Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

LOT w oczach Skytrax'a

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Śro 13:57, 19 Kwi 2006    Temat postu: LOT w oczach Skytrax'a

Jak wiemy PLL nie ma ostatnio dobrej opinii. W ciągu ostatnich lat utraciliśmy kilkanaście gwiazdek w najważniejszym rankingu linii lotniczych jakim jest Skytrax. Wciąż mamy jeszcze 3* ale utrata choćby jednej zaowocuje wejście do elitarnej grupy 2*. Ranking PLL możecie znaleźć tu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Wiele z tych opinii jest oczywista. Kilka można tłumaczyć przebudową WAW czy wiekowym sprzętem. Krew mnie jednak zalewa z powodu trzech rzeczy:

Responding to Passenger requests
Staff Language Skills Shocked
Airline Magazine, Newspapers & other mags

Wszystkie po 2* (nie mówię o Inflight Entertainment na 1* bo to oczywiste). Czy rzeczywiście jest aż tak źle. Jeśli tak to jest to zupełny SKANDAL, bo te rzeczy można bardzo tanio poprawić. Czy stewki nie znają jezyków Shocked Czy nie reagują na prośby Shocked Ja sporo latam i nie widzę wielkiej różnicy pod tym względem. A słynny Kalejdoskope nie jest znacznie gorszy od pisma KLMu np.

Wiem, że umiejętności językowe będzie nam trudno ocenić, ale czy przy przyjęciu do LOTu nie ma wymagań bardzo restrykcyjnych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 16:08, 19 Kwi 2006    Temat postu:

Ostatnio widziałem ten magazyn i wydał mi się bardzo obszerny i całkiem ciekawy. Myślę, że wiele z tych ocen wynika z uprzedzeń. Ale może się mylę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Śro 16:31, 19 Kwi 2006    Temat postu:

Bardzo ciekawy dlatego, ze zawiera siatke polaczen sprzed kilku lat?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 16:34, 19 Kwi 2006    Temat postu:

mnie raczej zaciekawiły EMB175 już dodane do floty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ojcie_c




Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KPHL/EPRZ

PostWysłany: Czw 1:34, 20 Kwi 2006    Temat postu: Re: LOT w oczach Skytrax'a

Witek Z napisał:


Wiele z tych opinii jest oczywista. Kilka można tłumaczyć przebudową WAW czy wiekowym sprzętem. Krew mnie jednak zalewa z powodu trzech rzeczy:

Responding to Passenger requests
Staff Language Skills Shocked


"Atenszyn pesendzer Stanislaw Paluch puiis uiiipouut to diperczer desk" Very Happy Very Happy Very Happy - czy jak to bylo...

Swoja droga, czekam na opracowanie strategii przez nowego Wodza naszego Narodowego Przewoznika Confused


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
S3vSt3R




Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 4:30, 20 Kwi 2006    Temat postu: RE: LOT w oczach Skytrax'a

LOT sie psuje. Oto co mnie spotkalo w Marcu 2005

Ostatnio Lotem lecialem z zona i dzieckiem z ORD do WAW i z powrotem 5-go i 16-go marca 2005. Najpierw LOT zalatwil nas z rezerwacja naszych miejsc. Wczesniej, podczas telefonicznej rezerwacji agentka potwierdzila miejsca 5A i 5B (bulkhead) z luzeczkiem dla dziecka. Nawet mi nie przyszlo do glowy, zeby sprawdzic bilety jak je dostalismy. Z MSP do ORD w ogole nie siedzielismy nawet razem. W Chicago miesca 5A i 5B wydano juz innym osobom mimo mojego telefonu do biura LOT-u i info agentki, ze juz dzwoni na lotnisko. Nikt o jej telefonie nie slyszal. Po dantejskich scenach mamy miejsca 5A & 5B. Przechodzimy odprawe idziemy do bramki a tam przed samymi dzwiami 200 osob jak pod sklepem miesnym w PRL-u (ale to juz inna sprawa).

W samym samolocie jak to w samolocie np. Northwestu. Inaczej jest z komunikacja przed startem. Kapitan zupelnie nie komunikuje sie przez PA nawet zeby wytlumaczyc dlaczego stoimy 20 minut przed pasem startowym albo kiedy wieza przewiduje start. Tuz przed startem rowniez nie mowi, zeby sie przygotowac. No i ni z tego ni z owego ruszamy z pelnego kopyta a pare osob wlasnie sie podnioslo, zeby siegnac cos z bagazu. Wprawia to szczegolnie tych nieobeznanych z LOTem w maly dyskonfort.

Po przylocie do WAW godzina na rozmowie z biurem LOTu aby upewnic sie za 5A & 5B w drodze powrotnej beda nasze. Nie ufalismy juz firmie LOT i przyszlismy 4 godziny przed odprawa i dzieki bogu. Na poltorej godziny przed odlotem kolejka na Okeciu zakrecala sie wokol calego hallu.

Zona skwitowala to jednym zdaniem: przypomnij mi, zeby nastepnym razem wziac Northwest/KLM (Northwest to najgorsza linia w Stanach).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ojcie_c




Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KPHL/EPRZ

PostWysłany: Czw 13:57, 20 Kwi 2006    Temat postu: Re: RE: LOT w oczach Skytrax'a

S3vSt3R napisał:
No i ni z tego ni z owego ruszamy z pelnego kopyta a pare osob wlasnie sie podnioslo, zeby siegnac cos z bagazu. Wprawia to szczegolnie tych nieobeznanych z LOTem w maly dyskonfort.



Bardzo dobrze!! Niech poczuja ten dyskomfort i niech sie poobijaja i polamia tak, zeby sie na wlasnej skorze przekonali, ze sygnal "zapiac pasy" oznacza "siedziec w fotelach i nie ruszac sie z miejsca"!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piter




Dołączył: 28 Sty 2006
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 19:47, 20 Kwi 2006    Temat postu:

Niektóre oceny są dla LOTu krzywdzące. Komfort w Embraerach często przewyższa komfort w bardziej renomowanych liniach. Moim zdaniem obsługa też specjalnie nie odstaje.
Longhaule to oddzielny temat.
Natomiast umiejętności językowe mogą pozostawiać wiele do życzenia. Co gorsza mam na myśli pilotów!!! Podczas moich ostatnich 3 podróży LOTem nie zdarzyło się by I oficer prawidłowo podał komunikat o temperaturze, trasie przelotu itp. Za każdym razem robił podstawowe błędy w słownictwie, o akcencie lepiej nie wspominać- to był po prostu kabaret. A ostatnim razem musiałem tłumaczyć grupie 30 Japończyków, że wylądujemy o czasie i że spokojnie zdążą na zaplanowany koncert- Pilot zamiast seven powiedział nine a na myśli miał chyba nineteen Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voyager747




Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Czw 22:25, 20 Kwi 2006    Temat postu:

Już wcześniej dyskutowaliśmy o jakości w naszym LOTcie i niestety nie jest to budujące
Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Czw 22:33, 20 Kwi 2006    Temat postu:

No tak, ale te trzy wskazane niskie oceny są dla mnie jednak zaskakujące

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin