Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

nowinki LOT
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 10:44, 22 Kwi 2006    Temat postu: Re: mniej sztampy

Witek Z napisał:
problem polega właśnie na tym, że (Poznań) nigdy nie będzie mieć "rozbudowanej (i równie taniej) siatki" bo to jest kwestia S K A L I
NIKT nie zrobi równie taniej siatki z POZ, bo potencjał Berlina jest nieporównywalny. Wszyscy są błyskotliwymi menagerami, poza tymi którzy rzeczywiście mają coś do powiedzenia. POZ pozostanie portem regionalnym.(...)
W Europie rozwija się model Hubowy. Huby zakładają LINIE a nie PORTY. POZ nie jest bazą ani jednej linii, więc nie jest możliwe, aby rozbudować tak duża i tanią siatkę.

Przecież to jest oczywiste. Mam na myśli że POZ ma potencjał na siatkę rozbudowaną, choć z całą pewnością nie równie gęstą jak ze stolicy Niemiec. Zgodnie z tym, co zauważyłeś POZ nie jest bazą ani jednej linii - i o to właśnie chodzi. Nic nie przeszkadzało Geronie stać się bazą dla FR, choć jest położona tylko 100 km od Barcelony, lotnisko HHN też jest bazą choć do FRA jest 114 km, to samo dotyczy m.in. BGY, CIA, NYO czy CRL. Tanią siatkę z POZ mógłby stworzyć właśnie FR, więc miast kręcić nosem, może trzeba się było postarać. I błagam, nie rozpoczynajmy dyskusji "po co komu Ryanair", bo choć samo lotnisko wiele by (finansowo) nie zyskało, to pasażerowie sporo, a region w ostatecznym rozrachunku też by nie stracił.
I naprawdę nie chcę w tym temacie rozpoczynać wątku "Co jest lepsze?". Być trzeciorzędnym portem lotniczym dla przewoźników 'pierwszego sortu' czy ważną bazą dla taniej linii (dobrze, zaliczmy je do kategorii 'second choice', choć znaczenie LCC w Polsce nadal rośnie).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falubaz




Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 11:19, 22 Kwi 2006    Temat postu: Re: mniej sztampy

eu01 napisał:
Właśnie z uwagi na specyfikę regionu swoją niszę mogłyby tu znaleźć firmy, które właśnie próbują swego szczęścia gdzie indziej. Aż się ciśnie na usta taki np. Aer Lingus, który mógłby rzeszowianom i całemu podkarpaciu zaoferować nie tylko loty do Irlandii ale (z przesiadką tamże) i do Nowego Jorku. W wielu przypadkach dokładna znajomość potrzeb i zwyczajów "miejscowych" to klucz do sukcesu. Nieporozumieniem był HHN, ale to nie przekreśla innych 'kombinacji'.

z tym, że znajomość rynku lokalnego bardzo pomaga w biznesie to w pełni sie zgadzam. Natomiast podany przez Ciebie przykład Aer Lingusa jest wg mnie kompletnie nietrafiony. EI ma taką politykę, że nie sprzedaje poprzez WWW biletów z PL do USA. Można by kupować oddzielnie, ale na to niewielu się zdecyduje, bo przy nieregularności zostają na lodzie w DUB. Natomiast ich najniższe ceny z PL do NYC, kupowane w biurach podróży zaczynają się od 3654PLN plus opłaty lotniskowe. Możesz mi wierzyć mało kto w RZE zdecydowałby sie na takie bilety, na rynku jest duzo lini po 2500...... Trudno na bazie low costa ( a za takie trzeba uznać EI ) budowac korzystną oferte za atlantyk.
Oczywiscie przy tym potencjale ruchu do USA z RZE można się zastanawiać nad uruchomieniem połączenia z RZE do jakiegos hubu europejskiego i dalej do USA, ale na razie jakos nikt, ani LH ani BA ani AF/KL się do tego nie palą. Wszyscy wolą wybrać jednak pobliski KRK lub KTW.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falubaz




Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 11:27, 22 Kwi 2006    Temat postu: Re: mniej sztampy

eu01 napisał:

Przecież to jest oczywiste. Mam na myśli że POZ ma potencjał na siatkę rozbudowaną, choć z całą pewnością nie równie gęstą jak ze stolicy Niemiec. Zgodnie z tym, co zauważyłeś POZ nie jest bazą ani jednej linii - i o to właśnie chodzi. Nic nie przeszkadzało Geronie stać się bazą dla FR, choć jest położona tylko 100 km od Barcelony, lotnisko HHN też jest bazą choć do FRA jest 114 km, to samo dotyczy m.in. BGY, CIA, NYO czy CRL. Tanią siatkę z POZ mógłby stworzyć właśnie FR, więc miast kręcić nosem, może trzeba się było postarać. I błagam, nie rozpoczynajmy dyskusji "po co komu Ryanair", bo choć samo lotnisko wiele by (finansowo) nie zyskało, to pasażerowie sporo, a region w ostatecznym rozrachunku też by nie stracił.
I naprawdę nie chcę w tym temacie rozpoczynać wątku "Co jest lepsze?". Być trzeciorzędnym portem lotniczym dla przewoźników 'pierwszego sortu' czy ważną bazą dla taniej linii (dobrze, zaliczmy je do kategorii 'second choice', choć znaczenie LCC w Polsce nadal rośnie).

Nikt tu nie rozpoczyna dyskusji o portach "second choice" jak to nazwałeś. Znaczenie LCC rośnie w PL i bedzie rosło, tego nikt nie kwestionuje.
Niechby POZ był bazą dla FR, dlaczego nie. Tylko na razie FR do tego sie nie pali. Mówimy o tym, że to linie decydują gdzie założą bazę, i na razie POZ nikogo nie przekonał, że ma wielki potencjał ( tak to nazwałeś).
Na razie do FR stoi kolejka chetnych na utworzenie bazy a FR to bardzo pasuje, bo wyciagnie z tego wiecej kasy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Sob 18:03, 22 Kwi 2006    Temat postu: Re: mniej sztampy

eu01 napisał:
Zgodnie z tym, co zauważyłeś POZ nie jest bazą ani jednej linii - i o to właśnie chodzi. Nic nie przeszkadzało Geronie stać się bazą dla FR, choć jest położona tylko 100 km od Barcelony, lotnisko HHN też jest bazą choć do FRA jest 114 km, to samo dotyczy m.in. BGY, CIA, NYO czy CRL. Tanią siatkę z POZ mógłby stworzyć właśnie FR, więc miast kręcić nosem, może trzeba się było postarać.


Z calym szacunkiem dla Poznania ale trudno porownywac ruch do Barcelony BCN ktora odprawia 27mln pasażerów, Frankfurt FRA 52mln, Mediolan MXP 19mln, Rzym FCO 28mln , Sztokholm 18mln czy Bruksela BRU 16mln i nic dziwnego ze każde z nich ma swój tani odpowiednik. Jedynym Polskim lotniskiem ktore może stac się podobnym przykladem na szybki rozwoj to Modlin.Byla by to tania alternatywa dla Okęcia i nie przypadkowo MOL tak na nim zależy by otworzyc jak najszybciej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin