Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

które Polskie lotniska mogą przyjąć A380 ??
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 21:07, 17 Lis 2005    Temat postu:

bmp napisał:
Ale ma inny profil skrzydła: większa rozpiętość i powierzchnia nośna. Oprócz tego kadłub jest zawieszony pod skrzydłami a to powoduje, że wiry są mniejsze.

Dosc smiala koncepcja.
Powstawanie duzych zawirowan mas powietrza na skutek ruchu statku powietrznego swiadczy o duzych stratach energii (energia jest trwoniona na powstanie turbulencji). Wiec wspolczesna konstrukcja, jaka jest A380, zeby byc tania w eksplatacji (m in. dzieki niskim wspolczynnikom zuzycia paliwa) jest projektowana tak aby jak najmniej energii trwonic na rozpraszanie mas powietrza. Dlatego tez nie wierze, ze A380 powoduje wieksza turbulencje niz ciezszy A225.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bmp




Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 413
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKT / Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Czw 22:13, 17 Lis 2005    Temat postu:

HG chodzi mi tylko i wyłącznie o zawirowania przy lądowaniu. Wiadomo, że podczas lotu A380 jest oszczędniejszy a i wiry powietrzne nie są takie duże jak w przypadku lecącego An225. W końcu po to projektuje się odpowiednie końcówki skrzydeł, bo właśnie tam powstają zawirowania w trakcie lotu.
Przy lądowaniu dochodzi do tego wir jaki powstaje po przyziemieniu samolotu i wtłoczeniu dużych ilości powietrza pod skrzydła. Stąd też bada się jaka będzie siła uderzenia tego powietrza o pas startowy, aby nie była ona zbyt niebezpieczna dla płatowca i otoczenia np. maszyn stojących w kolejce do pasa.
Przynajmniej takie są moje wiadomości w tym zakresie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Estraven




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 22:47, 17 Lis 2005    Temat postu:

bmp napisał:
Stąd też bada się jaka będzie siła uderzenia tego powietrza o pas startowy, aby nie była ona zbyt niebezpieczna dla płatowca i otoczenia np. maszyn stojących w kolejce do pasa.
Przynajmniej takie są moje wiadomości w tym zakresie.

Czyli - wychodzi na to, że ICAO wydało zalecenia (przepisy?) dotyczące A380 na wszelki wypadek, nie znając jeszcze wyników badań jego właściwości?

Czym zatem się ICAO kierowało formułując takie a nie inne zalecenia?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 23:03, 17 Lis 2005    Temat postu:

to są jakieś wstępne zalecenia, mogą się zmienić jeszcze 10x, cała dyskusja jest przedwczesna.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PolishAir42




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: DAB (Daytona Beach Int'l/Florida)

PostWysłany: Pią 4:06, 18 Lis 2005    Temat postu: Re: które Polskie lotniska mogą przyjąć A380 ??

krecik01 napisał:
voitoosh napisał:
Dokładnie to co w temacie, słyszałem, że chyba Pyrzowice mogą go przyjąć, ale skoro EPWA ma długi pas, to może też, ale wątpię, żeby udało się go podłączyć do gate (nawet w T2) więc będzie obsługiwany z parkingu. Ale raczej nie spodziewam się, żeby EPWA przyjęło A380 bo raczej żadna linia nie będzie tu lądować, chyba, że nie daj Boże awaria :/


Ja tam w sumie sie nie znam tak dobrze, ale zawsze mi sie wydawało że EPWA jest największym lotniskiem w Polsce ... wiec ciekawi mnie czemu A380 moglby ladowac w EPKT a nie moglby w EPWA ???


To wogole nie ma znaczenia. Naprzyklad, OHare jest ogromnym lotniskiem (najwiecej ma odlotow i przylotow) i nie jest w stanie przyjac A380 jeszcze. Powody sa rozne...jeden naprzyklad jest ze trzeba przebudowac drogi do kolowania. Drugi przyklad ze trzeba przerobic pozycje przy gate-ach bo sa zamale.

Nie chce byc negatywnym ale A380 nie bedzie w wawie bo nie ma potrzeby..tak samo jest z lotniskami w Chicago/Dallas/Atlanta/Denver etc....ale nie przejmuj sie kolo mnie jest Orlando Int'l i Virgin Atlantic odrazu bedzie tu odrazu hehe.

Gabik napisał:
Wlasnie. Widzialem nie raz na KORD jak w ILSach (np. 27L i 27R - pasy sasiadujace) byly np. 2 B747 i co sie dzieje z nastepujacymi po nich jednostkami (glownie CRJ100/200 i ERJ135/145 bo jest ich pelno AA i UA) Jak byl za blisko to albo ATC skierowalo go na GA albo musial wykonac szereg skretow zeby zwiekszyc dystans co dla mnie jako spottera bylo b. ciekawe. A start po 747 odbywal sie po dosc dlugim przestoju na holding poincie.
Tak swoja droga to nie moge sie doczekac A380 na chicagowskim niebie.
Pozdrawiam


Sorka ale nie bedziemy mieli A380 przez dluzszy czas chlopie. Nie ma wogole na A380 miejsca teraz (no i rozruba sie robi ogramna wlasnie) W Chicago duzo jest O&D traffic...przewiduje ze pierwszy A380 jaki zobaczymy do bedzie A380F FedEx .... jak wogole.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabik




Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KORD/EPKK

PostWysłany: Pią 7:15, 18 Lis 2005    Temat postu: Re: które Polskie lotniska mogą przyjąć A380 ??

PolishAir42 napisał:
krecik01 napisał:
voitoosh napisał:
Dokładnie to co w temacie, słyszałem, że chyba Pyrzowice mogą go przyjąć, ale skoro EPWA ma długi pas, to może też, ale wątpię, żeby udało się go podłączyć do gate (nawet w T2) więc będzie obsługiwany z parkingu. Ale raczej nie spodziewam się, żeby EPWA przyjęło A380 bo raczej żadna linia nie będzie tu lądować, chyba, że nie daj Boże awaria :/


Ja tam w sumie sie nie znam tak dobrze, ale zawsze mi sie wydawało że EPWA jest największym lotniskiem w Polsce ... wiec ciekawi mnie czemu A380 moglby ladowac w EPKT a nie moglby w EPWA ???


To wogole nie ma znaczenia. Naprzyklad, OHare jest ogromnym lotniskiem (najwiecej ma odlotow i przylotow) i nie jest w stanie przyjac A380 jeszcze. Powody sa rozne...jeden naprzyklad jest ze trzeba przebudowac drogi do kolowania. Drugi przyklad ze trzeba przerobic pozycje przy gate-ach bo sa zamale.

Nie chce byc negatywnym ale A380 nie bedzie w wawie bo nie ma potrzeby..tak samo jest z lotniskami w Chicago/Dallas/Atlanta/Denver etc....ale nie przejmuj sie kolo mnie jest Orlando Int'l i Virgin Atlantic odrazu bedzie tu odrazu hehe.

Gabik napisał:
Wlasnie. Widzialem nie raz na KORD jak w ILSach (np. 27L i 27R - pasy sasiadujace) byly np. 2 B747 i co sie dzieje z nastepujacymi po nich jednostkami (glownie CRJ100/200 i ERJ135/145 bo jest ich pelno AA i UA) Jak byl za blisko to albo ATC skierowalo go na GA albo musial wykonac szereg skretow zeby zwiekszyc dystans co dla mnie jako spottera bylo b. ciekawe. A start po 747 odbywal sie po dosc dlugim przestoju na holding poincie.
Tak swoja droga to nie moge sie doczekac A380 na chicagowskim niebie.
Pozdrawiam


Sorka ale nie bedziemy mieli A380 przez dluzszy czas chlopie. Nie ma wogole na A380 miejsca teraz (no i rozruba sie robi ogramna wlasnie) W Chicago duzo jest O&D traffic...przewiduje ze pierwszy A380 jaki zobaczymy do bedzie A380F FedEx .... jak wogole.

Wcale nie musi podchodzic do ladowania. Moze byc tranzytem Smile
No i zauwaz ze wlasnie rozruba o ktorej wspominasz (mam nadzieje ze myslales o rozbudowie) ma w planach dostosowanie lotniska do wymogow A380.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pią 8:44, 18 Lis 2005    Temat postu:

bmp napisał:
Przy lądowaniu dochodzi do tego wir jaki powstaje po przyziemieniu samolotu i wtłoczeniu dużych ilości powietrza pod skrzydła. Stąd też bada się jaka będzie siła uderzenia tego powietrza o pas startowy, aby nie była ona zbyt niebezpieczna dla płatowca i otoczenia np. maszyn stojących w kolejce do pasa.
Przynajmniej takie są moje wiadomości w tym zakresie.

hmm ... tzw. "wake turbulence" o ktorym tu mowa i dzieki ktoremu sa te separacje w czasie ladowania nie ma nic wspolnego z "wtlaczaniem" powietrza pod skrzydla ani z "uderzaniem" o pas startowy. Chodzi o bardzo silnie zawirowanie spowodowane wysunietymi klapami. Jak samolot lecacy z tylu bedzie w zlym miejscu (za blisko, lekko w dole, itp) to te zawirowania moga nim nawet obrocic. Takie wypadki juz byly. Jak ktos nie wie na czym to polega to wystarczy pojsc na google i wystukac "wake turbulance" i zobaczyc nawert ladne obrazki. Aha, z ekonomia samolotu to tez nic nie ma wspolnego. Taki 757 ma wyjatkowo silne wiry za soba przy ladowaniu i pakuja go nawet do kategorii "heavy".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pią 10:06, 18 Lis 2005    Temat postu:

HG napisał:
Dlatego tez nie wierze, ze A380 powoduje wieksza turbulencje niz ciezszy A225.

Pewnie masz racje ale A225 nie jest problemem bo jest JEDEN. Przy kilkunastu - a za jakis czas moze kilkudizesieciu operacjach dizennie na A380 na LHR separacja 10NM to bedzie problem bo jest to utrata dodatkowego slotu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PolishAir42




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: DAB (Daytona Beach Int'l/Florida)

PostWysłany: Pią 21:24, 18 Lis 2005    Temat postu:

Danny napisał:
HG napisał:
Dlatego tez nie wierze, ze A380 powoduje wieksza turbulencje niz ciezszy A225.

Pewnie masz racje ale A225 nie jest problemem bo jest JEDEN. Przy kilkunastu - a za jakis czas moze kilkudizesieciu operacjach dizennie na A380 na LHR separacja 10NM to bedzie problem bo jest to utrata dodatkowego slotu.


No i racja w twojej logice jest...bedzie od cholery A380 w LHR... Virgin Atlantic, Singapore, Emirates, Qantas, Malaysian, Korean, Etihad, Qatar i Thai napewno beda. Podobna sytuacja moze sie zdarzyc w LAX. Tu napewno bedzie pare lotow co dziennie Qantas A380...do tego Malaysian, Korean, Singpore i China Southern.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
styrian




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Stolyca

PostWysłany: Sob 15:23, 19 Lis 2005    Temat postu:

Nikomu nie przedstawiam się jako pracownik LO. A w kwestii 380 nie trzeba dodawać więcej, niż znalazło się już w temacie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Austrian
Moderator



Dołączył: 01 Paź 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa (EPWA)

PostWysłany: Sob 15:41, 19 Lis 2005    Temat postu:

styrian napisał:
Nikomu nie przedstawiam się jako pracownik LO. A w kwestii 380 nie trzeba dodawać więcej, niż znalazło się już w temacie.


Bez komentarza Exclamation
Dajmy spokój, nie będę przeklejał Twojej rozmowy z gg.
Koniec tematu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Wto 14:13, 20 Gru 2005    Temat postu:

Wracajac do tematu turbulencji za A380. Airbus wyrazil zaskoczenie tymczasowymi zaleceniami ICAO odnosnie separacji za A380. Zdaniem Airbusa nie sa one poparte zadnymi danymi z testow samolotu.
Flight International napisał:

Alonso says that Airbus was “quite surprised” by the ICAO “interim policy” letter issued on 10 November, which recommended a dramatic increase in the separation requirements for the A380 from the standard “heavy aircraft” distances of 4nm, 5nm and 6nm (7km, 9km and 11km) during approach, depending on the size of aircraft following, to 10nm regardless of the category in trail (see graphic). ICAO has also increased the 5nm cruise separation to 15nm for the A380. “The ICAO policy is based on a type of computation that has not been validated by flight test measurements – we disagree with its recommendation,” says Alonso.


Wiecej o postepach testow:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Wto 14:28, 20 Gru 2005    Temat postu:

[quote="Danny"]Wracajac do tematu turbulencji za A380. Airbus wyrazil zaskoczenie tymczasowymi zaleceniami ICAO odnosnie separacji za A380. Zdaniem Airbusa nie sa one poparte zadnymi danymi z testow samolotu.
Flight International napisał:



Tyle ze to nie Airbus wyda zalecenia a ICAO i poki co wstepne zalecenia sa jak wiadomo niepomysle dla A stad tez zapewne tak ostry protest w tej sprawie. Wydaje mi sie ze tak powazna organizacja jak ICAO nie pozwolilaby sobie na wydanie bubla podwazajacego sens latania A380. Dlatego sugerowalbym aby poki co wstrzymac sie z takimi stanowczymi komentarzami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Strona 4 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin