Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Sprawa kolejnosci startow
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lamer




Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 14:07, 17 Cze 2006    Temat postu:

Wegi
Pisząc w innym poście, że masz 14 lat robiłeś sobie jaja? Czy też teraz opisujesz swoje doświadczenia pilota wirtualnego???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ksebki




Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łomża

PostWysłany: Sob 14:09, 17 Cze 2006    Temat postu:

czyli licząc teoretycznie z uwzględnieniem 3 minutowej separacji [jako bardzo bezpiecznej] - czyli 20 odlotów na godzinę - i powiedzmy 18 godzin dziennie - dałoby to teoretyczną liczbę startów/lądowań 360 dziennie????? x 2 pasy = cos bardzo duża liczba wychodzi Smile

---

tak na marginesie jaki jest najlepszy układ pasów: pojedyńczy, podwójne krzyżujące się czy też dwa równoległe??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wegi
Moderator



Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY

PostWysłany: Sob 14:11, 17 Cze 2006    Temat postu:

Czesc Wink. Nie, nie robie sobie jaj - mam 14 lat Jednakze mam spore znajomosci na samym EPWA (chociażby po Two Towers , gdzie zwiedzałem cały ARL i CZRL); znajomosci wsrod realnych pilotow i kontrolerow. To co opisywalem jest uzywane zarówno w lotnictwie realnym jak i wirtualnym. Są to wiadomości wiarygodne, jezeli sa jakiekolwiek wątpliwosci konsultuje to z realnym kontrolerem.
ps - zaskoczony wiekiem ;k?

Pozdrawiam - Dominik


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 14:11, 17 Cze 2006    Temat postu:

3 minuty to średni lub lekki za ciężkim samolotem: ile tych Heavy lata w Polsce?

Najlepszych jest kilka par równoległych, co widać na przykładach dużych lotnisk.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wegi
Moderator



Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY

PostWysłany: Sob 14:13, 17 Cze 2006    Temat postu:

Najlepsze są zdecydowanie pasy równoległe, ew. prostopadłe, ale nie krzyżujące się. Możemy szacowac, ze przepustowosc EPWA przez krzyzujące się pasy spada o jakąś 1/3 w porywach do 1/2

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lamer




Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 14:13, 17 Cze 2006    Temat postu:

Cytat:
ps - zaskoczony wiekiem ;k?

Dawno się już nauczyłęm, że nie wiek decyduje o człowieku. Chciałem tylko rozwiać moje wątpliwości...[/quote]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wegi
Moderator



Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY

PostWysłany: Sob 14:14, 17 Cze 2006    Temat postu:

lamer napisał:
Cytat:
ps - zaskoczony wiekiem ;k?

Dawno się już nauczyłęm, że nie wiek decyduje o człowieku. Chciałem tylko rozwiać moje wątpliwości...
[/quote]

I to mi się podoba, dzięki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ksebki




Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łomża

PostWysłany: Sob 14:24, 17 Cze 2006    Temat postu:

wegi napisał:
Najlepsze są zdecydowanie pasy równoległe, ew. prostopadłe, ale nie krzyżujące się. Możemy szacowac, ze przepustowosc EPWA przez krzyzujące się pasy spada o jakąś 1/3 w porywach do 1/2


czy teoretycznie w EPWA dałoby się jakoś umieścić dwa pasy równoległe,
kosztem np. zmiejszenia długości tego drugiego
zresztą jak wszystko w PL kosztowałoby to grube miliony
także pytanie czysto teoretyczne


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wegi
Moderator



Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY

PostWysłany: Sob 14:33, 17 Cze 2006    Temat postu:

Śmiem twierdzic, ze narazie nie ma takiej potrzeby. Bylaby to za droga inwestycja, a ilosc dziennych operacji mimo wszystko tego nie uzasadnia. Czy byloby na to miejsce? Tutaj jest roznie: na pewno nie byloby po co dobudowywac trzeciego pasa, wiec miejsce zamiast np. 11/29 by sie znalazlo. Są to jednak hipotezy więc...

Pozdrawiam - Dominik

PS. Priorytetem teraz jest ukończenie budowy 2 terminala (nie liczac Etiudy). Okęcie jest teraz cale rozkopane , zamkniete sa stanowsika 1-8, 11-15 i 29 (29 uzywane jest do wypychania ze stanowisk 9.10; stawac na nim nie wolno). Predziej pomyslalbym nad rozbudową samej plyty, dobudowaniem wiekszej ilosci rekawow (ktore pojawia sie wraz z terminalem 2).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Sob 19:27, 17 Cze 2006    Temat postu:

wegi napisał:
Najlepsze są zdecydowanie pasy równoległe, ew. prostopadłe, ale nie krzyżujące się. Możemy szacowac, ze przepustowosc EPWA przez krzyzujące się pasy spada o jakąś 1/3 w porywach do 1/2

Spada w stosunku do czego? Dwa takie pasy sa ciagle lepsze niz jeden, tylko przy skrajnie zlych wiatrach tracisz jeden z nim (wtedy spada o 1/2 ?) ale przy pasach prostopadlych wiatry tez moga wylaczyc jeden z nich rownie czesto (jak nie czesciej).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wegi
Moderator



Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY

PostWysłany: Sob 19:36, 17 Cze 2006    Temat postu:

Spada w stosunku do pasów równoległych (takie skrajne wiatry zdarzają się bardzo rzadko, więc jezeli ma sie wybierac miedzy pasami rónoległymi, a krzyżującymi się...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Sob 19:50, 17 Cze 2006    Temat postu:

Jak masz dwa pasy pod katem prostym to przewaznie jeden uzywaja do startow drugi do ladowania (np w takim KSFO) - to sam mozesz robic przy konfiguracji takiej jak na EPWA wiec nie bardzo widze jak krzyzowanie sie pod katem prostym (zamiast skosnym) jest tu problemem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wegi
Moderator



Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY

PostWysłany: Sob 20:20, 17 Cze 2006    Temat postu:

Zadam takie pytanie: gdzie będzie większa przepustowosc (patrząc na pasy): w EPWA czy EDDM?
A problemem jest tutaj nie w jaki sposób pasy będą sie krzyżowac, tylko CZY BĘDĄ SIĘ KRZYŻOWAC, czy będą do siebie RÓWNOLEGŁE


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
delta




Dołączył: 19 Lut 2006
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 20:29, 17 Cze 2006    Temat postu:

wegi napisał:
W ATIS najczęściej można usłyszęć , ze start jest z 29, a lądowania 33. Jezeli pilot zgłasza się i prosi o kołowanie w styl 'ready for taxi'. Dajemy go normalnie na 29. Natomiast jezeli powie "ready for taxi, request runway 33" dajemy go oczywiscie na 33.


Wegi, pomijając wszystko inne, to sorry, ale nie rozumiem, dlaczego piszesz "dajemy" jakbyś sam to robił.
Przecież przyznajesz się do wieku i wprost twierdzisz, że kontrolerem nie jesteś, więc czegoś tu nie rozumiem.
Wiesz, rozumując w ten sposób sama również mogłabym się "podczepić" pod rozmaite profesje i wygłaszać mądrości, bo znajomych mam w różnych kręgach.
Ja akurat jestem kontrolerem i trochę mną zatrzęsło, jak to przeczytałam.
Wybacz, ale nasuwa mi się pewne nieładne powiedzenie "Czepiło się... ". Nie dokończę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Sob 20:33, 17 Cze 2006    Temat postu:

Wegi, wyraznie napisales "najlepsze są zdecydowanie pasy równoległe, ew. prostopadłe, ale nie krzyżujące się" gdzie dales do zrozumienia ze pasy krzyzujace sie sa gorsze od prostopadlych - ja kwestionuje tylko to, nie ze pasy rownolegle sa lepsze co jest oczywiscie ewidentne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin