Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Powroty dnia nastepnego
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adams_




Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pią 14:27, 25 Sie 2006    Temat postu: Powroty dnia nastepnego

Dlaczego zaden przewoznik nie pozwala na powrot jego linia za normalna cene. Teraz chce poleciec do Wiednia jednego dnia i powrocic nastepnego. Jaki mam wybor?

A. REDTICKET lub EKONOMICZNA od 383zl brutto do 783zl brutto do Wiednia.
Powrot? Przy tej taryfie dopiero moglbym wrocic po 4 dniach!
Wczesniejsze terminy sa niedozwolone

B. Powrot nastepnego dnia jest mozliwy jedynie w EKONIMICZNEJ BEZ RESTRYKCJI za niewielkie 2800zl.

I gdzie tu sens? Zamiast Austriana, wybiore pociag. Linia lotnicza nic na mnie nie zarobi.

I taka praktyka jest na calym Swiecie. Why?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czterosilnik




Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pią 14:39, 25 Sie 2006    Temat postu: Re: Powroty dnia nastepnego

Adams_ napisał:
Dlaczego zaden przewoznik nie pozwala na powrot jego linia za normalna cene. Teraz chce poleciec do Wiednia jednego dnia i powrocic nastepnego. Jaki mam wybor?

Wyleciec w sobote i wrocic w niedziele, he he...

Szkoda ze Niki juz nie lata z/do Polski. Ani SkyEurope do BTS.

Adams_ napisał:
I taka praktyka jest na calym Swiecie. Why?

No, zaczyna sie to powolutku zmieniac. (Low-costy zrobily tu dobrą robote.) Np. LOT wprowadzil na niektorych kierunkach (chocby AMS) tanie taryfy OW, czyli mozna sobie dowolnie ulozyc podroz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adams_




Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pią 15:43, 25 Sie 2006    Temat postu: Re: Powroty dnia nastepnego

Czterosilnik napisał:
Adams_ napisał:
Dlaczego zaden przewoznik nie pozwala na powrot jego linia za normalna cene. Teraz chce poleciec do Wiednia jednego dnia i powrocic nastepnego. Jaki mam wybor?

Wyleciec w sobote i wrocic w niedziele, he he...



No cos w tym stylu. Ja teraz potrzebuje biletu na sroda/czwartek. Chodzi o najszybszy transport do Wiednia i najszybszy powrot do Warszawy.
A te barany wystawiaja informacje, ze NIE! Chcesz wrocic to siedz 4 dni albo plac 3x wiecej. Nerw mi puscil Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Quantas
Moderator



Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Pią 15:59, 25 Sie 2006    Temat postu:

Niektóre linie już zaczynają myśleć pozytywnie.
Lot jednej niedzieli z txl do mxp i z powrotem z trzy tygodniowym wyprzedzeniem kosztuje lufą 800 PLN z opłatami a alitalią 2500 PLN !!!!
Różnica zaiste niezrozumiała.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
psotter




Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 16:07, 25 Sie 2006    Temat postu: Re: Powroty dnia nastepnego

Adams_ napisał:

I taka praktyka jest na calym Swiecie. Why?

Bo biznesmeni w podróżach służbowych to istotny element budżetu każdej tradycyjnej linii :)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BartekR




Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 17:27, 25 Sie 2006    Temat postu:

Na pocieszenie zostaje trick dla często/regularnie latających na danej trasie.

Dla przykładu chcesz wylecieć z A do B 1.IX i wrócić 2.IX, a następnie wylecieć 11.IX i wrócić 12.IX.

Zamiast kupować - jak każdy normalny człowiek:
+ A-B-A na datę 1-2
+ A-B-A na 11-12
płacąc wysoką stawkę za powrót w tym samym tygodniu...

Kombinujesz i kupujesz:
+ A-B-A na datę 1-12
+ B-A-B na datę 2-11
płacąc znacznie niższe kwoty.

W efekcie masz dokładnie te same cztery loty (A-B 1.IX, B-A 2.IX, A-B 11.IX, B-A 12.IX), ale inaczej kupione.

Sprawdzone w praktyce. Na lotach WRO-MUC z Lufthansą udało nam się w ten sposób za dwa powrotne tripy zapłacić tyle, ile normalnie byśmy zapłacili za jeden bilet z powrotem w tym samym tygodniu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Butik




Dołączył: 13 Lis 2005
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: MEDUR

PostWysłany: Sob 9:27, 26 Sie 2006    Temat postu:

BartekR napisał:
Zamiast kupować - jak każdy normalny człowiek
[...]
Kombinujesz i kupujesz:


W angielskiej nomenklaturze nazywa się to 'back-to-back', po naszemu spotykałem się z określeniem 'bilety krzyżowe'. Za czasów obowiązkowej biznes klasy bez weekendu latałem tylko w ten sposób - wtedy za niskę cenę można było wybrać się w to samo miejsce dwa razy (teraz też) Wink.

Taryfy jednodniowe niestety są jakie są. Bilet krzyżowy może pozwolić zaoszczędzić pod warunkiem, że kupujesz go co najmniej tydzień wcześniej. Jeżeli potrzebujesz bilet na jutro albo pojutrze, krzyżówka wyjdzie prawdopodobnie tyle samo, albo nawet trochę więcej niż zwykły, mimo iż ten drugi jest rzeczywiście drogi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stenus




Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa/Bruksela

PostWysłany: Wto 12:27, 29 Sie 2006    Temat postu:

A kto Ci kaze leciec Austrian? Jest wiele innych linii, ktore oferuja Wieden za rozsadne ceny, choc oczywiscie z przesiadka.

To nie jest kwestia podejscia linii tradycyjnych, tylko monopolu, jaki ma Austrian na trasach z Polski do Wiednia (czy tez generalnie monopolu, jaki ma na lotnisku w Wiedniu). Akurat dostanie sie do Wiednia za rozsadna cene jest dosyc trudne (podobnie jak do Monachium lub Frankfurtu, bo tam monopol Lufthansy).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Wto 12:34, 29 Sie 2006    Temat postu:

Zalezy skad. Np: z DUB mozna dostac sie za rozsadna cene zarowno do VIE jak i MUC oraz FRA. W Polsce problem polega na obustonnym monopolu i kartelowym ustalaniu cen pomiedzy LH, LO i OS.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stenus




Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa/Bruksela

PostWysłany: Wto 12:51, 29 Sie 2006    Temat postu:

Danny napisał:
Zalezy skad. Np: z DUB mozna dostac sie za rozsadna cene zarowno do VIE jak i MUC oraz FRA. W Polsce problem polega na obustonnym monopolu i kartelowym ustalaniu cen pomiedzy LH, LO i OS.


Absolutnie racja! Wszystko dlatego, ze WAW, FRA, MUC i VIE to huby tego samego sojuszu, ktory dyktuje warunki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mco




Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: epba

PostWysłany: Śro 9:52, 30 Sie 2006    Temat postu:

a nie da sie kupic osobno biletu w jedna strone i osobno w druga ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stenus




Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa/Bruksela

PostWysłany: Śro 9:58, 30 Sie 2006    Temat postu:

mco napisał:
a nie da sie kupic osobno biletu w jedna strone i osobno w druga ?


Austrian nadal nie oferuje biletow one-way. Tzn oferuje, ale sa one koszmarnie drogie!

Mozna sparwdzic w LOT, jak to wyglada na trasie WAW-VIE, bo LOT oferuje one-way. Choc akurat na tej trasie pewnie ma umowe z Austrian na ceny zaporowe...

A nic innego do VIE nie lata bezposrednio...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Śro 13:23, 30 Sie 2006    Temat postu:

W większości linii tradycyjnych bilety OW są nawet droższe niż RT. Zasadę 2OW=RT stosuje w pełni chyba tylko SN Brussel Airlines i wybiórczo, na kilku kierunkach inni przewoźnicy. Szybki powrót to właśnie cecha wyjazdów biznesowych i linie chcą z nich ściągnąć jak najwięcej kasy, bo z tego żyją (tak jak Lot ma podobno największy zysk na trasach krajowych z biletów kupowanych w ostatniej chwili). Za te bilety nie płaci pasażer, tylko jego pracodawca, który wlicza je sobie w koszty, wiec to - szczeólnie w spólkach państwowych, publicznych czy ze słabym nadzorem właścicielskim - nikogo nie boli. Inaczej jest w weekendy (a konkretnie w nocy z soboty na niedzielę), kiedy biznes nie podróżuje i można wtedy szukać okazji. Ale rozszerzający się trend oferowania przez tradycyjnych przewoźników biletów OW w cenie 1/2 RT to właśnie zasługa tanich linii, gdzie jest to regułą i myślę, że większość linii pójdzie prędzej czy później w tym kierunku na trasach wewnątrzeuropejskich.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stenus




Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa/Bruksela

PostWysłany: Śro 13:49, 30 Sie 2006    Temat postu:

Old napisał:
W większości linii tradycyjnych bilety OW są nawet droższe niż RT. Zasadę 2OW=RT stosuje w pełni chyba tylko SN Brussel Airlines i wybiórczo, na kilku kierunkach inni przewoźnicy.


Bilety OW w pelni wprowadzil SAS na trasach europejskich juz w zeszlym roku. Poza tym British Airways ma bilety w jedna strone w bardzo atrakcyjnych cenach, a wprowadzily je ze dwa lata temu, jako pierwsze w ogole.

Tansze bilety w jedna strone maja takze CSA Czech Airlines, Malev, nasz LOT.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Śro 14:31, 30 Sie 2006    Temat postu:

Tak, ale np. w SAS to dotyczy tylko lotów europejskich poza Niemcami. Co do BA to nie wiem, ale w SN na pewno jest to reguła a nie wyjątek.
W Locie też dotyczy to tylko części kierunków. W CSA nie sprawdzałem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin