Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kolejna awaria Fischera

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
meschiash
Gość






PostWysłany: Nie 12:20, 13 Sie 2006    Temat postu: Kolejna awaria Fischera

Jak donosi onet:
Onet.pl napisał:
Polscy turyści koczują na lotnisku w Tunezji
Od trzeciej w nocy na lotnisku w Monastyrze w Tunezji koczuje 220 polskich turystów, którzy mieli w niedzielę wrócić do kraju. Przyczyną jest zepsuty samolot.
Turyści wyjechali na wycieczkę z biurem "Exim Tour".

"Dzisiaj o godzinie 3.15 mieliśmy polecieć czarterem do Polski. Przez prawie godzinę trzymali nas w dusznym samolocie - w sumie ok. 220 osób; bez żadnych informacji. Po godzinie na żądanie pasażerów , m.in. z małymi dziećmi, wypuścili nas z powrotem do hali odlotów" - powiedział jeden z uczestników wycieczki Michał Rączkowski. Jak podkreślił, nadal Polacy nie mają dostępu do swoich bagaży, nie mogą też opuścić hali - są bowiem po odprawie. "Dostaliśmy kanapkę i jakieś ciastko. Ludzie są zniecierpliwieni. Tu jest bardzo dużo rodziców z małymi dziećmi" - dodał.

Przedstawiciel biura przyszedł do polskich turystów ok. godz. 9 rano. "Powiedział nam, że tak naprawdę nic nie może dla nas zrobić, że musimy czekać" - mówili inni turyści. Problem w tym, że nie chcą podstawić innego samolotu, bo im się to nie opłaca. Wolą sprowadzić mechanika co oznacza, że będziemy tu koczować jeszcze co najmniej kilka godzin" - narzekali.

Jak podkreślają, próbowali też bezskutecznie skontaktować się z polską ambasadą.

PAP nie udało się do momentu nadania tej depeszy skontaktować ani z biurem "Exim Tour", ani z polską ambasadą w Tunezji.


Taką ilość pax-ów może przewozić 757 Fischera i właśnie on operuje z Monastyru o 3.15.
Jestem ciekaw jak długo wytrzymają finanse Fischer Air Polska te awarie.
Oby nadszarpnięte finanse nie przyczyniły się do zaniedbań serwisowych z tytułu oszczędności.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Barni(lotnik)




Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 12:56, 13 Sie 2006    Temat postu:

Masz racje ja tylko moge współczuć tym którzy koczują tam na lotnisku powinni od razu podstawic inny sprawny samolot a oni oczywiscie nic mogliby przynajmniej wyczarterowac Tunisa ach ten Fisher nie chce z nim latac jak ma ciągle awarie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
meschiash
Gość






PostWysłany: Nie 13:07, 13 Sie 2006    Temat postu:

Samolot nie jest winą touroperatora. Fischer Air Polska ciągle ma problemy ze swoimi Boingami 757. Są one dość stare SP-FVR ma 14 lat i lata już w 7 linii lotniczej. Kolejny SP-FVP jest też 14 latkiem i lata w 3 linii lotniczej. Więcej samolotów Fischer Air Polska nie posiada i nie ma co wysłać po tych turystów.
Wcześniej oba samoloty latały w Meksykańskich liniach Mexicana, a SP-FVR też w Areoperu. Obie linie nie mają dobrej opinii serwisowej o czym świadczy wielokrotne wywalenie Mexicany ze StarAliance oraz wypadki Areoperu.
Problemem Fischera są też silinki PW, do których części sprowadzane są z USA.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Nie 13:12, 13 Sie 2006    Temat postu:

Mexicana opuscila STAR na wlasne zyczenie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
meschiash
Gość






PostWysłany: Nie 13:23, 13 Sie 2006    Temat postu:

Danny napisał:
Mexicana opuscila STAR na wlasne zyczenie.

Byłem w Meksyku kiedy STAR ponownie dopuścił Mexicanę do ich paktu. Pytaliśmy na lotnisku w Mexico City czy dostaniemy mile za lot Mexicaną. Odpowiedź była "znów jesteśmy w STAR, więc dostaniecie".
Parę tygodni po pobycie Mexicana opuściła STAR. Nie wiem czy z własnego wyboru czy konieczności.
Dla linii lotniczych lepiej się słyszy jak mówią, że oni wyszli. Ja raczej wierzę, że ich wywalili.
Napisz mi proszę, w których liniach lotniczych na bilecie trzeba napisać kogo powiadomić w przypadku wypadku Question Bez tego nie wejdziesz na pokład Mexicany. To nie jest normale.
W STAR nie może być zdezelowanych samolotów bo ranga STAR idzie w dół. Oba samoloty, którymi miałem okazję lecieć były totalnym szajsem.
W A320 wywaliły bezpieczniki i zgasło wszystko co się paliło (zostały tylko EXITY), na gościa obok mnie leciała woda z klimy a mój fotel był złamany.
B757, którym leciałem trzeszczał tak jakby się miał rozlecieć. Hydraulika była tak głośna, że ludzie krzyczeli co to jest. To nie jest normalne.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
meschiash
Gość






PostWysłany: Nie 18:06, 13 Sie 2006    Temat postu:

Onet napisał:
Tunezja: Polacy przewiezieni z lotniska do hotelu
Ok. 220 polskich turystów, którzy z powodu usterki samolotu koczowali na lotnisku w Monastyrze w Tunezji, zostało przewiezionych do hotelu. Biuro Exim Tour szuka dla nich noclegów na wypadek, gdyby naprawa samolotu przedłużyła się.
O sytuacji turystów poinformował ambasador Polski w Tunezji Zdzisław Raczyński.

Turyści mieli o godz. 3.15 w nocy w niedzielę wrócić czarterem do Polski. "Tunezyjczycy nie wyrazili na to zgody, ponieważ zauważyli na pasie startowym plamę oleju" - relacjonował ambasador. Jak wyjaśnił, przedstawiciel Exim Tour w Tunezji poinformował go, że polscy turyści zostali przewiezieni do hotelu, gdzie zjedli posiłek.

Jak poinformowali pracownicy przewoźnika Fisher Air Polska, na razie nie wiadomo czy plama oleju pochodziła z samolotu, którym mieli wracać Polacy. Według nich, nie wykazały tego żadne czujniki, na miejsce zgodnie z procedurami musieli zostać jednak sprowadzeni mechanicy z określonymi uprawnieniami. Mieli oni wylądować w Monastyrze o 16.15.

Jak zapewnił przewoźnik, jeśli okaże się, że nie ma usterki, samolot z turystami powinien w ciągu 1,5 godziny wystartować w drogę powrotną do Polski. W przeciwnym razie podstawiony zostanie samolot innego przewoźnika.

Polacy, którzy utknęli w Tunezji, są rozżaleni. "Przewieziono nas do hotelu, ale nie udziela nam się żadnych informacji. Wylecieć mieliśmy o 3.13, prawie godzinę trzymali nas w dusznym samolocie - w sumie ok. 220 osób; bez żadnych informacji. Po godzinie na żądanie pasażerów, m.in. z małymi dziećmi, wypuścili nas z powrotem do hali odlotów" - powiedział jeden z uczestników wycieczki Michał Rączkowski.

Jak dodał, przedstawiciel biura przyszedł do polskich turystów ok. godz. 9 rano. "Powiedział nam, że tak naprawdę nic nie może dla nas zrobić, że musimy czekać" - podkreślił. "Problem w tym, że nie chcą podstawić innego samolotu, bo im się to nie opłaca. Wolą sprowadzić mechanika, co oznacza, że będziemy tu koczować jeszcze co najmniej kilka godzin" - narzekali inni.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stenus




Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa/Bruksela

PostWysłany: Pon 2:02, 14 Sie 2006    Temat postu:

meschiash napisał:
Danny napisał:
Mexicana opuscila STAR na wlasne zyczenie.

Byłem w Meksyku kiedy STAR ponownie dopuścił Mexicanę do ich paktu. Pytaliśmy na lotnisku w Mexico City czy dostaniemy mile za lot Mexicaną. Odpowiedź była "znów jesteśmy w STAR, więc dostaniecie".
Parę tygodni po pobycie Mexicana opuściła STAR. Nie wiem czy z własnego wyboru czy konieczności.
Dla linii lotniczych lepiej się słyszy jak mówią, że oni wyszli. Ja raczej wierzę, że ich wywalili.
Napisz mi proszę, w których liniach lotniczych na bilecie trzeba napisać kogo powiadomić w przypadku wypadku Question Bez tego nie wejdziesz na pokład Mexicany. To nie jest normale.
W STAR nie może być zdezelowanych samolotów bo ranga STAR idzie w dół. Oba samoloty, którymi miałem okazję lecieć były totalnym szajsem.
W A320 wywaliły bezpieczniki i zgasło wszystko co się paliło (zostały tylko EXITY), na gościa obok mnie leciała woda z klimy a mój fotel był złamany.
B757, którym leciałem trzeszczał tak jakby się miał rozlecieć. Hydraulika była tak głośna, że ludzie krzyczeli co to jest. To nie jest normalne.



Pierwsze slysze, zeby Mexicana byla przynajmniej dwukrotnie w Star Alliance?! Mexicana opuscila formalnie sojusz w marcu 2004 roku, po tym jak zakonczyla sie umowa code-share z United. Do dzis Mexicana ma umowy code-share z innymi czlonkami Stara, jak Air New Zealand, Lufthansa, Air Canada. Mozesz rozwinac ten watek?

A propos naliczania mil, to w M&M mile naliczaja sie bez problemu za przeloty Mexicana, tylko ze sa to mile premiowe, a nie statusowe, gdyz Mexicana nie jest formalnym czlonkiem Stara (tylko u czlonkow mozna zdobywac mile statusowe), a tylko partnerem M&M.

Bede lecial MX we wrzesniu (LAX-MEX-LAX), wiec chetnie zbadam te rewelacje, o ktorych tu piszeszi zdam relacje (choc bede lecial A318 i A320).
Swoja droga, skoro MX sie pozbyla takich gownianych maszyn, ktore ma teraz FAP, to chyba nie swiadczy tak zle o linii?

A gdzies ostatnio przeczytalem, ze MX przymierza sie do wejscia do oneworld. Chyba na jakims forum...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
meschiash
Gość






PostWysłany: Pon 17:39, 14 Sie 2006    Temat postu:

Udzielono nam informacji, że Mexicana była zawieszona ale już nie jest. Nie jestem w stanie udzielić Tobie teraz informacji dlaczego tak było, ponieważ byłem w Meksyku w 2004 roku i nie drążyłem tematu.

Mile otrzymaliśmy ale pilot wycieczki opowiadał, że raz otrzymuje mile w MX, a raz nie i nie wie dlaczego tak jest.

Co do pozbywania sie samolotów to nie koniecznie FAP ma te tandetne. Myślę, że samolotu nie kupuje się przez net na podstawie zdjęcia. Faktem jest, że oba 757 się ciągle psują.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
voyager747




Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 20:19, 14 Sie 2006    Temat postu:

Właśnie chciałem lecieć we wrześniu do Egiptu i biura latają Fisherem, trochę się boję o punktualność. Central też ma chyba trochę opóźnień na czarterach. Nie wiem gdzie kupić wyjazd, bo i tak i tak lipa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pon 21:20, 14 Sie 2006    Temat postu:

voyager747 napisał:
Właśnie chciałem lecieć we wrześniu do Egiptu i biura latają Fisherem, trochę się boję o punktualność. Central też ma chyba trochę opóźnień na czarterach. Nie wiem gdzie kupić wyjazd, bo i tak i tak lipa.


Jak lecisz czarterem i to bez przesiadek to nie wiem o co sie bac. Najwyzej przylecisz o pare godzin pozniej, duzo wakacji przez to nie stracisz a statystycznie masz pewnie 80% szanse ze przylecisz na czas.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TravelAir




Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 22:02, 14 Sie 2006    Temat postu:

za pasazer.com:
"Samolot Boeing 757 linii lotniczej Fischer Air Polska od ponad 10 godzin stoi na płycie lotniska w Monastyrze w Tunezji.

Pasażerowie, którzy mieli dziś wrócić nim do Polski, zostali zmuszeni do koczowania w hali odlotów na lotnisku.

- Po próbie silników mechanik asystujący stwierdził, że pod gondolą lewego silnika na powierzchni pasa widnienia plama oleju (pochodzenie oleju nie było nam znane – nie było wiadome czy olej jest nasz czy nie) . O tym fakcie poinformował kapitana. Kapitan zgodnie z procedurami przerwał start – mimo braku jakiejkolwiek informacji pochodzących ze wskaźników w kabinie – wszystkie wskaźniki pokazywały poprawne działanie urządzeń oraz poprawne wskazania ciśnienia i poziomu oleju czy poprawne działanie obu silników. Kapitan zgodnie z przepisami wewnętrznymi dotyczącymi bezpieczeństwa zażądał asysty mechanika z uprawnieniami na samolot B757-200 z silnikami PW. Niestety takiego mechanika nie ma w Monastirze oraz w Tunisie. O godzinie 12:15 z Warszawy, wynajętym samolotem, wyleciało trzech mechaników Fischer Air Polska. Powodem tak późnego wylotu był dolot wynajętego jeta z Berlina a także jego dostępność dopiero od godziny 9:30. Przez cały czas Dział Operacyjny szukał samolotu zastępczego – niestety nie był od osiągalny w godzinach porannych – chciałbym zaznaczyć, że oczekiwało 207 pasażerów i trudno są osiągalne nawet po sezonie samoloty z taką ilością foteli. Najwcześniej moglibyśmy podstawić obcy samolot o godzinie 20:00 czasu warszawskiego. Mechanicy wylądowali w Monastirze o godzinie 16:20 czasu warszawskiego. Przegląd i testy obu silników skończyły się o godzinie 18:15 – nie stwierdzono żadnej usterki czy awarii. O godzinie 18:30 samolot był gotowy do przyjęcia pasażerów. Niestety 6 pijanych o agresywnych pasażerów postanowiło zostać w Monastirze co spowodowało rozpoczęcie procedury rozładowania i identyfikacji bagażu. Ok. godziny 20:00 Pani Konsul przekonała tych pijanych pasażerów że raczej powinni wejść na pokład ponieważ opóźnienie i wolne sloty mogą spowodować to, że samolot nie będzie mógł wylecieć z Monastiru aby wylądować przed zamknięciem lotniska Warszawie. Samolot ze wszystkimi pasażerami na pokładzie wystartował o godzinie 21:02 czasu warszawskiego (19:02 czasu lokalnego). - powiedział w rozmowie z serwisem Pasazer.com Krzysztof Szymański członek zarządu i dyrektor finansowy Fischer Air Polska.

Organizatorem wycieczki jest biuro podróży "Exim Tour".

Mateusz Lepczak"

I jeszcze jedna sprawa: pijany pasażer uderzył członka załogi (stewarda) o czym RadioZet nie informowało.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pon 22:14, 14 Sie 2006    Temat postu:

TravelAir napisał:
pasa widnienia plama oleju (pochodzenie oleju nie było nam znane – nie było wiadome czy olej jest nasz czy nie.

Wszystkie silniki lotnicze, nawet te najnowsze maja pewien dopuszczalny wyciek oleju - innymi slowem zawsze jak sie gdziesz dobrze popatrzysz, palec wsadzisz, to mozesz znalezc krople (nawe strugi) oleju (wiadomosc pochodzi od pewnego kapitana 767 ktory lata w USA). Zadaniem kapitana/zalogi jest wiedziec w ktorym momencie wyciek oleju przekracza "norme". Jak panikujesz bez potrzeby to oczywiscie linia lotnicza moze sie na ciebie lekko wkurzyc Mad . Oczywiscie nie wiadomo jak bylo w tym przypadku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Wto 6:41, 15 Sie 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
TravelAir napisał:
pasa widnienia plama oleju (pochodzenie oleju nie było nam znane – nie było wiadome czy olej jest nasz czy nie.

Wszystkie silniki lotnicze, nawet te najnowsze maja pewien dopuszczalny wyciek oleju - innymi slowem zawsze jak sie gdziesz dobrze popatrzysz, palec wsadzisz, to mozesz znalezc krople (nawe strugi) oleju (wiadomosc pochodzi od pewnego kapitana 767 ktory lata w USA). Zadaniem kapitana/zalogi jest wiedziec w ktorym momencie wyciek oleju przekracza "norme". Jak panikujesz bez potrzeby to oczywiscie linia lotnicza moze sie na ciebie lekko wkurzyc Mad . Oczywiscie nie wiadomo jak bylo w tym przypadku.


wlasnie wczoraj rozkraczylo sie "Gniezno" w Krakowie.
Wlasnie jakis problem z hydraulika.
Pasazerowie do Nowego Jorku spedzili noc w hotelu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stenus




Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa/Bruksela

PostWysłany: Wto 17:40, 15 Sie 2006    Temat postu:

meschiash napisał:
Mile otrzymaliśmy ale pilot wycieczki opowiadał, że raz otrzymuje mile w MX, a raz nie i nie wie dlaczego tak jest.


To juz zupelnie inna sprawa - M&M czasami automatycznie zalicza mile na konto po przelocie, a czsami tzreba to reklamowac, bo cos ktos zle wpisal lub gdzies sie na laczach rozlaczylo. Wielokrotnie tak mialem latajac innymi przewoznikami Stara niz LH, LO.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin