Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nowy prezes LOTu działa
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Wto 10:51, 11 Kwi 2006    Temat postu: Nowy prezes LOTu działa

Najpierw strategia, potem zakup samolotów


LOT pod nowym kierownictwem ma poprawić jakość usług, zredukować koszty i zapewnić zyski pozwalające na inwestycje.


- Zmiany w firmie są konieczne - uważa Krzysztof Kapis, nowy prezes LOT, a w przeszłości szef Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Przede wszystkim narodowy przewoźnik powinien się doczekać długoterminowej strategii. - W ciągu najbliższych kilku lat powinniśmy dążyć do tego, by LOT był postrzegany jako bardzo dobry, solidny przewoźnik średniej wielkości. Będziemy stawiać na jakość, nie zaniedbując dalszego rozwoju firmy - zapowiada nowy prezes.

Zarys strategii powinien zostać opracowany w ciągu trzech miesięcy. - LOT musi zmienić swoje podejście do rynku - mówi prezes Kapis. - Dynamicznie rozwijające się przewozy pasażerskie muszą znaleźć potwierdzenie w wynikach przedsiębiorstwa. Wzrost przewozów w kraju wynosi 30 proc. rocznie. Chciałbym, żeby w przypadku LOT było to 15 proc.

Pierwszym problemem, z jakim chce się zmierzyć nowy prezes, jest poprawienie punktualności odlotów. - Ważną kwestią jest również utrzymanie rentowności na poziomie, który zapewni postrzeganie naszej firmy jako stabilnej, takiej, którą stać na rozwój - zapowiada prezes Kapis.

Firma musi redukować koszty. Oszczędności zaplanowane na najbliższe dwa - trzy lata powinny potem na stałe wpisać się w strategię firmy. - Czeka nas przewartościowanie, bo proste metody oszczędnościowe stopniowo mogą przestać zdawać egzamin. Trzeba będzie pomyśleć nad rozwiązaniami, które zwiększą dochody. Sposobem na to ma być m.in. zwiększenie skuteczności systemu sprzedaży biletów - uważa prezes.

Na najbliższym posiedzeniu rady nadzorczej będzie przedstawiony budżet na 2006 rok, ma zapaść decyzja co do rozwoju floty. - Dopiero po określeniu kierunku rozwoju będziemy mogli powiedzieć, ile i jakich nowych maszyn potrzebujemy - podsumowuje prezes Kapis.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chavez




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta

PostWysłany: Wto 11:06, 11 Kwi 2006    Temat postu:

No wreszcie jakieś sensowne słowa. Z czasem zobaczymy ile z tego się spełni. Powodzenia Panie Kapis !!
A kiedy jest to najbliższe posiedzenie rady nadzorczej ?

Pozdroofka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Wto 11:11, 11 Kwi 2006    Temat postu:

A co konkretnie powiedzial oprocz tego ze LOTowi jest potrzebna strategia o czym wszyscy wiemy? Zarys strategii powinien byc opracowany w ciagu 3 miesiecy? Zarys? Myslalem, ze startujac w konkursie zarys mial gotowy :-/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 11:14, 11 Kwi 2006    Temat postu:

Prezes państwowego urzędu przesiada się w fotel prezesa firmy, której działalność chwilę wcześniej regulował. Oczywiście nie budzi to żadnych pytań o jego bezstronność jako prezesa ULC.

A to Polska właśnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bedrzich




Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: OTBD

PostWysłany: Wto 13:32, 11 Kwi 2006    Temat postu:

To żart i to ponury, a nie konkrety - od kolejnych prezesów od dobrych kilku lat słychać jak mantrę "oszczędności i redukcje". Efekt? Minimalne składy załóg pokładowych, przez co poziom obsługi pasażerskiej na pokładzie zszedł na baaardzo niski poziom zaś ze względu na brak załóg... co chwila są odwoływane są rejsy. Są za to miejsca na nowy zarząd i biura. Widzę, że praktyka i układy (słowo-wytrych obecnie rządzących w kraju Wink) w ULCu niechybnie doprowadzą do rewolucyjnych zmian i wkrótce F/O zamiast stewardes po starcie będzie serwował kawę - to ci dopiero będzie oszczędniej!
Na "zarys strategii" za 3 miesiące może być dla firmy najzwyczajniej za późno - potrzebne są konkrety! Choć z drugiej strony - stugębna wieść niesie że " na LOT zawsze się znajdą pieniądze" Oby się tylko nie przeliczył...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Wto 13:59, 11 Kwi 2006    Temat postu:

W tym ogólnym popiardywaniu znalazły się jednak dwa ważne elementy: jakość i punktualność. Do tej pory mowa była tylko o oszczędnościach. Być może korzystając z oszczędności zrobionych - i to nie ulega dyskusji - przez poprzedni zarząd, nowy będzie w stanie teraz ustabilizować jakość. Nooo byle nie na obecnym poziomie.
jeśli Kapis miałby strategię w momencie zgłaszania sie do konkursu, to bym umarł ze śmiechu. Każdy kto miał cokolwiek do czynienia z zarządzaniem sporą firmą wie, że nie ma mowy o napisaniu strategii spoza firmy. To jest kluczowa sprawa dostępu do danych. Także tu sie nie dziwię, że wyznacza 3 miesiące. Mam nadzieję że strategia będzie dobra, ale jeszcze większą nadzieję mam że będzie realizowana. Jak mawiał Norton Berman: Konsekwentne realizowanie nawet niezbyt szczęśliwej strategii może dać pozytywne efekty Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falubaz




Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 14:01, 11 Kwi 2006    Temat postu:

po pierwsze trzeba ta firmę jak najszybciej sprywatyzować, tak aby pańastwo miało mniej niż 50%......
Wzrost przewozów w kraju wynosi 30% ale 25% z tego to zasługa low costów.
Linie tradycyjne w ubiegłym roku wzrosły o 5%.
I tak bedzie nadal przez 5 lat.
tak że 15% wzrost LO jest mozliwy pod warunkiem zmian we flocie....
inaczej nie ma szans...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bedrzich




Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: OTBD

PostWysłany: Wto 14:26, 11 Kwi 2006    Temat postu:

Sprywatyzować?? I odciąć się (oraz kolegów!) od intratnych posadek?? W życiu!!
Obym się mylił...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Wto 14:28, 11 Kwi 2006    Temat postu:

bedrzich napisał:
To żart i to ponury, a nie konkrety - od kolejnych prezesów od dobrych kilku lat słychać jak mantrę "oszczędności i redukcje". Efekt? Minimalne składy załóg pokładowych, przez co poziom obsługi pasażerskiej na pokładzie zszedł na baaardzo niski poziom zaś ze względu na brak załóg...

Nie zgadzam sie. 2 stewki w AT4 to jeszcze o jedna za duzo. To samo w ER4.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
golab5




Dołączył: 23 Wrz 2005
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Wto 14:42, 11 Kwi 2006    Temat postu:

Danny napisał:
Nie zgadzam sie. 2 stewki w AT4 to jeszcze o jedna za duzo. To samo w ER4.

Ostatnio jak leciałem AT4 to była tylko jedna stewka, wydaje mi się że już nie latają dwie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bedrzich




Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: OTBD

PostWysłany: Wto 14:50, 11 Kwi 2006    Temat postu:

Dlatego mówię, że następnym krokiem będzie stewa pełniąca obowiązki F/O - ludzie, opanujcie się, nie tędy droga!! Producent samolotu określa minimalne składy personelu pokładowego, ale mówią one o minimum niezbędnym przy ewakuacji. Na dobrą sprawę niczym innym wtedy stewardesy nie powinny się zajmować i nie powinno być żadnego serwisu na pokładzie ze składem minimalnym. I nie ma co liczyć, że przeciętny pasażer da sobie radę jako asysta w razie sytuacji awaryjnej, to raczej powinno być traktowane jako bonus dla ludzi na pokładzie a nie pewnik.
Niestety nie masz racji, ponieważ ilość stewardes zależy od tego na jakiej trasie, przy jakim wypelnieniu odbywa się lot - np. na ATR i ER są 2 jeśli jest to więcej niż 50% papsów (chyba - nie pamiętam dokładnie). Poza tym proponuję przelecieć się innym liniami, nie lowcostem i porównać sobie standard obsługi - tutaj LOT wypada blado...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Wto 15:55, 11 Kwi 2006    Temat postu:

bedrzich napisał:
Dlatego mówię, że następnym krokiem będzie stewa pełniąca obowiązki F/O - ludzie, opanujcie się, nie tędy droga!! Producent samolotu określa minimalne składy personelu pokładowego, ale mówią one o minimum niezbędnym przy ewakuacji. Na dobrą sprawę niczym innym wtedy stewardesy nie powinny się zajmować i nie powinno być żadnego serwisu na pokładzie ze składem minimalnym. I nie ma co liczyć, że przeciętny pasażer da sobie radę jako asysta w razie sytuacji awaryjnej, to raczej powinno być traktowane jako bonus dla ludzi na pokładzie a nie pewnik.
Niestety nie masz racji, ponieważ ilość stewardes zależy od tego na jakiej trasie, przy jakim wypelnieniu odbywa się lot - np. na ATR i ER są 2 jeśli jest to więcej niż 50% papsów (chyba - nie pamiętam dokładnie). Poza tym proponuję przelecieć się innym liniami, nie lowcostem i porównać sobie standard obsługi - tutaj LOT wypada blado...


Dziwne bo w USA wszystkie linie lataja z jedna stewka na ERJ, CRJ czy turbopropach. B737 lub A320 to trzy stewki i nie mowie tu o low-costach tylko o przewoznikach takich jak United, Delta czy Continental. No ale co oni wiedza o lotnictwie... Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bedrzich




Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: OTBD

PostWysłany: Wto 16:07, 11 Kwi 2006    Temat postu:

Przecież napisałem, że można, ale wtedy szumnie nazywany "serwis" czyli kawki, jedzonko itepe należałoby sobie darować. W liniach bliskiego i dalekiego wschodu na ilości stewek nie oszczędzają. Efekt? Ciągle na pierwszych miejscach we wszelakich rankingach dot. jakości obsługi pokładowej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Wto 16:13, 11 Kwi 2006    Temat postu:

Paliwo prawie darmo wiec rachunek ekonomiczny ich nie dotyczy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek




Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 16:22, 11 Kwi 2006    Temat postu:

Ja skomentuję to w ten sposób:

Ufajmy prezesom - tak szybko odchodzą


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin