane osobowe do wiadomości redakcji) i wypytywał stewkę, czy ma ŻW, "bo podobno coś sensownego o Centralu napisali" - tyle usłyszło moje gumowe ucho Laughing


Jesli kapitan LOT-u tak powiedzial to musi byc prawda Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Barni(lotnik)




Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 15:33, 04 Wrz 2006    Temat postu:

Ja bardzo lubie Centralwings szkoda ze tak się dzieje!! Sad A co do tego kto to weźmie to ja nie wiem pewnie jakiś bogaty prywatny inwestor lub bank a moze jakas tania linia z innego kraju przejmie! Zobaczymy! Oby dbali o córke LOT-u

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Barni(lotnik) dnia Pon 15:34, 04 Wrz 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 15:34, 04 Wrz 2006    Temat postu:

Mleko, ja sądzę że BRE będzie albo pierwszym w łańcuchu nabywców (kupią to za 1pln i odsprzedadzą z zyskiem), albo też kupią i doprowadzą do upadłości. Mało to jest metod na wyciągnięcie kasy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zasieki1




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 15:43, 04 Wrz 2006    Temat postu:

chyba, ze tak. juz myslalem, ze myslisz, ze BRE to kupi z sentymentu. tylko czy na centralwingsie da sie zarobic? jesli juz, to tylko po ukladzie. mysle, ze bankowcy i analitycy BRE juz zacieraja rece hihi

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 15:46, 04 Wrz 2006    Temat postu:

Przypominam historię Zeevi Group i Balkana. Znajomy Bułgar powiedział mi (skądinąd był zdziwiony, że sprawa jest znana poza Bułgarią) że to najwiekszy przewał w historii prywatyzacji.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zasieki1




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 16:14, 04 Wrz 2006    Temat postu:

no tak. zawsze znajdzie sie dobry sposob na wyciagniecie lewej kasy. mi w takim momencie zawsze przypomina sie historia ruin palacu Bruhla w Brodach Zarskich. W czasach po upadku komuny palac zmienil wlasciciela chyba 4 razy. Kazdy nowy wlasciciel kupowal go za psie pieniadze, bral pod hipoteke milionowe kredyty i... znikal. banki po przejeciu ruin sprzedawaly je dalej za bezcen nowym klientom. a ci - kredyt i dluga. i tak juz 17 lat hihi

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 16:20, 04 Wrz 2006    Temat postu:

Jasio85 napisał:
Witek Z napisał:
W sobotę jak leciałem LOTem to wsiadał ze mną jeden z kapitanów 767 (jako pax - dane osobowe do wiadomości redakcji) i wypytywał stewkę, czy ma ŻW, "bo podobno coś sensownego o Centralu napisali" - tyle usłyszło moje gumowe ucho Laughing


Jesli kapitan LOT-u tak powiedzial to musi byc prawda Laughing


No cóż, oni Centrala lubią tak jak jak Boeing Airbusa. Wiadomo, dostali za darmo akcje i nie chcą by traciły na wartości, a poza tym oddano kilka benków i związkowcy są wkurzeni, że latają na embrionach (podobno taniej), a do tego w Centralu nie ma związków i nie przejęli z dobrdziejstwem inwentarza "zasłużonytch" załóg. Do tego jeszcze Nie honorują tam zasad starszeństwa i sporo pilotów zamiast czekac po"po chamsku" przeskoczyło do Centrala. Więc jak by mogli, to woziliby benkami dalej powietrze za większą kasę i wywalczyli kolejne przywileje, za nasze - podatników - pieniądze. Coś sensownego o Centralu to dla lotowskich związkowców coś złego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 16:38, 04 Wrz 2006    Temat postu:

Old napisał:
(...)a poza tym oddano kilka benków i związkowcy są wkurzeni, że latają na embrionach (podobno taniej), (...)Więc jakby mogli, to woziliby benkami dalej powietrze za większą kasę i wywalczyli kolejne przywileje, za nasze - podatników - pieniądze.

Old, male ostrzezenie. Za takie słowa, zwłaszcza te o wożeniu powietrza w B737 najprawdodpodoniej za chwile zostaniesz zlinczowany przez pracowników lub tez obsluge naziemna niechetnie patrzaca na E70/75. Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k_sko




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 17:55, 04 Wrz 2006    Temat postu:

Atco napisał:
Mleko, ja sądzę że BRE będzie albo pierwszym w łańcuchu nabywców (kupią to za 1pln i odsprzedadzą z zyskiem), albo też kupią i doprowadzą do upadłości. Mało to jest metod na wyciągnięcie kasy?


No ale żeby od razu wyciągać kasę? Parę razy BRE przejechało się na inwestycjach, za prezesury jednego ambitnego bankowca, ale też na kilku interesach świetnie zarobili. Teraz mają dobrą kondycje i kto wie co może być dalej...

Może lepiej byłoby, gdyby C0 oddzieliło się od LO. Wtedy "mama" nie miałaby takich dużych wpływów na zarządzanie i sama wyszła na prostą.

KS


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez k_sko dnia Wto 15:56, 05 Wrz 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spitfire




Dołączył: 08 Sty 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Wto 15:50, 05 Wrz 2006    Temat postu:

Barni(lotnik) napisał:
Ja bardzo lubie Centralwings szkoda ze tak się dzieje!! Sad A co do tego kto to weźmie to ja nie wiem pewnie jakiś bogaty prywatny inwestor lub bank a moze jakas tania linia z innego kraju przejmie! Zobaczymy! Oby dbali o córke LOT-u


nie wiesz chlopcze co mowisz...niestety


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 20:37, 11 Wrz 2006    Temat postu:

mam pytanie: czy ktoś wie od kiedy central będzie latał z etiudy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin