Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Qatar Airways - plany na przyszlosc
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 15:08, 05 Cze 2006    Temat postu: Qatar Airways - plany na przyszlosc

Jak powszechnie wiadomo QR ma/mial porozumienie w sprawie zakupu do 60 A350. Jednak w zwiazku ze slowami krytyki wyrazanymi przez pare linii lotniczych Airbus najprawdopodobniej zdecyduje sie na całkiem nowy samolot. Jak widać nie wszystkim się to podoba.
Szef Qatar Airways podczas dziejszej konferencji dość ostro wypowiadał się na temat przyszłości zamówień na szerokokadłubowe samoloty Airbusa.
"We're not going to wait forever,'' Qatar Chief Executive Akbar Al Baker said today in an interview at the International Air Transport Association meeting in Paris. ``If things don't happen in the timeframe we want to happen, then of course we'll look somewhere else.''
"We as an airline have a business plan. We need to grow. And when there are delays in deliveries, we have to then rethink our fleet strategy. If they don't have their game in order, then it is their problem.''

Dodatkowo ostanio na stronie Boeinga pojawiło się zamówienie na 18 maszyn - póki co pozostaje on unidentified.
Czyli co.... B777 + B787 ? Na chwile obecną nie wygląda to juz tak nieprawdopodobne jak jeszcze 6 miesięcy temu gdy QR zrezygnował ze slotów 2008/2009 na B787
Swoją drogą ciekaw jestem co zrobią pozostałe linie lotnicze które zamówiły A350 z dostawą w 2010 a teraz ewentualnie może dostaną zamówione maszyny w 2012


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k_sko




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 15:47, 05 Cze 2006    Temat postu:

"Somewhere else?" Wink Ale mają dużo opcji Wink Tylko jedną.
Jeżeli Airbus czegos konkretnego nie przedstawi w ciągu, hmmm, do 3-ech miesięcy to zamówienie złożą u "somwhere else" Wink

KS


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KubaN




Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk EPGD

PostWysłany: Pon 16:09, 05 Cze 2006    Temat postu:

Ja NIE WIDZĘ takiej możliwości! Jak można tak szastać kasą??!! Musieli by całą flotę wymienić, żeby opłacało się złożyć zamówienie u "somwhere else"

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k_sko




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 16:51, 05 Cze 2006    Temat postu:

Dla nich to żaden problem, bo chcą się rozwijać. A bez dodatkowych samolotów to raczej niemożliwe.

KS


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 17:06, 05 Cze 2006    Temat postu:

KubaN napisał:
Ja NIE WIDZĘ takiej możliwości! Jak można tak szastać kasą??!! Musieli by całą flotę wymienić, żeby opłacało się złożyć zamówienie u "somwhere else"


Dlaczego całą flote musza wymienic?? Mozesz rozwinąć myśl bo nie bardzo rozumie co chcesz przez to powiedziec.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
YoNasHek




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 17:27, 05 Cze 2006    Temat postu:

Airbus na ILA dosc jasno podkreslal, ze A350 project jest poddawany weryfikacji i do konca czerwca bedzie podany jakis jej wynik.

Po gradzie pytan, jakie pojawily sie na konferencji prasowej, przyznano, ze tak naprawde w tej chwili Airbus jest w punkcie bez wyjscia: zapatrzeni w A380 zapomnieli o calym swiecie wokol i przespali swoje mozliwosci. Na boku wyrosla im silna konkurencja, ktora juz kazala zweryfikowac plany Bombardierowi.
Jesli sie nie myle, to bodajze Emirates powiedzialo, ze oni woleliby integracje technologii z A350 do A340 i to juz by im wystarczylo - byl to chyba pierwszy wyrazny sygnal, ze linie oczekuja jakiegos kroku, ktorego AIRBUS boji się podjąc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 19:32, 05 Cze 2006    Temat postu:

Też się zastanawiam dlaczego pojawiają sie głosy, że nie mogą mieć Airbusów i Samłanelsów Wink jednocześnie. Takie akcje są trudne w linii wielkości PLL LOT - choć i tu spodziewam sie koegzystencji Samłanelsa 787 i Airbusa 320. W dużych liniach dzieje się to bez problemowo, no i nie byłbym sobą gdybym nie powołał przykładu Królewskich Holenderskich, które bazując na Sanłanelsach i rozwijając ich liczbę, jednocześnie wprowadzają A330


Taka mała ale jednak przyjemna sprawa. to jest Twoj post #747


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cani




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia/Olsztyn/Gdańsk

PostWysłany: Pon 20:09, 05 Cze 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
Też się zastanawiam dlaczego pojawiają sie głosy, że nie mogą mieć Airbusów i Samłanelsów Wink jednocześnie. Takie akcje są trudne w linii wielkości PLL LOT - choć i tu spodziewam sie koegzystencji Samłanelsa 787 i Airbusa 320. W dużych liniach dzieje się to bez problemowo, no i nie byłbym sobą gdybym nie powołał przykładu Królewskich Holenderskich, które bazując na Sanłanelsach i rozwijając ich liczbę, jednocześnie wprowadzają A330


Tyle że, Królewskie już nie są holenderskie, a raczej francuskie, ale to sczegół.
Co do Qatar Airways, to nie dziwię się im, w Arabskich Tygrysach musi być zapięte wszystko na ostatni guzik, a tu opóźnienia A380, brak konkretnego programu A350 oraz niewiadomoco, co się zowie A370. Sam już nie wiem o co tu chodzi. Poproszę więc o kilka słow od Danny'ego, erbasowego eksperta.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pon 20:18, 05 Cze 2006    Temat postu:

Ja ne miejscu Qataru bardzo bym sie glupio czul - w koncu oni byli "launch customer" dla A350 a tu inni tak skrytykowali ten samolot. Widac na tym przykladzie jak kazda linia lotnicza jest inna i jak zupelnie diametralnie roznie dwie linie moga ocenic ten sam samolot.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 20:18, 05 Cze 2006    Temat postu:

Cani napisał:

Tyle że, Królewskie już nie są holenderskie, a raczej francuskie, ale to sczegół.
Co do Qatar Airways, to nie dziwię się im, w Arabskich Tygrysach musi być zapięte wszystko na ostatni guzik, a tu opóźnienia A380, brak konkretnego programu A350 oraz niewiadomoco, co się zowie A370. Sam już nie wiem o co tu chodzi. Poproszę więc o kilka słow od Danny'ego, erbasowego eksperta.


Na moj gust to nie chodzi nawet o to czy A350ver #5 bedzie porownywalny/lepszy osiągami z B787-9, bo to raczej nie ulega watpliwości ze nowa konstrukcja nie bedzie gorsza. Tu chodzi o czas.Czas to pieniądz. QR jest w stanie wiecej zarobic latajac samolotami niz gdyby mieli wziac kase od Airbusa jako rekompensate za kolejne 2 lata opóźnienia. A ze pewnie maja obiecane sloty ze B787 moga dostac w 2010 to i tez szejkowie przychylniejszym okiem spogladaja na hAmerykancow. Pozyjemy, zobaczymy. najblizsze targi powinny wiele rzeczy wyjasnic.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 20:20, 05 Cze 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
Ja ne miejscu Qataru bardzo bym sie glupio czul - w koncu oni byli "launch customer" dla A350 a tu inni tak skrytykowali ten samolot. Widac na tym przykladzie jak kazda linia lotnicza jest inna i jak zupelnie diametralnie roznie dwie linie moga ocenic ten sam samolot.

Michal, to nie tyle inne linie skrytykowaly samolot. To jeszcze idzie jakos przezyc, kazdy ma swoja wizje. Problem pojawia sie gdy producent przyznaje sie do bledu i nagle kasuje dotychczasowy projekt i wprowadza nowy. To musi bolec.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pon 20:23, 05 Cze 2006    Temat postu:

Gabec napisał:
[quote="Cani"Na moj gust to nie chodzi nawet o to czy A350ver #5 bedzie porownywalny/lepszy osiągami z B787-9, bo to raczej nie ulega watpliwości ze nowa konstrukcja nie bedzie gorsza..

Ja nie byl bym tak tego pewny. Airbus sie broni bardzo przezd kompozytowym kadlubem. Wedlug mnie nie uzyskaja tej samej ekonomii stosujac Al-Li. Jak zdecyduja sie na kompozytowy kadlub to oczywiscie bez problemu moga dorowanc 787.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 20:31, 05 Cze 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
Gabec napisał:
[quote="Cani"Na moj gust to nie chodzi nawet o to czy A350ver #5 bedzie porownywalny/lepszy osiągami z B787-9, bo to raczej nie ulega watpliwości ze nowa konstrukcja nie bedzie gorsza..

Ja nie byl bym tak tego pewny. Airbus sie broni bardzo przezd kompozytowym kadlubem. Wedlug mnie nie uzyskaja tej samej ekonomii stosujac Al-Li. Jak zdecyduja sie na kompozytowy kadlub to oczywiscie bez problemu moga dorowanc 787.

Ale jesli oni chca wrzucic tam 10 rzędów to dodatkowy ciężar będziesz mógł podzielić przez większą liczbe ludzi. To o czym piszesz może ewentualnie dotyczyć A358 - najmniejszego, coś jak A340-200 który nigdy nie sprzedawał sie należycie właśnie ze względu na słabą ekonomikę lotu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bedrzich




Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: OTBD

PostWysłany: Pon 23:31, 05 Cze 2006    Temat postu:

Po pierwsze - 350 ciągle nie są (były?) potwierdzone. Ponadto chwilowo niejako zastępczo bądź dla prestiżu możliwe, że zwiększona zostanie liczba 346HGW (BTW: jak dla nas nieco nieszczęśliwy skrót co? Wink ) kosztem opóźnienia 350. Chwile temu mówio się o całkowitej rezygnacji z 777 (czy innych somłerelsów) ale jak widać, chyba sponsor zaczyna tracić cierpliwość i to zaczyna być ciekawe Smile .
A opóźnienie 380 w QA jest z zupełnie innej, prozaicznej przyczyny - po prostu port w DOH jest ZUPEłNIE nieprzystosowany na jego przyjęcie, zaś nowy jest w budowie i ma być gotowy (I faza) właśnie w 2009 - na przyjęcie 380. Jeśli zobaczycie gdzieś inne tłumaczenie - możecie być pewni, że to bujda...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KubaN




Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk EPGD

PostWysłany: Sob 6:17, 10 Cze 2006    Temat postu:

Gabec napisał:
KubaN napisał:
Ja NIE WIDZĘ takiej możliwości! Jak można tak szastać kasą??!! Musieli by całą flotę wymienić, żeby opłacało się złożyć zamówienie u "somwhere else"


Dlaczego całą flote musza wymienic?? Mozesz rozwinąć myśl bo nie bardzo rozumie co chcesz przez to powiedziec.


Flota Qatara to głównie Airbusy, ale zapomniałem że to większa linia Laughing jeżeli mieli by kupić coś innego do tego, stało by się to nieekonomiczne, przynajmniej dla mniejszej linii lotniczej. Nie wiem do końca jak to jest z większymi przewoźnikami, prostym przykładem może być np BA.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin