Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nowe ceny biletów krajowych w LO
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Pon 11:48, 17 Kwi 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
marcinj napisał:
z dojazdem na lotnisko?

ja nie twierdze, że latanie po kraju jest bez sensu. ale nie oszukujmy się: tańsze nie jest.


Marcin: JEST. Nie zmuszaj mnie do pisania po raz enty tego samego.Nie ma tańszej opcji wyjazdu na 8 h roboczych do Szczecina, Wrocka, Rzeszowa czy ZG z WAW niż PLL. Nie porównujmy do 2giej klasy pospiesznego, bo możemy ad absurdum porównywać do autostopu. Ja nie będę jechał 2ką pospiesznym nigdzie! Jeśli już to IC i 1ką. Do tego dodaj koszty noclegów. Oczywiście na trasie do KRK już tak prosto nie jest, ale też latam - wychodzi dokładnie o 2 zł. taniej po wprowadzeniu nowych taryf niż IC w 2 strony. Ale wierz mi latam także do Bydgoszczy. I każdy kto jechał tzw. toruńską wie dlaczego Laughing .
Pociąg do Szczecina, czy Wrocławia jedzie z 6 h, a to jest cały roboczodzień. A to juz jest koszt większy niż bilet samolotowy.

I każdy kto się ze mna nie zgadza...


WITEK TY NIE ROZUMIESZ ŻE DRUGA KLASA JEST TAKŻE W POCIĄGACH IC? NIE RÓŻNI SIĘ OD PIERWSZEJ NICZYM OPRÓCZ NIEWIELE SZERSZEGO FOTELA. Więc nie wiem, czemu przed drugą tak się wzdrygujesz, tak pogardzasz niezamożnymi ludźmi, czy szerokość siedzenia nie ta? Mój tyłek jest OK i siedzi się OK i w drugiej klasie w IC jest sporo legroomu wolnego. Podróz WAW-KRK return by IC to 178 PLN, samolotem 240, więc jednak jest taniej.... A co do Szczecina, Wrocławia i innych, to masz rację... Czas to pieniądz wkońcu... Ale do Wrocławia jedzie IC nie 6h, a 4h50... To i tak koszmarnie długo...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piekny




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 13:00, 17 Kwi 2006    Temat postu:

muze sie wtracic do dyskusji. sprawa wyglada ta: pociagi uruchamiane przez ICC to 4 kategorie: IC Plus, IC, EX oraz TLK. Odrzucamy TLK bo to po prostu pospieszne o troche podwyzszonym stnadardzie, ale: IC Plus to: wagony w wiekszosci bezprzedzialowe, klimatyzowane z darmowym poczestunkiem, IC: to samo co IC tylko miescowka tansza o 7 PLN (wiecej wagonow przedzialwoych, ale rowniez klimatyzowane itd.). Co do Ex jeszcze rok temu czesto w dwojce 8 miejscowe stare odziedzczone po PKP PR. ale ostatnio na tarsie KRK-WAW nie ma juz osmiomiescowych. malo tego w wikesozsc Ex sa juz bezprzedzialowe (conajmnijej 1), klimatyzowane. Bardzo trzeba sie utrudzic aby znalezc wagon 8 miejscowy w przedziale. zatem nawet w Ex sa wagony duuuuuuzo rozniace sie od posoiesznych. dlaczego jeZdze do WAW pociagiem? bo jestem studentem, a zatem place za Ex 55 PLN a za IC 65 PLN. podroz samolotem w zaden sposob mi sie nie oplaci. idac dalej planujac podroz wczesniej kupuje superbilet za 37 PLN (nawet na IC Plus). nie ma roznicy miedzy IC i EX w czasie jazdy (bodajze 2 min), w wagonach (zawsze prosze o bezprzedzialowy). wafelek i soczek moge sobie darowac. 2x55 PLN to razem 110 PLN zatem objade do WAW w ciagu 6h w te i z powrotem. pociag prawie co godzine od 6 do 20...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lamer




Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 13:37, 17 Kwi 2006    Temat postu:

Dodam coś od siebie...
IMHO najsensowniejszym połączeniem krajowym jest EPSC-EPWA. Gdyby jeszcze nie ta odległość Goleniów-Szczecin to już by miodzio było. Sam korzystem z tego połączenia bo biorąć pod uwagę czas to co by nie powiedzieć wychodzi taniej niż pociąg czy samochód.
Dziwi mnie tylko polityka LOT czy raczer EUROLOT, która nie pozwala (?) utworzyć połączeń tylu EPSC-EPKK... Albo EPGD-EPKK... Przecież to wymarzone trasy dla średniozamożnych, że tak to ujmę podróżników!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 18:26, 17 Kwi 2006    Temat postu:

Połączenie KK-GD już kiedyś było, nie utrzymało się chyba przez cały sezon. Ale fakt, że wóczas ceny krajowych połączeń były inne (to było w drugiej połowie 90-tych lat jak mnie pamięc nie myli).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 18:37, 17 Kwi 2006    Temat postu:

Wszystko co napiszę będzie działac przeci wmnie, ale żeby być uczciwym w tej dyskusji: a) tak moja d... jest zdecydowanie ponadwymiarowa i rzeczywiście w PKP zawsze 1ka Laughing w PLL też są problemy, ale ... krócej b) rzeczywiście moje możliwości troche odbiegają pewnie od średniej i jak na rzecz PKP przemawia "trochę" to zawsze wybiorę PLL bo w końcu mam ponad 500 postów na forum lotniczym a nie kolejowym c) tak jak pisałem latanie nie musi być "dla wszyskich" wystarczy że 5% tych których stać zacznie latać zamiast jeździć PKP i już LF będzie dużo, dużo większy. Oczywiście to co napisałem dotyczy np. trasy WAW-KRK bo WAW-SZZ broni się ZAWSZE

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piekny




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 20:10, 17 Kwi 2006    Temat postu:

a ja powiem szczerze, ze gdybym mial do wyboru WAW-KRKw tej samej crenie i w sumarycznym tym samym czasie ICC albo PLL wolalbym PLL bo to w koncu samolot. niestety poki co ekonomia bierze gore w moim przypadku, bo znizki studenckie w PLL sa tak jakby ich nie bylo...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piekny




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 20:12, 17 Kwi 2006    Temat postu:

a ja powiem szczerze, ze gdybym mial do wyboru WAW-KRK ICC albo PLL wolalbym PLL bo to w koncu samolot. niestety poki co ekonomia bierze gore w moim przypadku, bo znizki studenckie w PLL sa tak jakby ich nie bylo...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Pon 20:16, 17 Kwi 2006    Temat postu:

Ale LOT ma Szczecin o dziwo W DUPIE Question , i nie przekona mnie nawet to że sporadycznie lata tam 737-500. Szczecinianie nie są pasażerami do tranzytu (nie mam ani jednego znajomego frajera z grodu Gryfa, który latałby nie-z Berlina, przez WAW). Więc jeśli chodzi o inne miasta-OK, ale LOT na trasie WAW-SZZ powinien ułożyć rozkład i taryfikację całkowicie pod kątem dojeżdżaczy do Warszawy, a jeśli nie to przynajmniej poranny i wieczorny lot. Dużo by się paxów uzbierało, ze Szczecina, ale i nie tylko (na przykład do Świnoujścia droga idelna bo Goleniów po drodze) ale trzebaby akcji promocyjnej, że LOT przybliża Szczecin i całe województwo do stolicy, albo coś w tym rodzaju... Confused 735 leciałby 1h wraz z dojazdami tu i tam oszczędność od 2 do 4 godzin...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 20:44, 17 Kwi 2006    Temat postu:

Wydaje mi się, że LO po prostu nie bieże pod uwagę w ogole pasażerów "nie tranzytowych" i tyle. Ew. jako "dopychaczy". Może w ogóle połączenia krajowe są mało rentowne i nie opłaca się ich otwierać więcej?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piekny




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 20:49, 17 Kwi 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:
Ale LOT ma Szczecin o dziwo W DUPIE Question , i nie przekona mnie nawet to że sporadycznie lata tam 737-500. Szczecinianie nie są pasażerami do tranzytu (nie mam ani jednego znajomego frajera z grodu Gryfa, który latałby nie-z Berlina, przez WAW). Więc jeśli chodzi o inne miasta-OK, ale LOT na trasie WAW-SZZ powinien ułożyć rozkład i taryfikację całkowicie pod kątem dojeżdżaczy do Warszawy, a jeśli nie to przynajmniej poranny i wieczorny lot. Dużo by się paxów uzbierało, ze Szczecina, ale i nie tylko (na przykład do Świnoujścia droga idelna bo Goleniów po drodze) ale trzebaby akcji promocyjnej, że LOT przybliża Szczecin i całe województwo do stolicy, albo coś w tym rodzaju... Confused 735 leciałby 1h wraz z dojazdami tu i tam oszczędność od 2 do 4 godzin...
zgadza sie, WRO i SZZ maja szanse, bo ICC nie ma porownania. KRK i POZ potrzebuja dobrych promocji aby LO mogl konkurowac z ICC. moim zdaniem LOT nie moze dawac takich samych taryf na wszystkie trasy krajowe...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 22:01, 17 Kwi 2006    Temat postu:

Piekny napisał:
zgadza sie, WRO i SZZ maja szanse, bo ICC nie ma porownania. KRK i POZ potrzebuja dobrych promocji aby LO mogl konkurowac z ICC. moim zdaniem LOT nie moze dawac takich samych taryf na wszystkie trasy krajowe...

dokladnie, w przypadku WRO-WAW wylano dziecko z kapiela. Przy wczesniejszych cenach LOT mial bardzo wysoki LF (na najpopularniejsze rejsy trzeba bylo kupowac bilety ze sporym wyprzedzeniem zeby sie zabrac) teraz ceny spadly ale LF sie nie podnieisie, tylko przychod z rejsu spadnie (ten sam LF tylko oplacalnosc nizsza). Moze jak przeczytaja kolejny rozdzial ksiazki z ekonomii to zwieksza podaz bo jak na razie obecne dzialania tylko szkodza wynikom ekonomicznym firmy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
3bird




Dołączył: 01 Mar 2006
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: milanówek

PostWysłany: Pon 22:28, 17 Kwi 2006    Temat postu:

Porównywanie 2kl pociagu i samolotu jest bez sensu. To że taniej, to nie jest argument za wyborem pociągu. Jedyne porównanie pociąg (1kl ICC)- samolot to WAW-KRK lub POZ. Na innych trasach PLL jest poza konkurencją (liczy się czas, komfort =możesz pracować w czasie podróży,a nie cena). Może mam trochę wypaczone spojrzenie, ale 90% moich podróży po Polsce to wyjazdy w interesach i póki co to połączenia krajowe PLL są skierowane do biznesu a nie do lotów wycieczkowych. W biznesie nie można sobie pozwolić na kilkugodzinne tłuczenie się pociągiem np. WAW-WRO, a może jeszcze w 2kl w towarzystwie rodzinki z dwójką rozwrzeszczanych dzieciaków - to nie są warunki do twórczej pracy! Szkoda tylko, że PLL nie ma lotniczej konkurencji po kraju (może byłaby lepsza siatka połączeń także pomijających WAW). Bo Direct Fly to chyba będzie wielka pomyłka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Wto 8:03, 18 Kwi 2006    Temat postu:

3bird napisał:
Porównywanie 2kl pociagu i samolotu jest bez sensu. To że taniej, to nie jest argument za wyborem pociągu. Jedyne porównanie pociąg (1kl ICC)- samolot to WAW-KRK lub POZ. Na innych trasach PLL jest poza konkurencją (liczy się czas, komfort =możesz pracować w czasie podróży,a nie cena). Może mam trochę wypaczone spojrzenie, ale 90% moich podróży po Polsce to wyjazdy w interesach i póki co to połączenia krajowe PLL są skierowane do biznesu a nie do lotów wycieczkowych. W biznesie nie można sobie pozwolić na kilkugodzinne tłuczenie się pociągiem np. WAW-WRO, a może jeszcze w 2kl w towarzystwie rodzinki z dwójką rozwrzeszczanych dzieciaków - to nie są warunki do twórczej pracy! Szkoda tylko, że PLL nie ma lotniczej konkurencji po kraju (może byłaby lepsza siatka połączeń także pomijających WAW). Bo Direct Fly to chyba będzie wielka pomyłka.

Panowie businessmeni po prostu nigdy nie odważyli się skorzystać z 2 klasy IC po ostatniej renowacji taboru, więc co tam gadać. A zapomnieliśmy jeszcze o Katowicach - tu nawet bardziej się opłaca jechać niż do Krakowa.... A Directfly... Cóż chyba nikt normalny mając do wyboru za tę samą cenę lecieć LOTem albo DirectFly, nie wybierze DirectFly...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falubaz




Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 8:27, 18 Kwi 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:
Quantas napisał:
STOARN: Ale jest jeszcze jedno o czym nie napisałeś. Obecność tak Twoja jak i moja na tym forum jest powodowana pasją, uwielbieniem czy miłością do samolotów i to jest zasadniczy powód aby mimo że dużo czasu się nie oszczędza a pierdziawa nie jest luksusowa zbytnio jednak latać jeśli można Very Happy


Ale ja wole polecieć z Gdańska do mojego ukochanego Sztokholmu za 40 PLN boeingiem 737-800 niż za 3 razy tyle gruchotem do Warszawy...

zapomniałes jeszcze dodać 77 PLN opłat lotniskowych z GDN, jesli lecisz WIZZ-em.....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falubaz




Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 8:29, 18 Kwi 2006    Temat postu:

lub 52 PLN jeśli FR

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Strona 8 z 10

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin