Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Polska Agencja Żeglugi Powietrznej
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin747




Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 7:44, 17 Paź 2006    Temat postu: Polska Agencja Żeglugi Powietrznej

Niczym nieograniczone płace, brak obowiązku stosowania prawa zamówień publicznych - tak będzie funkcjonował nowy urząd: Polska Agencja Żeglugi Powietrznej, zapowiada "Parkiet". Budżet państwa ma to kosztować 130 milionów złotych. Gazeta twierdzi, że nowy urząd "wyczyści" kasę właściciela polskich lotnisk - Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze. Nie dość bowiem, że zostanie utworzony na bazie jego majątku, to dodatkowo odbierze mu ponad połowę rocznych przychodów z tytułu nadzoru nad ruchem lotniczym nad terytorium Polski. W ub.r. firma pobrała od przewoźników z tego tytułu ponad 450 milionów złotych. Pieniądze, które PPL zarabiał na tej działalności, przeznaczane były m.in. na rozbudowę lotnisk. Dziennik stawia pytanie, czy po powstaniu nowego urzędu i pozbawieniu PPL części pieniędzy, takie inwestycje nadal będą możliwe. Resort transportu twierdzi, że powołując nowy urząd wypełnia zobowiązania wobec Unii Europejskiej. Tymczasem według "Parkietu" w innych krajach nie tworzono nowych instytucji. Wystarczyło powołanie spółki zależnej od właściciela lotnisk. (PAP)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
YoNasHek




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 8:37, 17 Paź 2006    Temat postu:

Po pierwsze "Parkiet" zachował się jak brukowiec:

"DFS Deutsche Flugsicherung GmbH is responsible for air traffic control in Germany. As a company organised under private law, DFS is 100% owned by the Federal Republic of Germany."

"National Air Traffic Control Services became National Air Traffic Services when it was made part of the Civil Aviation Authority (CAA) when that organisation was established in April 1972. Privatisation was first mooted in 1992, and although that debate came and went, it was recognised that as a service provider, NATS should be operated at some distance from its regulator (the CAA), so NATS was re-organised into a Companies Act company in April 1996 and became a wholly-owned subsidiary of the CAA."

"Skyguide is a non-profit making public limited company. Over 99% of the share capital of 100 million Swiss francs (65 million Euro) is in the hands of the Swiss Confederation. Skyguide is financed through fees which are paid by the users of its services"

"DGAC is fully state-owned agency providing air services in France."

To tylko kilka przykładów, w sumie, niekompetencji "PARKIETu" Smile

Poza tym wszyscy wiedzą, na rozbudowe jakich lotnisk było to przeznaczane. A porty lotnicze muszą być atrakcyjne, wtedy nie będą miały problemów z kasą. Poza tym wydaje się p. redaktorowi, że wytropił sensację - a nawet nie spróbował zainteresować się, jakie są koszty zapewnienia bezpieczeństwa w niebie (utrzymania urządzeń, inwestycji w nowe, prąd, dozór, dublowanie urządzeń, inwestycje i wiele wiele innych). Zawsze się tak słodko to pisze.

Poza tym zgodnie z założeniem UE, instytucja musi się refinansować i generalnie jej opłaty mają pokrywać tylko koszty zapewnienia i utrzymania bezpieczeństwa, a zatem w przypadku polski pewnie i zmienią się opłaty trasowe. I już tyle wpływać nie będzie...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 8:38, 17 Paź 2006    Temat postu:

1. Powinno się płacić kontrolerom 850brutto, niech żyją miłością do lotnictwa.
2. Budżetu Państwa wydzielenie PANS nie będzie kosztować ani zlotówki.
3. To raczej PPL powstał na bazie majątku ARL.
4. Wydawanie pieniędzy zarobionych na usługach nawigacyjnych na budowę terminali jest sprzeczne z zasadami przyjętymi w Eurocontrol.
5. Ostatnie zdanie jest bzdurą.

Pismacy jak nie myśleli, tak nie myślą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Wto 8:50, 17 Paź 2006    Temat postu:

Atco napisał:
1. Powinno się płacić kontrolerom 850brutto, niech żyją miłością do lotnictwa.
2. Budżetu Państwa wydzielenie PANS nie będzie kosztować ani zlotówki.
3. To raczej PPL powstał na bazie majątku ARL.
4. Wydawanie pieniędzy zarobionych na usługach nawigacyjnych na budowę terminali jest sprzeczne z zasadami przyjętymi w Eurocontrol.
5. Ostatnie zdanie jest bzdurą.

Pismacy jak nie myśleli, tak nie myślą.

Czekalem wlasnie na Twoj komentarz w tej sprawie, bo czytajac te wypociny cos mi sie wydawalo ze kolejny "znaFca" redaktor uswiadamianie spoleczenstwa jak to wladza marnotrawi publiczne pieniadze.

Co do poziomu pismakow to juz mi rece opadaja. Wlasnie czytam na wyborczej artykul o "super" samochodach CBA - poziom rodem z PRL'u ...szkoda gadac ;(


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciupeq




Dołączył: 05 Wrz 2006
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 14:06, 17 Paź 2006    Temat postu:

Jak brak dobrego tematu, to trzeba na siłe cos wykołowac, byleby brzmialo ladnie, pleps i tak uwierzy Sad ile ludzi przeczyta to co tu napisaliscie, a lie tylko ten artykół w gazecie?

P.S. sorry za brak niektórych ogonków, ale piszę jedoczesnie karmiac córę z butelki Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rkosarzycki




Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 16:02, 17 Paź 2006    Temat postu:

córa wyciąga oprócz ogonków także ortografię Very Happy

pleps
ARTYKÓŁ

no dobra czepiam sie Razz ale wlasnie stracilem tysiaka to sie wsciekam Very Happy

pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zasieki1




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 16:09, 17 Paź 2006    Temat postu:

rkosarzycki napisał:
córa wyciąga oprócz ogonków także ortografię Very Happy

pleps
ARTYKÓŁ

no dobra czepiam sie Razz ale wlasnie stracilem tysiaka to sie wsciekam Very Happy

pozdro


pko bp, softbank czy swiecie? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rkosarzycki




Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 8:30, 18 Paź 2006    Temat postu:

forex

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin747




Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 7:55, 23 Paź 2006    Temat postu:

Powstanie Polska Agancja Żeglugi Powietrznej. Nastąpi to dokładnie 1 stycznia 2007 roku - czytamy w "Parkiecie".

I już wiadomo, że będzie musiała zwrócić 130 milionów złotych, które otrzyma z budżetu państwa na start.

Nowy urząd będzie utrzymywał się z własnych przychodów, jednak - zdaniem Ministerstwa Transportu - potrzebuje wsparcia finansowego w początkowym okresie działalności.

Agencja będzie nowym urzędem centralnym, sprawującym nadzór nad ruchem powietrznym nad terytorium Polski. Do końca roku to głównie kompetencje jednostki Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze - Agencji Ruchu Lotniczego. Ta jest obecnie najbardziej dochodową częścią PPPL. Między innymi z opłat nawigacyjnych generuje ponad połowę przychodów. W ub. roku było to ponad 450 mln zł, w tym 340 mln zł z samych lotów tranzytowych bez lądowania na polskich lotniskach.

Jak oceniają specjaliści wpłaty z tego tytułu będą rosły w miarę rozwoju rynku lotniczego w Polsce i zwiększającej się liczby lotów.

źródło: Parkiet


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 12:44, 23 Paź 2006    Temat postu:

No i mógł się parkiet nie dać podpuścić i napisać po ludzku od razu, ale woleli się skompromitować.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mathen




Dołączył: 16 Gru 2005
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: wrocek

PostWysłany: Pon 13:14, 23 Paź 2006    Temat postu:

Atco napisał:
1. Powinno się płacić kontrolerom 850brutto, niech żyją miłością do lotnictwa.
2. Budżetu Państwa wydzielenie PANS nie będzie kosztować ani zlotówki.
3. To raczej PPL powstał na bazie majątku ARL.
4. Wydawanie pieniędzy zarobionych na usługach nawigacyjnych na budowę terminali jest sprzeczne z zasadami przyjętymi w Eurocontrol.
5. Ostatnie zdanie jest bzdurą.
Pismacy jak nie myśleli, tak nie myślą.

Dokładnie! Chociaż ostatnie zdanie wyartykułowałbym trochę innaczej. Większości pismaków płaci się nie za myślenie, tylko łapanie sensacji, to i efekty są jakie są.
Marcin747 napisał:

Agencja będzie nowym urzędem centralnym, sprawującym nadzór nad ruchem powietrznym nad terytorium Polski.

Na przełomie 2003/2004 słyszałem, że wtedy planowany nowy Urząd ma też poniekąd przejąć kontrolę nad niebiem Litwy, Łotwy i Estoni. Chociaż to za dużo powiedziane - nie każdy z tych krajów ma mieć osobny urząd, tylko te cztery (a może i więcej) będą mieć jeden wspólny.
Czy ktoś coś słyszał więcej w tym temacie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
radian




Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Pon 15:19, 23 Paź 2006    Temat postu:

Pieśń przyszłości, jeśli w ogóle do tego dojdzie. Koncepcja Singe European Sky zakłada - teoretycznie - możliwość zlecenia innemu podmiotowi (np. polskiej agencji) zapewniania służb ATS w danym kraju. Ale nie wydaje mi się, by - przynajmniej na razie - kraje rzuciły się realizować taki projekt. Z drugiej strony, terytoria tych krajów są na tyle małe, że aż prosi się o utworzenie jednego FIRu lub chociaż jednego organu działającego w tych FIRach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
psotter




Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 15:49, 23 Paź 2006    Temat postu:

Koncepcja jest śliczna - stworzy się bloki przestrzeni niezależne od granic państwowych (przez co ich granice poziome będą rozsądne, a nie pokręcone), a instytucje zapewniające służby ATS będą konkurowały (np. opłatami nawigacyjnymi) o pracę w tych sektorach. Nie tylko uprości to zarządzanie przestrzenią na poziomie paneuropejskim, ale także umożliwi niektórym państwom zlikwidowanie deficytowych instytucji ATS. W małych krajach bowiem (np. wspomniane republiki nadbałtyckie) te służby nie są w stanie na siebie zarobić.

Cała sprawa póki co rozbija się o twardogłowych wojskowych i pojęcie "suwerenności w przestrzeni powietrznej".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RZE




Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZ-ÓW

PostWysłany: Pon 16:04, 23 Paź 2006    Temat postu:

czyli nic nowego jak kolejne stoli dla swoich ludzi ...i kolejny nikomu na nic nie potrzebny urzad Smile
a mialo byc tanie panstwo <lol>


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 16:16, 23 Paź 2006    Temat postu:

Widzę, że kolega w temacie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin