Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

RRJ dla SAS...
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ojcie_c




Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KPHL/EPRZ

PostWysłany: Czw 15:34, 25 Maj 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:

Tak, mam uprzedzenie do rosyjskich maszyn i, o ile nie muszę nimi latać, jest mi z tym dobrze! Newsy a propos permanentnych awarii ruskich maszyn w LOTowskiej flocie były częstym tematem rozmów w moim domu od dziecka. A SAS kochałem, ale teraz na jumbopics chyba sobie zmienię emblemat...


Jesli chodzi o RRJ, to samolot ten o ile dobrze pamietam jest projektowany przez Suchoja i Boeinga, przy czym ten drugi kladl nacisk na jakosc produkcji i zwiazana z tym mozliwosc prowadzenia udanych kampanii marketingowych na Zachodzie. Stereotyp "Ruskie = najgorsze", zwlaszcza na Zachodzie, jest reliktem Zimnej Wojny i efektem ponad 50-letniej antyrosyjskiej propagandy, ktora momentami w dalszym ciagu jest prowadzona dzieki lobbyingowi niektorych firm, w tym z branzy lotniczej. Prawda jest taka, ze w chwili obecnej nowe maszyny rosyjskie nie odbiegaja pod wzgledem jakosci wykonania ich zachodnim odpowiednikom, a pod niektorymi wzgledami je przewyzszaja. Pieta achillesowa jest natomiast ich koszt eksploatacji, ale i na tym polu rosyjskie firmy robia juz pewne postepy (vide Jak-140 czy An-140).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szymonk2




Dołączył: 12 Gru 2005
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO / EPWA

PostWysłany: Czw 18:02, 25 Maj 2006    Temat postu:

ojcie_c napisał:
Stereotyp "Ruskie = najgorsze", zwlaszcza na Zachodzie, jest reliktem Zimnej Wojny i efektem ponad 50-letniej antyrosyjskiej propagandy, ktora momentami w dalszym ciagu jest prowadzona dzieki lobbyingowi niektorych firm, w tym z branzy lotniczej. Prawda jest taka, ze w chwili obecnej nowe maszyny rosyjskie nie odbiegaja pod wzgledem jakosci wykonania ich zachodnim odpowiednikom, a pod niektorymi wzgledami je przewyzszaja. Pieta achillesowa jest natomiast ich koszt eksploatacji, ale i na tym polu rosyjskie firmy robia juz pewne postepy (vide Jak-140 czy An-140).


Nie jestem znawcą ale mam duże wątpliwości co do ich jakości. Weżmy taki AN-140 nie wiem ile zostało dotąd wyprodukowanych ale według danych z sieci coś około 20 sztuk. Zakładając nawet, że to jest zaniżona liczba przyjmijmy 40 sztuk.

Dotychczas rozbiły się trzy ANy-140. Jeden to ewidentnie błąd pilota (więc go nie uwzgledniam) w dwóch pozostałych przypadkach były problemy techniczne (palacy sie silnik i bliżej nieokreślona awaria, podaję za ASN).

Nie wiem czy 5% rozbitych maszyn tylko w ciągu jednego roku (2005), przy czym pierwszy handlowy egzemplarz został wyprodukowany w 1999 roku, to rzeczywiście dowód świadczący o dobrej jakości wykonania, a już napewno nie można mówić, że ta maszyna przewyższa zachodnie konstrukcje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Czw 21:12, 25 Maj 2006    Temat postu:

A teraz test psychologiczny a propos rosyjskich maszyn: oczywiście moi adwersaże publicznie się do tego nie przyznają ale... Mam pytanko:

Musicie nagle lecieć do Moskwy. Załóżmy że jednocześnie z Warszawy wylatują tam dwie maszyny Aerofłotu: jedna rosyjskiej produkcji i jedna nierosyjskiej. Macie wolny wybór którym lotem lecieć. Który lot wybierzecie? Piszcie co chcecie, i tak wszyscy by poszli do tej nierosyjskiej...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Czw 21:40, 25 Maj 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:
A teraz test psychologiczny a propos rosyjskich maszyn: oczywiście moi adwersaże publicznie się do tego nie przyznają ale... Mam pytanko:

Musicie nagle lecieć do Moskwy. Załóżmy że jednocześnie z Warszawy wylatują tam dwie maszyny Aerofłotu: jedna rosyjskiej produkcji i jedna nierosyjskiej. Macie wolny wybór którym lotem lecieć. Który lot wybierzecie? Piszcie co chcecie, i tak wszyscy by poszli do tej nierosyjskiej...


To może być nie najlepsze forum na ten test, bo jak znam część tutejszych napaleńców to by Tu154 wybrali jak nic. Ja mogę się przyznać, że jak leciałem Aeroflotem do Pekinu to wybrałem dolot LOTem do Moskwy, choć wracałem 154, ale jak by się dało to i wracałbym jednak Boeingiem (longhul na 767)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Czw 21:43, 25 Maj 2006    Temat postu:

Może nie uwierzysz, ale wybrałbym rosyjską, bo wiem, że to mogłaby byc jedna z ostatnich szans na lot np. Iłem 96 czy Tu 154. Nie chodzi o to, że uważam je za super konstrukcje, wręcz przeciwnie (chociaż za komuny wszyscy przekonywali, że biją na głowę zachodnie w każdej kategorii Wink , rzecz jasna nikt w to nie wierzył i słusznie), ale lot niestandardową maszyną, linią czy z nietypowego lotniska też jest dla mnie atrakcją. Tylko miałbym kłopot z przekonaniem małżonki ... Sad . Tak samo chętnie poleciałbym Tristarem, że o Dakocie czy Ju-52 nie wspomnę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Quantas
Moderator



Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Pią 4:42, 26 Maj 2006    Temat postu:

Chyba Witku oba Twoje przykłady są chybione.
To właśnie 154 w ostatnich latach najintensywniej pracował na złą opinię o radzieckich konstrukcjach. Przykład produkcji samochodów jest tak potwornie żenujacy że lepiej go wykasuj. Ty nas do Czechów czy Węgrów porównujesz ??? Chyba jesteśmy deczko i to znaczne więksi od trzech przez Ciebie wymienionych i to razem wziętych. Porównanie więc bez sensu. Chociaz te 600 tys i tak muszę zweryfikować.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robbo2k




Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 7:07, 26 Maj 2006    Temat postu:

Quantas napisał:
Chyba Witku oba Twoje przykłady są chybione.
To właśnie 154 w ostatnich latach najintensywniej pracował na złą opinię o radzieckich konstrukcjach. Przykład produkcji samochodów jest tak potwornie żenujacy że lepiej go wykasuj. Ty nas do Czechów czy Węgrów porównujesz ??? Chyba jesteśmy deczko i to znaczne więksi od trzech przez Ciebie wymienionych i to razem wziętych. Porównanie więc bez sensu. Chociaz te 600 tys i tak muszę zweryfikować.


IMHO siermieznosc radzieckich konstrukcji jest znana. W koncu juz w IIws swietne radzieckie Jaki potrafily rozpadac sie juz przy 500km/h
nie daj boze nurkowac bo sie krycie plotnem zrywalo a drewniana konstrukcja gubila elementy. Tylko Jaki slynely z tego ze kazdy inny
co nie dziwi skoro odchylenie od planów przekraczalo 12 mm. A to tylko stolarka nie blacha. I ta opinia sie ciagnie. Co do RRJ wyglada ladnie
na ILA rozmawialem z gosciami z Suchoja i z radziekiej mysli jest tylko projekt platowca cala awionika i techniczne elemenetny silnikow sa zachodniej konstrukcji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pią 8:27, 26 Maj 2006    Temat postu:

Quantas napisał:
Chyba Witku oba Twoje przykłady są chybione.
To właśnie 154 w ostatnich latach najintensywniej pracował na złą opinię o radzieckich konstrukcjach.


Pracował, bo jako jedyny jest jeszcze masowo ekspoloatowany, więc siłą rzeczy musiał się rozwalać najczęściej - prosta statystyka, klucz do zrozumienmia świata.

PS, OT: Ciekawe ile samochodów produkują chińczycy, pewnie ze 100 mln Question Shocked Na dalszą dyskusję o motoryzacji zapraszam na PW


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falubaz




Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 8:45, 26 Maj 2006    Temat postu:

Quantas napisał:
Chyba Witku oba Twoje przykłady są chybione.
To właśnie 154 w ostatnich latach najintensywniej pracował na złą opinię o radzieckich konstrukcjach. Przykład produkcji samochodów jest tak potwornie żenujacy że lepiej go wykasuj. Ty nas do Czechów czy Węgrów porównujesz ??? Chyba jesteśmy deczko i to znaczne więksi od trzech przez Ciebie wymienionych i to razem wziętych. Porównanie więc bez sensu. Chociaz te 600 tys i tak muszę zweryfikować.


Jeśli chodzi o przykłady Witka to są jak najbardziej trafione.
Coby nie powiedzieć to ostatnio export u nas mocno rośnie ( mimo mocnej wg niektórych złotówki) a największe wpływy z exportu Polska ma z produkcji samochodów.
A to, że w Czechach i Słowacji buduje się nowe fabryki to może naszą pozycję zmienić ale za kilka lat....
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Wto 11:53, 30 Maj 2006    Temat postu:

Z Ruskimi to sie chyba nie da inaczej robic interesow... oczywiscie mamy dementi tej wiadomosci

Scandinavian airline SAS denied on Tuesday it had plans to buy planes from Sukhoi after the Russian aerospace group said it hoped to sign a contract with the Scandinavian carrier for 22 new Russian Regional Jets.

Viktor Subbotin, head of Sukhoi's civil plane unit, earlier said his group had "practically started preparing a contract with SAS" for a preliminary order of 22 jets.

"There is no chance," SAS spokesman Bertil Ternert said. "There is a rumour we are going to buy the aircraft. It is completely wrong."

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Wto 12:34, 30 Maj 2006    Temat postu:

Gabec napisał:
Z Ruskimi to sie chyba nie da inaczej robic interesow... oczywiscie mamy dementi tej wiadomosci

Scandinavian airline SAS denied on Tuesday it had plans to buy planes from Sukhoi after the Russian aerospace group said it hoped to sign a contract with the Scandinavian carrier for 22 new Russian Regional Jets.

Viktor Subbotin, head of Sukhoi's civil plane unit, earlier said his group had "practically started preparing a contract with SAS" for a preliminary order of 22 jets.

"There is no chance," SAS spokesman Bertil Ternert said. "There is a rumour we are going to buy the aircraft. It is completely wrong."

[link widoczny dla zalogowanych]


Ufff... Zresztą, skąd by wzięli na to hajs?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szymonk2




Dołączył: 12 Gru 2005
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO / EPWA

PostWysłany: Wto 14:31, 30 Maj 2006    Temat postu:

No i dobrze, że już po sprawie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin