Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Lotnisko Opole- Kamień Śląski
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zasieki1




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 16:00, 16 Mar 2006    Temat postu:

RES napisał:
nie moza ciagle przytaczac populrnego hasła iż jesteśmy daleko za wszystkimi, no i co z tego wlasnie inwestując będziemy doganiać te inne kraje, nie można wychodzic z założenia że po co, bo mając takie podejście do życia dalej mieszkalibyśmy w lepiankach!!!!!!!!!


trafiles w sedno! inwestowac, inwestowac, inwestowac!!!! budowac autostrady, obnizac podatki, upraszczac prawo!! chec zbudowania sobie lotniska w toruniu "bo bydgoszcz ma, to my nie jestesmy gorsi", lub w lomzy (tu mi nawet powod nie przychodzi do glowy) to nie inwestowanie tylko marnotrawstwo publicznych pieniedzy. ja nie twierdze, ze jestem gorszy od niemca, francuza , hiszpana (od pierwszych dwoch jestem nawet lepszy, hiszpana pominalem, bo ich lubie i maja barcelone). radze sobie wysmienicie, ale tylko dlatego, ze umiem. jednak polska to nie jest wygodny kraj do inwestowania i zycia, mimo calej mojej patriotycznej milosci do niej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Czw 16:08, 16 Mar 2006    Temat postu:

prawie każda lotniskowa inwestycja jest przez CIebie krytykowana Smile tutaj jest formum lonicze i o tym rozmawiamy i o inwestowaniu w lotniska piszemy a nie o autostradach i drogach. To że zapanowała moda na lotnisko w `każdym powiecie` to inna kwestia, wiekszość z tych dyrdymałów inwestycyjnych to kampania polityczna, ale cóż nie można jednak wszystkiego krytykować i sprowadzać do budowy dróg, bo co mnie obchodzi np Most Północny czy metyro w Warszawie itd...rozwój lotnisko i budowa nowych jest nieuniknionym procesem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zasieki1




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 17:34, 16 Mar 2006    Temat postu:

nie res, nie krytykuje inwestycji, ktore maja sens. a to roznica. podkreslam na kazdym kroku, ze pomysl na lotnisko ala kamien slaski jest bardzo fajny. dopoki inwestorem jest prywatna osoba. jesli zaangazuje sie w takie przedsiewziecia jak lomza, slupsk, babimost pieniadze publiczne, to juz jest inna para kaloszy. wtedy zawsze (do czasu ekonomicznego uzasadnienia) bede je krytykowal.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Czw 17:37, 16 Mar 2006    Temat postu:

można też krytu\ykować budwe autostrady czy mostu z publicznych pieniędzy bo jakie one ekonomiczne uzasanienie przynoszą Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zasieki1




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 17:42, 16 Mar 2006    Temat postu:

mozna, a nawet trzeba krytkowac styl i tempo budowania autostrad w polsce. nie mam podstaw, aby twierdzic, ze lotniska beda wybudowane sprawniej/lepiej, szczegolnie wiedzac, ze o lotniskach w samorzadach decyduja kompletni dyletanci.

no, jesli uwazasz, ze autostrady to nie jest ekonomicznie uzasadniona inwestycja, to faktycznie nie ma o czym dalej dyskutowac...

btw, ktos kiedys, nawet chyba na ktoryms z lotniczych for powiedzial, ze siec autostrad wybudowana w stanach w latach 50-tych stanowi dzis o znaczacym procencie PKB ameryki. nie wiem, na autostradach sie nie znam, ale brzmi sensownie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Czw 19:51, 16 Mar 2006    Temat postu:

Chodzi mi tylko o to że tak samo dla mnie może nie być sensownych ekonomicznych przesłanek za budową np obwodnicy powiedzmy Koszalina, jak dla Ciebie budowa lotniska w Kielcach. Nie mówmy na tym etapie rozwoju naszego pięknego kraju o wpływie odcinka autostrady pod Wrocławiem na pozim mojego życia w Rzeszowie czy PKB Polski !!!!!!!!
Tak jak w kraju potrzebne są drogi tak i lotniska taka jest prawda.

„W rozwiniętym kraju lotnictwo cywilne pełni taką funkcję jak naczynia włoskowate w organizmie człowieka, a małe statki powietrzne docierają do najdalszych zakątków, w których nie lądują żadne samoloty rejsowe. O tym jak jest to pożyteczne, doskonale wiedzą na Zachodzie. Tam małe lotniska są powszechnie wykorzystywane na potrzeby lotnictwa ogólnego, pełniącego funkcje komunikacyjne dla małego biznesu, ruchu pasażerskiego i cargo.”
„Według danych Krajowego Towarzystwa Lotniczego (AOPA Polska), w Polsce istnieją 234 lotniska i lądowiska. Tymczasem do państwowego rejestru lotnisk cywilnych wpisanych zostało tylko 48 takich obiektów.” Dla przykładu w Niemczech działają 502 lotniska, we Francji 450, a w Stanach Zjednoczonych Ameryki 19,5 tysiąca. Te liczby ukazują ogromną przepaść w infrastrukturze lotniskowej jak istnieje pomiędzy Polską, a rozwiniętymi krajami Unii Europejskiej czy USA. Likwidacja tej dysproporcji zajmie niezwykle dużo czasu, ale już teraz w wielu częściach Polski pojawiają się projekty budowy nowych i reaktywowania starych lotnisk.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zasieki1




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 20:27, 16 Mar 2006    Temat postu:

RES napisał:
Chodzi mi tylko o to że tak samo dla mnie może nie być sensownych ekonomicznych przesłanek za budową np obwodnicy powiedzmy Koszalina, jak dla Ciebie budowa lotniska w Kielcach. Nie mówmy na tym etapie rozwoju naszego pięknego kraju o wpływie odcinka autostrady pod Wrocławiem na pozim mojego życia w Rzeszowie czy PKB Polski !!!!!!!!


wlasnie tak wplynie jak w stanach wplynal 60 lat temu. btw mozesz mi powiedzic jak wplynie na jakosc twojego zycia w rzeszowie budowa lotniska w lomzy?

RES napisał:
Tak jak w kraju potrzebne są drogi tak i lotniska taka jest prawda.


sek w tym, ze lotniska w kraju sa (trzeba je doinwestowac, ale sa) a autostrad nie ma. i tyle

RES napisał:
„W rozwiniętym kraju lotnictwo cywilne pełni taką funkcję jak naczynia włoskowate w organizmie człowieka, a małe statki powietrzne docierają do najdalszych zakątków, w których nie lądują żadne samoloty rejsowe. O tym jak jest to pożyteczne, doskonale wiedzą na Zachodzie. Tam małe lotniska są powszechnie wykorzystywane na potrzeby lotnictwa ogólnego, pełniącego funkcje komunikacyjne dla małego biznesu, ruchu pasażerskiego i cargo.”
„Według danych Krajowego Towarzystwa Lotniczego (AOPA Polska), w Polsce istnieją 234 lotniska i lądowiska. Tymczasem do państwowego rejestru lotnisk cywilnych wpisanych zostało tylko 48 takich obiektów.” Dla przykładu w Niemczech działają 502 lotniska, we Francji 450, a w Stanach Zjednoczonych Ameryki 19,5 tysiąca. Te liczby ukazują ogromną przepaść w infrastrukturze lotniskowej jak istnieje pomiędzy Polską, a rozwiniętymi krajami Unii Europejskiej czy USA. Likwidacja tej dysproporcji zajmie niezwykle dużo czasu, ale już teraz w wielu częściach Polski pojawiają się projekty budowy nowych i reaktywowania starych lotnisk.


wyluzuj, porownujesz usa i niemcy do polski? to zacznij od porownania km biezacego autostrady przypadajacego na mieszkanca Smile)) dla kogo ty chcesz zarejestrowac to 234 ladowiska, dla 200 posiadaczy samolotow ga? ladowiska nie lataja. lataja goscie ktorych na to stac a ci skutecznie przez fiskusa cyckani spieprzaja gdzie pieprz rosnie. zainwestowac trzeba nie w lotniska a w system


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Czw 22:32, 16 Mar 2006    Temat postu:

mniejsz z tym widze że Ty mnie nie rozumiesz więc nie będę się produkował.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Quantas
Moderator



Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Pią 8:34, 17 Mar 2006    Temat postu:

Panowie o co Wy się kłócicie ?
Mamy w Polsce raptem 3 (słownie:trzy) lotniska które są normalne: Warszawa, Kraków i Katowice, blisko normalności jest Gdańsk i Wrocław. Poznań zdycha , natomiast Szcecin, Zielona, Bydgoszcz, Łódź i Rzeszów istnieją tylko dlatego że ktoś publicznej kasy nie liczy. Z ekonomicznego punktu widzenia te pięć ostatnic lotnisk to klapa totalna. Chciałbym widzieć zestawienia wydatków inwestycyjnych na tych lotniskach w ostatnich kilku latach oraz zestawienie przychodów (przychodów a nie zysku) i zobaczylibysmy wówczas że to gówniany interes.

Chełpimy się że mamy wzrost najwyższy w Europie wsród osób korzystających z samolotów, tyle tylko że wzrost ten generuje nie turystyka i biznes jak na całym świecie a poprostu ludzie latający do roboty. Odliczmy z wyników 85% paxów którzy lataja LOW Coastami na trasie Wyspy brytyjskie - PL (przyjmuje że 15 % to turyści i biznes) i okaże się że wzrost jest spowodowany nie bogaceniem się narodu , lecz jego biedą i koniecznością emigracji zarobkowej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Pią 9:10, 17 Mar 2006    Temat postu:

wyobraz sobie ze aby coś przynosiło zysk trzeba to rozbudować, dofinansować ..............itd. To że WAW,KRK i KTW sie rozwijają to tylo dlatego że idzie w ich rozbudowe ogromna kasa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Quantas
Moderator



Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Pią 12:23, 17 Mar 2006    Temat postu:

RES napisał:
wyobraz sobie ze aby coś przynosiło zysk trzeba to rozbudować, dofinansować ..............itd. To że WAW,KRK i KTW sie rozwijają to tylo dlatego że idzie w ich rozbudowe ogromna kasa.

W katowicach dopiero teraz gdy jest kupa połączeń buduje się nowy terminal. Kraków też rozbudowę porządną robi dopiero teraz , natomiast w moim ukochanym Poznaniu wywalony najładniejszy w Polsce i jeden z najładniejszych w Europie terminali niemając żadnych połączeń. Mało teraz mając już inwestycje za soba nawettego nie potrafią.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Pią 13:41, 17 Mar 2006    Temat postu:

Wyobraz sobie że tak jest bo te lotniska mialy wogóle jakiekolwiek budynki do zaoferowania, swoim klientom, a są lotniska w kraju które nie majapo prostu gdzie odprawaić pasażerów, stąd te inwestycje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Quantas
Moderator



Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Pią 14:35, 17 Mar 2006    Temat postu:

Niwiem jak to się nazywa w fachowym języku , ale w moim języku jest róznica między lotniskiem a portem lotniczym. Jesli gdzies maja przylatywać dw samoloty dziennie to stawia się kontenery lub co najwyżej terminale w stylu [link widoczny dla zalogowanych] a nie piękne budowle. Na piękno trzeba zarobić. Nie traktuj mnie jak wroga inwestycji lotniczych ale zrozum że ja poprostu niemogę znieść marnotrawienia publicznych pięniędzy. Taki FR powinien być dotowany ale nie tylko z kasy miasta lecz przede wszystkim z kasy hotelarzy, restauratorów i korporacji taksówkowych bo to oni w pierwszym rzędzie zarabiają na turystach których tanie linię przyciągnąć mogą. Miasto w formie podatków zarobi znacznie mniej niż te firmy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mallard




Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 14:49, 17 Mar 2006    Temat postu:

Sądze ,że taki budynek lotnisku w Lublinie w zupełności by wystarczał. Bo rzeczywiście dla 2 rejsów dziennie i to najwyżej budować jakieś dzieło architektoniczne...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Pią 15:33, 17 Mar 2006    Temat postu:

a gdzie perspektywy rozwoju....................., powiedz mi tez gdzie na tych naszych pieknych lotniskach są te piekne budowle o których Ty piszesz jak na razie jest jeden wystrzelony w kosmos termnal własnie w Poznaniu, a wiec o czym Ty do mnie rozmwawiasz Smile
Lotnisko i port lotniczy to to samo, tak jak w języku angeilskim masz AIRPORT lub AIRFIELD z czego to drugie ozancza ladowisko.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin