Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Samoloty przyszlej generacji
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adams_




Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pon 4:50, 06 Mar 2006    Temat postu:

Kokpit A350 [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Śro 11:00, 08 Mar 2006    Temat postu:

pare info nt ewentualnego nastepcy b737
[link widoczny dla zalogowanych]
Herald Columnist


Today's topic: scuttlebutt. And I don't mean the Everett brewpub. There's been lots of interesting gossip about aviation lately. Here are some of the highlights.

Item 1: The Boeing Co. has received a patent on a proposed new jet that one industry analyst thinks will eventually replace the 737.

The jet is one of the concept planes that Boeing designers crank out from time to time. According to the patent office, it would be a twin-aisle jet seating 90 to 200 passengers, which would be just about the passenger load of today's 737.

Officially, Boeing is downplaying the significance. It's one of many concepts Boeing is looking at, and the company filed for the patent because "you've got to protect your intellectual property," spokesman Todd Blecher said.

But aerospace analyst Scott Hamilton believes the new plane could be Boeing's third-generation 737.

There's been a bit of kibitzing about this topic as Boeing executives have talked of their long-range plans to use the new 787 technology to revitalize the company's entire line of planes.

The thinking is that Boeing will first infuse its 747-400 with 787 engines and electronics, creating the 747 Advanced. Then it will develop an all-composite replacement for its top-selling 737 that would come to market sometime around 2012.

That's a good move, Hamilton wrote. "While the 737 is still selling well ... and the technology has been updated several times ... the fuselage is still a throwback to the 1950's 707. It's narrower, less roomy and less comfortable than the Airbus A320."

The newly patented jet is "an odd, fat-looking airplane," Hamilton said.

That could be a problem. Chubby wide-body jets are not as aerodynamically efficient as the slim single-aisles.

But the wider plane would be roomier, which is something passengers would like, Hamilton added.

Whatever Boeing does to replace the 737, it will have to "come up with some quantum leap" to convince airlines to abandon the most popular jet the company has ever built.

Infusing 787 engines and technology into the 737 would be "a significant advance and leap" over the 737 and Airbus A320, Hamilton said - but one that Airbus could counter fairly easily.

"On the other hand, if you really want to blow the socks off Airbus," Boeing could come up with something completely outside the box - such as a short, twin-aisle plane built from composites. If Boeing does that, "Airbus will have its hands full to compete," Hamilton wrote.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kshyhoo
Moderator



Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 574
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 1km od EPWA

PostWysłany: Śro 12:09, 08 Mar 2006    Temat postu:

Nawet interesujący materiał. Kompozyty w następcy 737 to chyba konieczność... Inaczej sens jego powstania jest dosyć wątpliwy, jeżeli alternatywą ma być następna generacja obecnej 737'ki. Różnice między nimi byłyby chyba zbyt małe... (no poza propagandowymi Wink )

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adams_




Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Śro 14:10, 08 Mar 2006    Temat postu:

Szeroki kadlub, szok.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grztus




Dołączył: 07 Lis 2005
Posty: 480
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Radom/Warszawa

PostWysłany: Śro 21:43, 08 Mar 2006    Temat postu:

Jutro (Czwartek 9.03.2006) w Warszawie odbędzie się konferencja/odczyt na temat innowacji w technologii lotniczej, prowadzona przez pana Randy J. Tinsey (albo jakoś podobnie) chyba z firmy Boeing (tak by wynikało z plakatu, na którym umieszczono 787). Prawdopodobnie w języku angielskim.
Początek o 13:30 w nowym gmachu PLL "Lot" na ulicy 17-go Stycznia
Wstęp wolny


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Śro 2:37, 24 Maj 2006    Temat postu:

Slepowron, czy moze NASA pracuje nad jakimiś silnikami ktore ewentualnie w przyszlosci moznaby wykorzystac do japonskiego SST?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Śro 5:19, 24 Maj 2006    Temat postu:

NASA pracuje nad roznymi rzeczami ale to nie znaczy ze one szybko wejda w zastosowanie. Niestety nie znam szczegolow jesli chodzi o ich badania nad silnikami ale te rzeczy sa na ogol dostepne publicznie na internecie.

Swoja droga cala sprawa z tym japonskim SST zostala zdementowana przez Boeinga i NASA. Ani Boeing ani NASA z tym projektem (jesli taki wogole istnieje) nic wspolnego nie maja.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Śro 13:53, 31 Maj 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Cos sie jednak dzieje Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KubaN




Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk EPGD

PostWysłany: Śro 19:17, 31 Maj 2006    Temat postu:

Boże ale ja nie chce widzieć czegoś takiego w powietrzu! Wink

Da end of offtopic


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Śro 19:41, 31 Maj 2006    Temat postu:

Tak, dzieje sie ale jak zauwazysz nikt nie mowi o samolocie pasazerskim tego typu tylko o bezzalogowym samolocie wojskowym. Ja wiem Gabec ze ty marzysz o czyms takim wozacym pasazerow ale naprawde z bardzo wielu wzgledow to sie nie stanie. Nikt nie bedzie robic takiego samolotu tylko dla tego aby byc oryginalnym i tylko dlatego ze wszystkim tradycyjny samolot sie znudzil - linie lotnicze tego nie kupia tylko dlatego zeby imponowac (lub straszyc !!) pasazerow - taki samolot musialby oprocz akceptacji spolecznej przyniesc wyrazne oszczednosci w eksploatacji - a jak probowalem ci wytlumaczyc nie ma w takiej konstrukcji dostatecznych zyskow ekonomicznych. Jaby ktos obliczyl ze taka konstrukcja zapewni ceny biletow o 30-50% nizsze to zapewniam cie ze taki Boeing by sie powaznie zaangazowal w rozmowy z liniami lotniczymi na ten temat.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TK




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 2 mile od WAW

PostWysłany: Nie 15:57, 04 Cze 2006    Temat postu:

Tak a propos A350 vs B787

[link widoczny dla zalogowanych]

BRGDS


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 7:27, 06 Lis 2006    Temat postu:

Cytat:
EDWARDS, Calif., Oct. 27, 2006 -- In cooperation with NASA and the U.S. Air Force Research Laboratory, Boeing [NYSE: BA] Phantom Works soon will begin ground testing of its X-48B Blended Wing Body (BWB) concept in preparation for flight testing early next year.

The X-48B ground and flight testing will take place at NASA's Dryden Flight Research Center at Edwards Air Force Base in California, where two high-fidelity 21-foot wingspan prototypes have been delivered.

[link widoczny dla zalogowanych]

tak Slepowron, wiem że Y3 będzie nadal rura ale moze kiedys... pomarzyc zawsze mozna Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin