Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

LF w PLL na trasach atlantyckich

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Czw 11:01, 27 Kwi 2006    Temat postu: LF w PLL na trasach atlantyckich

Najpierw cytat ze strony PLL (na temat wprowadzenia PF):

Cytat:
W 2006 r. PLL LOT planuje przewieźć na połączeniach transatlantyckich ponad 563 tys. pasażerów w stosunku do 510 tys. przewiezionych w 2005 r. Siódmy samolot we flocie PLL LOT spowoduje wzrost liczby rejsów transatlantyckich do 2 900 w 2006 r. z 2 598 wykonanych w roku 2005 r. Liczba oferowanych miejsc na połączeniach transatlantyckich wzrośnie w 2006 r. do 649 tys. w stosunku do blisko 575 tys. oferowanych w 2005 r. W szczycie sezonu letniego 2006 r. wzrost liczby rejsów transatlantyckich wyniesie w stosunku do sezonu letniego roku ubiegłego 14,4%. Wzrost liczby przewiezionych pasażerów wyniesie odpowiednio 18,5%.



Jeśli dobrze rozumiem to co czytam, to:

a) w 2005 roku PLL przez Atlantyk przewiózł 510 tys. a miał możliwości 575 tys. To oznacza, że LF na lotach transatlantyckich wyniósł średnio rocznie ... 88,7% Przy takim wskaźniku tylko idioci zdejmowaliby maszyny z tych destynacji po to żeby podbijać Chiny !!!
b) w tym roku planują zmniejszenie LF pomimo wprowadzenia nowej klasy biznes i ogólnej tendencji do poprawy jakości - spadek niewielki bo do 86,75%

I pytanko, czy przy takim LF cokolwiek może zmusić firmę do poprawy jakości. Skoro biorą...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Czw 11:04, 27 Kwi 2006    Temat postu:

Moze sie myle ale ze swoim skromnym oblotem na dalekich trasach (lima, sin, bkk, i yaunde) wydaje mi sie ze oblozenie ponad 80% to chyba nic wielkiego. Na ogol takie trasy i pojemnosc maszyn dopasowuje sie tak by mniejszego LF nie bylo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Czw 11:52, 27 Kwi 2006    Temat postu: Re: LF w PLL na trasach atlantyckich

Witek Z napisał:
Najpierw cytat ze strony PLL (na temat wprowadzenia PF):

Cytat:
W 2006 r. PLL LOT planuje przewieźć na połączeniach transatlantyckich ponad 563 tys. pasażerów w stosunku do 510 tys. przewiezionych w 2005 r. Siódmy samolot we flocie PLL LOT spowoduje wzrost liczby rejsów transatlantyckich do 2 900 w 2006 r. z 2 598 wykonanych w roku 2005 r. Liczba oferowanych miejsc na połączeniach transatlantyckich wzrośnie w 2006 r. do 649 tys. w stosunku do blisko 575 tys. oferowanych w 2005 r. W szczycie sezonu letniego 2006 r. wzrost liczby rejsów transatlantyckich wyniesie w stosunku do sezonu letniego roku ubiegłego 14,4%. Wzrost liczby przewiezionych pasażerów wyniesie odpowiednio 18,5%.



Jeśli dobrze rozumiem to co czytam, to:

a) w 2005 roku PLL przez Atlantyk przewiózł 510 tys. a miał możliwości 575 tys. To oznacza, że LF na lotach transatlantyckich wyniósł średnio rocznie ... 88,7% Przy takim wskaźniku tylko idioci zdejmowaliby maszyny z tych destynacji po to żeby podbijać Chiny !!!
b) w tym roku planują zmniejszenie LF pomimo wprowadzenia nowej klasy biznes i ogólnej tendencji do poprawy jakości - spadek niewielki bo do 86,75%

I pytanko, czy przy takim LF cokolwiek może zmusić firmę do poprawy jakości. Skoro biorą...


W zimę nawet 5 maszyn z 7 nie ma w obecnym rozkładzie pełnego wykorzystania więc tak się tym latem nie podniecajmy. W lato większość tras ma LF bliski 100, więc w takim grudniu, listopadzie czy styczniu jest daleko do ideału... LOT powinien dokooptować jeszcze 8 maszynę, dzięki której latałby w lato rzadziej, a zimą częsciej na far east. Trasy na far east są bardziej stabilne jeśli chodzi o ilość paxów niż transatlantyki...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Czw 12:14, 27 Kwi 2006    Temat postu:

rob_sad napisał:
Moze sie myle ale ze swoim skromnym oblotem na dalekich trasach (lima, sin, bkk, i yaunde) wydaje mi sie ze oblozenie ponad 80% to chyba nic wielkiego. Na ogol takie trasy i pojemnosc maszyn dopasowuje sie tak by mniejszego LF nie bylo.


No tak, ale leciałeś pewnie "upychaczami" Obstawiam, że Limę robiłeś KLMem (międzylądowanie na Arubie, czy już Bonair Cool - ja Aruba), singapur pewnie jakimś BA itd. A to oznacza, że byłeś w tych samolotach właśnie po to, żeby zapchać miejsca, które im zostały. W PLL to w 90% ruch p2p, z niewielkim dolotem z Rzeszowa np. To cała różnica

Stoarn: Tu się muszę zgodzić. rzeczywiście ten wskaźnik bardzo poprawiają wycofując maszyny do jakichś Air Italy itd. Nie pomyślałem Embarassed Ale i tak wskaźnik światny


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falubaz




Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 13:38, 27 Kwi 2006    Temat postu:

Ale chyba o to chodzi aby jak najekonomiczniej wykorzystywać samoloty. A jak zimą nie ma racjonalnych pomysłów na latanie to lepiej je wynająć.
Jesli chodzi o LF na atlanyku to LO jest w czołówce, nalezy mieć nadzieję, że bedą poprawiać serwis......... pierwsze jaskołki się pojawiły.....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin