Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Perspektywy rozwoju przewozów CARGO

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 7:18, 14 Sie 2006    Temat postu: Perspektywy rozwoju przewozów CARGO

Rzeczpospolita napisał:
Do Azji będą latać samoloty za miliardy dolarów

Jeszcze przez najbliższych 20 lat wartość światowego rynku przesyłek przewożonych drogą powietrzną będzie rosła tak jak obecnie, czyli o 6,3 proc. rocznie.

Oznacza to, że przewoźnicy będą musieli dokupić ok. 1800 nowych samolotów. Ich wartość szacuje się na 169 mld dolarów.

Takie prognozy przygotowali właśnie eksperci amerykańskiego Boeinga. Zgodnie z ich przewidywaniami do 2025 roku przewoźnicy towarowi będą musieli powiększyć swoją flotę do 3 tys. 563 samolotów. Ponad 1200 z obecnie znajdujących się w użyciu maszyn będzie musiało być wymienionych na nowe. To szansa na nowe zlecenia dla producentów samolotów. Chodzi zwłaszcza o Boeinga, który na razie ma największy udział w rynku, oraz europejskiego Airbusa. Rekordy padają również w Polsce. W pierwszych sześciu miesiącach tego roku przewozy cargo wykonywane przez LOT zwiększyły się o 12 proc. w porównaniu z podobnym okresem 2005 roku. Tylko w lipcu narodowy przewoźnik przewiózł o prawie 162 tys. ładunków więcej niż rok wcześniej.
Przesyłki przez Atlantyk najcenniejsze

Rynek będą chciały podzielić między siebie również firmy kurierskie. Walka toczy się głównie o rynek wschodni i przewozy transatlantyckie. Liczba zleceń na doręczenia przesyłek w tych rejonach ma rosnąć w tempie średnio ok. 10 proc. rocznie. Doręczający przesyłki koncern UPS właśnie ogłosił uruchomienie nowego bezpośredniego połączenia z Szanghaju do niemieckiej Kolonii i trzy nowe linie z USA - do Szanghaju oraz Qingdao i Incheon w Korei.

- To część naszej strategii, która ma na celu umocnienie pozycji firmy na najszybciej rozwijającym się rynku na świecie - powiedział David Abney odpowiedzialny za operacje międzynarodowe w UPS. Od zeszłego roku przewoźnik świadczy także usługi na wewnętrznym rynku chińskim. Firma właśnie rozbudowała na Filipinach swój hub powietrzny obsługujący Azję, kończy budowę nowego w Singapurze oraz rozbudowuje własne magazyny w Szanghaju. Ponad miliard dolarów chce zainwestować w rozbudowę bazy w Stanach.Kolejny gigant na światowym rynku usług kurierskich - Federal Express - stawia na Indie. W zeszłym roku spółka podwoiła liczbę swoich lotów na trasach od i z Indii. Między innymi w tym celu rozbudowuje i unowocześnia swój hub pod Paryżem..
Flota musi się zmienić

Zdaniem analityków ze stowarzyszenia przewoźników lotniczych IATA jeszcze co najmniej przez najbliższe trzy lata międzynarodowy przewóz towarów najszybciej będzie rozwijać się w Chinach - aż o 14,4 proc. rocznie. W piątce najdynamiczniejszych rynków będą znajdować się również m.in. Katar (12,5 proc. rocznie) i Korea Południowa (10,7 proc. rocznie). Według IATA to efekt wzrostu gospodarczego na całym świecie.

Eksperci uważają, że zmiany na rynku przesyłek wymuszą także zmiany we flotach przewoźników. W przyszłości 62 proc. nowych samolotów, a nie jak w tej chwili 50 proc., stanowić będą średnie maszyny szerokokadłubowe i duże frachtowce. Połowa używanych obecnie przez przewoźników maszyn to średnie samoloty, które mogą przewieźć mniej niż 50 ton ładunku. Ich udział w rynku w ciągu najbliższych 20 lat spadnie do 36 proc. Flota samolotów towarowych będzie się składała w trzech czwartych z modyfikowanych samolotów pasażerskich bądź samolotów combi (z powiększoną przestrzenią ładunkową). Pozostałą część floty - ok. 766 maszyn - będą stanowić samoloty nowej generacji.


Czy wiadomo coś aby nasz narodowy przewoznik miał jakieś plany związane z przewozami cargo?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin